Bizi Takip Edin

ERKEK AKLI

EFSANE GTi GERi DÖNDÜ

-

 

Peugeot için GTi her şey demek. Hatta Türkiye’de hayran grubu oluşmasının en büyük nedenlerinden biri. Ve artık geri döndü. Üstelik şimdi çok daha iddialı.

03

BIR MEN’S HEALTH ERKEĞI OLARAK KENDINIZ İÇİN HER ŞEYİN EN İYİSİNİ YAPIYORSUNUZ.
Hepiniz beslenmenize dikkat ediyor, sağlıklı ve fit kalmak için spor yapıyorsunuz. Elbette tek neden
bu da değil. Kaslı ve çekici bir vücut, enerjisi yüksek bir beden! Bunlarla kendinizi harika hissetmeniz
garantilidir. Ve artık kendinizi iyi hissetmeniz için bir neden daha var. Peugeot’un efsanesi GTi’ın
ruhunu geri getiren 208 GTi! Bu harika haberi aldıktan sonra bu zevki ilk yaşayanlardan olmak için
Türkiye lansmanına gittik. İstikamet Bodrum ve yaklaşık 150 km’lik bir sürüş. Yeter mi? Yetmez tabii!
İlk fırsatta tecrübelerimi uzun uzun anlatacağım. Ama şimdi, ilk sürüş ile ilgili izlenimlerimi sizinle
paylaşmak istiyorum. 04_0

Modern GTi

Adım adım ilerliyor Peugeot! Önce, yeni 208’i ortaya çıkardı. Ardından 208 GTi ile son sözü söyledi.
O bir GTi ama modern çizgileri ile kesinlikle çok farklı görünüyor. 208 GTi, beni kesinlikle abartılı bir
tasarımla karşılamadı. Aksine, agresifliği şık bir şekilde yansıtıyor. Bu yüzden abartılı bir tasarım yerine gayet modern tasarım çizgileriyle
bezenmiş. En çok dikkat çeken unsur, ön
bölümdeki damalı ızgara. Ayrıca her renk
seçeneğinde bu ızgaranın altı, kırmızı renkte
sunuluyor. Genel olarak araçta hakim renk
kırmızı ve bu iç mekanda da değişmiyor.
Arabanın rengi ne olursa olsun, kırmızı detayları
her yerde görmek mümkün. Dış mekanda
değişmeyen bir diğer kırmızı ise arka spoiler.
Profilden bakıldığı zaman C sütununda yer alan
GTi logosu da dikkat çekiyor. Bununla, dedesi
olan 205 GTi’a saygı duruşunda bulunmuş
oluyor. Helojen farlar ve tüm aydınlatma
grubunda bulunan LED’ler de 208 GTi’a özel.

01

İçim dışım kırmızı!

Dış mekanda bulunan kırmızı rengin hakimiyeti iç
mekanda da devam ediyor. Genel olarak 208’in
THP modeli ile aynı yerleşimi bulunuyor. Ancak
GTi’ın farkı detaylarda gizli. Emniyet kemerinde
bulunan şerit şeklindeki kırmızı dikişler,
direksiyon üzerinde bulunan kırmızı çizgi… Orta
konsolda ve kapı kollarında kırmızı renkten
siyaha geçen degradeli detaylar da dinamikliği
sağlıyor. Gösterge tablolarının etrafı da kırmızı
çerçeve ile kaplanmış. Sportif koltukların yan
destekleri de bir santim uzatılmış. GTi ruhu ile
hareket ettiğiniz zaman bu desteklerin faydası
oldukça fazla. Bu tasarım detaylarını bir kenara
bırakırsak, iç mekan yerleşiminin 208 ailesinden
pek bir farkı yok. Göstergelerin altına
konumlandırılan küçük direksiyonun, sürüş
performansını desteklediği kesin. Bu sayede
göstergeleri daha net görebiliyorsunuz.
Dokunmatik ekran aynen diğer 208
modellerinde olduğu gibi. Keşke bu ekranda
GTi’a has özellikler olsaydı.

02

Şimdi yola koyulma vakti

Lansmanda, bizim için 65 km’lik bir rota
hazırlanmıştı. Virajların, toprak yolun ve asfaltın bol
olduğu bir güzergâhtı. Araçta iki kişi olacaktık ve
kilometreyi ikiye bölmek zorundaydık. Heyecanla
direksiyona ilk ben geçtim. Tabii sonra pişman
oldum! Çünkü asıl zevkli olan dağ yollarında
maalesef yan koltukta oturdum. 208 GTi’da, RCZ
Asphalt modelinde de kullanılan 1.6 litre turbo
beslemeli motor yer alıyor. 200 HP gücündeki bu
motorun maksimum torku ise 275 Nm. Alt
devirlerden itibaren gaz pedalının isteklerini yerine
getiren motora 6 ileri manuel şanzıman eşlik
ediyor. Kısa oranlı şanzıman geçişleri sürüş
zevkinizi ikiye katlıyor. 1,160 kg. ağırlığında olan
208 GTi’ın 0-100 km. hızlanması tam 6,8 saniye
sürüyor. Sürüş esnasında hissettiğim en önemli
detay, her koşulda konfordan taviz vermiyor oluşu.
Sertleştirilen helezon yaylar ve amortisör, GTi’ın
yola olan hakimiyetini artırıyor. Belki şöyle bir
eleştiri yapabilirim; kesinlikle daha sert olmalıydı.
Evet, zaman zaman yüksek hızlarda konfor
odaklı süspansiyon tedirgin edebiliyor. Ama inanın
oldukça yüksek hızlarda bile savrulma ya da
denge kaybı yaşanmıyor. Peugeot’un buradaki
hedefi, performans odaklı 208 GTi’ın günlük
yaşamda da kullanılabilmesi. Yani evden işinize
giderken de bu konforu yaşayabilmelisiniz. Bunu
yapmayı da başarmışlar. Yanınızda sizi uyaracak
biri yoksa, 200 km. hıza çıktığınızı fark etmezsiniz
bile. Özellikle de virajlara girerken. Size verdiği
güven sayesinde bazen abartabilirsiniz, dikkatli
olmakta fayda var. Bu durumda ESP devreye
girerek sizi yolda stabil tutmak için görevini
yapıyor. Eğer bu kontrolü istemiyorsanız ESP’yi
kapatabilir, GTi ile tabiri caizse oynama fırsatı
yakalayabilirsiniz. GTi’da eksik olan şey ise egzoz
sesi. Duymak için kulaklarınızı iyice kabartmanız
gerekir. Kendi adıma, ben o hırıltıyı duymayı tercih
ederim. Hız kesip vites küçülttüğünüz zaman devir
saati yukarılara dayandığında güzel sesler çıkıyor
ama bence yeterli değil. Sanırım arabanın günlük
kullanımda da aktif olmasını istedikleri için buna
dikkat etmişler

 

 

05_0

PEUGEOT 208 GTi

Motor: 1.6 THP
Maksimum güç: 200 HP – 5.800 d/d
Maksimum tork: 275 Nm-1.700-4.000 d/d
Şanzıman: 6 ileri manuel
Maksimum hız: 230 km/s
0-100 km hızlanması: 6,8 saniye
Ort. Yakıt tüketimi: 5,9 lt/100 km
CO2 emisyon: 139 g/km
Fiyatı: 57.900 TL

 

ERKEK AKLI

Güzellik algısıyla dalga geçen anne

Umut Doğan Yıldız

-

Hana Erskine isimli kadın, doğumdan sonraki olumsuz yorumlara mizahi dille cevap verdi.

Hamile olduğu dönemde aldığı kilolarla birçok kişinin olumsuz yorumlarıyla karşılaşan Hana Erskine, doğumdan sonra bu olumsuz yorumlara cevap verdi.

Yeni doğum yapmış bir annenin ruh halini yansıtan ve güzellik algısıyla dalga geçen yeni anne Hana Erskine, sosyal medyada kısa sürede ünlü oldu.

Doğum sonrasında çok zor zamanlar geçirdiğini ve aldığı kiloları nasıl vereceğini kara kara düşündüğünü söyleyen Erskine, daha sonra bedenini sevdiğini ve nasıl sağlıklı hissediyorsa o şekilde yaşamaya karar verdiğini belirtiyor.

Hana Erskine, kötü yorumlara karşı ünlü mankenlerin pozlarıyla dalga geçerek bir kolaj oluşturdu.

Devamı

ERKEK AKLI

100 metre alana 27 kilo atık bıraktılar

Umut Doğan Yıldız

-

Akdeniz Koruma Derneği, Muğla Gökova Körfezi’ndeki Akçapınar sahilinde 2018 yılında, plastik, tekstil, kâğıt, odun, metal, cam, kauçuk olmak üzere toplam 27 kilo atık bırakıldığını tespit etti.



Muğla’daki Gökova KörfeziMuğla’daki Gökova Körfezi
’nin Akçapınar sahilinde yılın her mevsimi kıyıdan katı atıkları toplayarak belirli kriterlere göre gruplandırıldı. Yıl boyu en fazla toplanan atık türünü 1795 adetle pet şişeler ve poşetler oluştururken en fazla atığın toplandığı mevsimin kış olduğu ortaya çıktı.
Kış aylarında atıkların ağırlığının fazla olmasının farklı nedenleri bulunuyor. Yağışlar ve rüzgâr nedeniyle denizel atıkların ve odun gibi parçaların karaya sürüklenmesi bunlardan biri. Ayrıca yaz ve sonbahar aylarında faaliyet gösterip kıyı temizliği yapan sahildeki turizm işletmelerinin, kış aylarında aktif olmaması da bu durumu etkiliyor. En fazla pet şişenin sonbahar ayında toplanması ise; yaz ve sonbaharın ilk aylarında alanın çok fazla ziyaretçi alması ve kıyı temizlik çalışmalarının yetersiz kalmasından kaynaklanıyor.

Katı atıkların denizlerdeki dip ve yüzey akıntılarıyla ülkeler arasında taşınması, atık sorununu ulusal olmaktan çıkarıyor. Bu nedenle “Çöpe Karşı Hareket” sloganıyla Fransa, İtalya, Arnavutluk, Yunanistan’ın da aralarında olduğu on ülke ile birlikte eş zamanlı olarak bu izleme çalışması yürütülüyor. 2022 yılına kadar devam edecek olan çalışma ile Akdeniz Havzasının ortak sorunu olan katı atıkların, deniz ve kıyılardaki olumsuz etkilerinin azaltılması hedefleniyor. Bu nedenle izleme çalışmasının sonuçları ile yerel ve Akdeniz Havzası ölçeğinde eylem planları hazırlanacak.

Toplanan Atıkların Mevsime Göre Dağılımları:

Kış: 20,07 kilogram ağırlığında 404 adet atık (337 plastik/polyester, 7 tekstil,4 kâğıt, 26 odun, 26 metal, 4 cam)
İlkbahar: 4,37 kilogram ağırlığında 571 adet atık (524 plastik/polyester, 1 kauçuk, 14 tekstil, 7 kâğıt, 8 odun, 11 metal, 6 cam)
Yaz: 2,45 kilogram ağırlığında 438 adet atık (424 adet plastik/polyester, 3 kauçuk, 5 tekstil, 1 kâğıt, 1 odun, 3 metal, 1 cam)
Sonbahar: 0,626 kilogram 581 adet atık (510 plastik/polyester, 2 kauçuk, 11 tekstil, 21 kâğıt, 27 odun, 9 metal, 1 cam)

Devamı

ERKEK AKLI

QR Kod nedir, nasıl ortaya çıktı?

Umut Doğan Yıldız

-

Adını İngilizcede “Hızlı Yanıt” anlamına gelen “Quick Response” harflerinden alan QR Kod uygulamaları yaşamımızın pek çok alanında yerini almaya devam ediyor.

Nasıl ortaya çıktı?

QR Kod, Japonya’da faaliyet gösteren ve Toyota’nın bir yan kuruluşu olan Denso Wave firması tarafından, otomobil sektöründe kullanılmak amacıyla geliştirilen 2 boyutlu bir barkod sistemidir. Qr Kod; içeriği bir metin, web sitesi adresi, video link dâhil herhangi bir veriyi, okuyucu bir yazılım ile herhangi bir cep telefonu ile ilgili ürün veya servis sayfasının açılmasını sağlıyor.

QR kodun en temel özelliği bilginin akışını hızlandırmasıdır. Bir gazete ilanında, bir alışveriş merkezinde, bir mağazada ya da yolda yürürken dikkatinizi çeken bir ilan, bilgilendirme yazısı, web sitesi linki veya iletişim bilgisini not etmek veya aklınızda tutmak yerine akıllı telefonunuza yükleyeceğiniz basit bir uygulama ve kamerası sayesinde bu bilgiye hemen ulaşabilir, kayıt altına alabilir ve dilediğiniz zaman kullanabilirsiniz. Bu açıdan bakıldığında QR kod dijital dünyadaki bilgi paylaşımını hızlandırmanın en etkin görsel unsurlarından biri olarak kabul edilebilir.

Kullanım alanları nelerdir?

QR kod ile sınırlı alanlarda sınırsız bilgi, mesaj, video ve her türlü içerik aktarımı sağlanabilir. Ayrıca, akıllı telefonunuz ile dışarıya çıktığınızda cüzdanınız olmadan QR Kod sayesinde tüm ödemelerinizi yapabilirsiniz. Sağlık sektöründe ise ilaç ve hasta takibi amacıyla kullanılmaktadır. Bu uygulama sayesinde tüm ilaç bilgilerine ilaç kutularının üzerindeki QR kod ile ulaşabilmek mümkün olmaktadır. Piyasadan kaldırılan ilaçların, üretimi ya da alımı durdurulan ve piyasadan toplatılan ilaçların, son kullanma tarihi geçmiş olan ilaçların bilgilerine de erişilebiliyor böylece sahte ve kaçak ilaç üreticilerine karşı da önlem alınmış oluyor. Amerikan Kanser Derneği’nin de kullandığı yöntemlerden biri olan QR kod teknolojisi, dış alanlarda verdiği reklamlarda yer alan QR kodlar sayesinde mobil sitesine pek çok kullanıcı sağlıyor. Mobil uygulamayı yükleyen kullanıcılara kontrol günleri ve saatleri düzenli olarak hatırlatılıyor, hatta bu mobil uygulama üzerinden yapacakları sosyal paylaşım ile tüm arkadaşlarından bağış toplamayı bile mümkün kılıyor.

Karekod-Barkod farkı nedir?

İlk barkod için patent, 7 Ekim 1952’de alınmıştı. Ama ilk barkodu tarayabilecek lazer teknolojisi mevcut olmadığı için, günümüzde çok iyi bilinen siyah beyaz çubuklardan ve bir dizi rakamdan oluşan barkodun Amerika’daki mağazalarda görülmeye başlaması 1974 yılını buldu. 1974’de barkodla taranan ilk ürünün Ohio’daki bir süpermarkette satılan bir paket sakız olduğunu belirtelim. Ancak siyah beyaz çubuklar hemen benimsenmemiş, örneğin bazı üreticiler estetik nedenlerle barkodları paketlerin üzerine yapıştırmayı reddetmişti.

Yatay dikdörtgen şeklinde uzun kısa çizgilerden oluşan barkod, sadece sayısal verilerin okunmasına imkân verirken QR Kod, sayısal karakterlerin yanında harf ve simgelerin saklanmasına da imkân sağlıyor. QR Kod, klasik ve tek boyutlu barkodlardan farklı olarak her iki yönde de veri depolayabilen, bu nedenle normal barkodlara göre çok daha fazla veri saklama kapasitesine sahip yeni nesil barkodlardır.

Son yıllarda yaygınlaşan QR kodun geleneksel barkodun önüne geçtiğini söylemek yanlış olur nedeni ise kodların farklı işlevleri olduğu. Barkod kullanımında; paketlenmiş bir ürünün üzerinde bulunan barkod, satış sırasındaki tarayıcıda kullanılıyor ve tüketiciden doğru para alınmasını ve stokların güncellenmesini de sağlıyor. QR kodunun başlıca amacıysa, tarama yapan kişiyi daha geniş bir multimedya ortamına taşıması oluyor. Teknolojik olarak bu iki kodlamayı birleştirmek mümkün, ama henüz buna ihtiyaç duyulmuyor.
KUTU

QR Kod Nasıl Okutulur?

Kameraya sahip akıllı bir cep telefonda barkod okumaya yardımcı bir uygulama ile bütün QR kodları okuyabilirsiniz. Nasıl mı? QR Code Reader, hızlı ve kullanımı basit karekod tarama uygulamasıdır. Android telefon veya tabletinizde ücretsiz olarak kullanabileceğiniz en başarılı karekod uygulaması olan QR Code Reader, okunması zor bulanık kare kodları bile rahatlıkla okuyabilmektedir.

-Telefonunuzdan QR Kod uygulamasını açın.

-Telefon kamerasını QR kodun üzerine getirin. QR kod uygulamanın gösterdiği köşelerin içine geldiği anda kod otomatik olarak okunacak ve sizi ilgili bağlantıya yönlendirecektir.

iPhone’da QR Kod nasıl okutulur?

Kamerayı kullanarak iPhone’daki QR kodunu taramak için önce gizli özelliklerin etkin olduğundan emin olmanız gerekiyor.

-iOS cihazınızda Ayarlar uygulamasını açın, aşağı kaydırın ve Kamera seçeneğine dokunun.

-Açık değilse QR Kod Tarama seçeneğinin yanındaki anahtarı açık konuma getirin.

-Cihazınızda Kamera uygulamasını çalıştırın.

-Şimdi akıllı telefon kameranızı birkaç saniye QR kod üzerinde tutun. Kodun kameranın vizöründe göründüğünden emin olun. Kod tarandıktan sonra, taramanın yapıldığına dair bir bildirim alacaksınız. İşlemi tamamlamak için bildirime dokunmanız yeterlidir.

Android’de QR kod nasıl okutulur?

-QR kodunu -barkodu- okutmak için Android cihazlar için geliştirilen QR kod okuyucu uygulamalarından yararlanabilirsiniz.
-Google Play Store’dan cihazınıza uyumlu ve özellikleri açısından ihtiyaçlarınızı karşılayan QR kod okuyucuyu indirin.
-Android barkod okuyucu uygulamasını çalıştırın.
-Kamera uygulaması devreye girecektir.
-Kamera lensini QR kodunu okuyabilecek şekilde konumlandırın.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com