Bizi Takip Edin

BESLENME

EGZERSİZ ŞEKERİN ÜSTESİNDEN GELEBİLİR Mİ?

-

 

seker_ve_egzersiz

İşe giderken aldığınız poğaçaları, simitleri ve kekleri gün boyunca göz hapsinde tutuyorsunuz değil mi? Arada gidip gelip birer ikişer ısırıklar alıyorsunuz… Spor salonuna koşun! Medicine & Science in Sports & Exercise dergisi, egzersiz yapmanın, şekerin kötü etkilerini ortadan kaldırdığına ve yalnızca kalori yakmanın da ötesine geçtiğine dair bir araştırma ortaya koydu.

Araştırmacılar, 22 sağlıklı yetişkine,  normal günlük diyetlerine yaklaşık 500 kalori ekleyen, soda formunda, 75 gramlık fruktoz vermişler. Sonrasında iki ayrı hafta boyunca, katılımcılar ya çok aktif hale gelmişler (Pedometre kullanımı ile ölçülen, günde ortalama 12,500 adımdan bahsediyoruz) ya da sahip oldukları aktifliklerini de yitirmişler (Pedometre 4,500 adımı göstermiş).

Bu iki haftalık periyotları takiben yapılan bir test öğününden sonra alınan kan örnekleri yüksek oranda fruktoz alan ve aktif olmayan katılımcıların trigliresit seviyelerinin yüzde 88 oranında yükseldiğini ortaya koymuş. (Trigliresit, kandaki yağ oranı ve kalp rahatsızlıkları için büyük bir risk faktörü) Bu katılımcılar aktifken ise, şeker alımına rağmen bu etkilerde düşüş gözlemlenmiş.

Fazla fruktoz tükettiğinizde karaciğeriniz kanınıza yağ pompalayarak tepki verir. SUNY Oswego’dan asistan profesör Amy Bidwell, fiziksel olarak aktif halde olmanın, kan dolaşımımıza karışan yağın emilmesi hususunda lipoprotein adı verilen bir enzim salgılanmasına yol açarak vücudumuza yardımcı olduğunu söylüyor.

2013’te İngiltere’de yapılan bir araştırma da benzer sonuçlar ortaya çıkarmış. Bir haftalığına normalden fazla yemek yiyen fakat düzenli ve doğru egzersiz yapan erkeklerin, yapmayanlara nazaran daha iyi insülin fonksiyonlarına sahip oldukları ve yağ dokularında daha az değişim yaşandığı gözlemlenmiş.  Bidwell netice itibarı ile tükettiğimiz total şeker miktarını düşürmemizin en net hareket olacağını söylüyor. Ve tabii ki egzersiz, her şartta her koşulda…

Kulağınıza küpe olsun…

 

 

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı

Umut Doğan Yıldız

-

Metabolizmanın ısısını yükselten ve acı konusunda size inanlmaz bir deneyim tattıran yağ yakıcı Meksika kahvaltısına bir göz atın.

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı için malzemeler

İki kişilik yumurta 4
Tereyağı 
Kişniş
Bir tutam pul biber
Salsa sosu 75 g
Avokado
Küp doğranmış beyaz peynir 75 g

Yağ yakıcı kahvaltı tarifi

1/ Dört yumurtayı kremsi bir kıvama gelene kadar çırpın, sonra tereyağını tavada eritin.

2/ Yumurtayı, kişnişi ve kaldırabildiğiniz kadar pul biberi tavaya dökün. Malzemelerin iyice karıştığından emin olmak için karıştırarak pişirin.

3/ Omletin bir tarafına salsa sosu ve avokadoların yarısını koyun ve omleti katlayın.

Nutrition Journal’a göre, yemeklerinize avokado katmak atıştırma isteğinizi yüzde 28 oranında azaltır. Omletinizin üstüne peyniri ve kalan salsa sosuyla avokadoyu da ekleyin. Sert bir güne hazırsınız. Tarif Londra’daki Eggbreak’ten alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com