Bizi Takip Edin

SAĞLIK

ERKEĞİN GÜNEŞLE İMTİHANI

-

 

Yazın bunaltıcı sıcaklarına karşı verdiğimiz ipuçlarını kuşanın yaz boyu serin kalın.

PLAJDA

Güneş çarpmasının sadece Sahra Çölü’nde yaşanan bir durum olduğunu sanıyorsanız, çok yanılıyorsunuz. 30 dakika güneşe maruz kalmak bile, cildinizi hemen onarmaya çalışan bağışıklık sisteminizin yol açtığı üşüme, bulantı ve kabarıklık gibi semptomları tetikleyebilir. Güneş çarpması herkesi etkileyebilir. Özellikle tetrasiklin antibiyotikleri kullanan erkekler daha hassas bir cilde sahip oldukları için güneş çarpmasına daha açıklar.

Sıcağa karşı kalkanınız balık yemek

Manchester Üniversitesi’nin yaptığı bir araştırmaya göre, yağlı balık yemek ciddi yanma vakalarına karşı sizi koruyor. Faydasını görmek için her hafta 85 gram levrek ya da somon tüketin. Anında koruma için, bol bol 30 koruma faktörlü (SPF) güneş kremi sürün.

OTOPARKTA

Oturduğunuz koltuğa yapışmak, tekerlekli bir fırın sürmenin dezavantajlarından yalnızca biri. Arabanız sıcak yaz güneşinde pişerken, torpidodaki plastik ve döşemedeki kimyasallar PBDE ve ftalat denen toksinleri açığa çıkarıyor. Ftalatların karaciğer problemlerine yol açtığı bilinirken, PBDE’ler bellek kaybına neden oluyor.

Sıcağa karşı kalkanınız gölgeye park etmek

Gölgeye, bulamıyorsanız çimenlik bir alanın yanına konuşlanın. NASA’nın yaptığı bir araştırma, çevresi boş olan park alanlarının, adalardan ve ona yakın yerlerden 31 derece daha sıcak olduğunu ortaya çıkardı.

MANGAL PARTİSİNDE

Bira, güneş ve futbol, sıcak çarpması riskini doğurabilir. Sıcak çarpması sonucu, vücudunuzdaki kan, organlarınızdan cildinize hücum ederek şok etkisi yaratabilir. Bu da baş ağrısı, bulantı ve baygınlığa yol açar. Ayrıca, vücudunuzun ve beyninizin ölümcül sıcaklıklara ulaşması için de ilk adımdır.

Sıcağa karşı kalkanınız taze fasulye yemek

Bira yerine bol bol su için. Protein ve karbonhidrat deposu bir kap taze fasulye yiyin. ABD’deki St. Cloud Üniversitesi’nin yaptığı bir araştırma, karbonhidrat, protein ve sodyum karışımının, atletlerin sıvıyı vücutlarında tutmalarına sudan ve sporcu içeceklerinden daha çok yardım ettiğini ortaya koydu.

HALI SAHADA

Asfaltı ve lastik dişlerini bile çatlatan ozon, günün yanlış zamanında derin nefes alıyorsanız akciğer dokunuza zarar verebilir. Alveollerinizi iltihaplandırarak, hırıltı ve öksürüğe neden olabilir. Amfizem hastası olma riskinizi artırabilir.

Sıcağa karşı kalkanınız sabah maçına çıkmak

Maç saatinizi sabah 9’dan önceye ya da akşam 6’dan sonraya ayarlayın. Güneş ne kadar yüksekse ozon da o kadar yüksektir. Hava durumunu mgm.gov.tr’den takip etmeyi de unutmayın.

KOŞUDA

Sıcak havalarda sınırlarınızı zorlarken çok fazla su içmek sodyum seviyenizi azaltarak, hiponatremi denen ölümcül elektrolit bozukluğuna yol açabilir. Semptomları bulantı, kusma, ishal ve baş ağrısıdır.

Sıcağa karşı kalkanınız sıvı kontrolü yapmak

ABD’li Dr. Larry Kenney, vücudunuzun saatlik ter oranını, bir saatlik spordan önce ve sonra tartılarak ölçmenizi öneriyor. (1 litre ter = 1 kg kaybı.) Her bir saatlik egzersiz boyunca yalnızca terlediğiniz kadar sıvı alın.

SAĞLIK

Ödem atıcı çay tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Az su içiyor ve su içme alışkanlığı kazanamıyorsanız, bunun nedeni az ve sık su içmeyi denemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Su içmeyi alışkanlık edinmek için düzenli bir şekilde, su içmeyi gün içine yayın. Günde en az dört küçük pet şişe (500 ml) su içmeye başlayın. Sürahi içerisine, limon ve sevdiğiniz meyveleri ekleyerek biraz tatlandırıp, renklendirmenizde bir sakınca yoktur. Ancak siz fazla abartmayın.

Yapılan araştırmalar, gün içinde dişini fırçalıp,sade naneli sakız çiğneyenlerin daha çok su içme ihtiyacı duyduğunu ortaya koydu. Bu taktikleri deneyerek, su içme ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Bitki çayları da vücuttan toksin atımı ve iştah kontrolünde size destek olur. Her gün aynı çayı içmek yerine, elinizin altında farklı bitki çayları bulundurmayı deneyin. Yeşil çay, beyaz çay, mate, rooibos, oolong gibi çaylar metabolizmanızı hızlandırırken; rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi çaylar sindiriminizi kolaylaştırır. Bunun yanı sıra ödem attıran çay tarifi de veriyoruz. Deneyin ve farkı gör.

Ödem atıcı çay tarifi

1 litre suya 1 yeşil elmayı doğrayın; 2 çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2 adet kakule ekleyip 5 dakika kaynatın. Ateşi kapatıp içerisine 1 tatlı kaşığı beyaz çay, bir tutam ıhlamur, 20 adet kiraz sapı, bir avuç içi mısır püskülü ilave edin. 4 dakika demlenmesini bekleyin. Süzdükten sonra gün boyu sıcak veya soğuk olarak içebilirsiniz.

Devamı

SAĞLIK

Anksiyete tedavisi: Pilates

Umut Doğan Yıldız

-

Pilates yaparak kaygılarınızla başa çıkabilirsiniz. İşte pilatesin anksiyeteye iyi gelen etkisi.

Anksiyete çağımızın sık rastlanan rahatsızlıklarından. Bir dönem kendisi de anksiyete ile mücadele eden Pilates Eğitmeni Hollie Grant, pilatesin bunun için çok iyi bir tedavi yöntemi olduğunu söylüyor.

Konuyla ilgili fikirlerini dile getiren Pilates Eğitmeni Hollie Grant; “20’li yaşlarımdayken kafamdaki karmaşayı asla yoluna sokamıyordum. Dikkatimi toplamamı sağlayacak bir spor arayışındaydım. Pilates bu açıdan yardımcı oldu. Çünkü egzersiz esnasında konsantre olmak zorundasınız. Nefesinize, çalıştırdığınız kaslara, aktif olmayan kaslara ve hareketler esnasında duruşunuzda yapmanız gereken değişikliklere odaklanmanız gerekiyor.” diyor.

Psikoloji düzelten spor: pilates

Pilates yoğun bir dikkat gerektirdiği için göndermeyi unuttuğunuz e-posta veya nasıl ödeyeceğinizi kara kara düşündüğünüz faturalar o esnada aklınıza gelmiyor. Egzersiz yaparken kurmanız gereken beden ve zihin bağı anksiyeteyi azaltıyor. Hâliyle sağlığınıza daha iyi odaklanıyorsunuz.

Devamı

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

Popüler