Bizi Takip Edin

BESLENME

EL YAPIMI ÇİKOLATANIN ADRESİ

-

 

Çikolata tüketicilerinin içinde kimyasal maddeler bulunan çikolatalardan uzak durması gerekmektedir.

Evvie Chocolate kuruluşu ile birlikte tamamen el yapımı imalat prensibi ile yola çıkmış ve dünyanın en seçkin markası Fransız Valrhona ile işbirliğine giderek Valrhona ürünlerini kullanmaya karar vermiştir.

001

Çikolata ilk akla geldiğinde hepimizin yüzünde bir tebessüm oluşur, bizleri mutlu eder.
Geçmişi 2600 yıl öncesine dayanan çikolatanın günümüzde doğru kullanıldığı taktirde birçok faydaları bulunmaktadır.
Çikolatanın faydaları anlatmakla bitmeyeceği gibi günümüzde tıbben de kanıtlanmış birçok faydaları bulunmaktadır.

-Çikolata mutluluk hormonu endorfini harekete geçirdiği için mutluluk ve haz verir.
-Zengin bir kalsiyum kaynağıdır, kalsiyum kemiklerin güçlenmesine fayda sağlar.
-Çikolata içinde bulunan antioksidanlar kanserle mücadelede çok etkilidir.
-Çikolatanın hammaddesi kakao yüksek tansiyonun düşmesine yardımcı olur, kalbe çok faydalıdır.
-Güçlü dişleri sağlayan florid açısından zengin olan çikolata aynı zamanda strese karşı etkili olan potasyum içerir.
-Kanda pıhtılaşmanın önüne geçer, bu da ani kalp krizlerine engel olur.
-Çikolatada bulunan demir ve çinko bağışıklık ve üreme sistemi için çok faydalıdır.
-Çikolata yüksek oranda bakır içerir, bakır vücuttaki demirin absorbe edilmesine yardımcı olur.

Tüm bu faydaların yanından çikolata tüketicilerinin içinde kimyasal maddeler bulunan çikolatalardan uzak durması gerekmektedir.
Son yıllarda giderek artan tüketimi ile birçok kişinin istahını kabartan çikolata sektörü farklı üretim teknikleri ile öne çıkarak sağlığa zararlı çikolataların da üretilmesini sağlamaktadır.

Evvie Chocolate kuruluşu ile birlikte tamamen el yapımı imalat prensibi ile yola çıkmış ve dünyanın en seçkin markası Fransız Valrhona ile işbirliğine giderek Valrhona ürünlerini kullanmaya karar vermiştir.
Dünyada profesyonellerin markasi olarak bilinen Valrhona dünyanın en seçkin çikolata markaları tarafından kullanılmaktadır.

002

NEDEN HANDMADE ?
Çikolatanın kristalize edilmesi (temperlenmesi) kakao içindeki elementleri harekete geçirir. Bu da çikolatanın kalitesini , dayanıklılığını ve parlaklığını arttırır. Farklı kristalize edilme yöntemleri uygulanarak diğer ürünlerle birleşimler gerçekleşir.
Tüm bu işlemler şeflerimizin elleriyle yapılır. Bu işlemler sırasındaki işleyiş teknikleri, sıralama, ısı dereceleri ve korunması çok önemlidir. Bu, çikolatanın kalitesini ve lezzetini ortaya çıkarır.
El yapımı çikolatada kesinlikle katkı maddesi kullanılmaz, kullanılmamalıdır. Doğal ürünler ile çikolata farklı formüllerle bileşimi elle yapılarak kıvamında bir karışım elde edilir, bu da çikolatanın lezetini en üst seviyede tutar, sağlık açısından herhangi bir zararı yada yan etkisi bulunmamaktadır.
Evvie Chocolateda kullanılan tüm hammaddeler doğal, taze ve en üst kalitededir. Dünyanın en iyi çikolata hammadesi kullanılarak ve şeflerimizin özel formülleri ile oluşturulan çikolatalar günlük taze üretilir. Katkısız ürettiğimiz ürünleri 14-20 derece arasında korunmasını önerir ve kısa sürede tüketilmesini tavsiye ederiz. Bu sayede çikolatalar lezzetini kaybetmez.
İyi bir çikolatayı anlamanın bazı özellikleri bulunmaktadır. Görüntüsü, kokusu, sesi, dokunuş ve tadı bir çikolatanın kalitesi hakkında size fikir verebilir.
İyi bir çikolatanın görüntüsü size kalitesi hakkında fikir verebilir. Çikolatanın yüzeyinde küçük kabarıklar ya da beyaz bir iz var ise, bu çikolatanın uygun olmayan ortamda saklandığını ya da son kullanma tarihinin geçtiğini gösterir. Kaliteli bir çikolatanın yüzeyinde kabarcıklar yoktur çünkü imalat aşamasında bu kabarcıklar ortadan kaldırılır. Çikolatanın rengi kalitesi için belirgin etken değildir çünkü kakao çekirdeğinin türü renginin değişken olmasına sebep olabilir. Bitter çikolata genelde parlaktır ancak sütlü çikolata daha mattır.

003

Kaliteli bir çikolata ikiye bölündüğünde bir ses duyulur. Bölünürken kolayca ve düzgünce bölünür. Çok sert ya da yumuşak ise ya tarihi geçmiştir ya da uygun olmayan ortamlarda saklanmıştır. Bitter çikolata sütlü çikolatadan daha kolay bölünür. Yüksek kalitedeki bir çikolata vücut ısısında erir. Çikolatayı başparmağınız ile işaret parmağı arasında tutun ve hafifçe ovun, çikolata erimeye başlayacaktır. Kaliteli bir çikolata pürüzsüz bir kıvamdadır. Bu da size çikolataya dokunduğunuzda anlaşılabilir bir özelliği belli eder.

Ağzınıza 6-7 gr çikolata atın, dilinizin üzerine yerleştirin ve erimeye başlamasına izin verin. Burnunuzla nefes alın ve çikolatanın içindeki aromaların güçlenmesini sağlayın. Bu şekilde hangi aromaları hissedeceğiniz ortaya çıkacaktır. Ağzınızda birkaç kez çiğneyin ve tadı ile yumuşaklığını hissedin. Acı mı, tatlı mı, tuzlu mu, keskin mi bunu hissedin, ya da hangi meyve özleri içerdiğini anlamaya çalışın. Eğer bir seferde birden fazla çikolata tadacaksanız her seferinde ağız tadınızı temizlemek için oda sıcaklığında bir yudum su içiniz.

Evvie Chocolate ile üretilen tüm ürünlerde max 6-8 haftalık bir tüketim süresi öngörülmektedir. Şayet bir çikolatanın ömrü bu süreden fazla ise bilin ki kimyasal maddeler ile korunmakta ve ömrü uzatılmaktadır. Bu da çikolata içersindeki faydalı tüm bileşenleri öldürmektedir. Bazen faydadan çok zararı bulunmaktadır. Bu durumda özellikle çocukların butür çikolataları çok fazla tüketmemeleri sağlık açısından zararlıdır.

BESLENME

Sporcu beslenmesi nasıl olur?

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi konusunda son zamanlarda değişik öneriler duyuyorsanız eğer, bunların bir kısmını birlikte inceleyelim.

HİNDİSTAN CEVİZİ SUYU

Yüksek kaliteli bir spor salonu size bunlardan ikram edebilir, ancak araştırmacılar hidrasyon için bildiğiniz normal sudan daha iyi olmadığını düşünüyor. Susadınız mı? Sebile yönelin.

AVOKADO

Araştırma üstüne araştırma, meyvenin kalp sağlığına faydalarını doğruladı. Ayrıca yüksek lif içeriği tok tutmaya yardımcı olabilir.

KIVIRCIK LAHANA

Turpgillerden olan bu sebze, âdeta doğanın CrossFit’çisi gibi pek çok şeyi başarır. Vitamin bakımından zengindir ve ayrıca kanserin büyümesini ve yayılmasını önleyebilecek kükürt bileşikleri içerir.

ACAİ ÇİLEĞİ

Bu meyveler sadece antioksidanlarla dolup taşmıyor, aynı zamanda sağlıklı bir antienflamatuvar görevi görüyor. Onları diyetinize dâhil etmek, egzersiz sonrası iyileşmeye yardımcı olabilir ve kas hasarını sınırlayabilir.

KOMBU ÇAYI

Bağırsak sağlığını destekleyici bu içecek, homeopatik sahnenin temelini oluşturuyor. Ancak bilimsel jüri hâlâ yararları üzerinde fikir birliğine varamadı. Tadı da bir acayip.

KİNOA

Bu kadim tahıl, esansiyel amino asitleri içeren eksiksiz bir protein kaynağı. Kas büyümenizi hızlandırmak için beyaz pirinç yerine deneyin.

YEŞİL ÇAY

Yeşil çaydaki kateşinlerin uzun süreli tüketimi metabolik sendromla savaşır (tip 2 diyabetin öncüsü) ve koroner hastalık riskinizi azaltabilir. Demliğin altını yakın.

ISPANAK

Yapraklı yeşillerin kaslara yardım eden demir içeriğine ek olarak, günde bir porsiyon yiyenler üzerinde yapılan bir çalışma, kalp hastalığı riskini yalnızca bir haftada azalttığını buldu.

BADEM SÜTÜ

Mineral içeriği bakımından süt ile karşılaştırılabilir, ancak protein içermez (bu yüzden yine de süt içiyorsunuz, değil mi?). Bir bardak inek sütü, bademden yapılandan beş kat fazla protein içerir.

ÇİYA TOHUMU

Etiket üzerindeki iddialarına rağmen, bu tohumlarda vücudunuzun gerçekten ihtiyaç duyduğu omega-3 türü bulunmuyor. İyi bir lif kaynağı olmakla birlikte, omega almak için yağlı balık yemeniz daha iyi olur.

Devamı

BESLENME

Sebze ve meyve tüketmeden beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Karbonhidratsız, sebze ve meyve tüketmeden beslenme mevzusuu masaya yatırdık.

Hata: Karbonhidratsız beslenmek

Diyete başlayanların en büyük hatalarından biri karbonhidratlı gıdaları tamamen kesmektir. Bu amaçla sadece ekmeği değil, makarnayı da bırakırlar. Oysa yapılacak en büyük hatalardan biri sıfır karbonhidratla zayıflamaya çalışmak olacaktır çünkü bu besin grubunun yerini alacak başka bir şey yoktur. Şöyle düşünün: Karbonhidrat, anne sütünde bile bulunur ve unutmayın ki anne sütü, hali hazırda dünya üzerindeki en mucizevi besindir!

Düzeltmek için: Burada anahtar kelimeler “kaliteli karbonhidratlar” ve “ihtiyaç oranı!” Kaliteli karbonhidratlardan kasıt tam tahıllı, çavdarlı ekmekler; makarna, bulgur ve esmer pirinç gibi vücuda yararlı gıdalar. Hepsinden önemlisi de şu: Beyin hücreleriniz enerjisini karbonhidratlardan alır ve karbonhidrat tüketmek, aynı zamanda insan psikolojisini de olumlu yönde etkiler.

Hata: Sebze ve meyve tüketmemek

Yukarıda aşırı proteinle beslenmenin zararlarından söz etmiştik. Bunun nedenlerinden biri de sebze ve meyve tüketimindeki azalma… Eskiden yemekten kalkınca ortaya gelen meyve tabaklarına artık rastlanmaz oldu. Sebzeler de günlük yediklerimiz arasından yavaş yavaş çekiliyor. Çünkü beslenmeyi doymakla, tok kalmakla açıklar olduk. Bir de itiraf etmek gerekirse, kimsenin sebzelerle uğraşacak zamanı yok. Tavuğu ızgaraya atıp sofraya getirdiğiniz zaman dilimi sebzelerin yıkanıp temizlenmesine, kabuklarının soyulup doğranmasına anca yetiyor. Hal böyle olunca sebzelerden adım adım uzaklaştık ve meyvelerin yerine hazır satılan meyve suyu ve meşrubatlara yöneldik.

Düzeltmek için: Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisi şu: Günde 5-8 porsiyon sebze ve meyve yiyin! Ana öğünlerinizde yediklerinizin biri mutlaka sebze olsun, ara öğünlerde de meyveyi tercih edin.

Devamı

BESLENME

Aşırı proteinle beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Aşırı protein almak zararlı mıdır? Protein dengesi nasıl olmalı?

Her besin grubunun aşırısını tüketmek yanlış. Proteinle ilgili sorun ise şu: Son 10 yılda aşırı protein tüketimiyle birlikte hem rektum kanseri hem de kolon kanseri olarak tanımlanan kolorektal kanserin de aynı oranda artması, sadece diyet yapanların değil herkesin aşırı protein tüketiminden kaçınması gerektiğinin işareti…

Düzeltmek için: Proteinsiz yaşamaya çalışmanın bir anlamı yok; çünkü proteinin ana görevi, doku ve hücrelerin onarılması… Burada yapılması gereken, doğru miktarı bulmak… Ortalama bir rakam vermek gerekirse, vücut ağırlığınızın her kilosu için günde 0,8-1 gram protein tüketmek yeterli. Diyelim 65 kilosunuz. Bu da demektir ki günde tükettiğiniz protein miktarı en fazla 65 gram olmak zorunda. Peki, hangi proteinleri tüketeceğiz? Öncelikle tükettiğiniz kırmızı et miktarı, haftada 2-3 üç defadan fazla olmamalı. Tavuk, balık, hindi eti de diğer protein kaynakları olarak diyetinizde yer almalı. Daha da önemlisi mercimek, karabuğday, kuru fasulye,Antep fıstığı, kabak çekirdeği gibi bitkisel protein kaynaklarına yönelmelisiniz. 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com