Bizi Takip Edin

SAĞLIK

DÜŞMANINIZI TANIYIN

-

 

Erkeklerin tahmin edilenden çok daha yüksek bir oranda yaşadığı erektil disfonksiyon sorununu çözmek için, önce tehlikeyi yakından tanımalısınız.

1Erektil disfonksiyon, cinsel ilişkiyi tamamlamak için yeterli ereksiyonu gerektiği sürede sağlayamama durumudur. Erkeklerin çok büyük bir bölümü bu sorunu en az bir kere yaşar. Bunun nedeni stres, yorgunluk ya da çok fazla alkol olabilir. Bu sorunu birden çok kez ve kalıcı olarak yaşayanların oranının ise yüzde 10 olduğu tahmin ediliyor. Yaşın kendisi doğrudan erektil disfonksiyon
(ED) nedeni olmasa da, yaşlandıkça bu sorunu yaşama riski artıyor. Bu problem 50-59 yaş aralığında yüzde 18; 18-29 yaş aralığında ise yüzde 7 oranında görülüyor.

Nedenleri

Erektil disfonksiyon bozukluğunun iki ana nedeni var; psikolojik ve fizyolojik. Doktorlar fiziksel nedenlere daha sık rastlandığını söylese de, hali hazırda kötü olan psikolojik durumu daha da kötüye götürebiliyor. Genç hastalarda psikolojik; yaşı ilerlemiş kişilerde ise fizyolojik nedenler başrolde oluyor.

Temel Fiziksel Sebepler

DİYABET: 30-34 yaş arasında diyabet sorunu olan erkeklerin yüzde 25’i ED problemi yaşarken, bu oran 60-64 arasında yüzde 75’e kadar çıkıyor.

PENİSE YETERSİZ KAN AKIŞI: ED yaşayan 50 yaşın üzerindeki erkeklerin yüzde 40’ında sorun, penise yetersiz kan akışından kaynaklanıyor. Sigara bunda büyük rol oynuyor.

AŞIRI ALKOL TÜKETİMİ: Alkol penise giden sinirlere zarar veriyor. Testosteron düzeylerini aşağı çekip, östrojen düzeyini artırıyor.

YAN ETKİLER: Yüksek tansiyon, kalp hastalığı, depresyon, peptik ülser ve kanser tedavisinde kullanılan, özellikle yan etkileri bulunan ilaçlar ED’yi hızlandırıyor.

TEMEL PSİKOLOJİK SEBEPLER

• İlişkideki çatışmalar

• Stres ve anksiyete

• Depresyon (erkeklerin yüzde 90’ının ED’ye yakalanmasına yol açıyor)

• Çözülmemiş cinsel yönelim

• Cinsel can sıkıntısı

SAĞLIK

Ödem atıcı çay tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Az su içiyor ve su içme alışkanlığı kazanamıyorsanız, bunun nedeni az ve sık su içmeyi denemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Su içmeyi alışkanlık edinmek için düzenli bir şekilde, su içmeyi gün içine yayın. Günde en az dört küçük pet şişe (500 ml) su içmeye başlayın. Sürahi içerisine, limon ve sevdiğiniz meyveleri ekleyerek biraz tatlandırıp, renklendirmenizde bir sakınca yoktur. Ancak siz fazla abartmayın.

Yapılan araştırmalar, gün içinde dişini fırçalıp,sade naneli sakız çiğneyenlerin daha çok su içme ihtiyacı duyduğunu ortaya koydu. Bu taktikleri deneyerek, su içme ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Bitki çayları da vücuttan toksin atımı ve iştah kontrolünde size destek olur. Her gün aynı çayı içmek yerine, elinizin altında farklı bitki çayları bulundurmayı deneyin. Yeşil çay, beyaz çay, mate, rooibos, oolong gibi çaylar metabolizmanızı hızlandırırken; rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi çaylar sindiriminizi kolaylaştırır. Bunun yanı sıra ödem attıran çay tarifi de veriyoruz. Deneyin ve farkı gör.

Ödem atıcı çay tarifi

1 litre suya 1 yeşil elmayı doğrayın; 2 çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2 adet kakule ekleyip 5 dakika kaynatın. Ateşi kapatıp içerisine 1 tatlı kaşığı beyaz çay, bir tutam ıhlamur, 20 adet kiraz sapı, bir avuç içi mısır püskülü ilave edin. 4 dakika demlenmesini bekleyin. Süzdükten sonra gün boyu sıcak veya soğuk olarak içebilirsiniz.

Devamı

SAĞLIK

Anksiyete tedavisi: Pilates

Umut Doğan Yıldız

-

Pilates yaparak kaygılarınızla başa çıkabilirsiniz. İşte pilatesin anksiyeteye iyi gelen etkisi.

Anksiyete çağımızın sık rastlanan rahatsızlıklarından. Bir dönem kendisi de anksiyete ile mücadele eden Pilates Eğitmeni Hollie Grant, pilatesin bunun için çok iyi bir tedavi yöntemi olduğunu söylüyor.

Konuyla ilgili fikirlerini dile getiren Pilates Eğitmeni Hollie Grant; “20’li yaşlarımdayken kafamdaki karmaşayı asla yoluna sokamıyordum. Dikkatimi toplamamı sağlayacak bir spor arayışındaydım. Pilates bu açıdan yardımcı oldu. Çünkü egzersiz esnasında konsantre olmak zorundasınız. Nefesinize, çalıştırdığınız kaslara, aktif olmayan kaslara ve hareketler esnasında duruşunuzda yapmanız gereken değişikliklere odaklanmanız gerekiyor.” diyor.

Psikoloji düzelten spor: pilates

Pilates yoğun bir dikkat gerektirdiği için göndermeyi unuttuğunuz e-posta veya nasıl ödeyeceğinizi kara kara düşündüğünüz faturalar o esnada aklınıza gelmiyor. Egzersiz yaparken kurmanız gereken beden ve zihin bağı anksiyeteyi azaltıyor. Hâliyle sağlığınıza daha iyi odaklanıyorsunuz.

Devamı

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

Popüler