Bizi Takip Edin

BESLENME

EV YAPIMI ISPANAKLI MAKARNA

-

 

Vaktiniz yokken hazır makarna hayat kurtarır. Ancak becerikliliğinizle hem kendinizi hem çevrenizi şaşırtmak istiyorsanız, evde yapmayı bir deneyin. Taze ıspanakla yapılan bu makarna daha lezzetli, daha hızlı pişiyor ve daha besleyici. 

Çırpın 
Bir ölçü kabında 2 büyük yumurta, 2 yumurta sarısı ve bir yemek kaşığı sızma zeytinyağını karıştırın.

Temel Reis’in Gücü Adına!
500 g taze bebek ıspanağı yıkayın. Kalın sapları ayırın ve yaprakları geniş bir tencerede kaynayan suya atıp biraz haşlayın. Sonra suyunu süzün, soğumaya bırakın ve mümkün olduğunca kurutun.Temel Reis’in Gücü Adına!
500 g taze bebek ıspanağı yıkayın. Kalın sapları ayırın ve yaprakları geniş bir tencerede kaynayan suya atıp biraz haşlayın. Sonra suyunu süzün, soğumaya bırakın ve mümkün olduğunca kurutun.

Hamuru Hazırlayın
Ispanağı mutfak robotuna koyup düşük hızda çalıştırın. Bir yandan azar azar 400 gram un dökün. Sonra robotu püre ayarına getirip, yavaşça yumurta karışımını ekleyin. Bir dakika karıştırınca hamur formunu elde edeceksiniz. Kabın kenarlarını iyice sıyırıp hamuru içinden alın.

Yoğurun

Hamuru hafifçe unladığınız tezgâha alın ve yumuşatıncaya kadar yoğurun. Sonra streç filmle sarın ve buzdolabında 30 dakika bekletin.

prepare

prepare

Açın
Makarna hamurunu sekiz eşit parçaya bölün. Oklava veya cam bir şişe yardımıyla her bir hamur parçasını 3 mm kalınlığında olacak şekilde açın. Ardından bıçakla (veya makineyle) ince şeritler halinde kesin. Keserken ezmemeye dikkat edin. Ardından üstüne temiz bir mutfak havlusu örtün.

Pişirme Zamanı!
Tencerede su kaynatıp tuz koyun. Derin bir fırın kabının yarısını buzlu suyla doldurun. Tencereye bir seferde iki makarna şeridi koyun. Diri kalacak şekilde 1 dakika karıştırıp kaynatın. Sonra buzlu suya alıp soğutun ve temiz bir mutfak havlusunun üstüne dizin.

Mutfakta Bulundurun
ImperIa Manuel Makarna Makinesi
188,30 TL, e-makarna.com
Krom kaplama ve çelikten üretilen bu makarna ve erişte makinesiyle, evde kendi makarnanızı yapabilirsiniz.Tamamen doğal malzemeler kullanarak yapacağınız için daha sağlıklı olan makarna hamurunu, bu aparat sayesinde 15 mm genişliğinde ve 6 farklı kalınlıkta makarnaya dönüştürebilirsiniz. Tek yapmanız gereken, yan tarafta anlattığımız tarifle hazırlayacağınız hamuru, kolu çevirerek bu makineden geçirmek.

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Yeşil mercimek nasıl tüketilmeli?

Umut Doğan Yıldız

-

Yeşil mercimeğin faydaları nelerdir ve nasıl tüketilmelidir? İşte cevabı.

• Çok iyi bir lif kaynağıdır. Buna bağlı olarak kan şekerinin dengede kalmasını sağlar, kolesterolü düşürmeye, kabızlık ve kolon kanserini engellemeye yardımcı olur.

• Kaliteli bir protein kaynağıdır. Ete alternatif oluşturacak kalitede protein içerir. Özellikle tahıllarla birlikte tüketildiği takdirde faydası daha da artar.
• İçerdiği kalsiyum ile kemik ve diş sağlığı, sinir sistemi ve kalp sağlığı açısından faydalıdır.

• Folik asit ve E Vitamini içeriği ile kansızlığı engellemeye yardımcı olur, aynı zamanda da cildi güzelleştirir.

• Çok az besinde bulunan tansiyon dengeleme özelliğine sahiptir.

• Düşük yağ oranı, yüksek besleyici değeri ile sağlıklı beslenen ve zayıflamak isteyenler için iyi bir alternatif oluşturur.

Nasıl kullanılmalı:
Yeşil mercimek çorbasını erişteli hazırlayarak aldığınız proteinin biyoyararlığını iki kat arttırabilirsiniz.

Bulgur veya pirinç pilavı yaparken içerisine yeşil mercimek ekleyerek sofranıza renk ve farklı bir lezzet katabilirsiniz.

Börek yapacağınız zaman alışılmışın dışına çıkarak peynir, kıyma veya patatesin yerine yeşil mercimek koymayı deneyebilirsiniz.

Devamı

BESLENME

Cevizli muzlu ekmek

Umut Doğan Yıldız

-

Yepyeni bir tarifle tekrar karşınızdayız. Cevizli muzlu ekmek tarifini mutlaka deneyin.

İhtiyacınız olanlar:
• 250 gr un
• ½  tatlı kaşığı kabartma tozu
• 85 gr bitkisel sıvı yağ
• 150 gr esmer şeker
• 2 adet olgun muz
• 100 gr süzme yoğurt
• 2  adet yumurta
• 1 tatlı kaşığı Hindistan cevizi
• 1 tatlı kaşığı tarçın
• 50 gr ceviz içi, elle parçalara ayrılmış

Hazırlanışı:
Bir kaba un ve kabartma tozunu koyup birbirine iyice karışmasını sağlayın. Ayrı bir kapta şeker ile yumurtaları iyice çırpın. Üzerine yoğurt, yağ ve rondoda çekilmiş muzları ekleyip güzelce karıştırın. Sonra un ve kabartma tozunu da bu karışıma ilave edip güzelce çırpın. En son ceviz, tarçın ve Hindistan cevizini ekleyin ve son bir kez karıştırın. Kek kalıbına  yağlı kâğıt yerleştirin ve üzerine hamuru dökerek önceden 150 derecede ısıttığınız fırına atıp yaklaşık bir saat kadar pişirin.

Devamı

BESLENME

Quesdilla ve mısır salatası

Umut Doğan Yıldız

-

Kolay hazırlanan bu Meksika tarifi; kilo aldıran klasik hazırlanışının aksine; zayıflamanıza yardım edecek.

Malzemeler:  İçine fajita sığacak büyüklükte 4 tane tortilla· 1 diş dövülmüş sarımsak· 1 kâse az yağlı peynir karışımı· Siyah Meksika fasulyesi· 1 kâse küp küp doğranmış domates· Bir tutam kimyon

Hazırlanışı: Eti önceden ısıtın. Üstünü hafifçe pişirme kâğıdı ile örtün.· Siyah Meksika fasulyelerini, domatesi, kimyon ve sarımsağı suyunu çekene kadar geniş bir tavada orta sıcaklıktaki ateşte pişirin.· Tortillaları katlayarak, pişirme kâgıdının üstüne koyun.· Katlarını açıp bir çeyreğine fasulyeli karışımdan bir çeyreğine de peynir doldurun vee tortillayı diğer tarafa doğru katlayıp, kapatın.· Pişirme kâğıdını etin altına koyun, 3 ilâ 5 dakika ısıtın.· Daha sonra mısır salatası ile birlikte servis yapın.Servis başına; 330 kalori, 8 gram yağ, (4 gramı doymuş yağ), 540 miligram sodyum (tuz), 9 gram lif ve 21 gram protein içerir.

Hazırlama süresi: 10 dakika

Pişme süresi: 8 dakika

4 kişilik 

Güneybatı Mısır Salatası Malzemeler:  · 1 kâse donmuş güney batı sebze karışımı (mısır, biber, fasulye… vb. / çeşnisiz)· 1 kase limon suyu ile birlikte Meksika tarzı domates· Bir tutam kimyon· 1 adet küp küp doğranmış avokado

Hazırlanışı: Buzluktan çıkardığınız donmuş sebze karışımını bir kâseye boşaltıktan sonra mikrodalga fırında birkaç dakika çözülmesini sağlayın. Sonra suyunu süzün.· Sebze karışımının içine domatesi, kimyonu ve avokadoyu ekleyin. Eğer çeşnili sebze karışımı aldıysanız, kimyon kullanmayın.· Hepsini karıştırın.· Servis yapana kadar buzdolabında soğutun.

Servis başına;109 kalori, 1 gram yağ, 417 miligram sodyum (tuz), 8 gram lif, 7 gram protein içerir.


Hazırlama süresi:
 5 dakika

4 kişilik

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com