Bizi Takip Edin

SPOR

DÜNYA ŞAMPİYONUNUN İLHAM VERİCİ YAŞAMI

Umut Doğan Yıldız

-

 

Almanya’nın başkenti Berlin’de düzenlenen Avrupa Atletizm Şampiyonası’nda 200 metrede 19,76’lık derecesiyle şampiyona rekoru kıran 28 yaşındaki milli atletimiz Ramil Guliyev, altın madalyanın sahibi oldu. 2017 Londra Dünya Şampiyonası’ndan da bir dünya şampiyonluğu olan Guliyev, şimdi de büyük bir rekor kırarak ilk Avrupa şampiyonluğunu elde etti.

Azerbaycan kökenli Türk sprint atlet Ramil Guliyev, hazırlık süreci ve beslenmesine dair merak ettiğimiz soruları cevapladı. İşte ilham verici bu disiplinli yaşamın sırları.

Sizi ilgiyle takip edenlerin en çok merak ettiği sorulardan biri de antreman detaylarınız. Günde ne kadar kalori harcıyorsunuz ve buna hangi aktivite halkaları /  günlük hedeflerle ulaşıyorsunuz?

 Normal bir antreman günüm, hazırlık sezonunda çift antreman şeklinde geçiyor. Sabah ve akşam olmak üzere günde en az altı saatlik bir çalışma oluyor. Fitness ve ağırlık çalışırken, bazı günler daha da uzun sürebiliyor. Tabii ki, yarışma sezonu içerisinde daha az idman yapıyorum çünkü yarışa gelince vücudun daha dinlenmiş olması gerekiyor.  Bu sebeple de antreman sayısı çift değil tek yapılmakta. Yarıştan önce dinlenmek de önemli.

 Beslenme konusu ise şöyle ilerliyor.

Antreman zamanı her üç, dört haftada bir, kan tahlilleri verip, her zaman vücutta eksiklik var mı yok mu diye kontrol ediliyor. Tabii ki, diyet de yapıyorum, vücut yapım için işe yararlığı kanıtlanmış beslenme şekliyle ilerliyoruz. Haşlanmış yemekleri daha çok tercih ediyorum. Izgara yemekler biraz karaciğere ağır geldiği için onları tüketmemeye çalışıyorum. Günde ortalama 8000 kalori harcıyorum ve o kadar geri almaya çalışıyorum. Rakam biraz fazla ama bu dengeyi sağlamadan ertesi gün idman için daha zor toparlanılır.

Ramil Guliyev’in bir günlük aktivite halkaları detayı ve haftalık aktivite özeti.

Genelde aktivite halkalarına da çok dikkat etmiyorum. Antreman halkaları, günde iki çalışmada kapanabiliyor. Bir antreman zamanı ikiden fazla çalışma oluyor, günde an az 20.000 adım atıyorum, dinlenme günleri de bu sayı zaten çok düşüyor, o yüzden dinlenme günleri de aktivite halkaları kapanmıyor. Ama genelde esas olarak halka kapanıyor tabii. Bu aktivite halkaları, profesyonel olarak sporla uğraşmayan insanlar için hesaplanıyor, o yüzden bizler için biraz az geliyor.

Antremanlarınızda düzenli olarak Apple Watch’u kullanıyor musunuz?

Apple Watch çok hafif olduğu için koşarken hissetmiyorum kolumda, o yüzden onu kullanmak bana için çok uygun geliyor. Özellikle de idmanlarda nabız ölçme özelliğini kullanıyorum. Esas olarak koşu çalışma antremanları yaparken de, o zaman daha çok nabız ölçülerine, dinlenme aralarına, koşu sürelerine bakılıyor. Apple Watch tek başına yettiği için o yüzden ekstradan başka uygulamalara ihtiyaç duymuyorum.

 

Antremanlarınızda motive olmak için müzik dinlemeyi tercih ediyor musunuz? Ya da kendinizi kısa bir süreliğine de olsa her şeyden uzaklaştırmak için dinlediğiniz parçalar var mı?

Bazı zamanlar idman vaktinde çok canlı müzik dinliyorum. Enerjisi yüksek her müzik olabilir. Her idmanda da değişiyor dinlediğim parçalar. Özel bir şarkıcı ya da parça tercihim yok hatta bazı zamanlarda klasik müzik de dinliyorum, zihnen dinlenmek için.

Ramil Guliyev’in aktivite halkalarının iPhone ekranından detaylı görünümü.

Peki, sizin favoriniz olan ve antremanlarınız boyunca da yararlandığınız uygulamalar nelerdir?

İdmanlar için genelde ekstradan uygulamalarla çalışmıyorum çünkü zaten Apple Watch’un kendisinde olan uygulamalar bana oldukça uygun geliyor, o yüzden ekstra bir şeye ihtiyaç olmuyor. Bana esas olarak, günlük ne kadar spor yaptığımı göstersin, nabız ölçülerini ve dinlenme araları verileri alsın, bu çok daha önemli. Mesela; mesafe koşucusu olsaydım, daha fazla uygulama gerekebilirdi. Şu an antreman akışım için sadece Apple Watch’un içeriğindekiler yeterli olmakta, ölçmekte zorlandığımız verileri bize doğru bir şekilde veriyor.

Okuyucularımızı harekete geçirecek bir uygulama önermenizi istesek…

Apple Watch’u takın, sokağa çıkın ve koşmaya başlayın. Ekstra başka hiçbir uygulamaya gerek yok zaten. Saatte ihtiyacınız olan bütün her şey yüklenmiş bir şekilde hazır, geriye sadece idmana başlamak kalıyor. Unutmayın ki, siz idmanı isteksiz yaparsanız, hiçbir uygulama size yardım etmez.

 

Vücudunuzu rahatlatmak ve zihninizi dinlendirmek için başvurduğunuz pratik yollar nelerdir?

Vücudumu rahatlatmak için idmandan sonra genelde,  soğuk havuza giriyorum ve iki dakika kadar kalıyorum sonrasında biraz çıkıp, dinlenip tekrar soğuk suya giriyorum iki dakika daha. Bu prosedürden sonra sinir istemi toparlanıyor ve hem kafa olarak  hem de kaslar açısından bir rahatlama söz konusu oluyor. Bunu evde siz de deneyebilirsiniz. Küvetin içine buz ve su koyup aynı uygulamayı tekrarlayabilirsiniz. Sağlık için bu çok önemli. Profesyonel ve amatör sporcular buzla mutlaka çalışır.

 

Profesyonel olarak olmasa da sporu hayatının bir parçası haline getirmek isteyenler için önerileriniz neler olur?

Bence her insanın hayatında spor olması lazım. Her ne iş yapıyor olursanız, spor sizin dayanıklılığınızı ve motivasyonunuzu artırır. Aynı zamanda yaptığınız işi daha kaliteli bir şekilde yapmanızı sağlayan önemli noktalardan. Spor sonrası kendinizi daha iyi hissetmeye başlarsınız.

FITNESS

Yeni başlayanlar için olimpik kaldırma

Umut Doğan Yıldız

-

Olimpik kaldırışlara yeni başladıysanız eğer tavsiyelerimize göz atmayı unutmayın.

Olimpik kaldırma egzersizlerinden faydalanabilen tek zümrenin olimpik halterciler olduğunu söyleyen Learney, koparma yapmaya çalışmanın Londra Maratonu’nda koşmaya çalışmakla aynı şey olduğu görüşünde. Learney, “Yapmayı ister ve uygularsanız sizin için güzel bir başarı olur. Fakat çok fazla fayda sağlayabileceğinizi söyleyemem,” diyor. Ancak Learney’in bu cümlesi, olimpik kaldırmaları sadece olimpik sporculara bırakmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Çalışmaları parçalara bölerek ölçülü bir biçimde yaptığınızda gücünüzü ve kuvvetinizi artırabildiğiniz gibi postürünüzü de daha sağlıklı bir yapıya ulaştırabilirsiniz.


OLİMPİK KALDIRMA REHBERİ! Tıklayınız


Learney hareketi birinci (halteri yerden kaldırma) ve ikinci (ağırlığı göğüs hizanıza ya da başınızın üzerine kaldırma) çekiş olarak iki parçaya ayırıyor. Bilhassa ikinci çekişin sporcular için çok önemli olduğunu söyleyen Learney, “Halterciler ve powerlifter’lar dışındaki çoğu sporcu full squat yapmaz. Demem o ki tam fleksiyon yaptığınızda ekstensiyon evresine geçiş sürecinizde hızlanır,” diyor.

Olimpik kaldırma antrenmanları!

Yerden kesebildiğiniz yük daima clean yapabileceğiniz ağırlıktan fazla olduğu için, yüksek ağırlıklarla yapacağınız deadlift ve squat egzersizlerinizi ayrı ayrı değerlendirmeli, aynı zamanda hang clean egzersiziyle desteklemelisiniz. Ayağa kalkın ve halteri üst bacaklarınızın hizasında tutun. Deadlift yapar gibi alçalın. Kalçanızı, dizlerinizi ve ayak parmaklarınızı aynı anda kullanarak harekete geçin. Halteri göğüs hizanıza götürebilmek için ellerinizi kullanın. Kısacası üçlü ekstansiyonun ardından alt vücudunuzu kullanıp halteri yukarıya doğru hareket ettirdiğinizde görevinizi tamamlamış olacaksınız.
Olayın kalça kaslarında bittiğini söyleyen Learney, “Kaslarınızı kuvvetlice hareket ettirip dizlerinizi ve ayak bileklerinizi de aksiyona dâhil ettiğinizde ayaklarınız yerden kesilir ve parmak uçlarınızın üzerinde yükselirsiniz,” diyor. Alt vücudunuzdaki en büyük kasları kullandığınızda metabolizmanız aşırı hızlı çalışacağı için vücudunuzun kaş inşa eden hormonlarla dolup taşmasını sağlarsınız. Omurganıza zarar vermediğiniz sürece, kısa zaman içerisinde büyük kazanımlar elde edebilirsiniz.

Devamı

SPOR

VakıfBank dünya şampiyonu!

Umut Doğan Yıldız

-

VakıfBank Kadın Voleybol Takımı, FIVB Dünya Kulüpler Şampiyonası finalinde Brezilya ekibi Minas’ı 3-0 mağlup ederekşampiyon oldu. 

VakıfBank bu sonuçla birlikte üst üste ikinci, toplamda da üçüncü kez dünyanın en büyük takımı oldu.

Çin’in Shaoxing kentinde düzenlenen turnuvada, oynadığı tüm maçları kazanan ve grubunu lider bir şekilde tamamlayan sarı-siyahlı ekip, yarı final ve finalde de etkili bir oyun oynadı.

Yarı finalde Brezilya temsilcisi Praia’yı 3-1 mağlup eden VakıfBank, finalde ise aynı ülkenin başka bir takımı olan Minas’a 3-0 üstünlük kurarak üst üste ikinci kez dünya şampiyonu oldu.

VakıfBank, son 2 dünya ve Avrupa şampiyonu olarak uluslararası alanda adını tarihe yazdırdı.

VakıfBank, ayrıca geçen sezon Vestel Venus Sultanlar Ligi ve Kupa Voley (Türkiye Kupası) şampiyonluğunu da elde etmişti.

Devamı

SPOR

Eczacıbaşı VitrA dünya üçüncüsü!

Umut Doğan Yıldız

-

Eczacıbaşı VitrA Kadın Voleybol Takımı, FIVB Dünya Kulüpler Şampiyonası üçüncülük maçında Brezilya ekibi Praia’yı 3-0 mağlup ederek dünya üçüncü oldu.

FIVB Kadınlar Dünya Kulüpler Voleybol Şampiyonası’nda Eczacıbaşı VitrA, Brezilya ekibi Praia’yı 3-0 yenerek üçüncü oldu.

Turnuvada daha önce  2015 ve 2016’da şampiyonluk elde eden Eczacıbaşı VitrA, çok iyi bir oyun sergilediği üçüncülük maçında Praia’yı 25-16, 25-18 ve 25-19’luk setlerle 3-0 yenerek bronz madalyanın sahibi oldu..

Salon: Olimpiyat Spor Merkezi

Hakemler: Vladimir Simonovic (Sırbistan), Nathanon Sowapark (Tayland)

Eczacıbaşı VitrA kadrosu: Gözde Yılmaz, Larson, Beyza Arıcı, Kim, Gibbemeyer, Gamze Alikaya, (Simge Şebnem Aköz, Meliha İsmailoğlu)

Praia kadrosu: Claudino, Da Silva, Montibeller, Rodrigues, Fawcett, Lloyd (Pinto, Da Cruz, Pavao, Marinho)

Setler: 25-16, 25-18, 25-19

Süre: 76 dakika (24, 24, 28)

Devamı

Popüler