Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

EN TEKNOLOJİK ANTRENMAN SİSTEMİ

FITNESS

EN TEKNOLOJİK ANTRENMAN SİSTEMİ

-

 

Kaslara daha yoğun sinyal gönderilmesine dayanan EMS teknolojisiyle, antrenmanınıza yeni bir boyut katın.

emstekno1Modern hayatın hızına ayak uydurmak için antrenman sürelerinizi kısaltmak zorunda kalıyor, bu nedenle hedeflerinize doğrudan ulaşmak adına en etkili çözümlere ihtiyaç duyuyorsanız, EMS antrenman teknolojisiyle tanışın. Fitness sporuna yeni bir yaklaşım getiren Fit In Time, Electrical Muscle Stimulation (Elektriksel Kas Uyarımı) sistemiyle teknolojinin nimetlerinden faydalanabilmenize olanak tanıyor.

Bu ilginç sistemin detaylarını öğrenmek ve nasıl çalıştığını deneyimlemek üzere, Fit In Time Mecidiyeköy’ün yolunu tuttuk. Stüdyoya ilk girdiğinizde güler yüzlü eğitmen kadrosu sizi karşılıyor. Daha sonra soyunma odasına geçerek size özel hazırlanan, hijyenik spor kıyafetlerini giyiyorsunuz. Buraya gelirken tıka basa dolu spor çantası yerine, yanınızda getirmeniz gereken tek şey
ayakkabılarınız. Antrenmana başlamadan önce kullanacağımız cihazla tanışıyoruz: adı Miha Bodytec. Klasik antrenman sisteminde kasların kasılıp harekete geçmesi için beyninizin gönderdiği sinyalleri, daha yoğun bir biçimde kaslarınıza göndermeye başlıyor. Bu sistem sayesinde kaslar, hiçbir ağırlığa gerek duymadan ve eklemlerinize zarar vermeden etkili bir şekilde çalışıyor. EMS
sinyalleri vücudunuza gelirken, siz de boş durmuyor, sizi çalıştıran antrenörünüzün söylediği talimatları uyguluyorsunuz. Seviyenize göre çalışıyorsunuz ve ortalama biriyseniz genellikle
vücut ağırlığı antrenmanları yapıyorsunuz. Tabii bu durum vücudunuzun ve formunuzun durumuna bağlı olarak,
size özel bir şekilde belirleniyor.

Antrenman üç aşamadan oluşuyor. Antrenmana başlamadan önce vücudunuz için gerekli olan sinyal seviyesi belirleniyor. Ardından gelen ilk bölümde kas kütlenizi çalıştırıyorsunuz. İkinci aşamada ise hedefiniz vücudunuzun fazlalığı olan yağlardan kurtulmak. Üçüncü ve en keyifli bölüm ise kaslarınızın sinyaller ile dinlendirildiği bölüm. Ancak alanında uzman antrenörler size
öyle etkili egzersizler yaptırıyorlar ki, dinlenirken bile keyif yapamıyorsunuz. Sonuçta hala antrenmandasınız ve çalışma devam ediyor. Sporun hakkını verecek derecede yorucu, ancak bir o kadar da eğlenceli geçen antrenmanlar sonrasında alnınızdan yere damlayan teri görebiliyor ve 25 dakikada aslında ne kadar çok iş yaptığınız anlayabiliyorsunuz.

Sayfalar: 1 2

FITNESS

Yağ Düşmanı: Roberta Mezencio

-

Yağ düşmanı, ağırlık ve protein dostu, kaslı kadın Roberta Mezencio ile tanışalım.

Brezilya doğumlu Roberta Mezencio her zaman fitnesı güçlü bir tutkuyla sürdürdü.

Spor salonundaki ilham verici özverisi ve sosyal medya paylaşımları, Roberta’yi öne çıkaran şey oldu.

Milliyet: Brezilya

Meslek: Spor Modeli

Roberta kardiyoya karşı ağırlık egzersizini tercih ediyor. Sağlıklı bir diyet ile desteklenen yoğun bir egzersiz rutini izliyor.

Roberta bütün yıl boyunca sağlıklı ve besleyici bir diyet uygular. Çoğunlukla fast-food yemekten kaçınır.

Roberta’nin en sevdiği yiyecek grupları arasında yağsız et, kepekli tahıllar, az yağlı süt ve sebzeler bulunur.

Meyvelere gelince, yüksek glisemik meyvelerden kaçınır, çünkü insülin seviyelerini yükseltir.

Devamı

FITNESS

Merkez bölge bitiricileri

-

Spor salonuna iş olsun diye gidiyorsanız, haftanın beş günü antrenman yapmak da fayda etmez. İşleri biraz karıştırarak fark edilebilir değişiklikler yaratın.

Kabul edelim ki birçoğumuz aynı antrenmanları yapmaktayız. Ufak bir koşu, birkaç dakika bench press ve esneme egzersizleri… Devamlı olarak geçmiş zamanı tekrar ederseniz, aldığınız sonuçlar da geçmiştekilerle aynı olur. “The HIITman” adıyla da tanınan kişisel antrenör Courtney Fearon, kaslarınızı bir hafta boyunca şok edebileceğiniz bir antrenman programı tasarladı. İsterseniz eski programlarınızı uygulayabilirsiniz ancak antrenmanınızı bu 20 dakikalık merkez bölge çalışmalarıyla sonlandırın. Asla pişman olmayacaksınız.

Karın

Bu günlerde sıkı bir istasyon çalışması yaparak leg raise, oblique twist, abs wheel rollout ve mountain climber gibi egzersizleri tercih edin.

Sprint

Sprint günlerinizde kısa, aktif ve nispeten daha uzun dinlenme süreleriyle yüksek yoğunluklu interval antrenmanlar yapın. Koşu bandını, AirDyne bisikletlerini ya da SkiErg makinasını kullanabilirsiniz.

Denge

Dengenizi artıracak çalışmalar yaptığınız günlerdeyse weighted dead bug, bird dog, pull down ve plank varyasyonlarını yaparak merkez bölgenizin derinliklerindeki kasları harekete geçirebilirsiniz.

Devamı

FITNESS

Yüklenmeme haftası nedir?

-

Yüklenmeme (deloading),” onarımın ve iyileşmenin desteklenmesi için antrenmanlarınızın gücünün ve yoğunluğunun azaltılması demektir.

Biraz yorgunuz, değil mi? Sizi suçlamıyoruz. Yaz bedenini korumak için harcadığınız onca efor oldukça yorucu olabilir. Geceler günlerden uzunken ayağınızı gazdan çekmek ve tempoyu hafifletmek için doğru zaman olabilir.

Güç ve kondisyon koçu Sam Pepys, “Uygun bir şekilde dinlenmeden vücudunuzun güç üretme kabiliyeti engellenir ve sonuç alamamaya başlarsınız,” diyor. Kaslarınız iyi hissetse bile, ağırlık çalışmak vücudunuzdaki çoklu fonksiyonlardan sorumlu olan merkezi sinir sisteminize (CNS) zarar verir. CNS’niz yıpranmışsa, enerjinizi toplamakta ve günlük yaşamınızda odaklanmakta güçlük çekersiniz.

Her beşinci haftada bir yüklenmeme haftası yapın. Zamanlamanızı ofis partileri sezonuna göre ayarlayabilirsiniz: “Geceleri geç saatlerde eve alkollü dönüp ertesi gün yorucu antrenmanlar yapmak tükenmişliğe giden en kısa yoldur,” diyor Pepys. Tamamen bırakmadan nasıl yavaşlayacağınızdan emin değil misiniz? İpuçlarımız (sağda) işinizi kolaylaştıracaktır.

Yüklenmeme tembellik için bir bahane değil. Pepys’in adımlarını takip edin ve sonuçlarını görün.

AZALTIN

Standart bir antrenman haftasında genellikle kaldırdığınız ağırlıkları ve tekrarları yüzde 50 oranında azaltın.

SAKİN OLUN

Yüksek yoğunluklu antrenmandan vazgeçip sürekli ve sabit kardiyo için maksimum kalp atış hızınızın yüzde 70’ini hedefleyen bir antrenman yapın.

YENİ ŞEYLER DENEYİN

Bu haftayı jimnastik veya yoga gibi farklı idmanları denemek için bir fırsat olarak kullanın.

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com