Bizi Takip Edin

BESLENME

ERKEKLER İÇİN TAKVİYE REHBERİ

-

 

Her derdinize çare olacak besin takviyelerini tanıyın.

 

Takviye denince erkeklerin aklına ilk olarak protein tozu, kreatin ve karnitin gelir. Bunlar spor yapanların ihtiyaçlarını karşılayan besin takviyeleridir. Peki dizi ağrıyanlar, uyumakta zorluk çekenler ya da gün içerisinde halsiz olanlar ne kullanacak? Bunun cevabını vermek için hangi besin takviyesinin ne işe yaradığını yalın bir biçimde sizlere sunuyoruz. Listeye göz atın ve sorununuz için en faydalı ürünü seçin.

Sorun: Halsizlik

Çözüm: Ginkgo biloba

Günün en yorucu saatlerinde beyninizin zehir gibi çalışması için tek ihtiyacınız binlerce yıldır kullanılan ve çoğunlukla Çin’de yetişen ginkgo biloba ağacıdır. Damarları genişleterek beyne bol oksijenli temiz kan pompalanmasını hızlandıran ginkgo bitkisinin ayrıca kısa süreli hafıza, konsantrasyon ve genel algılama performansını artırdığı ispatlandı. ABD Hastalıkları Kontrol ve Önleme Merkezi’nin (CDC) yaptığı araştırmalar, üç hafta boyunca her gün 184 miligram ginkgo biloba kullanan erkeklerin, almayanlardan yüzde 20 daha sağlıklı olduğunu gösterdi. İş hayatının yorucu temposuyla başa çıkmak için desteğe ihtiyaç duyanların aklında bulunsun…

Sorun: Ereksiyon olamama

Çözüm: Kore ginsengi

Ginseng bitkisi, testosteron seviyesini artırıyor. Bu durum, iktidarsızlığa neden olan prolaktin hormonunun üretimini azaltır. Ayrıca bu Asya bitkisinin libidoyu yükselttiği de biliniyor. Harvard Üniversitesi’nde Prof. Dr. Pieter Cohen “Yaptığımız araştırmalarda, sekiz hafta boyunca günde 900 milligram takviye alan erkeklerin yüzde 60’ının, haftalık ereksiyon olma sayılarının arttığını gördük” diyor.

Sorun: Göbekte yağlanma

Çözüm: Yeşil çay

Yeşil çay, yapısı itibariyle dört dörtlük bir yağ yakıcıdır. İhtiva ettiği epigalokateşin galat isimli asit (EGCG), metabolizmayı ve yağ yakışını hızlandırır. Prof. Dr. Pieter Cohen önderliğinde araştırma yapan uzmanlar, 76 denekten aynı diyet programını takip etmelerini istedi. Deneklerden bazılarına 270 milligramlık yeşil çay hapı, diğerlerineyse yalancı ilaç (plasebo) verildi. Yeşil çay takviyesi alanların, almayanlara göre yüzde 15 daha fazla kilo verdiği gözlendi.

Sorun: Açlık krizleri

Çözüm: Krom pikolinat

Krom az rastlanan bir mineral olduğu için bu besinden yeterince almanız pek mümkün değil. Ayrıca fazla tükettiğimiz şeker de vücutta zaten sınırlı sayıda bulunan kromun çok daha hızlı harcanmasına neden oluyor. Krom, kan şekerinizi normal seviyede tutmaktan sorumlu olan insüline duyarlılığımızı artırır. Bu nedenle kromun besin takviyesi olarak alınması, şeker düşüşü sonucunda ortaya çıkan açlık krizlerini önlemek ve fazla kilo almamak için gereklidir.

Sorun: Yorgunluk

Çözüm: Koenzim Q10

Patronunuzun istediği işleri bir türlü yetiştiremiyor musunuz? Belki işinizi sevmiyorsunuzdur, belki de yorgunluktan kafanızı kaldırıp işlere odaklanamıyorsunuzdur. Eğer sorununuz ikincisiyse tavsiyemiz, koenzim Q10. Vücudumuzda doğal olarak salgılanan bu madde, kas hücrelerinin oksijen taşıma kapasitesini artırır. Koenzimin depolanmış yağın enerjiye dönüşmesini kolaylaştırdığı da araştırmacılar tarafından ispatlandı. Güney Kore’de kronik yorgunluktan şikayetçi kişiler üzerinde yapılan bir araştırmada, günde 100 miligram koenzim Q10 alanların, üç hafta içinde yüzde 90 iyileşme gösterdi.

Sorun: Fazla kilolar

Çözüm: CLA

 

Öncelikle kilo vermek için egzersiz yapmanız ve sağlıklı bir beslenme programı izlemeniz gerektiğini hatırlatırız. Eğer bunları halihazırda uyguluyorsanız, o zaman size ilaç gibi gelecek bir önerimiz var: CLA. Bu mucizevi aminoasit, yağların vücutta depolanmasına yardım eden lipoprotein lipaz enziminin çalışmasına engel olur. Dolayısıyla vücutta depolanan yağ miktarını azaltır. Ayrıca daha önceden depolanmış yağları serbest bırakarak kan dolaşımına karışmalarını sağlar.

BESLENME

Sporcu beslenmesi nasıl olur?

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi konusunda son zamanlarda değişik öneriler duyuyorsanız eğer, bunların bir kısmını birlikte inceleyelim.

HİNDİSTAN CEVİZİ SUYU

Yüksek kaliteli bir spor salonu size bunlardan ikram edebilir, ancak araştırmacılar hidrasyon için bildiğiniz normal sudan daha iyi olmadığını düşünüyor. Susadınız mı? Sebile yönelin.

AVOKADO

Araştırma üstüne araştırma, meyvenin kalp sağlığına faydalarını doğruladı. Ayrıca yüksek lif içeriği tok tutmaya yardımcı olabilir.

KIVIRCIK LAHANA

Turpgillerden olan bu sebze, âdeta doğanın CrossFit’çisi gibi pek çok şeyi başarır. Vitamin bakımından zengindir ve ayrıca kanserin büyümesini ve yayılmasını önleyebilecek kükürt bileşikleri içerir.

ACAİ ÇİLEĞİ

Bu meyveler sadece antioksidanlarla dolup taşmıyor, aynı zamanda sağlıklı bir antienflamatuvar görevi görüyor. Onları diyetinize dâhil etmek, egzersiz sonrası iyileşmeye yardımcı olabilir ve kas hasarını sınırlayabilir.

KOMBU ÇAYI

Bağırsak sağlığını destekleyici bu içecek, homeopatik sahnenin temelini oluşturuyor. Ancak bilimsel jüri hâlâ yararları üzerinde fikir birliğine varamadı. Tadı da bir acayip.

KİNOA

Bu kadim tahıl, esansiyel amino asitleri içeren eksiksiz bir protein kaynağı. Kas büyümenizi hızlandırmak için beyaz pirinç yerine deneyin.

YEŞİL ÇAY

Yeşil çaydaki kateşinlerin uzun süreli tüketimi metabolik sendromla savaşır (tip 2 diyabetin öncüsü) ve koroner hastalık riskinizi azaltabilir. Demliğin altını yakın.

ISPANAK

Yapraklı yeşillerin kaslara yardım eden demir içeriğine ek olarak, günde bir porsiyon yiyenler üzerinde yapılan bir çalışma, kalp hastalığı riskini yalnızca bir haftada azalttığını buldu.

BADEM SÜTÜ

Mineral içeriği bakımından süt ile karşılaştırılabilir, ancak protein içermez (bu yüzden yine de süt içiyorsunuz, değil mi?). Bir bardak inek sütü, bademden yapılandan beş kat fazla protein içerir.

ÇİYA TOHUMU

Etiket üzerindeki iddialarına rağmen, bu tohumlarda vücudunuzun gerçekten ihtiyaç duyduğu omega-3 türü bulunmuyor. İyi bir lif kaynağı olmakla birlikte, omega almak için yağlı balık yemeniz daha iyi olur.

Devamı

BESLENME

Sebze ve meyve tüketmeden beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Karbonhidratsız, sebze ve meyve tüketmeden beslenme mevzusuu masaya yatırdık.

Hata: Karbonhidratsız beslenmek

Diyete başlayanların en büyük hatalarından biri karbonhidratlı gıdaları tamamen kesmektir. Bu amaçla sadece ekmeği değil, makarnayı da bırakırlar. Oysa yapılacak en büyük hatalardan biri sıfır karbonhidratla zayıflamaya çalışmak olacaktır çünkü bu besin grubunun yerini alacak başka bir şey yoktur. Şöyle düşünün: Karbonhidrat, anne sütünde bile bulunur ve unutmayın ki anne sütü, hali hazırda dünya üzerindeki en mucizevi besindir!

Düzeltmek için: Burada anahtar kelimeler “kaliteli karbonhidratlar” ve “ihtiyaç oranı!” Kaliteli karbonhidratlardan kasıt tam tahıllı, çavdarlı ekmekler; makarna, bulgur ve esmer pirinç gibi vücuda yararlı gıdalar. Hepsinden önemlisi de şu: Beyin hücreleriniz enerjisini karbonhidratlardan alır ve karbonhidrat tüketmek, aynı zamanda insan psikolojisini de olumlu yönde etkiler.

Hata: Sebze ve meyve tüketmemek

Yukarıda aşırı proteinle beslenmenin zararlarından söz etmiştik. Bunun nedenlerinden biri de sebze ve meyve tüketimindeki azalma… Eskiden yemekten kalkınca ortaya gelen meyve tabaklarına artık rastlanmaz oldu. Sebzeler de günlük yediklerimiz arasından yavaş yavaş çekiliyor. Çünkü beslenmeyi doymakla, tok kalmakla açıklar olduk. Bir de itiraf etmek gerekirse, kimsenin sebzelerle uğraşacak zamanı yok. Tavuğu ızgaraya atıp sofraya getirdiğiniz zaman dilimi sebzelerin yıkanıp temizlenmesine, kabuklarının soyulup doğranmasına anca yetiyor. Hal böyle olunca sebzelerden adım adım uzaklaştık ve meyvelerin yerine hazır satılan meyve suyu ve meşrubatlara yöneldik.

Düzeltmek için: Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisi şu: Günde 5-8 porsiyon sebze ve meyve yiyin! Ana öğünlerinizde yediklerinizin biri mutlaka sebze olsun, ara öğünlerde de meyveyi tercih edin.

Devamı

BESLENME

Aşırı proteinle beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Aşırı protein almak zararlı mıdır? Protein dengesi nasıl olmalı?

Her besin grubunun aşırısını tüketmek yanlış. Proteinle ilgili sorun ise şu: Son 10 yılda aşırı protein tüketimiyle birlikte hem rektum kanseri hem de kolon kanseri olarak tanımlanan kolorektal kanserin de aynı oranda artması, sadece diyet yapanların değil herkesin aşırı protein tüketiminden kaçınması gerektiğinin işareti…

Düzeltmek için: Proteinsiz yaşamaya çalışmanın bir anlamı yok; çünkü proteinin ana görevi, doku ve hücrelerin onarılması… Burada yapılması gereken, doğru miktarı bulmak… Ortalama bir rakam vermek gerekirse, vücut ağırlığınızın her kilosu için günde 0,8-1 gram protein tüketmek yeterli. Diyelim 65 kilosunuz. Bu da demektir ki günde tükettiğiniz protein miktarı en fazla 65 gram olmak zorunda. Peki, hangi proteinleri tüketeceğiz? Öncelikle tükettiğiniz kırmızı et miktarı, haftada 2-3 üç defadan fazla olmamalı. Tavuk, balık, hindi eti de diğer protein kaynakları olarak diyetinizde yer almalı. Daha da önemlisi mercimek, karabuğday, kuru fasulye,Antep fıstığı, kabak çekirdeği gibi bitkisel protein kaynaklarına yönelmelisiniz. 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com