Bizi Takip Edin

FITNESS

En fit kadınlar: Emily Skye

Umut Doğan Yıldız

-

 

En fit kadın sporcular dosyamız bugünkü konuğu Avustralyalı fitnessçı Emily Skye

      

Instagramın son dönem en çok takip edilen fitness fenomenlerinden biri de Emily Skye.

Eski model olan ünlü fitnessçı, modelliği bıraktıktan sonra kişisel koçluğa geçmiş.

Instagramda çok 2.4 milyon takipçisi bulunan ve keşfet kısmını sömüren ünlü isim, hemen herkes tarafından çok seviliyor.

Kısa bir süre önce dünyaya bir bebek getiren Emily, sevimli bebeğiyle de fotoğraf paylaşmaktan çekinmiyor.

Hamilelik döneminde de fit kalmayı başaran ve herkese ilham kaynağı olan Emily Skye, tam gaz paylaşımlarına ve motivasyon aşılamaya devam ediyor.

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

I’ve been really proud of my progress so far, I’m getting stronger, fitter and leaner. My tummy has been the hardest part though… It’s taken me over 8 months to get my core strength close to what it was before I got pregnant. Up until recently it has felt like my belly was pushing “out” (like it had a mind of it’s own haha 😝). It was really hard to keep it “in”. While you’re pregnant your abs are stretched out quite a lot and they get used to being that way (your organs also move around), so when you have your baby they don’t just snap back in. It takes deliberate effort every day to get them back to “normal”. I managed to close my 3 finger width ab separation pretty quickly because I worked on closing the gap from the day after I gave birth. The main things that helped was being conscious of my posture while standing and walking around and working on activating my deep core muscles and pelvic floor. I focused on standing tall, having shoulders back, stomach tight, pelvic floor “on” and gluts slightly squeezed and “active” while walking. A lot of people have not only a weak core but weak gluts too so it’s about training those muscles to fire properly so your muscles are balanced. Having good posture is so important and it’s something I think everyone should be conscious of. There’s not much point doing ab specific exercises if you don’t fix your posture first (and of course any ab separation you may have). 😊 Do any of you remember getting told to stand up straight and to pull your shoulder back when you were a kid? They were onto something! 😉👍🏼 . #8.5monthspostpartum

EMILY SKYE (@emilyskyefit)’in paylaştığı bir gönderi ()

FITNESS

Ağırlık çalışmak anksiyeteyi önler

Umut Doğan Yıldız

-

 Bilime göre, ağırlık kaldırmak anksiyetenin yenilmesinde doktorunuzun alışıldık buyruklarından çok daha etkili.

Anksiyete hastalığıyla savaşan çoğu insandan yalnızca ufak bir kısmı tedavi görüyor. Bu, can sıkıcı bir istatistik. The Mental Health Foundation, özellikle erkekler arasında, problemlerimiz hakkında konuşmamızı zorlaştıran günümüzün dar görüşlü kültürünü suçluyor. Bu kültür değişiyor ancak ilerleme yavaş gidiyor.

Neyse ki, Sports Medicine’da yayımlanan araştırmaya göre, henüz içini dökmeyenler için alternatif bir tedavi var ve bu tedaviyi yerel spor salonunuzda bulabilirsiniz. Bilim insanları, ister dairesel antrenman olsun ister göğüs antrenmanı, direnç antrenmanlarının zihinsel sağlığınızı geliştireceğini keşfetti. Egzersizin modunuzu yükseltmesi yeni bir konsept değil ve yalnızca günü kötü geçen insanlar için de olumlu bir reçete yerini tutuyor. Ancak araştırmayla ilgili en vurucu nokta, anksiyete veya depresyonla savaşıyorsanız, elinizde dambılla geçirdiğiniz sürenin psikoterapi gibi tıbbi tedavilerden daha etkili olduğunu önermesidir. Araştırma uzun zamandır aerobik egzersize odaklanmıştı ancak bu, ağır demirleri kaldırmanın bilişsel yararlarına ışık tutan ilk çalışmaydı. Ayrıca etkileri de antrenman sonrası hacminiz gibi kaybolmuyor. Ayrıca araştırmacılar, direnç antrenmanını beynin farklı bölgelerini bağlayan ve aralarında sinyalleri aktaran beyaz maddedeki küçülmenin azalmasıyla ilişkilendirdi. Sinir liflerinden oluşan bu ağda, siz yaşlandıkça delikler ve lezyonlar görülebilir, bunlar da Alzheimer gibi dejeneratif kondisyonlara yol açabilir. Ancak haftada iki kez ağırlık kaldırmak, zihinsel sağlığınızı hem şimdi hem de gelecek yıllarda koruyarak bu süreci kısaltabilir. Kısacası, bacak günü kulağa sıkıcı geliyorsa bir kez daha düşünmenin zamanıdır.

 

Devamı

FITNESS

Fit kadınlar: Hannah Stocking

Umut Doğan Yıldız

-

En fit kadınlar dosyasının bugünkü konuğu: Hannah Stocking

      

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Teaching Lele how to play volleyball 💪😤 @lelepons @julissa_prado

Hannah Stocking (@hannahstocking)’in paylaştığı bir gönderi ()

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Me trying to face my problems head on 😤🇬🇷 (tag a swimmer good or bad)

Hannah Stocking (@hannahstocking)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

FITNESS

Spinning antrenmanı

Umut Doğan Yıldız

-

BMX sürüşünün faydalarını iç mekânlara taşıyın. Londra’daki spor salonu 1Rebel’dan fitness antrenörü Pierre Pozzuto’nun spinning antrenmanı için statik bisiklete atlayın.

i/ Sprint combo

Hafif dirençteki bisiklette dambılları tutun. 30 sn yumruk atın, 30sn sprint atın. 30sn dinlenin ve tekrarlayın.

  

ii/ Ups and downs

Orta direnç. Ayakta 20sn tepe tırmanışı yapın. Oturun ve maksimumda 10sn sürün. 30sn dinlenin. Tekrarlayın.

iii/ Shoulder split

Ağırlıklarla yavaşça sürün. Bir kolu yukarı kaldırın, diğeriyle ileri uzanın. Kolları değiştirin, 60sn boyunca tekrarlayın.

 

Devamı

Popüler