Bizi Takip Edin

BESLENME

ERKEĞİN MUTFAĞI

-

 

30 dakika pişen bu lezzetli tarifler mideyi doldurup kasları şişirirken, açlık krizlerini de engelliyor.

Yoksa siz hâlâ, yemek yapmanın neredeyse ütü yapmak kadar zor,  hatta tamamen ‘kadın işi’ olduğunu mu düşünüyorsunuz? Önyargılarınızı bir kenara bırakın artık. Kendi yemeğinizi pişirmek, size sağlıklı bir yaşamın kapılarını aralamakla kalmayacak, hayatınızı da birçok açıdan kolaylaştıracak. Kalp ve damar hastalıklarına yakalanma ve obezite problemi yaşama riskiniz çok daha az olacak. Sizi yemek yaparken izlemek isteyecek seksi kadınlardan bahsetmiyoruz bile! Lezzet garantili tariflerimize mutlaka göz atın. Hatta mutfağa girin ve hepsini uygulayın. Emin olun ki yemek yapmak, pizza siparişini beklemekten çok daha keyifli!

1

SEBZELİ IZGARA KILIÇ BALIĞI

İşe tartar sosunu hazırlayarak başlayın. Bir yemek kaşığı tarhun otu, bir yemek kaşığı hardal, iki yemek kaşığı kıyılmış maydanoz, bir fincan mayonez ve bir diş sarımsağı bir kapta iyice harmanlayın. Diğer taraftan iki adet havuç ve iki adet Arnavut biberini doğrayıp bir miktar yağda biraz kavurun. Izgarayı orta derecede ısıtın, üzerine balık filetolarını koyun ve her iki tarafını da iyice pişirin. Balıkları sebzelerin ve sosun üzerine yatırın. Ardından süsleyerek servis edin.

2

PEYNİRLİ BİFTEKLİ SANDVİÇ

Bir adet soğanı piyazlık doğrayıp üzerine tuz ekleyin. Yağda renkleri hafifçe pembeleşene kadar kavurun. Bir süre sonra içine iki yemek kaşığı balzamik sirke ekleyip kısık ateşte bir miktar daha kavurun ve altını kapatın. Diğer taraftan 150 gram bifteği bir miktar tuz, karabiber ve bir yemek kaşığı sıvı yağla karıştırıp orta sıcaklıktaki ızgarada 10-15 dakika boyunca iyice kızarana kadar pişirin. Pişen bifteği beş dakika dinlendirdikten sonra ince ince parçalar halinde kesin. Bir adet sandviç ekmeğinin alt tarafına önce bir miktar roka ve halka halinde doğranmış bir adet domates dizin. Üzerine etleri, sonra da soğan karışımını ilave edin. En sonunda biraz diyet mayonez ve kaşar peyniri ekleyin. İşte pratik ve lezzetli bir başka öğüne daha imzanızı atmış oldunuz. Afiyet olsun.

3

SUSAMLI IZGARA TAVUK

İşe yemeğe adını veren susamlardan başlayın. Yağsız teflon bir tavada iki yemek kaşığı susamı renkleri değişene kadar kavurun. Susamların yarısını havanda döverek toz haline getirin. Diğer yarısını da bir kenara koyun. Diğer taraftan 3-4 diş sarımsağı iyice ezin. Büyükçe bir kap alıp içine dövülmüş susam, sarmısak, bir tatlı kaşığı ezilmiş zencefil, iki yemek kaşığı soya sosu, iki yemek kaşığı susam yağı, bir yemek kaşığı şeker, bir miktar tuz, karabiber ve 50 mililitre kadar suyu koyun. İyice karıştırın. Sıra geldi tavuklara. 3-4 adet derisi sıyrılmış tavuk budunu hazırlamış olduğunuz sosta marine edin.  Izgarayı orta derecede bir ısıya ayarlayın ve tavuklar çıtır hale gelene kadar kızartın.

4

SEBZELİ KUZU ŞİŞ

Bir miktar zeytinyağı, kekik, tuz, karabiber ve önceden ezdiğiniz 1-2 diş sarımsağı bir kapta harmanlayın. Ardından 600 gram kuşbaşı doğranmış kuzu etini ve halka şeklinde doğranmış bir adet kabağı bu sosun içinde marine edin. Bir parça et, bir parça kabak ve eğer mangalda yapacaksanız bir de defne yaprağını sırasıyla şişe dizin. Sıra geldi pişirme işlemine. İyice ısınmış olan ızgaranın üzerinde şişleri çevire çevire ve her tarafını eşit şekilde yaklaşık 20-25 dakika boyunca pişirin ve sıcak olarak servis yapın. İşte size ağzınıza layık bir yemek daha.

BESLENME

Hindi füme sandviç tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Biliyoruz son dönemde hindi füme işine girdiniz. Hindi fümeyi sevenler için işte tarifimiz. Kinoa ve çiyalı hindi füme sandviç.

Sporcu beslenmesinin en güncel adresi Men’s Health Türkiye, sporcu tarifleri ermeye devam ediyor.

1/ Tam buğday ekmeği (İçine bir tutam çiya ve kinoa tohumu ekleyin

2/ Hindi füme

3/ Soya filizi ( İsteğe bağlı)

4/ Fesleğen yaprağı (Nane de olur)

5/ Beyaz peynir, dilimlenmiş

6/ Domates, dilimlenmiş

7/ Maskolin yeşillik (Yerine sevdiğiniz bir yeşilliği ekleyebilirsiniz)

Hardallı sos tarifi

1 Yumurta sarısı, Yarım yemek kaşığı hardal, Zeytinyağı, Limon

YAPILIŞI

Bir yumurta sarısı, yarım yemek kaşığı hardal, biraz zeytinyağı ve limon suyunu bir kâsede iyice çırpın. Karışımı ekmeğinize sürün. Domates ve yeşillikleri yıkayın, domatesi ve peyniri isteğinize göre dilimleyin. Geriye kalan tek şey ise tüm malzemeleri sandviç ekmeğinize doldurmak. Hızlı bir öğün için paketleyip yanınıza alın.

Devamı

BESLENME

Mandalinanın 10 faydası

Umut Doğan Yıldız

-

Mandalinanın vücuda faydaları nelerdir? İşte kış aylarının vazgeçilmez meyvesi mandalinanın sağlık açısından olumlu etkileri.

Kış aylarının vazgeçilmezi ve turunçgillerin baş tacı olan mandalina C vitamini başta olmak üzere içerdiği A, B vitaminleri, kalsiyum, lif, potasyum, demir, fosfor ile tam bir sağlık deposu. Bağışıklık sistemini güçlendirmekten kanser riskini düşürmeye, iştah kontrolünü sağlamaktan yüksek kan basıncını önlemeye kadar sağlığımız üzerinde pek çok önemli faydalar sağlıyor.Bu nedenle sofralarımızda düzenli olarak bulunmayı fazlasıyla hak ediyor. Ancak mandalinanın faydalarından en etkili şekilde yararlanmak için bazı kurallara dikkat etmek gerekiyor. Örneğin bol gözenekli bir kabuğa sahip olan mandalina diğer turunçgillere göre daha çabuk su kaybettiği için aldıktan sonra 2-3 gün içinde tüketmeniz biyo yararlılığı açısından önemli. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik mandalinanın sağlığımız üzerindeki önemli yararlarını anlattı, tüketirken nelere dikkat etmemiz gerektiği konusunda önemli uyarılarda bulundu!

Bağışıklık sistemini güçlendiriyor

Zengin C vitamini içeriği ve flavonoidler sayesinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkı sağlıyor.

Yeni hücrelerin oluşumunu destekliyor

B vitamininden de oldukça zengin olan mandalina vücutta DNA ve RNA oluşumunda görev alarak yeni hücrelerin oluşmasını destekliyor.

Kansere kalkan oluyor

İçeriğindeki folat sayesinde kansere yol açabilecek DNA değişikliklerini önleyerek akciğer, meme, kolon, yemek borusu ve mide kanseri gibi bazı kanser türlerinin gelişimini önlemede etkili oluyor.

İştah kontrolünü sağlıyor

İçeriğindeki çözünür lif olan pektin daha uzun süre tokluk sağlıyor. Yapılan çalışmalara göre, mandalina obezite sorunu olan kişilerde iştah kontrolüne katkıda bulunarak kalori alımını azaltıyor.

Yüksek kan basıncını önlüyor

Mandalinanın potasyum içeriğiyle yüksek kan basıncını önleyerek kalp krizi riskini azalttığı da, yapılan çalışmalar sonucunda tespit edilen faydaları arasında yer alıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik ayrıca içeriğindeki flavonoidler sayesinde kolesterolün düşmesinde de etkili olduğunu belirtiyor.

Kemik erimesine karşı etkili

Potasyum aynı zamanda kemik sağlığı için de gerekli olan bir mineral. Mandalina içerdiği potasyum ve A vitamini sayesinde sağlıklı kemik gelişiminin sağlanmasında ve kemik erimesinin önlenmesinde etkili oluyor.

Yaraların daha hızlı iyileşmesine katkı sağlıyor

Mandalinada bolca bulunan C vitamini vücutta kollajen sentezi için önemli. Kollajen yaraların hızlı iyileşmesini sağlıyor.

Demirin emilimini artırıyor

C vitamini aynı zamanda besinlerle alınan demirin vücuttaki emilimini artırıyor.

Göz hastalıklarını geciktirebiliyor

Mandalinada bolca bulunan A vitamini göz sağlığı için de önemli. A vitaminin yeterli alınması başta gece körlüğü olmak üzere makula dejenerasyonu ve katarakt oluşumunu geciktiriyor.

Kan şekeri dalgalanmalarına karşı etkili

Mandalinada bulunan flavonoidler diyabetle savaşmada da rol oynuyorlar. Flavonoidler hastalığa neden olan molekülleri nötralize eden antioksidanlar. Uygun porsiyon tüketildiğinde (1 porsiyon meyve=2 küçük mandalina) kan şekerindeki dalgalanmaları önleyerek tatlıya olan ihtiyacı azaltıyor.

Devamı

BESLENME

Doğal Kolajen: İlikli Kemik Suyu

Umut Doğan Yıldız

-

Sağlıklı beslenmenin temel taşlarından biri de ilikli kemik suyu tüketmek.

Gurvita İlikli Kemik Suyu antibiyotik,hormon, GDO kontrollü hayvanların ilikli kemikleri kullanılarak özel bir pişirme tekniği ile taze, jöle kıvamında hazırlandı.  Sağlıklı cam kavanozlarda soğuk zincir ile Migros,Macro Center  mağazalarında kasap bölümünde +4 derece dolaplarda ayrıca, markanın internet sitesinde satışa sunuldu.

Aynı şekilde taze, jöle kıvamında Paça,Kelle Paça, İşkembe Çorba çeşitleri de Gurmeler için satışa..

Şifa kaynağı İlikli Kemik Suyu ve sakatatçorbalarını neden kullanmalıyız?

  • Yüksek Protein, Kolajen, Amino Asit içerir,
  • Bağışlıklık sisteminin güçlenmesi
  • Çocuk gelişimi
  • Güçlü kemikler ,
  • Eklem, kıkırdak, bağdoku sağlığı ,
  • İlik üretimi ,
  • Sağlıklı kan,
  • Damar sağlığı,
  • Cilt, saç, tırnak, diş sağlığı ,
  • Selülit tedavisi ,
  • Güç ve kas gelişimi ,
  • Yaşlanma karşıtı ,
  • Kilo kontrolü ,
  • Kireçlenme ,
  • Romatizmal hastalıklar,
  • Sedef hastalığı ,
  • Yaraların iyileşmesi , 
  • Bulaşıcı hastalıklar , 
  • Sindirim bozuklukları ,
  • Akıl, beyin, sinir sistemi hastalıkları , 
  • Ağrı ve iltihapları azaltma,
  • İyi uyku.

Devamı

Popüler