Bizi Takip Edin

BESLENME

EV YAPIMI ISPANAKLI MAKARNA

-

 

Vaktiniz yokken hazır makarna hayat kurtarır. Ancak becerikliliğinizle hem kendinizi hem çevrenizi şaşırtmak istiyorsanız, evde yapmayı bir deneyin. Taze ıspanakla yapılan bu makarna daha lezzetli, daha hızlı pişiyor ve daha besleyici. 

Çırpın 
Bir ölçü kabında 2 büyük yumurta, 2 yumurta sarısı ve bir yemek kaşığı sızma zeytinyağını karıştırın.

Temel Reis’in Gücü Adına!
500 g taze bebek ıspanağı yıkayın. Kalın sapları ayırın ve yaprakları geniş bir tencerede kaynayan suya atıp biraz haşlayın. Sonra suyunu süzün, soğumaya bırakın ve mümkün olduğunca kurutun.Temel Reis’in Gücü Adına!
500 g taze bebek ıspanağı yıkayın. Kalın sapları ayırın ve yaprakları geniş bir tencerede kaynayan suya atıp biraz haşlayın. Sonra suyunu süzün, soğumaya bırakın ve mümkün olduğunca kurutun.

Hamuru Hazırlayın
Ispanağı mutfak robotuna koyup düşük hızda çalıştırın. Bir yandan azar azar 400 gram un dökün. Sonra robotu püre ayarına getirip, yavaşça yumurta karışımını ekleyin. Bir dakika karıştırınca hamur formunu elde edeceksiniz. Kabın kenarlarını iyice sıyırıp hamuru içinden alın.

Yoğurun

Hamuru hafifçe unladığınız tezgâha alın ve yumuşatıncaya kadar yoğurun. Sonra streç filmle sarın ve buzdolabında 30 dakika bekletin.

prepare

prepare

Açın
Makarna hamurunu sekiz eşit parçaya bölün. Oklava veya cam bir şişe yardımıyla her bir hamur parçasını 3 mm kalınlığında olacak şekilde açın. Ardından bıçakla (veya makineyle) ince şeritler halinde kesin. Keserken ezmemeye dikkat edin. Ardından üstüne temiz bir mutfak havlusu örtün.

Pişirme Zamanı!
Tencerede su kaynatıp tuz koyun. Derin bir fırın kabının yarısını buzlu suyla doldurun. Tencereye bir seferde iki makarna şeridi koyun. Diri kalacak şekilde 1 dakika karıştırıp kaynatın. Sonra buzlu suya alıp soğutun ve temiz bir mutfak havlusunun üstüne dizin.

Mutfakta Bulundurun
ImperIa Manuel Makarna Makinesi
188,30 TL, e-makarna.com
Krom kaplama ve çelikten üretilen bu makarna ve erişte makinesiyle, evde kendi makarnanızı yapabilirsiniz.Tamamen doğal malzemeler kullanarak yapacağınız için daha sağlıklı olan makarna hamurunu, bu aparat sayesinde 15 mm genişliğinde ve 6 farklı kalınlıkta makarnaya dönüştürebilirsiniz. Tek yapmanız gereken, yan tarafta anlattığımız tarifle hazırlayacağınız hamuru, kolu çevirerek bu makineden geçirmek.

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı

Umut Doğan Yıldız

-

Metabolizmanın ısısını yükselten ve acı konusunda size inanlmaz bir deneyim tattıran yağ yakıcı Meksika kahvaltısına bir göz atın.

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı için malzemeler

İki kişilik yumurta 4
Tereyağı 
Kişniş
Bir tutam pul biber
Salsa sosu 75 g
Avokado
Küp doğranmış beyaz peynir 75 g

Yağ yakıcı kahvaltı tarifi

1/ Dört yumurtayı kremsi bir kıvama gelene kadar çırpın, sonra tereyağını tavada eritin.

2/ Yumurtayı, kişnişi ve kaldırabildiğiniz kadar pul biberi tavaya dökün. Malzemelerin iyice karıştığından emin olmak için karıştırarak pişirin.

3/ Omletin bir tarafına salsa sosu ve avokadoların yarısını koyun ve omleti katlayın.

Nutrition Journal’a göre, yemeklerinize avokado katmak atıştırma isteğinizi yüzde 28 oranında azaltır. Omletinizin üstüne peyniri ve kalan salsa sosuyla avokadoyu da ekleyin. Sert bir güne hazırsınız. Tarif Londra’daki Eggbreak’ten alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com