Bizi Takip Edin

FITNESS

DÜNYANIN EN FARKLI KARDİYO ALETLERİ

-

 

Bu fitness ekipmanları kardiyo rutinine sınıf atlatacak, daha fazla yağ yakmanı sağlayacak.

Koşu bandında veya eliptik bisiklette gerçekleştirilen yoğun çalışmalar bir süre sonra işkence haline dönüşebilir. Ama kardiyo ekipmanlarını yabana atmayın! Doğru aletler sonuçlarınızı hızlandırabilir ve çalışmayı tekrar eğlenceli kılabilir.

Piyasadaki en iyi ve en etkili fitness ekipmanları için listemize göz at. Eğer gittiğiniz gym’de bunlardan birine rastlarsanız, hemen deneyin. Yağ hücreleriniz değil ama yeni çıkan six packleriniz mutlaka müteşekkir olacak.

1

Woodway Curve

Bu herhangi bir koşu bandı değil. Woodway Curve motorsuz sadece sizden güç alan bir alet.

Men’s Health’den Bruce Mack şöyle anlatıyor: “Motorlu koşu bantlarının aksine Woodway’in zemini belli bir hızda ayağınızın altından çekilecek hissiyatı yaratmıyor, siz hangi hızdaysanız o da o hızda ilerliyor. Ayrıca eğimli zemini alt bedeninizi zorlayarak, her adımda kasların daha yoğun çalışmasını sağlayacak şekilde sürekli yukarı doğru koşma hali yaratıyor.”

University of Wisconsin-Milwaukee’nin araştırmasına göre the Woodway herhangi bir motorlu koşu bandına kıyasla, koşucunun yüzde 30 oranında daha fazla enerji harcamasını sağlıyor.

Zor gibi mi görünüyor? Ciddi bir sprint antrenmanı yaptığınız zaman gerçekten de öyle. Mack’in favorisine bir kulak verin; koşabileceğiniz kadar hızlı 15 saniyelik bir sprint, daha sonra 15 saniye dinlenme. Bütün koşu boyunca göğsünüz yüksek, omurganız dik olmalı. Bu 1 tur, 40 yapmalısınız!

2

Concept2 SkiErg

Profesyonel kayak sporcuları bu aleti batonlarına daha sıkı sarılabilmek için güç kazanmakta kullanıyorlar. Yakınlarda kayağa gitmeyecek olsan da bu yoğun etki sağlayan kardiyo aletini kullanabilir ve üst vücudunu sıkı bir şekilde çalıştırabilirsin.

“Kulpları vücudunuza çekebilmek için karın, omuz, kol ve kalça kaslarınız çalışıyor olacak.” diyor Men’s Health için eksper koçluk yapan Sean De Wispelaere. “Tek sefer için ihtiyacınız olan enerji, güç ve hız kalp ritminizi hızlandıracak ve sizi terletecek.”

Daha da zorlaştırmak için bacaklarınızın pozisyonunu değiştirin. Sıkı bir hamleyle çalışmak alt bölgenizi çalıştıracak fakat gövdenizin destek almasını zorlaştıracak. Böylelikle kollarınız aşağı yukarı hareket ederken dik durmak için daha fazla efor harcayacaksınız.

3

Assault AirBike

Lisenizin antrenman salonunda tozlu bir şekilde duran bir alete benzese de saygıyı hak ediyor. De Wispelaere’e göre “Kimse bu aletlerden “Kolaymış” diyerek inmiyor.” Hatta birçok kişi neredeyse kusacak kadar efor harcıyor.

Neden mi bu kadar zor? The Assault AirBike motorsuz çalışıyor. Sadece ön tekerlekte rüzgar dayanaklılığı sağlayan bir fanı var. Kollarınız ve bacaklarınız ne kadar yoğun çalışırsa, direnç de o kadar fazla oluyor. Bu da çok kısa sürede çok fazla kalori yakmanızı sağlıyor.

Antrenmanınızı tempoyla bitirmek istiyorsanız, De Wispelaere 15 saniyelik sprintler ve 15 saniyelik dinlenmeleri tavsiye ediyor. Bu tek round. 6 tane yapabilirsiniz. Eğer dayanıklılığınızı ölçmek isterseniz 5 kilometrelik pedal çevirin.

4

Jacobs Ladder

Merdiven çıkmak kötü birşey değil. Peki ya merdivenler sürekli önünüze gelirse? Bir anda bu çıkışlar canavar bir antrenmana dönüşür. Jacob’s Ladder’ın fikri sürekli merdiven çıkmayı sağlamak.

StairMaster’dan farklı olarak alet 40 derecelik bir açıyla dizayn edilmiş. Böylelikle gövde kaslarınız çalışıyor ve sırtınıza daha az yük biniyor. De Wispelaere’e göre çok eğlenceli çünkü “gym’de diğer yaptığınız antrenmanlara benzemiyor.” Tonlarca kalori yakmanızı sağlayan alet aynı zamanda vücudunuzdaki kasların neredeyse hepsini çalıştırıyor.

5

Concept2 Model D Indoor Rower

Eğer sizi gerçekten zorlayacak bir antrenmana ihtiyacınız varsa indoor rower’ı deneyin. Alet hem üst hem alt bedeninizin koordine birşekilde çalışmasını gerektiriyor. Bu da hem kaslarınızın yoğun çalışmasını hem de aerobik esnekliği yakalamanızı gerektiriyor. Koşuyla aynı kardiyovasküler etkilere sahip ve eklemlerinizin ağrımasına gerek kalmıyor.

Harvard Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya göre sakince çalışmanıza rağmen büyük miktarda efor harcamanızı sağlayan alet, 85 kiloluk bir kişinin yarım saatte 377 kalori yakmasını sağlayabiliyor.

FITNESS

Hafta kaç gün antrenman yapılmalı?

Umut Doğan Yıldız

-

Dinlenme günleri ne kadar önemli, haftada kaç gün antrenman yapılmalı? İşte merak ettiğiniz soruların cevabı.

Kilo vermek isteyenler kaç gün dinlenmeli

Kaslarınız sadece toparlanması için değil, gelişmesi için dinlenme günleri, en az antrenman ve beslenme kadar önemlidir. Varmak istediğiniz noktaya göre, amacınız eğer kilo vermek ve sadece kardiyo merkezli antrenman yapıyorsanız, dinlenme günlerini haftada 1 güne düşürebilirsiniz.

Kas geliştirmek isteyenler kaç gün dinlenmeli

Amacınız kas geliştirmekse ve başlangıç seviyesindeyseniz, haftada üç gün antrenman, dört gün dinlenme yapmalısınız. Eğer orta seviye veya üzerindeyseniz, dört-beş gün antrenman, iki-üç gün dinlenme şeklinde antrenmanlarınızı programlayın.

Bazı durumlarda bu süreler kişilere göre farklılık gösterebilir. Sonuca ulaşmak için uygun bir beslenme programıyla beraber dinlenmeyi de ihmal etmeyin.

Ayrıca, dinlenme günlerinde de beslenmenize dikkat etmeniz geriyor. Standart tavsiyelerin yanısıra, kendinize neyin iyi geldiğini deneme yanılma yöntemiyle zaman içinde kavramanız her şeyden çok önem taşıyor.

Devamı

FITNESS

Merkez bölgesi için 3 hareket

Umut Doğan Yıldız

-

Merkez bölgendeki tüm kasları çalıştırmak için oldukça etkili bu hareketleri deneyin.

Deadlift ve farmer carry hareketlerini haftada iki defa ağırlık antrenmanlarınıza ekleyin, bird dog hareketini ise her gün yapın ve farkı görün.

Deadlift hareketi

Ayaklarınızı kalça genişliğinde açın, ağır bir çift dambılı ayaklarınızın önüne yerleştirin. Omurganızı düz tutmaya gayret edin, enseniziserbest bırakarak dambılları kavrayacağınız kadar öne eğilin(a). Topuklarınızı yere bastır ve dambılları yerden kaldırırken karnınızı sıkın (b). Evet, karnınızı sıkın çünkü işin püf noktası bu. Tekrar öne eğilin. Bu, bir tekrar eder. 8-12 tekrardan 3-4 set yapın.

Farmer Carry

İki elinize de ağır birer dambıl alın ve omuzlarınızı geride tutun. Karnınızı sıkı ve sırtınızı dik tutarak öne doğru 10 adım atın; arkanızı dönün, 10 adım atarak başlangıç noktasına tekrar dönün ve dambılları yere bırakın. Bu, bir tekrar eder. 4 tekrarlık 3-4 set yapın.

Bird Dog

Masa pozisyonundayken (a) sağ kolunuzu kulağınızla aynı hizaya kaldırızve aynı anda sol bacağınızı da yere paralel olana kadar arkaya doğru uzatın (b). Başlangıç pozisyonuna dönün ve diğer tarafta tekrarlayın. Dengenizi sağlamak için karnınızı sıkı tutun. 10-15 tekrarlık 3-4 set yapın.

Kaynak: Women’s Health Türkiye

Devamı

FITNESS

Antrenör Valentina Lequeux

Umut Doğan Yıldız

-

Dünyanın en ünlü antrenörlerinden biriyle tanışın. Dünyaca ünlü kadın sporcu Valentina Lequeux.

Buenos Aires, Arjantin’de doğdu ve Florida’da (ABD) büyüdü Valentina Lequeux bir spor modeli, kişisel antrenör ve çevrimiçi hissiyat.

2016 yılında sosyal medyada başlayan yolculuğu ile fitili ateşleyen Valentina Lequeux, paylaştığı fotoğraflarını ve videolarını yayınlamaya devam ediyor.

İnanılmaz bir şekilde artan takipçi sayısıyla dikkat çeken sporcu kadın, dünyadaki diğer insanların kendi spor yolculuklarına başlaması için ilham veriyor.

Çalışmalarını kişisel bir eğitmen olarak sunmak için bir web sitesi oluşturan kaslı kadın Lequeux, başkalarına hayallerindeki fiziğe kavuşmaları için ilham veriyor.

Doğum Tarihi: 1989

Milliyet: Arjantin

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com