Bizi Takip Edin

BESLENME

EN SAĞLIKLI ZAYIFLAMA YÖNTEMLERİ

-

 

Bu işin uzmanlardan sizi aç bırakmadan tok tutacak 7 basit strateji.

Yaz yaklaşınca her erkek sağlıklı zayıflama yöntemlerine başvurur. Biz de o yüzden size birbirinden basit ancak etkili zayıflama teknikleri hazırladık. Sağlıklı yiyeceklerle göbek eritmenin sandığınızdan da kolay olduğunu göreceksiniz.

1

1-

Oturun da yiyin Derli toplu bir şekilde oturarak yemek yemeniz normalden daha fazla yediğiniz hissini uyandırıyor, böylece de doyma hissiniz artıyor. Kanadalılar tarafından yapılan bir araştırmaya göre masada yemek yiyen insanlar, yemeklerini ayakta yiyenlere göre üçte bir oranında daha az yemek tüketiyor. Eğer büyüklerimizin dediği gibi nimete biraz saygı gösterip oturup doğru düzgün yersek, kaşığımızı kürek misali sallamaktan bir nebze olsun vazgeçebiliriz.

2

2-

Beyaz camı kapatın Yemek yerken televizyon izleyen insanların normalde tüketeceklerinden 288 kalori daha fazla tükettikleri bulundu. Bunun nedeni anlamak için müneccim olmaya gerek yok. Televizyon dikkatimizi dağıtıyor. Böylece beynimiz, midemizin dolduğu sinyalini geç verebiliyor.

3

3-

Ağır olun ve tadını çıkarın Yemeğinizi yerken, basit şeyleri renklendirmeyi, tadına tat katmayı deneyin. Örneğin sahanda yumurtanın üstüne biraz toz veya pul biber serpiştirebilirsiniz. Makarnaya acı sos dökebilirsiniz. Yeme de yanında yat dedirten türden olur. “Acı iştah açar denir” hep ama aslında acılı yiyecekler beynimizi harekete geçirerek yemek yediğimizin farkına varmamızı sağlar.

4

4-

Bir ısırın, bir soluklanın Rhode Island Üniversitesi’nde yapılan araştırmalara göre lokmalarınızı yavaşlatmak aldığınız kalori miktarında %10’luk bir azalma sağlıyor. Gerekirse lokmalarınızı bile sayın. Bunda gocunacak bir şey yok. Soluklanmak da ne kadar aç olduğunuzu değerlendirebilmek adına faydalı. Çünkü zihninizin bedeninize kulak vermesini sağlar. Ayrıca çok da pratik bir yöntem… Kıtlıktan çıkmışçasına yemeklere abanıp dikkat çekmek yerine, soluklana soluklana yola devam etmek, insanların dönüp de size bön bön bakmasını önler.

5

5-

Hep birlikte yiyelim demeyin Bir grup arkadaşıyla yemek yiyen erkeklerin, bir kadınla veya eşiyle yemek yiyenlere göre %60 oranında daha fazla kaloriyi mideye indirdikleri bulundu. Bunun nedeni ise birlikte yemek yedikleri kişilerin yediği miktarla kendi yediklerini kıyaslamaları. Bekârlar partisi yapılacak veya felekten bir gece çalınacak ya da arkadaşlarla çilingir sofrası kurulacak da, ben geri mi kalacağım diyebilirsiniz. Haklısınız, tamam. Gidin tabii, o kadar da değil. Fakat ölçülü olun. O, 1 ekmek yedi diye, sizin kalkıp 2 ekmek yiyecek haliniz yok. Ama bilinçaltında bunun yaptığımızın farkına varamayabiliyoruz maalesef.

6

6-

Yemek günlüğü tutun Gün içinde ne kadar yiyecek tükettiğinizi kendinize hatırlatmanız etkili bir yöntem. Karman çorman bir sisteminizin olmasına hiç de gerek yok. Pittsbugh Üniversitesi’ndeki bilim adamlarına göre kilo vermek konusunda sadece yediği yemeğin hacmini yazmakla yetinen insanlar, aldığı kalori miktarını hesaplayanlar kadar başarılı oluyorlar.

7

7-

‘Sağlıklı’ denilen her şeye güvenmeyin Yiyeceğiniz şeyin kalori miktarını %35 oranında daha az olarak tahmin etme ihtimaliniz yüksek. Ben biliyorum demeyin hemen. En iyisi mi, siz yemeği sipariş etmeden şefe bir danışın. Nedir, ne değildir sorup öğrenin. Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek  ayıp, değil mi?

 

 

 

BESLENME

Minik karpuz ürettiler

Umut Doğan Yıldız

-

Uzun bir süredir küçük boyutlarda ürün yetiştiren firma, şimdi de zeytin boyutunda karpuz üretti.

Firmanın ürettiği mini karpuzlar, 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı‘nda (26. FoodProduct) katılımcıların ilgisini çekti.

Alınan bilgilere göre, çocuklara meyve ve sebzeleri sevdirmek için böyle bir küçültme yolu seçtiğini söyleyen firma yetkilileri, minik ürünlerin çocukların ilgisini çektiğini ifade ediyorlar.

Uzun bir süredir mini sebze ve meyveler üreten bir Türk firması şimdi de mini karpuz üretti. Zeytin boyutunda olan karpuzun kabuğu karpuz, içerisi ise salatalık tadını andırıyor.


Devamı

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com