Bizi Takip Edin

BESLENME

DOLAP YERİ İNCELEME: SUÇLU BULUNDU!

-

 

Diyetisyen Sian Porter kilo kaybının en büyük düşmanlarını gözler önüne seriyor. Yediklerinize şaşıracaksınız!


Normal ve sağlıklı, en azından öyle görünen bir buzdolabı… Ne kadar dikkatli beslenirseniz beslenin kilo kaybı düşmanları gözünüzden kaçabilir. İngiltere’deki Norwich Union Healthcare’de yapılan bir araştırma, kilo vermek için yapılan diyetlerin en fazla bir ay içinde etkilerini kaybettiğini gösteriyor. Şeker, gizli kaloriler ve ‘düşük yağlı’ yiyecekler, kilo almaya başlasanız bile, size düzgün ve sağlıklı bir diyet uyguluyormuşsunuz gibi hissettirebilir. Kilo kaybetmenizi önleyen suçluları bulmak için Men’s Health beslenme laboratuvarı, buzdolabınızdaki şüphelileri tek tek tespit etti.

ARANIYOR!
Kekler, bir numaralı şüpheliler olabilir ancak bu, hedef şaşırtmaktır. ABD’deki Ulusal Kilo Kontrol Dairesi kilo kaybetmeye çalışanların favori yemeklerinden vazgeçmediklerini, sadece onları yemeyi azalttıklarını tespit etti. Arzularınızı göz ardı etmek, olay mahallinde, elinizde bir paket çikolata ile gezmeye benziyor.

Dava kapandı
Bunu önlemenin anahtarı, sevdiğiniz yiyecekleri ne kadar ve ne sıklıkta tüketeceğiniz konusunda sınırlamak. Araştırmalara göre yoğun lezzetli yiyecekler, küçük porsiyonlarla tüketildiğinde de tatmin hissi veriyor. Bitter çikolata ve çedar peyniri tüketin. Beş saniyede yenen bir paket Mars’ta 280 kalori bulunuyor. Aynı boyutta 100 gramlık yüzde 85 oranlı bitter çikolatanın içinde 23 kalori ve 2,1 gram yağ bulunuyor. Yemeklerden sonra bir parça bitter çikolata yiyin. En azından bu, parmaklıklar ardında olmak için iyi bir sebep.

SULU KATİL
Meyve sularının kalorisiz olduğunu sanıyorsanız kesinlikler yanılıyorsunuz. İki küçük bardak (300 ml) size 114 kalori ve 30 gram şeker (gerekli olan günlük orandan yüzde 40 fazla) verir. Yüksek şeker miktarı hücrelerinizde daha fazla insülin üretilmesine neden olur, bu da yağ olarak size geri döner.

Dava kapandı
Domates ve greyfurt suyu için. Orta boy bir elmada 12 gram şeker vardır ancak 1,6 gram da lif içerir. Bu da şeker emiliminizi yavaşlatır.

KURU ÖLÜM
Kurutulmuş meyveler iyi bir atıştırmadır ancak o kadar da masum değildir. Kuru meyveler, dar alanda yüksek enerji ve kalori içerirler.

Dava kapandı
Gıda ne kadar su içerirse o kadar az kalori barındırır. Greyfurtlar yüzde 82 oranında, üzüm ise yüzde 13 oranında su içerir. Bir adet greyfurtta 60 kalori ve 15,4 gram şeker bulunurken, bir avuç üzümde 82 kalori ve 21 gram şeker bulunur.

CESET ARTIKLARI
Fazlaca yaptığınız, dolaba kaldırdığınız ve her dolabı açtığınızda ağzınıza attığınız yemekler bir kilo alma döngüsü yaratabilirler. Navarra Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, yemekler arasında atıştırmanın obezite riskini yüzde 69 arttırdığını söylüyor.

Dava kapandı
Artan yemekleri günlere ve öğün aralarına yaymayın. Tek seferde tüketin. O bir dilim pizzayı da arttırmadan yiyerek 364 kalori kurtarmış olacaksınız.

GECE KÂBUSU
Gece iki dakikada pişirdiğiniz ve hızlıca tükettiğiniz makarna, kâbusunuz olabilir. Northwestern Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, üst üste dört gece yemek yemenin vücut ritminizi bozarak kilo vermeyi yavaşlattığını gösteriyor.

Dava kapandı
Beyninizin vücudunuza ‘doydum’ mesajını göndermesi 15 dakika sürüyor. Kısacası eğer yeme sürenizi yarım saat daha uzatırsanız yüzde 10 daha az yemek tüketirsiniz. Ayrıca erken yemek yemek erken yatmanızı sağlar. Annals of Internal Medicine, altı saatten az uyumanın yağ yakımını yarı yarıya düşürdüğünü gösteriyor.

TAHIL CİNAYETİ
En büyük şüpheli atlanan kahvaltılar. Londra Koleji’nde yapılan bir araştırma, günün ilk öğününü kaçıranların daha sonraki öğünde yüksek kalorili gıdalar tüketmeye meyilli olduklarını söylüyor. Ayrıca tahıllı (mısır gevrekli) çikolata ve şekerlemelerden de kaçının, bazılarında yüzde 36 oranında şeker bulunuyor.

Dava Kapandı
Sabah kalktığınızda ilk öğünü atlamayın. Hatta, müsli, doğal yoğurt ve birkaç dilim şeftali tüketin. Nottingham Üniversitesi bu besinlerin antrenman sırasındaki yağ yakımını hızlandırdığını gösteriyor.

TUZ VE CEZA
Fazladan tuz tükettiğimizde vücutlarımız su tutmaya başlar. 100 gramlık bir porsiyondaki 2 gram tuz, vücudumuzun 1,5 litre su tutmasına sebep olur. Bu da size 1,3 kilogram civarında kilo olarak geri döner.

Dava Kapandı
Tuz tüketmeyi bırakın. Londra Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma tuzdan arındırılmış diyetleri uygulayan kişilerin obezite ihtimallerini düşürdüklerini gösteriyor. Tuz yoksa ortada suçlu da yok!

BESLENME

Sporcu beslenmesi nasıl olur?

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi konusunda son zamanlarda değişik öneriler duyuyorsanız eğer, bunların bir kısmını birlikte inceleyelim.

HİNDİSTAN CEVİZİ SUYU

Yüksek kaliteli bir spor salonu size bunlardan ikram edebilir, ancak araştırmacılar hidrasyon için bildiğiniz normal sudan daha iyi olmadığını düşünüyor. Susadınız mı? Sebile yönelin.

AVOKADO

Araştırma üstüne araştırma, meyvenin kalp sağlığına faydalarını doğruladı. Ayrıca yüksek lif içeriği tok tutmaya yardımcı olabilir.

KIVIRCIK LAHANA

Turpgillerden olan bu sebze, âdeta doğanın CrossFit’çisi gibi pek çok şeyi başarır. Vitamin bakımından zengindir ve ayrıca kanserin büyümesini ve yayılmasını önleyebilecek kükürt bileşikleri içerir.

ACAİ ÇİLEĞİ

Bu meyveler sadece antioksidanlarla dolup taşmıyor, aynı zamanda sağlıklı bir antienflamatuvar görevi görüyor. Onları diyetinize dâhil etmek, egzersiz sonrası iyileşmeye yardımcı olabilir ve kas hasarını sınırlayabilir.

KOMBU ÇAYI

Bağırsak sağlığını destekleyici bu içecek, homeopatik sahnenin temelini oluşturuyor. Ancak bilimsel jüri hâlâ yararları üzerinde fikir birliğine varamadı. Tadı da bir acayip.

KİNOA

Bu kadim tahıl, esansiyel amino asitleri içeren eksiksiz bir protein kaynağı. Kas büyümenizi hızlandırmak için beyaz pirinç yerine deneyin.

YEŞİL ÇAY

Yeşil çaydaki kateşinlerin uzun süreli tüketimi metabolik sendromla savaşır (tip 2 diyabetin öncüsü) ve koroner hastalık riskinizi azaltabilir. Demliğin altını yakın.

ISPANAK

Yapraklı yeşillerin kaslara yardım eden demir içeriğine ek olarak, günde bir porsiyon yiyenler üzerinde yapılan bir çalışma, kalp hastalığı riskini yalnızca bir haftada azalttığını buldu.

BADEM SÜTÜ

Mineral içeriği bakımından süt ile karşılaştırılabilir, ancak protein içermez (bu yüzden yine de süt içiyorsunuz, değil mi?). Bir bardak inek sütü, bademden yapılandan beş kat fazla protein içerir.

ÇİYA TOHUMU

Etiket üzerindeki iddialarına rağmen, bu tohumlarda vücudunuzun gerçekten ihtiyaç duyduğu omega-3 türü bulunmuyor. İyi bir lif kaynağı olmakla birlikte, omega almak için yağlı balık yemeniz daha iyi olur.

Devamı

BESLENME

Sebze ve meyve tüketmeden beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Karbonhidratsız, sebze ve meyve tüketmeden beslenme mevzusuu masaya yatırdık.

Hata: Karbonhidratsız beslenmek

Diyete başlayanların en büyük hatalarından biri karbonhidratlı gıdaları tamamen kesmektir. Bu amaçla sadece ekmeği değil, makarnayı da bırakırlar. Oysa yapılacak en büyük hatalardan biri sıfır karbonhidratla zayıflamaya çalışmak olacaktır çünkü bu besin grubunun yerini alacak başka bir şey yoktur. Şöyle düşünün: Karbonhidrat, anne sütünde bile bulunur ve unutmayın ki anne sütü, hali hazırda dünya üzerindeki en mucizevi besindir!

Düzeltmek için: Burada anahtar kelimeler “kaliteli karbonhidratlar” ve “ihtiyaç oranı!” Kaliteli karbonhidratlardan kasıt tam tahıllı, çavdarlı ekmekler; makarna, bulgur ve esmer pirinç gibi vücuda yararlı gıdalar. Hepsinden önemlisi de şu: Beyin hücreleriniz enerjisini karbonhidratlardan alır ve karbonhidrat tüketmek, aynı zamanda insan psikolojisini de olumlu yönde etkiler.

Hata: Sebze ve meyve tüketmemek

Yukarıda aşırı proteinle beslenmenin zararlarından söz etmiştik. Bunun nedenlerinden biri de sebze ve meyve tüketimindeki azalma… Eskiden yemekten kalkınca ortaya gelen meyve tabaklarına artık rastlanmaz oldu. Sebzeler de günlük yediklerimiz arasından yavaş yavaş çekiliyor. Çünkü beslenmeyi doymakla, tok kalmakla açıklar olduk. Bir de itiraf etmek gerekirse, kimsenin sebzelerle uğraşacak zamanı yok. Tavuğu ızgaraya atıp sofraya getirdiğiniz zaman dilimi sebzelerin yıkanıp temizlenmesine, kabuklarının soyulup doğranmasına anca yetiyor. Hal böyle olunca sebzelerden adım adım uzaklaştık ve meyvelerin yerine hazır satılan meyve suyu ve meşrubatlara yöneldik.

Düzeltmek için: Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisi şu: Günde 5-8 porsiyon sebze ve meyve yiyin! Ana öğünlerinizde yediklerinizin biri mutlaka sebze olsun, ara öğünlerde de meyveyi tercih edin.

Devamı

BESLENME

Aşırı proteinle beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Aşırı protein almak zararlı mıdır? Protein dengesi nasıl olmalı?

Her besin grubunun aşırısını tüketmek yanlış. Proteinle ilgili sorun ise şu: Son 10 yılda aşırı protein tüketimiyle birlikte hem rektum kanseri hem de kolon kanseri olarak tanımlanan kolorektal kanserin de aynı oranda artması, sadece diyet yapanların değil herkesin aşırı protein tüketiminden kaçınması gerektiğinin işareti…

Düzeltmek için: Proteinsiz yaşamaya çalışmanın bir anlamı yok; çünkü proteinin ana görevi, doku ve hücrelerin onarılması… Burada yapılması gereken, doğru miktarı bulmak… Ortalama bir rakam vermek gerekirse, vücut ağırlığınızın her kilosu için günde 0,8-1 gram protein tüketmek yeterli. Diyelim 65 kilosunuz. Bu da demektir ki günde tükettiğiniz protein miktarı en fazla 65 gram olmak zorunda. Peki, hangi proteinleri tüketeceğiz? Öncelikle tükettiğiniz kırmızı et miktarı, haftada 2-3 üç defadan fazla olmamalı. Tavuk, balık, hindi eti de diğer protein kaynakları olarak diyetinizde yer almalı. Daha da önemlisi mercimek, karabuğday, kuru fasulye,Antep fıstığı, kabak çekirdeği gibi bitkisel protein kaynaklarına yönelmelisiniz. 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com