Bizi Takip Edin

 

ELİT SPORCULARLA KAFA KAFAYA

-

 

Antrenmana elit sporcular gibi hazırlanarak bariyerleri yıkmanız mümkün. Değişik seviyelerde antrenman yaparak limitleri kırın ve beş adımda insanüstü güçlere sahip olun.

1. TAM PERFORMANS

Günde 30 dakika çalışarak VO2 max seviyenizi yüzde 25 artırın.
2012 Londra Olimpiyatları’nda Bradley Wiggins’in performansını takdir etme nedeniniz bilimsel açıdan maksimum VO2 seviyesini kıskanmak olabilir. Bunun en önemli belirtisi aerobik fitness çalışmalarıdır. Ne kadar fazla egzersiz o kadar fazla oksijen. Bu da kaslarınızın bir o kadar geç yorulması anlamına gelir.
Kardiyovasküler psikoloji alanında uzman profesör Jose Gonzalez Alonso anlatıyor: “İyi hazırlanmış bir bisikletçi değerlerinin 75-80 ml/min/kg olması bekleniyor. 25-30 yaşlarındaki sağlıklı bir erkeğin normal VO2 max değeri 35-45 ml/min/kg olmalı. Oranlar arasında büyük fark olabilir. Değerlerdeki beş puanlık bir artış dahi performansınızın yüzde yedi yükselmesini sağlar. Ortalama fit bir insan değerini yüzde 25 oranında artırabilir. Kolay olmayacaktır. Ancak acı olmayan yerde kazanç da olmaz.”

2. İLERİ SEVİYE YAĞ YAKMA

Bazı insanlar hızlı metabolizma ile kutsanmıştır. Ancak yüzde 95’lik bir kesim metabolizmayı daha da hızlandırmaya mahkum. İşte metabolizmanızı ateşlemenin yolları.
Ragbi oyuncularının günde 5000 kalori tüketmeleri gerekir. Kas hücrelerini büyütmek için özel antrenmanlar yapmaları gerekiyor. Leicester Tigers ragbi takımının antrenörü Ed Gannon “Hipertrofi antrenmanları ile metabolizma hızlarını egzersiz sonrasında altı saate kadar artırabilirler” diyor. Bu metotla kısa zamanda yağ yakıp kas yapmak basittir. Ancak kolay olduğu söylenemez.
Aşağıdaki antrenman programını hazırlayan güç ve kondisyon koçu olan Jamie Sawyer “Yağ yakmanın en önemli anahtarı tempodur” diyor. Eksantrik hızınızı azaltmak için üç saniye harcayın ve konsantrik bölümlerinizi patlatın. “Bu patlayıcı artış intramüsküler gerilimi artırırken hasarları azaltır. Bu şekilde anabolik hormonlarda da artış görülür” diyor Sawyer. Metabolizmanızı uzaya uçurmak için hazırlanın.

0

BARIŞ MURAT YAĞCI

Barış Murat Yağcı Alaçatı’da doğdu. İzmir Özel Türk Koleji’nde okudu. İstanbul’da Şehremini Lisesi’nde tamamladığı orta öğreniminden sonra halen Bahçeşehir Üniversitesi’nde yüksek öğrenimini sürdürüyor ve İstanbul’da yaşıyor.
Yağcı, 10 yıl boyunca profesyonel basketbol oynadı. Profesyonel anlamda fitness eğitmenliği ve yaşam koçluğu yapıyor. Aynı zamanda modellik ve oyunculuk kimliklerine sahip. Spora eğilimi sayesinde iyi bir sporcu olabilmenin ilk adımlarını atmış biri. Geçmişinde birçok spor branşıyla ilgilendi. Voleybol, atletizm, masa tenisi, yüzme gibi sporların ardından İzmir’de basketbola başladı. 2002-2003 sezonunda Anadolu Efes Spor Kulübü’nden gelen teklif hayatının dönüm noktası oldu. Birçok kulüpte basketbol oynadı. Bahçeşehir Üniversitesi’nin basketbol takımında da önemli başarılar elde etti.
Dört yıl önce geçirdiği aşil tendonu sakatlığından sonra aktif basketbol oyunculuğunu bırakmak zorunda kaldı. Best Model of Turkey yarışmasında Best Fotomodel seçildi ve tanınan bir isme dönüştü. Ardından yazılı medyada ve televizyonda göründü. Halen oyunculuk eğitimini sürdürüyor ve bir yandan da fitness eğitmenliği yapıyor.

KASLANARAK HIZLANAN METABOLİZMA

Bu kas büyüten antrenmanı birer gün arayla haftada üç gün uygulayın.

1

A. YARIM SQUAT

1. Omuzlarınızın üstünde bir halteri kaldırın. Yavaşça squat pozisyonunu alın.
2. 45 derecelik açıyla eğildikten sonra hızlı bir şekilde kalkın. Ağır bir halter kaldırabilirsiniz.
Üçer tekrardan dört set tamamlayın. Tekrarlar arasında ara vermeyin. Setler arasında 10 saniye dinlenin.

2

B. DAMBILLA JUMP SQUAT

1. Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın. Ellerinizde dambıl varken squat pozisyonunu alın ve yapabildiğiniz kadar eğilin.
2. Ayaklarınızı yerden kaldırırken olabildiğince gergin olmasına dikkat edin.<p> Parmaklarınız ileriye bakmalı. Altı tekrardan dört set yapın. Tekrarlar arasında ara vermeyin. Setler arasında 45 saniye dinlenin.

3

C. TABANCA SQUAT

1. Bir ayağınızı öne doğru uzatırken diğeriyle dengenizi sağlayın. Ayağınızı olabildiğince yukarı kaldırın. Kollarınızı önde uzatarak dengenizi sağlayın.
2. Ayağınız hâlâ yukarıdayken yapabildiğiniz kadar derine squat yapın. Her bir ayakla altı tekrar ve toplamda dört set yapın. Setler arasında 45 saniye bekleyin.

5

D. RACK PULL

1. Dizleriniz üstünde bir halteri kaldırın. Belden aşağınızın kıvrımını korurken kalça kaslarınızı sıkın.
2. Gücü kalça ve dizlerinizden alarak ayaklarınızı düzleştirin. Omuzlarınızı kaldırın. Hareket büyük kas gruplarınızı çalıştıracaktır. Üçer tekrardan dört set tamamlayın. Tekrarlar arasında ara vermeyin. Setler arasında 10 saniye dinlenin.

6

E. ROMEN DEADLIFT

1. Yerde duran bir halteri üstten tutuşla kavrayın. Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın. Ayaklarınız yere bassın ve halteri kaldırın.
2. Halteri bel hizasına kaldırın, kollarınız ve ayaklarınız gergin olsun. Halteri yerde kaldırırken sırtınız yere paralel uzanmalıdır.
Altı tekrar yapmalısınız. Setler arasında 45 saniye duraklayarak dört seti tamamlayın.

6

F. KALÇA KALDIRMA

1. Yerde duran bir halteri üstten tutuşla kavrayın. Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın. Ayaklarınız yere bassın ve halteri kaldırın.
2. Halteri bel hizasına kaldırın, kollarınız ve ayaklarınız gergin olsun. Halteri yerde kaldırırken sırtınız yere paralel uzanmalıdır.
Altı tekrar yapmalısınız. Setler arasında 45 saniye duraklayarak dört seti tamamlayın.

7

3. GİZLİ GÜÇ

Kas lifleriniz yüzde 90 oranında hareketsizdir. Bunu değiştirmek sizin elinizde.
İngiliz kişisel antrenör Chad Waterbury “Tip 2B kas lifleri sadece en büyük olanlar değildir, aynı zamanda büyüme potansiyeli en fazla olan kaslardır” diyor. Genelde de çalışmadan dururlar. Waterbury “Vücudunuz gerçekten ihtiyaç duymadıkça bu kaslarınız kullanmaz” diye uyarıyor. Onları çalıştırmanın farklı yolları vardır. Maksimum kuvvet kullanmak, patlayıcı antrenman ve neromüsküler geri dönüşleri de artıran denge antrenmanı yapmak gibi. Tip 2B kas liflerini çalıştırarak dört haftada kaslarınızda dört kilogramlık artış meydana getirebilirsiniz. Bu da elit atlet olmanın önemli anahtarlarından biri.

SAKLI KALAN GÜÇ

İngiliz kişisel antrenör Chad Waterbury “Tip 2B kas lifleri sadece en büyük olanlar değildir, aynı zamanda büyüme potansiyeli en fazla olan kaslardır” diyor. Genelde de çalışmadan dururlar. Waterbury “Vücudunuz gerçekten ihtiyaç duymadıkça bu kaslarınız kullanmaz” diye uyarıyor. Onları çalıştırmanın farklı yolları vardır. Maksimum kuvvet kullanmak, patlayıcı antrenman ve neromüsküler geri dönüşleri de artıran denge antrenmanı yapmak gibi. Tip 2B kas liflerini çalıştırarak dört haftada kaslarınızda dört kilogramlık artış meydana getirebilirsiniz. Bu da elit atlet olmanın önemli anahtarlarından biri.

8

A. EL ÇIRPARAK ŞINAV

Yere yaklaşın. Merkezinizi sıkın ve sıçrayarak havaya yükselin. Havadayken ellerinizi çırpın ve kontrollü bir şekilde yere yaklaşın. Bunu yapmak sinir sisteminizi dengeleyecektir.

9

B. UZANARAK  DESTEKLİ DAMBIL ROW

Düşük eğimli bir sehpa üstünde yüzüstü yatın. Maksimum 10 tekrarla dambılları yukarı doğru kaldırın. Dambıllar yukarıdayken kürek kemiklerinizi sıkın.
Dört tekrardan üç set. Setler arasında 60 saniye dinlenme.

10

C. BOSU TOPUYLA  BACAK DENGELEME

Bir bosu topu üzerinde durun. Bir ayağınızı önünüzde uzatırken diğerini kırın. Ardından diğer ayağınızla tekrar edin. Bu hareket, izometrik gücünüzü de artıracaktır.
Her bir ayağınızla pozisyonu 15 saniye koruyun. Toplamda üç set yapın. Setler arasında 30 saniye dinlenin.

 

11

D. KUTU SQUAT VE  HALTER KOPARMA

Bir sehpa önünde durun. Kalçalarınıza doğru ağır bir halteri kaldırın. Kalça kaslarınızı sıkarak halteri omuz hizasına kadar kaldırın. Sehpaya oturun ve yeniden hızlı bir şekilde kalkın.
Dört tekrardan üç set. Setler arasında 60 saniye dinlenme.

12

4. HIZLI BÜYÜME

Büyümüe hızınızı yüzde 30 artırmak için bağ dokularınızı esnetin. Bu, şampiyon sporcular tarafından kullanılan bir hile.
Daha büyük kaslar istiyorsanız daha fazla çalışmanız gerekiyor. İngiliz milli halterci Mikey Smith “Vücut ağırlığına oranlanmış kas kütlesi yüzde 38 ile yüzde 54 arasındadır. Ağırlık kaldıranlarda ise bu oran ortalama bir erkeğe oranla yüzde 20 daha fazladır” diyor. FST-7 olarak da bilinen bu antrenman programı sayesinde kas dokularınızı uzatabilirsiniz. “Bağ dokularınız kaslarınızın büyümesini engeller, çünkü kaslarınız sadece kendine yer bulduğu oranla büyüyebilir” diyor Smith. FST-7, sıradan metotlara oranla yüzde 25-30 oranında daha hızlı büyüme sağlar.

5. ZİHİN KONTROLÜ

Zihninizi kontrol ederek kaslarınızı yormadan daha fazla çalıştırın. Limitlerinizi elit sporcular gibi zorlayın.
Dünyanın en iyi sporcuları sadece fiziksel güce sahip olanlar değil. “Onları farklı mental yollarla da kendilerini hazırlıyorlar” diyor İngiliz Milli Takımı ile de çalışan psikolog Dr. Steve Bull. “Limitleri zorlamak için zihninizle de çalışmalısınız. Öncelikle daha iyiye ulaşacağınıza kendinizi inandırmanız lazım.”

 

 

NEW BALANCE BOZCAADA YARI MARATONU

-

Editör :

New Balance, bu yıl 8. kez düzenleyeceği Bozcaada Koşusu ile yaza merhaba diyor. Her yıl binlerce kişilik katılımla festival havasında gerçekleşen New Balance Bozcaada Yarı Maratonu ve 10K Koşusu, 12 Mayıs 2018 Cumartesi günü Koşan Bilir diyen sporseverleri buluşturacak.

Hem ada kültürünü, hem de doğal güzelliklerini büyük bir huzur içinde sunan Bozcaada’nın muhteşem atmosferi ve doğasıyla iç içe koşulan maratona, profesyonel ve amatör sporcular katılıyor.

New Balance Bozcaada Koşusu, 21 kilometreden oluşan yarı maraton ve 10 kilometreden oluşan parkur olmak üzere 2 kategoride gerçekleştiriliyor. Ayrıca bu sene 4.sü gerçekleştirilecek “Minikler Maratonu“da 4-8 yaş arası minik sporcuların yarışına sahne olacak.

Heyecan ve coşkunun bir arada yaşanacağı, zorlu olduğu kadar eğlenceli yarışı tamamlayan sporcular dinlenme alanlarında gerçekleştirilecek aktiviteler ile de yorgunluklarını atacaklar. Katılımcılar Bozcaada Meydanı’nda kurulacak stant ve etkinlik alanlarında izleyicilerle sosyalleşmenin yanı sıra enfes ada lezzetlerini tatma olanağı da elde edecekler.

Yazı başlatan New Balance Bozcaada Yarı Maratonu ve 10K koşusu ile Bozcaada’nın keyfini “Koşan Bilir.

Devamı

 

GÖZ ALICI YENİ RENKLERİYLE NIKE EPIC REACT

-

Editör :

Nike’ın köpük teknolojisindeki en son yenilik olan Nike React teknolojisiyle geliştirilen ilk koşu ayakkabısı olan Nike Epic React, göz alıcı yeni renkleriyle satışa çıkmaya hazırlanıyor. 

Nike, köpük teknolojisindeki en son yenilik olan Nike React teknolojisiyle geliştirdiği ilk koşu ayakkabısı Nike Epic React’i geçtiğimiz aylarda tanıtmıştı. Her adımda darbeyi yumuşatan ve koşunun sonuna dek gereken enerjiyi sağlamak üzere tasarlanan Nike Epic React, Pink Matcha (hem kadınlar hem de erkekler için pembe ve yeşil versiyonlarıyla), Alloy (sadece kadınlar) ve Horizon (kadınlar için kırmızı, erkekler için koyu gri versiyonlarıyla) isimli renk çeşitleriyle bahar aylarında satışa sunulacak.

Nike’ın en yesini: Nike Epic React

Koşucuların ihtiyaçlarına yanıt veren Nike Epic React, her adımda ayakta hissedilen darbeyi yumuşatıyor, koşunun sonuna dek ihtiyaç duyulan enerjiyi sağlıyor. Ayrıca daha hafif, aşınma ve yıpranmalara karşı da dayanıklı bir ayakkabı olarak karşımıza çıkıyor.

Ayakkabının üst kısmı oldukça sade. Nike Flyknit Racer’dan ilham alan ve koşucuların ayaklarına gereken noktalarda hassas destek, esneklik ve nefes alabilirlik sunan tek parça Nike Flyknit gövde sayesinde, ayakkabının ön, kemer ve burun kısmı incelikle şekillendirilmiş durumda. Sade ve ince olan üst kısım, yine de gereken desteği sağlıyor.

Taşıyıcı, bağlayıcı ya da tutkal kullanılmadan tek parça Nike React köpüğünden üretilen orta tabanın görünümü, elde edilen verilerin hızla yeni fikirlere dönüştürülmesine imkan tanıyan bilgisayar tabanlı tasarım yardımıyla geliştirildi. Bu sayede orta tabanın yüzeyi, koşu sırasında istenen noktalara yastıklama ve destek sağlayacak şekilde tasarlanırken, ihtiyaç duyulmayan bölgelerde daha az materyal kullanılarak ayakkabının toplam ağırlığı en düşük seviyede tutuldu. Görsel açıdan oldukça karmaşık olan taban yapısı, farklı kalınlıktaki yüzeylerden oluşuyor. Daha kalın noktalarda taban daha üstün yastıklama sağlarken, daha ince noktalar ise tabanın sağlamlığını artırmakta kullanılıyor.

Ayakkabının üst kısmı tek parça köpük üzerinde yer aldığından, dış taban ile orta taban hemen hemen aynı. Bunun tek istisnası, ön kısmında ve topukta yer alan, ayakkabının yeri daha iyi kavramasını sağlayan ve dayanıklılığı artıran iki kauçuk kısım.

Devamı

 

FACEBOOK REKLAM HEDEFLEMESİ, SIKÇA SORULAN SORULAR

-

Editör :

Facebook verilerinizi satıyor mu?

 

Facebook verilerinizi şirketler ve reklamverenlerle paylaşıyor mu? Paylaşıyorsa bunu hangi durumlarda yapıyor?

  • Şirketlere, insanların reklamlar, sayfalar ve gönderiler gibi içerikleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamalarına yardımcı olmak için kümelenmiş içgörüler sunuyoruz.
  • Reklamverenler ne tür insanların reklamlarını gördükleri ve reklamlarının performansları gibi kümelenmiş bilgilerin olduğu raporlar alıyorlar; fakat sizi kişisel olarak tanımlayan bilgileri paylaşmıyoruz.
  • Daha fazla bilgi için en yeni veri politikaları güncellememize göz atabilirsiniz: https://www.facebook.com/about/privacy/update

Eğer Facebook’a para ödemiyorsam, ürün ben miyim?

  • Hayır. Bizim ürünümüz sosyal medya – yani dünyanın neresinde olursa olsun sizi, önem verdiğiniz insanlarla bağlantıya sokma yetisi. Bu, ücretsiz bir arama motoru, internet sitesi ya da gazete ile aynı şey. Buradaki temel ürün haberleri okumak ya da bilgilere erişmek. Reklamlar da bu deneyimi finanse etmek için varlar.

Eğer reklamverenlere verilerimi satmıyorsanız onlara ne veriyorsunuz?

  • Tıpkı televizyonlar, radyo veya gazeteler gibi biz de reklamverenlere Facebook’ta bir alan satıyoruz. Bilgilerinizi satmıyoruz. Bir reklamveren Facebook’ta bir kampanya yürüttüğünde onlarla reklam kampanyalarının performansı ile ilgili raporlar paylaşıyoruz. Örneğin reklamverenlere, reklamlarına erkeklerin kadınlara oranla daha fazla cevap verdiğini veya çoğu insanın reklamlarına telefonlarından tıkladığını söyleyebiliyoruz.

Facebook’un bu kadar veriye neden ihtiyacı var?

  • İnsanlar Facebook’u kullandıkça bir gönderiyi beğenme, bir fotoğraf paylaşma ya da profillerini güncelleme gibi bilgi ve içerikler paylaşıyorlar. Bu bilgileri size daha iyi bir hizmet vermek için kullanıyoruz. Örneğin en yakın arkadaşlarınızın fotoğraflarını Haber Kaynağınızın en üstünde gösterebiliyor, en çok ilgilendiğiniz konularla ilgili makaleler veya katılmak isteyebileceğiniz gruplar önerebiliyoruz.
  • Veriler aynı zamanda daha iyi ve ilgili reklamlar göstermemize de yardımcı oluyor. Ek olarak her gün ürünleri veya amaçlarıyla ilgilenebilecek insanlara ulaşmak için Facebook’a güvenen milyonlarca küçük işletmenin ve kar amacı gütmeyen kuruluşun da dahil olduğu reklamverenlerin, doğru kişilere ulaşmasına imkân sağlıyor. Veriler, yerel bir kahve dükkânının, bölgede yaşayan müşterilere reklam göstererek büyük rakiplerine rağmen hayatta kalmasını ve büyümesini sağlıyor. Ve bir kar amacı gütmeyen kuruluşun, o amaçla ilgilenen kişilere diyabet hakkında bir bağış kampanyasına katkıda bulunmaya teşvik etmesine imkân tanıyor.

Verilerimin bana reklam gösterilmesi için kullanılmasını istemiyorsam ne yapmalıyım?

  • Reklamların tamamen dışında kalamazsınız; çünkü reklamlar Facebook’u ücretsiz kılıyor. Ancak verilerinizin reklam gösterimleri için nasıl kullanılıp kullanılmayacağını kontrol etmek için farklı seçenekleriniz bulunuyor. Bunların hepsini reklam tercihleri bölümünde bulabilirsiniz.
  • Bilgilerin bölümündeki “Senin Hakkında” kısmında hangi profil alanlarının reklam hedeflemesi için kullanılmasını istediğine karar verebilirsin. “İlgi alanların” bölümünden kendinizi ilgi alanlarından, “Kategorilerin” bölümünden ise kategorilerden kaldırabilirsiniz. Reklam Ayarları bölümündeki “İnternet sitesini ya da uygulamasını kullandıkların” kısmından, ziyaret ettiğiniz uygulama ve internet sitelerinden veri kullanan reklamları kapatabilirsiniz.

Facebook’un sizinle ilgili hangi verileri bulundurduğunu nasıl görebilirsiniz?

  • Reklam tercihleri: Ayarlardaki Reklam Tercihleri bölümünde gördüğünüz reklamları neyin etkilediğini görebilir ve reklam tercihleriniz üzerinde kontrolü ele alabilirsiniz. Burada reklamına tıkladığınız reklamverenler, iletişim bilgilerinize sahip olan reklamverenler, internet sitesini ya da uygulamasını kullandığınız reklamverenler, ziyaret ettiğiniz reklamverenler ve gizlediğiniz reklamverenler gibi bilgileri görebilirsiniz.
  • Bilgilerinize Erişin: Gönderiler, tepkiler, yorumlar, aradığınız şeyler gibi bilgilere erişmek ve onları yönetmek için güvenli bir yol sunar. Facebook’ta olmasını istemediğiniz bir şeyi zaman tünelinizden ya da profilinizden silmek için burayı ziyaret edebilirsiniz.
  • Facebook’ta paylaştığınız verileri indirmenizi de kolaylaştırıyoruz. Güvenli bir kopya indirebilir ve hatta başka bir hizmete taşıyabilirsiniz. Bu yüklediğiniz fotoğrafları, hesabınıza eklediğiniz kişileri, zaman tünelinizdeki gönderileri ve daha fazlasını içerir.
  • Daha fazla bilgi için: https://newsroom.fb.com/news/2018/03/privacy-shortcuts/

Reklamverenler, reklamlarını görüp görmediğinizi biliyor mu?

  • Reklamverenlere hangi tarz kişilerin reklamlarını gördüğü (örneğin 30 yaş üstü şu sayıda kadın reklamınızı gördü) ve reklamlarının performansları (örneğin videonuzu gören her 15 kişiden 10’u videoyu 10 saniyeden fazla izledi) hakkında raporlar sunuyoruz; fakat özellikle bir bireyin reklamlarını görüp görmediği bilgisini paylaşmıyoruz.

Facebook özel mesajlarınızdaki bilgileri sizi reklamlarla hedeflemek için mi kullanıyor?

  • Instagram, Messenger ya da WhasApp da dâhil olmak üzere hiçbir ürünümüzde kişiler arasındaki mesajların içerikleri reklam hedeflemesi için kullanılmıyor.

Facebook mikrofonunuzu herhangi bir zamanda size dinlemek için kullanıyor mu?

  • Facebook reklamları bilgilendirmek ya da haber kaynağınızda ne gördüğünüzü değiştirmek için mikrofonunuzu kullanmıyor. Biz, insanların yüksek sesle ne konuştuklarına bağlı olarak değil, ilgileri ve profil bilgilerine dayanarak reklamlar gösteriyoruz.
  • Mikrofonunuza yalnızca eğer uygulamamıza izin verdiyseniz ve ses gerektiren bir özelliği aktif olarak kullanıyorsanız erişiyoruz. Bu, bir video kaydı ya da iki yıl önce sunduğumuz ve durum güncellemenize müzik veya ses eklemenizi sağlayan opsiyonel özelliğimiz olabilir.
  • Daha fazla bilgi için: https://newsroom.fb.com/news/h/facebook-does-not-use-your-phones-microphone-for-ads-or-news-feed-stories/

Facebook reklam hedeflemesi için arama geçmişiniz ya da Facebook dışındaki mesajlarınızın verilerini kullanıyor mu?

  • Telefon konuşmalarınızın veya mesajlarınızın içeriğini reklam hedeflemek için kullanmıyoruz. Rehber yüklemesiyle gelen telefon numaralarını, bir reklamveren özel bir hedef kitle yüklediğinde mesajın doğru kişiye ulaştığından emin olmaya yardımcı olmak için kullanıyoruz.

Facebook, Facebook üzerinde reklam hedeflemesi ile Instagram üzerine reklam hedeflemesi için aynı veri setini mi kullanıyor?

  • Instagram, Facebook ile aynı reklam araçlarını kullanıyor. Böylece reklamverenler Facebook reklamlarında olduğu gibi kampanya oluşturabiliyor, yayınlayabiliyor ve takip edebiliyor. Facebook’ta reklamverenlere sunulan ilgi alanı temelli hedeflemenin aynısı Instagram reklamverenleri için de sunuluyor. Bu, insanların Facebook’ta ve Facebook dışında yaptıklarına bağlı olan ilgi alanlarını temel alıyor.
  • Facebook uygulama ailesinde size, ilgilendiğiniz şirketlerden reklamlar göstermek istiyoruz ve bunu yapabilmemiz için de Instagram’da, Facebook’ta ve kullandığınız üçüncü parti site ve uygulamalarda ne yaptığınız bilgisini kullanıyoruz. Örneğin Instagram’da takip ettiğiniz kişileri ya da beğendiğiniz şeyleri, eğer Facebook hesabınız varsa oradaki bilgilerinizi ve ilgi alanlarınızı, ziyaret ettiğiniz websiteleri ve uygulamaları temel alan reklamlar görebilirsiniz.
  • Ancak tıpkı Facebook’ta olduğu gibi insanlar Reklam Tercihleri, gizleme ve dışarda kalma seçenekleri gibi yöntemlerle bu reklamlar üzerindeki kontrollere erişebilirler.

Facebook, Facebook üzerinde reklam hedeflemesi ile Messenger üzerine reklam hedeflemesi için aynı veri setini mi kullanıyor?

  • Messenger Reklamları (insanların Messenger ana sayfasına yerleştirilen reklamlar), Facebook reklamları ile aynı kitle hedefleme seçeneklerini kullanıyor. Facebook reklamları insanların profillerine ekledikleri bilgiler ve Facebook ve Instagram’da bağlantı kurdukları sayfalar, gruplar ve diğer şeyleri temel alarak hedefleme yapabilir. Buna ilgi alanları, aktiviteler, sevilen müzik, film ve TV dizileri gibi bölümler dâhildir. Daha fazla bilgi için: https://www.facebook.com/business/help/1568130549881135?helpref=faq_content

Devamı

Popüler