Bizi Takip Edin

FITNESS

ERKEKLERDE BAKLAVA DİLİMİ ESTETİĞİ…

-

 

Baklava Dilimi son zamanlarda kiminin sadece iştahını kabartan iki kelime olsa da özellikle sporla ilgilenen erkekler için bambaşka anlamlar içermekte. Sistematik çalışıldığı sürece gözler önünde olan (ki bazen ne kadar spor yaparsak yapalım belirginleştiremediğimiz) fakat sporu ve diyeti bıraktığımız anda balkabağına dönen karın kaslarımız için daha başka neler yapabileceğimizi araştırdık. 

Bu araştırmamız sırasında Vaser Hidef yöntemini keşfettik. Karşımıza çıkan ilk isim Estetik ve Plastik Cerrah Op. Dr. Naci Çelik olunca kapısını çalıp, yapılacakları öğrenip sizler için aşağıdaki yazıyı derledik.

Op. Dr. Naci Çelik, 2011 yılında bu yöntemin mucidi Alfredo Hoyos ile Kolombiya’da buluşup 2 haftalık bir çalışmadan sonra sistemi Türkiye ’ye getirmiş. Vaser Hidef yöntem olarak çok özel bir liposuction sistemi. Çeşitli teknik ve cihazlarla kasların arasındaki ve üzerindeki yağların vücuttan uzaklaştırılması ile eritemediğimiz yağlar yüzünden görünmeyen kaslarımızı belirginleştiriyor. Vaser Hidef sadece karın bölgesinde baklava dilimleri yapmak için değil vücudun tümünde etkili olan bir teknik. Kollarda yapılan işlem ile deltoid, biceps ve triceps kasların belirginliğini arttırıyor. Göğüs bölgesinde yapılan işlem ise pektoral, latissimus dorsi, ve serratus kaslarının belirginleştirir.
Karın ve bel bölgesinde yapılan işlem ile rectus abdominis ( six pack veya baklava dilimleri), internal ve eksternal oblique kaslar ve sırtta yapılan işlemle sırt kasları ortaya çıkartılır. Ayrıca aynı ameliyatla alınan yağların kas içine ve kas altına enjeksiyonları ile kasların büyütülmesi de sağlanır. Üstelik bu kadar işlem birkaç minik delikten yapılacağı için ameliyat izi görülmesi mümkün değil.

Peki, kimler bu ameliyat için uygun?

Dr. Naci Çelik birkaç kategoride bize özetliyor:

Genç ve orta yas grubundaki erkekler ve atletik görünüm isteyen kadınlar
Yoğun ya da seyrek spor yapmasına rağmen kaslarını ortaya tam olarak çıkaramayan kişiler
Beden Kitle Endeksi 30 un altında olan kişiler
Zayıf hastalar
Genel olarak şişman olmayıp bölgesel yağ fazlalıkları olan hastalar (hafif ve ortanın üzerinde kilolu olan hastalara da Vaser Hidef yapılabilir).

Peki ameliyat sonrası neler öneriliyor?

Yapılan işlemde ortaya çıkan kaslar kişinin kendi kasları olacağı için hasta kendine herhangi bir şekilde yabancılaşmaz ve ameliyat sonrası halinden ilk günden itibaren mutlu olur diyen Dr. Naci Çelik Vaser Hidef işleminden sonra spora devam edilirse, ki her hastasına bunu öneriyor, kasların daha da belirginleştiğini anlattı. Spor bırakılırsa kaslar daha az belirgin olsa da hep oradadır ve karşı tarafa her zaman spor yapmış bir izlenim bırakır. Hatta 8-10 kiloya kadar kilo almanın ameliyat sonucunu çok etkileyecek bir durumu olmaz lakin daha fazla kilo almamak gerekir ki orada zaten bulunan mevcut yağ hücreleri gelişip büyümesin.

Operasyon hastanede genel anestezi altında yapılan ve 2-5 saat suren bir işlemdir. Operasyon sonrası hasta özel hidef korsesi giyer ve bu korseyi ortalama 2 (1-4 hafta) hafta kadar kullanır. Dr. Naci Çelik hastanın ameliyat sonrası 2-7 gün içinde normal yaşantısına ve spor yapmaya dönebileceğini belirtmekte.

Bayan hastalara da Vaser Hidef işlemi yapılabiliyor. Burada da hastanın vücut yapısı ve isteğe göre hastanın oldukça atletik bir vücut yapılabilirken, eğer hasta isterse “model body” dediğimiz kaslar daha az belirgin ancak hala ince ve daha kıvrımlı bir vücut da yapılabiliyor. Mesela kadınlarda alınan yağlar sıklıkla meme büyültmede ve popo dikleştirilmede kullanılıyor.

En çok aklımıza takılan konuyu da Dr. Naci Çelik cevaplandırdı:

Bu kaslar ortaya çıktığı zaman yapay bir görünüm olmuyor mu? Mesela spor yaparken nasıl görünüyor?

Cerrahımızın verdiği bilgiye göre aslında tekniğin tam adı Vaser 4D Hidef. Klasik bildiğimiz anlamda liposuction 2D yani iki boyutlu bir işlemdir. Biraz daha tecrübeli işini bile bir doktorun yapacağı liposculpture işlemi ise (ki yine vaser cihazı ile yapılabilir) 3D yani üç boyutludur. Peki, 4D yani 4. boyut nereden geliyor. Bu olayın hareket boyutudur. Kaslarımız fleksiyon veya ekstansiyon pozisyonlarında farklı kalınlık ve uzunluktadır. Hareket esnasında kasların bu harekete uyumu 4D etkisi ile verilir ve herhangi yapay bir görünüm (örneğin karın kasına silikon taktıranlar gibi) oluşmaz.

Dr. Naci Çelik bu ameliyatın yapılacak türüne göre başka ameliyatlarla da kombine edilebileceğini belirtiyor. Mesela kaslarınızı belirginleştirirken alınan yağlar yüze enjekte edilerek genç bir görünüme kavuşabilir, burnunuzdaki kemerden veya jinekomasti de denen erkeklerin nefret ettiği büyük memelerden de aynı operasyonda kurtulabilirsiniz.

Estetik ve Plastik Cerrah
Op. Dr. Naci Çelik
http://www.drnacicelik.com/tr/

FITNESS

Hafta kaç gün antrenman yapılmalı?

Umut Doğan Yıldız

-

Dinlenme günleri ne kadar önemli, haftada kaç gün antrenman yapılmalı? İşte merak ettiğiniz soruların cevabı.

Kilo vermek isteyenler kaç gün dinlenmeli

Kaslarınız sadece toparlanması için değil, gelişmesi için dinlenme günleri, en az antrenman ve beslenme kadar önemlidir. Varmak istediğiniz noktaya göre, amacınız eğer kilo vermek ve sadece kardiyo merkezli antrenman yapıyorsanız, dinlenme günlerini haftada 1 güne düşürebilirsiniz.

Kas geliştirmek isteyenler kaç gün dinlenmeli

Amacınız kas geliştirmekse ve başlangıç seviyesindeyseniz, haftada üç gün antrenman, dört gün dinlenme yapmalısınız. Eğer orta seviye veya üzerindeyseniz, dört-beş gün antrenman, iki-üç gün dinlenme şeklinde antrenmanlarınızı programlayın.

Bazı durumlarda bu süreler kişilere göre farklılık gösterebilir. Sonuca ulaşmak için uygun bir beslenme programıyla beraber dinlenmeyi de ihmal etmeyin.

Ayrıca, dinlenme günlerinde de beslenmenize dikkat etmeniz geriyor. Standart tavsiyelerin yanısıra, kendinize neyin iyi geldiğini deneme yanılma yöntemiyle zaman içinde kavramanız her şeyden çok önem taşıyor.

Devamı

FITNESS

Merkez bölgesi için 3 hareket

Umut Doğan Yıldız

-

Merkez bölgendeki tüm kasları çalıştırmak için oldukça etkili bu hareketleri deneyin.

Deadlift ve farmer carry hareketlerini haftada iki defa ağırlık antrenmanlarınıza ekleyin, bird dog hareketini ise her gün yapın ve farkı görün.

Deadlift hareketi

Ayaklarınızı kalça genişliğinde açın, ağır bir çift dambılı ayaklarınızın önüne yerleştirin. Omurganızı düz tutmaya gayret edin, enseniziserbest bırakarak dambılları kavrayacağınız kadar öne eğilin(a). Topuklarınızı yere bastır ve dambılları yerden kaldırırken karnınızı sıkın (b). Evet, karnınızı sıkın çünkü işin püf noktası bu. Tekrar öne eğilin. Bu, bir tekrar eder. 8-12 tekrardan 3-4 set yapın.

Farmer Carry

İki elinize de ağır birer dambıl alın ve omuzlarınızı geride tutun. Karnınızı sıkı ve sırtınızı dik tutarak öne doğru 10 adım atın; arkanızı dönün, 10 adım atarak başlangıç noktasına tekrar dönün ve dambılları yere bırakın. Bu, bir tekrar eder. 4 tekrarlık 3-4 set yapın.

Bird Dog

Masa pozisyonundayken (a) sağ kolunuzu kulağınızla aynı hizaya kaldırızve aynı anda sol bacağınızı da yere paralel olana kadar arkaya doğru uzatın (b). Başlangıç pozisyonuna dönün ve diğer tarafta tekrarlayın. Dengenizi sağlamak için karnınızı sıkı tutun. 10-15 tekrarlık 3-4 set yapın.

Kaynak: Women’s Health Türkiye

Devamı

FITNESS

Antrenör Valentina Lequeux

Umut Doğan Yıldız

-

Dünyanın en ünlü antrenörlerinden biriyle tanışın. Dünyaca ünlü kadın sporcu Valentina Lequeux.

Buenos Aires, Arjantin’de doğdu ve Florida’da (ABD) büyüdü Valentina Lequeux bir spor modeli, kişisel antrenör ve çevrimiçi hissiyat.

2016 yılında sosyal medyada başlayan yolculuğu ile fitili ateşleyen Valentina Lequeux, paylaştığı fotoğraflarını ve videolarını yayınlamaya devam ediyor.

İnanılmaz bir şekilde artan takipçi sayısıyla dikkat çeken sporcu kadın, dünyadaki diğer insanların kendi spor yolculuklarına başlaması için ilham veriyor.

Çalışmalarını kişisel bir eğitmen olarak sunmak için bir web sitesi oluşturan kaslı kadın Lequeux, başkalarına hayallerindeki fiziğe kavuşmaları için ilham veriyor.

Doğum Tarihi: 1989

Milliyet: Arjantin

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com