Bizi Takip Edin

SPOR

DÜNYA ŞAMPİYONUNUN İLHAM VERİCİ YAŞAMI

Umut Doğan Yıldız

-

 

Almanya’nın başkenti Berlin’de düzenlenen Avrupa Atletizm Şampiyonası’nda 200 metrede 19,76’lık derecesiyle şampiyona rekoru kıran 28 yaşındaki milli atletimiz Ramil Guliyev, altın madalyanın sahibi oldu. 2017 Londra Dünya Şampiyonası’ndan da bir dünya şampiyonluğu olan Guliyev, şimdi de büyük bir rekor kırarak ilk Avrupa şampiyonluğunu elde etti.

Azerbaycan kökenli Türk sprint atlet Ramil Guliyev, hazırlık süreci ve beslenmesine dair merak ettiğimiz soruları cevapladı. İşte ilham verici bu disiplinli yaşamın sırları.

Sizi ilgiyle takip edenlerin en çok merak ettiği sorulardan biri de antreman detaylarınız. Günde ne kadar kalori harcıyorsunuz ve buna hangi aktivite halkaları /  günlük hedeflerle ulaşıyorsunuz?

 Normal bir antreman günüm, hazırlık sezonunda çift antreman şeklinde geçiyor. Sabah ve akşam olmak üzere günde en az altı saatlik bir çalışma oluyor. Fitness ve ağırlık çalışırken, bazı günler daha da uzun sürebiliyor. Tabii ki, yarışma sezonu içerisinde daha az idman yapıyorum çünkü yarışa gelince vücudun daha dinlenmiş olması gerekiyor.  Bu sebeple de antreman sayısı çift değil tek yapılmakta. Yarıştan önce dinlenmek de önemli.

 Beslenme konusu ise şöyle ilerliyor.

Antreman zamanı her üç, dört haftada bir, kan tahlilleri verip, her zaman vücutta eksiklik var mı yok mu diye kontrol ediliyor. Tabii ki, diyet de yapıyorum, vücut yapım için işe yararlığı kanıtlanmış beslenme şekliyle ilerliyoruz. Haşlanmış yemekleri daha çok tercih ediyorum. Izgara yemekler biraz karaciğere ağır geldiği için onları tüketmemeye çalışıyorum. Günde ortalama 8000 kalori harcıyorum ve o kadar geri almaya çalışıyorum. Rakam biraz fazla ama bu dengeyi sağlamadan ertesi gün idman için daha zor toparlanılır.

Ramil Guliyev’in bir günlük aktivite halkaları detayı ve haftalık aktivite özeti.

Genelde aktivite halkalarına da çok dikkat etmiyorum. Antreman halkaları, günde iki çalışmada kapanabiliyor. Bir antreman zamanı ikiden fazla çalışma oluyor, günde an az 20.000 adım atıyorum, dinlenme günleri de bu sayı zaten çok düşüyor, o yüzden dinlenme günleri de aktivite halkaları kapanmıyor. Ama genelde esas olarak halka kapanıyor tabii. Bu aktivite halkaları, profesyonel olarak sporla uğraşmayan insanlar için hesaplanıyor, o yüzden bizler için biraz az geliyor.

Antremanlarınızda düzenli olarak Apple Watch’u kullanıyor musunuz?

Apple Watch çok hafif olduğu için koşarken hissetmiyorum kolumda, o yüzden onu kullanmak bana için çok uygun geliyor. Özellikle de idmanlarda nabız ölçme özelliğini kullanıyorum. Esas olarak koşu çalışma antremanları yaparken de, o zaman daha çok nabız ölçülerine, dinlenme aralarına, koşu sürelerine bakılıyor. Apple Watch tek başına yettiği için o yüzden ekstradan başka uygulamalara ihtiyaç duymuyorum.

 

Antremanlarınızda motive olmak için müzik dinlemeyi tercih ediyor musunuz? Ya da kendinizi kısa bir süreliğine de olsa her şeyden uzaklaştırmak için dinlediğiniz parçalar var mı?

Bazı zamanlar idman vaktinde çok canlı müzik dinliyorum. Enerjisi yüksek her müzik olabilir. Her idmanda da değişiyor dinlediğim parçalar. Özel bir şarkıcı ya da parça tercihim yok hatta bazı zamanlarda klasik müzik de dinliyorum, zihnen dinlenmek için.

Ramil Guliyev’in aktivite halkalarının iPhone ekranından detaylı görünümü.

Peki, sizin favoriniz olan ve antremanlarınız boyunca da yararlandığınız uygulamalar nelerdir?

İdmanlar için genelde ekstradan uygulamalarla çalışmıyorum çünkü zaten Apple Watch’un kendisinde olan uygulamalar bana oldukça uygun geliyor, o yüzden ekstra bir şeye ihtiyaç olmuyor. Bana esas olarak, günlük ne kadar spor yaptığımı göstersin, nabız ölçülerini ve dinlenme araları verileri alsın, bu çok daha önemli. Mesela; mesafe koşucusu olsaydım, daha fazla uygulama gerekebilirdi. Şu an antreman akışım için sadece Apple Watch’un içeriğindekiler yeterli olmakta, ölçmekte zorlandığımız verileri bize doğru bir şekilde veriyor.

Okuyucularımızı harekete geçirecek bir uygulama önermenizi istesek…

Apple Watch’u takın, sokağa çıkın ve koşmaya başlayın. Ekstra başka hiçbir uygulamaya gerek yok zaten. Saatte ihtiyacınız olan bütün her şey yüklenmiş bir şekilde hazır, geriye sadece idmana başlamak kalıyor. Unutmayın ki, siz idmanı isteksiz yaparsanız, hiçbir uygulama size yardım etmez.

 

Vücudunuzu rahatlatmak ve zihninizi dinlendirmek için başvurduğunuz pratik yollar nelerdir?

Vücudumu rahatlatmak için idmandan sonra genelde,  soğuk havuza giriyorum ve iki dakika kadar kalıyorum sonrasında biraz çıkıp, dinlenip tekrar soğuk suya giriyorum iki dakika daha. Bu prosedürden sonra sinir istemi toparlanıyor ve hem kafa olarak  hem de kaslar açısından bir rahatlama söz konusu oluyor. Bunu evde siz de deneyebilirsiniz. Küvetin içine buz ve su koyup aynı uygulamayı tekrarlayabilirsiniz. Sağlık için bu çok önemli. Profesyonel ve amatör sporcular buzla mutlaka çalışır.

 

Profesyonel olarak olmasa da sporu hayatının bir parçası haline getirmek isteyenler için önerileriniz neler olur?

Bence her insanın hayatında spor olması lazım. Her ne iş yapıyor olursanız, spor sizin dayanıklılığınızı ve motivasyonunuzu artırır. Aynı zamanda yaptığınız işi daha kaliteli bir şekilde yapmanızı sağlayan önemli noktalardan. Spor sonrası kendinizi daha iyi hissetmeye başlarsınız.

SPOR

Arnavutluk – Türkiye maçı ne zaman, saat kaçta?

Umut Doğan Yıldız

-

A Milli Futbol Takımımız, Şenol Güneş önderliğinde EURO 2020 Elemeleri’ne Arnavutluk maçıyla başlıyor.

Arnavutluk – Türkiye maçı ne zaman, saat kaçta? diye merak ediliyordu.  Kritik mücadele saat 22.45’te TRT 1’den canlı olarak yayınlanacak.

Milli heyecan TRT’de bu akşam hayat bulacak. A Milli Futbol Takımımızın, Şenol Güneş önderliğinde 2020 Avrupa Futbol Şampiyonası (EURO 2020) Elemeleri’ne adım attığı Arnavutluk maçındaki tek hedefi galibiyet.

Türkiye’nin yer aldığı grupta aynı saatte Andorra-İzlanda ve Moldova-Fransa maçları oynanacak.

Devamı

SPOR

22 Mart Cuma TV’de maçlar

Umut Doğan Yıldız

-

Bugün 22 Mart Cuma. İşte bugünün maçları ve spor programları.

Bugün televizyonda hangi maçlar var?

10:00 A Spor:  Taraftar Konuşuyor
11:00 TRT Spor HD: Spor Manşet
15:00 Laola1 Web TV: Kuzey İrlanda – Bulgaristan Hazırlık Maçı U21
16:00 Laola1 Web TV: Inter – Club Brugge Hazırlık Maçı U19
17:00 Laola1 Web TV: Fiorentina – Parma Hazırlık Maçı U19
17:00 Laola1 Web TV: Nürnberg – Mlada Boleslav Hazırlık Maçı
18:00 Laola1 Web TV: Meksika – İskoçya Hazırlık Maçı U21
19:00 Laola1 Web TV: Rusya – İsveç Hazırlık Maçı U21
20:00 Laola1 Web TV: Arminia Bielefeld – Hannover Hazırlık Maçı
21:00 Laola1 Web TV: Finlandiya – Norveç Hazırlık Maçı U21
22:00 A Spor: Artı Futbol Futbol Programı 
22:30 Almanya FF Youtube: Almanya – Portekiz Hazırlık Maçı U20 
22:45 Idman TV, TRT 1: Arnavutluk – Türkiye UEFA Euro 2020 Elemeleri
22:45 Yayın Yok: İngiltere – Çekya UEFA Euro 2020 Elemeleri
22:45 Yayın Yok: Moldova – Fransa UEFA Euro 2020 Elemeleri 
22:45 Yayın Yok: Portekiz – Ukrayna UEFA Euro 2020 Elemeleri
23:00 La Liga 123 Youtube: Tenerife – Osasuna İspanya La Liga 2
23:00  La Liga 123 Youtube: Deportivo – Almeria İspanya La Liga 2 
23:00 Yayın Yok: Arjantin – Venezuela Hazırlık Maçı 

Devamı

SPOR

21 Mart TV’de hangi maçlar var?

Umut Doğan Yıldız

-

Bugün 21 Mart Perşembe. İşte bugünün maçları ve TV’de spor programları.

10:00 A Spor: Dünyadan Futbol

10:00 TRT Spor: Spor Dünyası

10:00 Tivibu Spor: Her Sabah Spor

10:15 NTV: Sporun Not Defteri

11:00 BeIN Haber: beIN Manşet

11:00 TRT Spor: Spor Manşet

11:00 A Spor: Spor Ajansı

13:00 TRT Spor: Spor Bülteni

13:00 BeIN Haber: Gün Ortası

14:00 TRT Spor: Spor Stüdyosu

14:00 Tivibu Spor: Her Gün Spor

15:00 A Spor: Spor Gündemi

16:00 TRT Spor: Haber Saati

16:40 TRT Spor: Gündem Futbol

18:00 Tivibu Spor: Her Akşam Spor

18:00 TRT Spor: Spor Akşamı 

19:00 TRT Spor: Avrupa’nın Paslaşması 

20:00 TRT Spor: Spor Ana Haber

20:20 TRT Spor:: Aktüel Futbol

21:45 TRT Spor: 1.Lig Gündemi

22:30 TRT SporBasın Merkezi 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com