Bizi Takip Edin

ERKEK AKLI

EFSANE GTi GERi DÖNDÜ

-

 

Peugeot için GTi her şey demek. Hatta Türkiye’de hayran grubu oluşmasının en büyük nedenlerinden biri. Ve artık geri döndü. Üstelik şimdi çok daha iddialı.

03

BIR MEN’S HEALTH ERKEĞI OLARAK KENDINIZ İÇİN HER ŞEYİN EN İYİSİNİ YAPIYORSUNUZ.
Hepiniz beslenmenize dikkat ediyor, sağlıklı ve fit kalmak için spor yapıyorsunuz. Elbette tek neden
bu da değil. Kaslı ve çekici bir vücut, enerjisi yüksek bir beden! Bunlarla kendinizi harika hissetmeniz
garantilidir. Ve artık kendinizi iyi hissetmeniz için bir neden daha var. Peugeot’un efsanesi GTi’ın
ruhunu geri getiren 208 GTi! Bu harika haberi aldıktan sonra bu zevki ilk yaşayanlardan olmak için
Türkiye lansmanına gittik. İstikamet Bodrum ve yaklaşık 150 km’lik bir sürüş. Yeter mi? Yetmez tabii!
İlk fırsatta tecrübelerimi uzun uzun anlatacağım. Ama şimdi, ilk sürüş ile ilgili izlenimlerimi sizinle
paylaşmak istiyorum. 04_0

Modern GTi

Adım adım ilerliyor Peugeot! Önce, yeni 208’i ortaya çıkardı. Ardından 208 GTi ile son sözü söyledi.
O bir GTi ama modern çizgileri ile kesinlikle çok farklı görünüyor. 208 GTi, beni kesinlikle abartılı bir
tasarımla karşılamadı. Aksine, agresifliği şık bir şekilde yansıtıyor. Bu yüzden abartılı bir tasarım yerine gayet modern tasarım çizgileriyle
bezenmiş. En çok dikkat çeken unsur, ön
bölümdeki damalı ızgara. Ayrıca her renk
seçeneğinde bu ızgaranın altı, kırmızı renkte
sunuluyor. Genel olarak araçta hakim renk
kırmızı ve bu iç mekanda da değişmiyor.
Arabanın rengi ne olursa olsun, kırmızı detayları
her yerde görmek mümkün. Dış mekanda
değişmeyen bir diğer kırmızı ise arka spoiler.
Profilden bakıldığı zaman C sütununda yer alan
GTi logosu da dikkat çekiyor. Bununla, dedesi
olan 205 GTi’a saygı duruşunda bulunmuş
oluyor. Helojen farlar ve tüm aydınlatma
grubunda bulunan LED’ler de 208 GTi’a özel.

01

İçim dışım kırmızı!

Dış mekanda bulunan kırmızı rengin hakimiyeti iç
mekanda da devam ediyor. Genel olarak 208’in
THP modeli ile aynı yerleşimi bulunuyor. Ancak
GTi’ın farkı detaylarda gizli. Emniyet kemerinde
bulunan şerit şeklindeki kırmızı dikişler,
direksiyon üzerinde bulunan kırmızı çizgi… Orta
konsolda ve kapı kollarında kırmızı renkten
siyaha geçen degradeli detaylar da dinamikliği
sağlıyor. Gösterge tablolarının etrafı da kırmızı
çerçeve ile kaplanmış. Sportif koltukların yan
destekleri de bir santim uzatılmış. GTi ruhu ile
hareket ettiğiniz zaman bu desteklerin faydası
oldukça fazla. Bu tasarım detaylarını bir kenara
bırakırsak, iç mekan yerleşiminin 208 ailesinden
pek bir farkı yok. Göstergelerin altına
konumlandırılan küçük direksiyonun, sürüş
performansını desteklediği kesin. Bu sayede
göstergeleri daha net görebiliyorsunuz.
Dokunmatik ekran aynen diğer 208
modellerinde olduğu gibi. Keşke bu ekranda
GTi’a has özellikler olsaydı.

02

Şimdi yola koyulma vakti

Lansmanda, bizim için 65 km’lik bir rota
hazırlanmıştı. Virajların, toprak yolun ve asfaltın bol
olduğu bir güzergâhtı. Araçta iki kişi olacaktık ve
kilometreyi ikiye bölmek zorundaydık. Heyecanla
direksiyona ilk ben geçtim. Tabii sonra pişman
oldum! Çünkü asıl zevkli olan dağ yollarında
maalesef yan koltukta oturdum. 208 GTi’da, RCZ
Asphalt modelinde de kullanılan 1.6 litre turbo
beslemeli motor yer alıyor. 200 HP gücündeki bu
motorun maksimum torku ise 275 Nm. Alt
devirlerden itibaren gaz pedalının isteklerini yerine
getiren motora 6 ileri manuel şanzıman eşlik
ediyor. Kısa oranlı şanzıman geçişleri sürüş
zevkinizi ikiye katlıyor. 1,160 kg. ağırlığında olan
208 GTi’ın 0-100 km. hızlanması tam 6,8 saniye
sürüyor. Sürüş esnasında hissettiğim en önemli
detay, her koşulda konfordan taviz vermiyor oluşu.
Sertleştirilen helezon yaylar ve amortisör, GTi’ın
yola olan hakimiyetini artırıyor. Belki şöyle bir
eleştiri yapabilirim; kesinlikle daha sert olmalıydı.
Evet, zaman zaman yüksek hızlarda konfor
odaklı süspansiyon tedirgin edebiliyor. Ama inanın
oldukça yüksek hızlarda bile savrulma ya da
denge kaybı yaşanmıyor. Peugeot’un buradaki
hedefi, performans odaklı 208 GTi’ın günlük
yaşamda da kullanılabilmesi. Yani evden işinize
giderken de bu konforu yaşayabilmelisiniz. Bunu
yapmayı da başarmışlar. Yanınızda sizi uyaracak
biri yoksa, 200 km. hıza çıktığınızı fark etmezsiniz
bile. Özellikle de virajlara girerken. Size verdiği
güven sayesinde bazen abartabilirsiniz, dikkatli
olmakta fayda var. Bu durumda ESP devreye
girerek sizi yolda stabil tutmak için görevini
yapıyor. Eğer bu kontrolü istemiyorsanız ESP’yi
kapatabilir, GTi ile tabiri caizse oynama fırsatı
yakalayabilirsiniz. GTi’da eksik olan şey ise egzoz
sesi. Duymak için kulaklarınızı iyice kabartmanız
gerekir. Kendi adıma, ben o hırıltıyı duymayı tercih
ederim. Hız kesip vites küçülttüğünüz zaman devir
saati yukarılara dayandığında güzel sesler çıkıyor
ama bence yeterli değil. Sanırım arabanın günlük
kullanımda da aktif olmasını istedikleri için buna
dikkat etmişler

 

 

05_0

PEUGEOT 208 GTi

Motor: 1.6 THP
Maksimum güç: 200 HP – 5.800 d/d
Maksimum tork: 275 Nm-1.700-4.000 d/d
Şanzıman: 6 ileri manuel
Maksimum hız: 230 km/s
0-100 km hızlanması: 6,8 saniye
Ort. Yakıt tüketimi: 5,9 lt/100 km
CO2 emisyon: 139 g/km
Fiyatı: 57.900 TL

 

ERKEK AKLI

Mango’dan stil ikonuyla işbirliği

Umut Doğan Yıldız

-

Mango’nun işbirliği yaptığı stil ikonu David Gandy; bir modelden çok daha fazlası!

Eşsiz tarzı ve vintage arabalara olan tutkusuyla tanınan süper model David Gandy’nin ilgi alanları aslında çok daha fazla. Girişimci kimliği ve hayır işlerine ilgisiyle de tanınan David Gandy yeni projelere atılmaktan keyif alıyor.

Tarz sahibi olmak için genel bir bakış açısına sahip olmak gerektiğine inanan David Gandy bunun sadece kıyafetlerle ilgili olmadığını söylüyor. Materyelleri, renkleri veya tasarım ile ilgili olan her şeye duyulan ilgi insanın genel tarzını yansıttığına inanıyor. Arabalara olan tutkusunu ise şu sözlerle anlatıyor; ‘araba alırken bunu yatırım amaçlı yapmıyorum. Beğendiğimi alıyorum ve onu yenileyerek gelecek 60 yıl boyunca yaşatmaya devam ettirmek istiyorum’ diyor.

Hayır işlerine olanilgisine de köpeği Dora aracılığı ile anlatıyor. Sokak hayvanlarına yardım edenve kar amacı gütmeyen kurumlara destek olan David Gandy köpeği Dora’yı da buşekilde evlat edindiğini anlatıyor.

‘Kendime sürekli meydan okumayı seviyorum. Bilinmeyenin korkusunu hissetmek kendimi geliştirmeme izin veriyor. İş için, bir proje için olsun ya da kişisel hayatım ile ilgili olsun – pişmanlık duymamak için elimden geleni yapıyorum’ diyen David Gandyherkese ilham verebilecek bir süper modelden çok daha fazlası.

Devamı

ERKEK AKLI

Estetik kraliçesinin son isteği!

Umut Doğan Yıldız

-

Geçirdiği sayısız estetik operasyonla adını duyuran Pixee Fox, son isteğiyle doktorları şaşırttı!

Şimdiye kadar 200’den fazla estetik operasyon geçiren estetik bağımlısı Pixee Fox, bir televizyon programına konuk oldu.

Botched Doctors adlı programa davet edilen estetik kraliçesi, katıldığı programın sunucuları olan cerrahlardan bir istekte bulundu ancak Terry Dubrow ve Paul Nassif, Fox’un talep ettiği bu ameliyatı reddettiler.

İngiliz gazete Daily Mail’de yer alan habere göre; çizgi film karakteri gibi görünmek için defalarca ameliyat olan 28 yaşındaki Fox’un son isteğine doktorlar ‘Hayır’ dedi.

İstediği karaktere benzeyebilmek için kaburgalarını aldırıp, göz rengini dahi değiştiren Fox, bu defa da saç çizgisini yeniden hizalamak istediğini belirtti.

Bunu duyunca şok olan doktorlar bu isteği reddettiler. 
Cerrahlar, Fox’un beden algı bozukluğu olan bir kişi olduğunu düşünüyorlar.

Daha önce Fox,  çene kemiği ameliyatı için Güney Kore’nin Seul kentine gitmiş ve burada çenesini kırdırarak traşlatmıştı.


Devamı

ERKEK AKLI

Türkiye Instagram’da beşinci

Umut Doğan Yıldız

-

Dünyada yaklaşık 1 milyara Instagram kullanıcısı var. Türkiye’nin 37milyon aktif Instagram kullanıcı sayısı ile beşinci sıraya yerleştiği görüldü.

Medya takibinin öncü kurumu Ajans Press, sosyal medya platformu Instagram’ın takipçi sayısına yönelik araştırmayı inceledi Ajans Press’in Statista verilerinden ve medya yansımalarından derlediği bilgilere göre, Türkiye’nin 37 milyon aktif Instagram kullanıcı sayısı ile beşinci sıraya yerleştiği görüldü. Dünya üzerindeki bütün ülkeler baz alınırken, listenin birinci sırasına 121 milyon aktif kullanıcı sayısı ile ABD’nin yerleştiği saptandı. ABD’yi de ikinci sıradan 71 milyon kullanıcı ile Hindistan, 64 milyon ile Brezilya, 59 milyon ile de Endonezya takip etti. İlk 10’da yer alan diğer ülkeler ise; Rusya, Japonya, İran, Birleşik Krallık ve Meksika olarak kaydedildi.

ITS Medya ve AjansPress’in gerçekleştirdiği medya araştırmasında, yazılı basına yansıyan haber adetleri de belli oldu. 2018 yılı içerisinde sosyal medya ve platformların medyada ne kadar konuşulduğuna yönelik yapılan incelemede,araştırmaya konu olan Instagram’ın 16 bin 158 haberle konuşulduğu görüldü.Sosyal medya başlığında ise 150 binin üzerinden haber yansıması olduğu tespit edildi.

Devamı

Popüler