Bizi Takip Edin

BESLENME

EN UCUZA EN SAĞLIKLI BESLENME

-

 

Sağlıklı beslenebilmek için kazandığınız paranın büyük bir bölümünü market alışverişine harcamanız gerektiğini düşünmeyin.

Tamam, gıda maddelerine gelen  zamlar canınızı sıkıyor olabilir. Üstüne üstlük sağlıklı gıda maddelerine sürekli zam gelirken, abur cuburların fiyatında aynı oranda bir artış olmuyor. Ancak hal böyle diye, midenizi cipslerle ve gofretlerle doldurmanıza gerek yok. Bu konuda size tabiiki biz destek olacağız. İşte cüzdanını boşaltmadan sağlıklı beslenme rehberiniz.

EN İYİ MEYVE
Kazanan: Muz
Evet, maymunlar haklı çıktı. Bu sarı meyvenin içinde bulunan triptofan (serotoninin yapı taşlarından biri) aslında gizli bir uyku sıvısı. Sporcular muzu sadece sakinleştirici etkisi için de tercih etmiyorlar, muz aynı zamanda kaybedilen enerjiyi hızlıca geri kazandırma konusunda oldukça etkili. Hepsi bu da değil. Muz potasyum açısından da en zengin besinlerden biri. Bu da muz yemenin bağışıklık sistemini kuvvetlendirme ve vücudunuzun proteinleri parçalayarak kaslarınıza ihtiyacı olanı verme konusunda oldukça önemli bir rol oynadığını gösteriyor.

EN İYİ KAHVALTI:
Kazanan: Yulaf
Yulafta bulunan lifler ve kompleks karbonhidratlar fazla kilolarınızdan kurtulmak için adeta biçilmiş kaftan. ABD’de yapılan bir araştırma günlük lif tüketimini 12 gramdan 24 grama çıkaranların, aynı miktarda ancak daha az lif içeren yiyecekler yiyenlere göre günde 380 kalori daha fazla kaybettiklerini saptadı. Her sabah yulaf tüketirseniz, başka hiç bir şey yapmadan yılda 5 kg kaybedebilirsiniz. Ayrıca yeni araştırmalar yulaflı yiyeceklerin yüksek kan basıncına ve diyabete yakalanma riskini de azalttığını gösteriyor. Bir kap yulaflı yiyecekte aynı zamanda 10 gram kadar protein bulunuyor. Yani yulaf kaslarınızı büyütme konusunda da önemli bir yardımcı olabilir. Eğer yulaflı yiyeceğinizi tatlandırmak isterseniz, protein tozu ya da bal kullanın.

EN İYİ TAHIL
Kazanan: Kahverengi pirinç
Aynen yulaf gibi kahverengi pirinç de lif açısından oldukça zengin bir besindir ki eğer sağlığınızı korumak istiyorsanız beslenme düzeninizde mutlaka lifli gıdalar bulunmalıdır. Lifli besinler hem sizi uzun süre tok tutar hem de  kalın bağırsağınızın sağlığını korur. Son bir not: Seçtiğiniz ürünün tam tahıllı olmasına özen göstermenizde fayda var.

YEMEK PİŞİRMEK İÇİN EN İYİ YAĞ
Kazanan: Kanola yağı
Aslında kanola yağın kötü bir reputasyonu vardır ama bunu kesinlikle haketmez. Çünkü doyamamış yağ asidi açısından oldukça zengin kanola yağı kolesterol oranını ve LDL(kötü) kolesterol oranını düşürerek kalp krizi riskini azaltır. Ayrıca omega-3 ve omega-6 açısından da oldukça zengindir ve içinde yüksek oranda E vitamini bulunur.

EN İYİ SEBZE
Kazanan: Havuç
Hemen aklınıza bu turuncu meyvenin göz sağlığı açısından önemli olduğu geldi değil mi? Ama havucun marifetleri bununla sınırlı değil.  A vitamini açısından zengin bu besin derinin dış yüzeyinde gereğinden fazla hücre oluşumunu engeller ki bu daha az deri hücresinin ölmesi anlamına gelir. Ayrıca havuçta bulunan karotenoyid birçok farklı kanser türüne, astıma ve romatizmaya karşı mücadele eden amansız bir savaşçıdır.

EN İYİ SALATA MALZEMESİ
Kazanan: Ispanak
Temel Reis’in biseps kaslarında ıspanağın katkısı birinin kafasından attığı bir hikaye değildir. Ispanak hem kas gelişimi açısından hem de kemiklerinizi kuvvetlendirmek açısından önemli bir rol oynar. İçinde barındırdığı potasyum, fosfor, kalsiyum, selenyum ve çinko da ilerki yaşlarda Alzheimer hastalığından muzdarip olma riskinizi azaltır. Journal of Nutrition’da yayınlanan bir araştırmada havucun içinde bulunan karotenoyid prostatlı kanser hücrelerine, beta-karotenin de kolon kanserli hücrelerine karşı savaştığını belirledi.

EN İYİ YABANİ MEYVE
Kazanan: Taze çilek
Çilek aslında genel olarak sağlık için değil, keyif için yenilen bir meyve olarak görülür. Çilek, dış yüzeyinde tohumlar olan yegane meyvedir ve bu da onu Vitamin C açısından rakiplerinden oldukça öne çıkarır.

EN İYİ BALIK
Kazanan: Sardalya
Balık hem önemli bir protein kaynağıdır hem de yüksek oranda mineral ve vitamin içerir. Sardalya gibi yağlı bir balık yemeyi tercih ederseniz ayrıca bunların dışında yüksek oranda omega-3 yağ asidi tüketmiş olursunuz. Sardalya balığını konserve olarak almanız da bu nimetlerin hepsinden faydalanmanızı sağlayacaktır.

BESLENME

Mandalinanın 10 faydası

Umut Doğan Yıldız

-

Mandalinanın vücuda faydaları nelerdir? İşte kış aylarının vazgeçilmez meyvesi mandalinanın sağlık açısından olumlu etkileri.

Kış aylarının vazgeçilmezi ve turunçgillerin baş tacı olan mandalina C vitamini başta olmak üzere içerdiği A, B vitaminleri, kalsiyum, lif, potasyum, demir, fosfor ile tam bir sağlık deposu. Bağışıklık sistemini güçlendirmekten kanser riskini düşürmeye, iştah kontrolünü sağlamaktan yüksek kan basıncını önlemeye kadar sağlığımız üzerinde pek çok önemli faydalar sağlıyor.Bu nedenle sofralarımızda düzenli olarak bulunmayı fazlasıyla hak ediyor. Ancak mandalinanın faydalarından en etkili şekilde yararlanmak için bazı kurallara dikkat etmek gerekiyor. Örneğin bol gözenekli bir kabuğa sahip olan mandalina diğer turunçgillere göre daha çabuk su kaybettiği için aldıktan sonra 2-3 gün içinde tüketmeniz biyo yararlılığı açısından önemli. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik mandalinanın sağlığımız üzerindeki önemli yararlarını anlattı, tüketirken nelere dikkat etmemiz gerektiği konusunda önemli uyarılarda bulundu!

Bağışıklık sistemini güçlendiriyor

Zengin C vitamini içeriği ve flavonoidler sayesinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkı sağlıyor.

Yeni hücrelerin oluşumunu destekliyor

B vitamininden de oldukça zengin olan mandalina vücutta DNA ve RNA oluşumunda görev alarak yeni hücrelerin oluşmasını destekliyor.

Kansere kalkan oluyor

İçeriğindeki folat sayesinde kansere yol açabilecek DNA değişikliklerini önleyerek akciğer, meme, kolon, yemek borusu ve mide kanseri gibi bazı kanser türlerinin gelişimini önlemede etkili oluyor.

İştah kontrolünü sağlıyor

İçeriğindeki çözünür lif olan pektin daha uzun süre tokluk sağlıyor. Yapılan çalışmalara göre, mandalina obezite sorunu olan kişilerde iştah kontrolüne katkıda bulunarak kalori alımını azaltıyor.

Yüksek kan basıncını önlüyor

Mandalinanın potasyum içeriğiyle yüksek kan basıncını önleyerek kalp krizi riskini azalttığı da, yapılan çalışmalar sonucunda tespit edilen faydaları arasında yer alıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik ayrıca içeriğindeki flavonoidler sayesinde kolesterolün düşmesinde de etkili olduğunu belirtiyor.

Kemik erimesine karşı etkili

Potasyum aynı zamanda kemik sağlığı için de gerekli olan bir mineral. Mandalina içerdiği potasyum ve A vitamini sayesinde sağlıklı kemik gelişiminin sağlanmasında ve kemik erimesinin önlenmesinde etkili oluyor.

Yaraların daha hızlı iyileşmesine katkı sağlıyor

Mandalinada bolca bulunan C vitamini vücutta kollajen sentezi için önemli. Kollajen yaraların hızlı iyileşmesini sağlıyor.

Demirin emilimini artırıyor

C vitamini aynı zamanda besinlerle alınan demirin vücuttaki emilimini artırıyor.

Göz hastalıklarını geciktirebiliyor

Mandalinada bolca bulunan A vitamini göz sağlığı için de önemli. A vitaminin yeterli alınması başta gece körlüğü olmak üzere makula dejenerasyonu ve katarakt oluşumunu geciktiriyor.

Kan şekeri dalgalanmalarına karşı etkili

Mandalinada bulunan flavonoidler diyabetle savaşmada da rol oynuyorlar. Flavonoidler hastalığa neden olan molekülleri nötralize eden antioksidanlar. Uygun porsiyon tüketildiğinde (1 porsiyon meyve=2 küçük mandalina) kan şekerindeki dalgalanmaları önleyerek tatlıya olan ihtiyacı azaltıyor.

Devamı

BESLENME

Doğal Kolajen: İlikli Kemik Suyu

Umut Doğan Yıldız

-

Sağlıklı beslenmenin temel taşlarından biri de ilikli kemik suyu tüketmek.

Gurvita İlikli Kemik Suyu antibiyotik,hormon, GDO kontrollü hayvanların ilikli kemikleri kullanılarak özel bir pişirme tekniği ile taze, jöle kıvamında hazırlandı.  Sağlıklı cam kavanozlarda soğuk zincir ile Migros,Macro Center  mağazalarında kasap bölümünde +4 derece dolaplarda ayrıca, markanın internet sitesinde satışa sunuldu.

Aynı şekilde taze, jöle kıvamında Paça,Kelle Paça, İşkembe Çorba çeşitleri de Gurmeler için satışa..

Şifa kaynağı İlikli Kemik Suyu ve sakatatçorbalarını neden kullanmalıyız?

  • Yüksek Protein, Kolajen, Amino Asit içerir,
  • Bağışlıklık sisteminin güçlenmesi
  • Çocuk gelişimi
  • Güçlü kemikler ,
  • Eklem, kıkırdak, bağdoku sağlığı ,
  • İlik üretimi ,
  • Sağlıklı kan,
  • Damar sağlığı,
  • Cilt, saç, tırnak, diş sağlığı ,
  • Selülit tedavisi ,
  • Güç ve kas gelişimi ,
  • Yaşlanma karşıtı ,
  • Kilo kontrolü ,
  • Kireçlenme ,
  • Romatizmal hastalıklar,
  • Sedef hastalığı ,
  • Yaraların iyileşmesi , 
  • Bulaşıcı hastalıklar , 
  • Sindirim bozuklukları ,
  • Akıl, beyin, sinir sistemi hastalıkları , 
  • Ağrı ve iltihapları azaltma,
  • İyi uyku.

Devamı

BESLENME

Sindirim hızlandırıcı smoothie

Umut Doğan Yıldız

-

Diyetisyen Yrd. Doç. Dr. Gamze Şanlı Ak’ın hazırladığı enfes smoothie tariflerine bir yenisi daha eklendi: Sindirim hızlandırıcı smoothie

Gamze’nin Fit Notu: Polen, bilinen en eski doğal besin takviyeleri arasında yer alır. Polenin en büyük özelliği doğal bir alerji önleyici olmasıdır. Fiziksel performansın artırılmasında kullanılır.

MALZEMELER
3 orta boy taze kayısı
Yarım orta boy şeftali
Çeyrek papaya
3 yemek kaşığı süzme yoğurt
1 yemek kaşığı chia tohumu
1 tatlı kaşığı şekersiz ham kakao

Süslemek için
1 çay kaşığı polen

YAPILIŞI
Chia tohumunu, ham kakao ve yarım çay bardağı suda bekletip şişirerek chia pudingi hazırlayın. Smoothie yapımı için kalan tüm malzemeleri blender’a veya mutfak robotuna aktarın. Kıvamlı hâle gelene dek karıştırın. Kâseye smoothie ekleyip üzerine chia puding koyun ve süsleyin.

Devamı

Popüler