Bizi Takip Edin

BESLENME

DOLAP YERİ İNCELEME: SUÇLU BULUNDU!

-

 

Diyetisyen Sian Porter kilo kaybının en büyük düşmanlarını gözler önüne seriyor. Yediklerinize şaşıracaksınız!


Normal ve sağlıklı, en azından öyle görünen bir buzdolabı… Ne kadar dikkatli beslenirseniz beslenin kilo kaybı düşmanları gözünüzden kaçabilir. İngiltere’deki Norwich Union Healthcare’de yapılan bir araştırma, kilo vermek için yapılan diyetlerin en fazla bir ay içinde etkilerini kaybettiğini gösteriyor. Şeker, gizli kaloriler ve ‘düşük yağlı’ yiyecekler, kilo almaya başlasanız bile, size düzgün ve sağlıklı bir diyet uyguluyormuşsunuz gibi hissettirebilir. Kilo kaybetmenizi önleyen suçluları bulmak için Men’s Health beslenme laboratuvarı, buzdolabınızdaki şüphelileri tek tek tespit etti.

ARANIYOR!
Kekler, bir numaralı şüpheliler olabilir ancak bu, hedef şaşırtmaktır. ABD’deki Ulusal Kilo Kontrol Dairesi kilo kaybetmeye çalışanların favori yemeklerinden vazgeçmediklerini, sadece onları yemeyi azalttıklarını tespit etti. Arzularınızı göz ardı etmek, olay mahallinde, elinizde bir paket çikolata ile gezmeye benziyor.

Dava kapandı
Bunu önlemenin anahtarı, sevdiğiniz yiyecekleri ne kadar ve ne sıklıkta tüketeceğiniz konusunda sınırlamak. Araştırmalara göre yoğun lezzetli yiyecekler, küçük porsiyonlarla tüketildiğinde de tatmin hissi veriyor. Bitter çikolata ve çedar peyniri tüketin. Beş saniyede yenen bir paket Mars’ta 280 kalori bulunuyor. Aynı boyutta 100 gramlık yüzde 85 oranlı bitter çikolatanın içinde 23 kalori ve 2,1 gram yağ bulunuyor. Yemeklerden sonra bir parça bitter çikolata yiyin. En azından bu, parmaklıklar ardında olmak için iyi bir sebep.

SULU KATİL
Meyve sularının kalorisiz olduğunu sanıyorsanız kesinlikler yanılıyorsunuz. İki küçük bardak (300 ml) size 114 kalori ve 30 gram şeker (gerekli olan günlük orandan yüzde 40 fazla) verir. Yüksek şeker miktarı hücrelerinizde daha fazla insülin üretilmesine neden olur, bu da yağ olarak size geri döner.

Dava kapandı
Domates ve greyfurt suyu için. Orta boy bir elmada 12 gram şeker vardır ancak 1,6 gram da lif içerir. Bu da şeker emiliminizi yavaşlatır.

KURU ÖLÜM
Kurutulmuş meyveler iyi bir atıştırmadır ancak o kadar da masum değildir. Kuru meyveler, dar alanda yüksek enerji ve kalori içerirler.

Dava kapandı
Gıda ne kadar su içerirse o kadar az kalori barındırır. Greyfurtlar yüzde 82 oranında, üzüm ise yüzde 13 oranında su içerir. Bir adet greyfurtta 60 kalori ve 15,4 gram şeker bulunurken, bir avuç üzümde 82 kalori ve 21 gram şeker bulunur.

CESET ARTIKLARI
Fazlaca yaptığınız, dolaba kaldırdığınız ve her dolabı açtığınızda ağzınıza attığınız yemekler bir kilo alma döngüsü yaratabilirler. Navarra Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, yemekler arasında atıştırmanın obezite riskini yüzde 69 arttırdığını söylüyor.

Dava kapandı
Artan yemekleri günlere ve öğün aralarına yaymayın. Tek seferde tüketin. O bir dilim pizzayı da arttırmadan yiyerek 364 kalori kurtarmış olacaksınız.

GECE KÂBUSU
Gece iki dakikada pişirdiğiniz ve hızlıca tükettiğiniz makarna, kâbusunuz olabilir. Northwestern Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, üst üste dört gece yemek yemenin vücut ritminizi bozarak kilo vermeyi yavaşlattığını gösteriyor.

Dava kapandı
Beyninizin vücudunuza ‘doydum’ mesajını göndermesi 15 dakika sürüyor. Kısacası eğer yeme sürenizi yarım saat daha uzatırsanız yüzde 10 daha az yemek tüketirsiniz. Ayrıca erken yemek yemek erken yatmanızı sağlar. Annals of Internal Medicine, altı saatten az uyumanın yağ yakımını yarı yarıya düşürdüğünü gösteriyor.

TAHIL CİNAYETİ
En büyük şüpheli atlanan kahvaltılar. Londra Koleji’nde yapılan bir araştırma, günün ilk öğününü kaçıranların daha sonraki öğünde yüksek kalorili gıdalar tüketmeye meyilli olduklarını söylüyor. Ayrıca tahıllı (mısır gevrekli) çikolata ve şekerlemelerden de kaçının, bazılarında yüzde 36 oranında şeker bulunuyor.

Dava Kapandı
Sabah kalktığınızda ilk öğünü atlamayın. Hatta, müsli, doğal yoğurt ve birkaç dilim şeftali tüketin. Nottingham Üniversitesi bu besinlerin antrenman sırasındaki yağ yakımını hızlandırdığını gösteriyor.

TUZ VE CEZA
Fazladan tuz tükettiğimizde vücutlarımız su tutmaya başlar. 100 gramlık bir porsiyondaki 2 gram tuz, vücudumuzun 1,5 litre su tutmasına sebep olur. Bu da size 1,3 kilogram civarında kilo olarak geri döner.

Dava Kapandı
Tuz tüketmeyi bırakın. Londra Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma tuzdan arındırılmış diyetleri uygulayan kişilerin obezite ihtimallerini düşürdüklerini gösteriyor. Tuz yoksa ortada suçlu da yok!

BESLENME

Yemek yemeden duramıyorum!

Umut Doğan Yıldız

-

Yemek yemeden duramayanların, doyduğunda bırakmalarını sağlayacak 6 öneri!

Yeme davranışını kontrol etmek ve ipleri eline almak isteyenler için 
Dr. Diyetisyen Gamze Şanlı Ak‘ın tavsiyeleri!

Hedeflediğiniz kiloya ulaşmanızdaki en büyük engel, hesaba katmadığınız fazla kalorilerdir. Hiçbir şeyden mahrum kalmadan, porsiyonları azaltarak bilinçli yediğinizde, bu kalorileri en kolay yoldan saf dışı bırakmış olursunuz. Bilinçli yemek, bir diyet çeşidi değildir.Ne yediğinize değil, nasıl yediğinize yönelik davranış değişiklikleri ile ilgilidir.Yeme davranışını kontrol ederek neler başarabileceğinizi öğrenmek ister misiniz?

1- Her lokmada çatalı bırakın

Bir lokma aldıktan sonra yutmayı bile beklemeden yenisi için tabağa mı yöneliyorsunuz? Yemek yerken otomatik olarak elimiz ağzımıza gidiyor ve 5 dakikada tabağımızı silip süpürüyoruz ancak beynimiz yemek yediğini 20 dakika sonra anlar. Bu nedenle yemek yemek için kendinize zaman ayırmanızı öneririm. Lokmalar arası çatalı bırakmak, doyup doymadığınızı anlamanız için size zaman verir. Çünkü bilinçli beslenmede amaç tıka basa yemek değil doyduğunu hissetmektir.

2- Yarım Porsiyona Ne Dersin?

“Ben doydum, gözüm doymadı” lafını hepimiz hayatımız boyunca en az bir kez söylemişizdir.  Tabağımızdaki her şeyi yemeye programlı olmamız bu güdü ile birleşince ortaya pek de hoşlandığımız sonuçlar çıkmıyor.Aslında tabağınızı yarım doldurursanız gözünüzün midenizden büyük olmadığını anlayacaksınız. Unutmayın, gerçekten doymazsanız kimse yemeği sizden kaçırmayacak.

3- İlk Lokmanın Tadına var

Yemek, sanılanın aksine sadece lezzetle ilgili değil tüm duyularla ilgilidir. Çoğunlukla yemek yerken, yemeğimiz hariç her şeyi düşündüğümüz için vasat denecek birçok şey yememize rağmen bunu fark etmeyiz. Yemeğe başlamadan birkaç saniye bekleyin ve gerçekten yemeğinize odaklan. Neye benziyor? Nasıl kokuyor? Tanımlamanız için 3 kelime seçmeniz gerekirse ne olurdu? Yemeğin dokusuna ve yerken çıkan seslere konsantre olun. Ağzınızdan midenize inene kadar geçecek süreyi hayal edin. Böylece tokluk sinyallerinin aşırı yemenize fırsat vermeden salınmasına zaman tanımış olursunuz.

4- Televizyonu kapat

Yemek yerken televizyonu açmak %14 daha fazla yemeye zemin hazırlar. Yediğinizle bağ kurun ve ekrana bakmak yerine tabağınıza bakın. Çünkü yemek molası, başka şeylerle de uğraşılacak boş zaman değildir.

5- Yemekten 30 dakika önce su için

Susamanın açlıkla karıştırabildiğini biliyor muydunuz? Yani yeteri kadar su içerseniz boş yere açlık hissetmezsiniz.

6- Yerken yumruğunu sık

Ne kadar garip olduğunun farkındayım ama gerçekten işe yarıyor. Fiziksel hareketler zihnimizi de etkiler. “Hayır”denilen şeye karşı duyarlılık oluşur ve elimizi yumruk yaparız. Çünkü bu “dur”demektir. Bu psikoloji ile alakalı “şekillenmiş biliş”  teorisi olarak bilinir. Elini yumruk yapmak,yemeğin her anında açlığınızı sorgulamanızı ve gerektiği yerde durmanızı hatırlatır.

Dr. Dyt.(PhD) Gamze Şanlı Ak 

Devamı

BESLENME

Smoothie nasıl hazırlanır?

Umut Doğan Yıldız

-

Smoothie dosyasını açıyoruz. Smoothie’lerden alınacak verimi maksimum seviyeye çıkarmak için tavsiyeler.

SIVI BAZ/PROTEİN KAYNAĞINI SEÇİN

Smoothilere süt yerine sıvı baz olarak su, maden suyu, yeşil çay, yoğurt, kefir veya süzme yoğurt kullanabilirsiniz. Smoothie’nize ekleyeceğiniz protein kaynağı, daha uzun süre tok kalmanızı sağlayacaktır; yoğurt ve sütle bunu elde edebilirsiniz. Ancak bitkisel kaynaklı sütlerin protein içerikleri daha düşük olduğundan, Hindistan cevizi veya badem sütü eklerseniz sağlıklı yağ da eklediğinizden emin olun.

Kış için smoothie tarifi!

SEBZE EKLEYİN

Yeşil yapraklı sebzeler kanserden kalp hastalıklarına, diyabetten kilo sorunları ve hormonal problemlere kadar karşılaşabileceğiniz birçok hastalıktan koruyucu içeriklere sahiptir. Smoothie’niz için en iyi tercihlerden olan ıspanak ve pazıyı kullanabilirsiniz. Mevsiminde olduğu sürece, kabak, maydanoz, havuç, salatalık gibi çoğu sebzeyi smoothie’nize ekleyebilirsiniz.

SAĞLIKLI YAĞ KULLANIN

Yağlar da proteinlere benzer şekilde tokluk sürecinizi uzatır ve sebze ve meyvelerde bulunan, yağda çözünen vitaminlerin emilimine yardımcı olur. Özellikle smoothie kâsesi hazırlayacağınız zaman daha yoğun kıvam elde etmek için avokado, kaju veya fıstık ezmesini deneyebilirsiniz. Tercih edebileceğiniz diğer sağlıklı yağ kaynaklarına örnek olarak badem, fındık, ceviz, keten tohumu, tahin ve chia tohumunu sayabiliriz.

Metabolizma hızlandıran smoothie!

MEYVE İLE LEZZET KATIN

Meyvelerin smoothie’nizin tadını güzelleştirdiğini biliyoruz ancak smoothie’nizin şeker ve kalori bombası hâline gelmemesi için kontrollü miktarlarda, bir ya da iki porsiyon meyve kullanmalısınız. Muz, çilek gibi popüler tatlar yanında yaban mersini, böğürtlen, elma, armut, kivi, mango, şeftali gibi birçok meyveyi de deneyebilirsiniz. Smoothie kâseniz içinse donmuş meyve kullanmak daha hoş bir kıvam elde etmenizi sağlayacaktır.

KOMPLEKS TAHIL SEÇİN

Günlük olarak ihtiyacımız olan enerjiyi karşılamak için karbonhidratlara ihtiyaç duyarız. Bu nedenle smoothie’nize yulaf ekleyebilirsiniz ancak glüten hassasiyetiniz varsa kinoa, karabuğday, amarant gibi seçenekler, smoothie’niz için mükemmel tercihler olacaktır. Haşlanmış baklagiller de smoothie kâselerinize iyi bir kıvam veren karbonhidrat kaynaklarıdır.

BAHARATLARDAN FAYDALANIN

Smoothie’nize tat katacak ve aynı zamanda size fayda sağlayacak baharatlar ve lezzetlendiriciler de kullanabilirsiniz. Tatlı bir smoothie için tarçın, vanilya, agave şurubu, bal veya pekmez gibi ürünler, ferahlatıcı bir deneyim içinse açai, spirulina, zerdeçal, matcha ve zencefil deneyebilirsiniz. Sabah smoothie’nizdeki kahve ve matcha, canlandırıcı bir kafein desteği olarak en iyi dostunuz olacaktır.

Devamı

BESLENME

Cinsel gücü artıran 12 yiyecek

Umut Doğan Yıldız

-

Cinsel gücün ve isteğin artıp azalmasında yeme alışkanlıklarının etkili olduğu bir gerçek. O halde cinsel gücü artıran yiyeceklere bir bakın.

Devamı

Popüler