Bizi Takip Edin

ERKEK AKLI

Dünyadaki kahvelerin lezzetleri

Umut Doğan Yıldız

-

 

Daha iyi bir kahvenin ilk adımı ne sevdiğini bilmektir. Londra’daki Caravan Coffee Roasters’ın kahve şefi Sam Langdon, sizi kahve kuşağında tura çıkarıyor.

Güney Amerika kahvesi

Fındıklı, tatlı, çikolatamsı “Burası kahve dünyasının güç kaynağıdır,” diyor Langdon ve de karışımlar sürekli olarak iyidir. Brezilya, dünya kahvesinin yaklaşık üçte birini üreten çok yüksek verime sahiptir. Brezilya çekirdekleri doğal işleme yöntemleri nedeniyle daha tatlı ve daha yoğun bir temele sahipken, Kolombiya çekirdeklerinin asiditesi biraz daha yüksektir. Langdon, “Düzenli kahve içiyorsanız mutlaka Brezilya-Kolombiya karışımını denemişsinizdir,” diyor. Kısacası, bu bölgeden gelen çekirdekler sizi yanıltmayacak, güvenli seçeneklerdir. Kime Uygun: Zengin lezzetlerin hayranlarına.

Doğu Afrika kahvesi

Narenciye, çiçeksi, aromatik İster Etiyopya, Kenya, Tanzanya ister Ruanda olsun, kıtanın bu bölümü bazı birinci sınıf karışımlar üretir. Kahve yüksek irtifalarda yetiştirilir ve daha komplike bir lezzete sahiptir. “Kenya kahvesi neredeyse limoni denecek kadar yüksek asiditeye sahip olabilir,” diyor Langdon. “Etiyopya ise vahşi bir tattır, keskindir.” Çekirdeklerin boyutu muntazam değildir ve eşit oranda kavrulmuş bir karışım elde etmeyi zorlaştırır. Ama bir profesyonelin elinde? “Lezzet bileşenleri olağanüstüdür: Çiçeksidir, neredeyse çay gibi.” Kime Uygun: Meraklılarına.

Güneydoğu Asya kahvesi

Miskli, topraksı, dumansı “Asya kahveleri bölücüdür, ama hayranıyım,” diyor Langdon. Daha hızlı işleme yöntemi – çekirdekler genellikle tamamen kurumadan taşınırlar – nedeniyle tadı farklıdır: “Ağır gövdeli ve topraksıdır. Sedir var; tütün var; biraz ağır kokuludur.” Çoğu kahve çekirdeği ham hâlde açık yeşilken, Asya çekirdekleri yeşim mavisine yakındır. “Sağlamdırlar, espressoya filtre kahveden çok daha uygundur.” Kime Uygun: Güçlü lezzetler sevenlere.

ÇEKİRDEK PAKETİNİ DEŞİFRE EDİN

Artık tercih ettiğiniz kahve bölgesini bildiğinize göre, etiket dilini deşifre
ederek en iyi çekirdeklere ulaşın.

RAKIM

Kahve terminolojisinde “yüksek irtifa”, genellikle 1.400 kilometrenin üzerinde yetiştirilen çekirdekleri işaret eder. Çekirdekler oksijen eksikliğinden dolayı yavaşça olgunlaşır ve alçak irtifadaki topraksı çekirdeklerden daha canlı bir lezzet geliştirirler, diyor Langdon.

YIKAMA

Yıkama, meyveyi çekirdekten ayırmak ve sonra fazla şekeri çıkarmak için fermente etmek anlamına gelir. Bu, daha parlak ve daha taze bir tat sağlar. “Doğal” işlemede, meyve çekirdeğin üzerinde birlikte mayalanmaya bırakılır ve çekirdek onun tadını bir miktar emer.

MEVSİM

Diğer tüm meyveler gibi, farklı bölgelerden gelen kahveler de ya mevsimindedir ya da değildir ve mevsiminde olduğu zaman en iyi lezzeti sunar. Bütün paketler bir hasat tarihi göstermez, ancak yüksek kaliteli olanlar genellikle bunu yapar.


Continue Reading
Advertisement

ERKEK AKLI

Men’s Health Egzersizi: Total Body Shredder

-

Editör :

Kayakçılardan ilham alan bu egzersiz bütün vücudunu çalıştıracak.

 

 

Devamı

ERKEK AKLI

Torschlusspanik nedir?

Umut Doğan Yıldız

-

Torschlusspanik terimini daha önce duymadıysanız yazımızı okuyun.

Pazar akşamları anksiyete ve dehşet arası o his yavaşça içinize süzülür. Cuma akşamı bitmesi gereken çizelgeyi hala bitirmediniz. Ya da cumartesi günkü partiden sonra temizlik yapmadınız. Ya da köpeğinize banyo yaptırmadınız veya kendinize… Üstelik gece yarısına beş dakikanız var.

Bizim genelde deyimlerimizle ifade ettiğimiz hisleri Almanların tek bir kelimeyle anlatmak gibi esrarengiz bir yeteneği var; bu dehşet anına

Torschlusspanik diyorlar. Kelimenin doğrudan çevirisiyle, “kapı kapalı paniği”. Aslında bu, orta çağlarda gece çökmeden önce kale kapılarından güvenli bir şekilde geçememe korkusunu anlatıyor. Modern kullanımıyla, eyleme geçmek, başarmak, size sunulan veya kafanızda belirlediğiniz son teslim tarihlerine yetişmek için zamanınızın kalmamasından duyduğunuz korkuyu anlatıyor. Torschlusspanik, gereğinden fazla hırslı hazırlanmış haftasonu ev işleri listesi gibi önemsiz nedenlerle veya diyelim ki önemli bir toplantıya hazırlanmak için bir saatten az vaktiniz varken sohbet etmek için odanıza gelip gitmek bilmeyen patronunuzun sürpriz ziyaretiyle tetiklenebilir. Sıklıkla, bu hisle dolmanız için gereken tek şey, erteleme ve de eylemsizlikten doğan bir suçluluk duygusudur. (“Bu kadar karmaşık bir projeyi son dakikaya bırakmamalıydın!”) Veya daha büyük ölçekte, dikey bir kıyaslamayla, siz henüz hangi ipleri kullanacağınızı anlamaya çalışırken kendinizi neredeyse dağın zirvesinde olduğunu düşündüğünüz biriyle karşılaştırmanızdır.

Zamanınızın kalmadığına dair korkunuz ister kısa süreli ister daha büyük olsun, bu duyguyu geçersiz kılmanın yolları mevcut:

BU SAAT

Raporunuzu bitirmek, “acil” e-postalara cevap vermek ve haftalık halı saha etkinliğinize oyuncu bulmak için son bir saatiniz varsa, aynı anda üç görevle mücadele etmek akıllıca görünebilir. Ancak çalışmalar tersini kanıtlıyor: Birden çok görevi aynı anda yürütmeye çalışmak dikkat aralığınızı azaltır, stresi artırır ve her görevin daha uzun sürmesine yol açar. Bu nedenle, Duke Üniversitesi Fuqua School of Business’tan “multitasking”, yani çoklu görev yürütmeyi araştıran Jordan Etkin, işi basit tutmanızı söylüyor. Son teslim sürelerinize 60 dakika veya daha kısa zaman kaldığında:

1- YAPILACAKLAR LİSTENİZİ KIRPIN

Çok başarılı kişiler öncelik sırası konusunda acımasızdır, diyor Etkin: “Bir an durup düşünün, neyin en önemli olduğunu anlayın ve bunun üzerine çalışın.”

2- BU SAATE FARKLI AÇIDAN BAKIN

Duke araştırmacıları, sınava çalışan öğrencilerin bir saati 60 dakika olarak düşündüğünde saatin onlara daha uzun geldiğini, daha verimli hissettiklerini ve konunun daha ilgi çekici olduğunu düşündüklerini keşfetti.

3- ON YAVAŞ NEFES ALIN

Herkesin size stresli hissettiğinizde “karnınızdan nefes almanızı” söylediğini biliyoruz. Bu yanlış bir bilgi değil: Çok sayıda çalışma, derin nefeslerin sinir sisteminin stres treninde bir fren gibi çalışan kısmını etkinleştirerek işleri tamamlamak için yeterince odaklanmanıza yardımcı olduğunu gösteriyor. Diğer bir deyişle, bu nefesler baskı altında olduğunuzda daha az “Bunu başaramam” endişesiyle dolmanızı ve bir şeylerin üstesinden gelmekte daha başarılı olmanızı sağlıyor.

BUGÜN

Şimdi, elinizde 24 saat var. Kum saatinin üst kısmında hala kum varmış gibi hissetmenin püf noktası, meşgul olmayı yüceltmeyi bırakmaktır. Kültürümüz eyleme değer verir, bu nedenle öğle yemeği arası boyunca çalışmak daha verimli ve daha az suçlu hissetmemizi sağlar. Ancak sonu gelmeyen çalışma, bizi daha verimsiz kılar. Bunun yerine:

90 DAKİKALIK ARALIKLARLA ÇALIŞIN

“İnsanlar doğrusal bir şekilde çalışmak üzere programlanmamıştır,” diyor performans danışmanlığı firması Energy Project’in yönetici müdürü Andrew Deutscher. “Dalgalar gibi aralıklı vuruşlara göre yapılmışız.” Bu nedenle her 90 dakikada bir işten uzaklaşın; bunu yapan kişilerin odaklanma seviyesi, bir mola veren veya hiç mola vermeyen kişilerinkine kıyasla yüzde 28 daha yüksek.

DOĞANIN YARDIMINA İZİN VERİN

Doğal bir manzara yakalayın. 40 saniye boyunca çimenlik bir çatı katına bakan bir grup öğrenci, boş bir beton çatı katına bakanlara kıyasla daha yüksek konsantrasyona sahipti ve dikkat testinde daha az hata yaptı.

NEYİ GÖRMEZDEN GELECEĞİNİZİ BİLİN

Başkan Dwight D. Eisenhower, gece çökmeden işleri halletmek için “Eisenhower Kutusu” olarak bilinen yöntemi kullandı. Deneyin: Dört kutu çizin, iki tanesi diğer iki kutunun üstünde olsun. Her birine şunlardan birini yazın: Acil ve önemli günlük görevler, önemli ancak acil olmayan işler, acil ancak önemli olmayan işler, ne acil ne de önemli olanlar. Neyi göz ardı edeceğinize, daha sonraya bırakacağınıza, devredeceğinize veya hemen yapacağınıza karar vermek için kullanın.

BU YIL/BU ÖMÜR

Bu satırlar belki de aklınızdan geçmiştir: Ne çabuk mart geldi! Bir aile ya da girişim sermayesi şirketi kurmadan, karşı kültür devrim başlatmadan bu yaşa nasıl geldim? (Twitter’da 10.000 takipçiye bile hala ulaşamadım.) Bu, yapacak çok fazla şeyiniz olmasının verdiği geçici panikten daha derin bir düzeyde korku. Bu, kendi beklentilerinizi karşılayamamaktan kaynaklı anksiyetenin, bunlara ulaşmak için yeterince vaktinizin olmadığı hissiyle birleşmesidir. Bu hisle dolduğunuzda nefes alın ve:

DAHA BÜYÜK SORULAR SORUN

Sormanız gereken soru, hepsini nasıl bir araya sıkıştıracağınız değil, kendiniz için belirlediğiniz tüm o şeyleri neden yapmanız gerektiğini düşündüğünüz, diyor Austin, Texas Üniversitesinden Raj Raghunathan. İş unvanları ve kazanılan derecelerden oluşan bir hayat yerine, anlamlı bir yaşamın ne olduğunu yeniden düşünmenizi söylüyor.

DAHA ÇOK DIŞARI ÇIKIN

Arkadaşlarıyla haftada bir kereden daha fazla buluşan kişiler, hiç arkadaşı olmayan veya yılda yalnızca birkaç kez bir araya gelenlere kıyasla hayatlarından yüzde 27 daha memnun olmaya eğilimlidir.

AŞIRI DÜŞÜNMEYİN

Yapabileceğimiz şeylere dair pişmanlıklar da Torschlusspanik’i tetikleyebilir. Bunlar, yapmamız gereken şeylere dair (arkadaşınızın oğlunun düğününe gitmek gibi) pişmanlıklarımızdan daha uzun süre peşimizi bırakmamaya meyillidir, diyor Cornell psikoloğu Tom Gilovich. Bu nedenle, ekstra zaman harcayarak “ya öyle olsaydı” ve “keşke şunu yapsaydım” gibi şeylerle kendinizi yiyip bitirmeyi bırakın ve düşünmeden işe girişin. Sonuçta, kapı kapanıyor. Ancak geçmek için hala zaman var.

Devamı

ERKEK AKLI

Dambılla Sumo Squat ve bekleme

-

Editör :

Dambılla sumo squat hareketi nasıl yapılır öğrenmek istiyorsanız, videomuzu izleyin.

 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com