Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

DOĞRU NEFES UZUN VE MUTLU BİR HAYAT DEMEKTİR!

ERKEK AKLI

DOĞRU NEFES UZUN VE MUTLU BİR HAYAT DEMEKTİR!

-

 

Chopra Center University eğitmenlerinden, ülkemizin ilk  “Ayurvedik Yaşam ve Wellbeing Danışmanı” olan Ebru Şinik’in gündelik yaşam için nefes egzersizleri kılavuzu niteliğindeki Nefeste Saklı Hayat adlı kitabı Libros etiketiyle raflardaki yerini aldı!

m1

Chopra Center University eğitmenlerinden, ülkemizin ilk  “Ayurvedik Yaşam ve Wellbeing Danışmanı” olan Ebru Şinik’in gündelik yaşam için nefes egzersizleri kılavuzu niteliğindeki Nefeste Saklı Hayat adlı kitabı Libros etiketiyle raflardaki yerini aldı!

Ülkemizde bugüne kadar yazılan ilk video film uygulamalı nefes egzersizleri kitabı olarak dikkat çeken Nefeste Saklı Hayat kitabında yer alan QR kodları ile Ebru Şinik’in hazırladığı videoları izleyerek nefes tekniklerini gündelik yaşamınıza kolaylıkla entegre edebilir ve ofiste, evde, metroda, tatilde ihtiyacınız olan nefes tekniğini kendi kendinize detaylı bir şekilde öğrenebilirsiniz.

Uluslararası saygınlığı olan tıp hekimleri ve araştırma görevlilerinin de referans olduğu Nefeste Saklı Hayat kitabı ile keyifli ve heyecanlı bir dönüşüme hazır olun.

Kalbinizi Seviyorsanız Doğru Nefes Alın!

Nefeste Saklı Hayat kitabında paylaşılan kontrollü ve ritmik burun nefes teknikleri uygulamaları neticesinde;

  • Stresi yönetme,
  • Depresyon, uykusuzluk ve anksiyete ile başa çıkma,
  • Fiziksel ve zihinsel detoks yapma,
  • Yavaş metabolizmanızı hızlandırarak zayıflamayı destekleme,
  • Sindirim sisteminizi dengeleme ve düzenli çalışmasını sağlama,
  • Fiziksel ve zihinsel enerjinizi yükseltme,
  • Odaklanma yeteneğinizi güçlendirme,
  • Konsantrasyonunuzu arttırma,
  • Sıcak basmasına karşı vücudunuzu serinletme,
  • Tiroit ve prostat bezlerinin düzenli çalışmasını destekleme,
  • Cesaretinizi ve özgüveninizi arttırma,
  • Açlığı ve susuzluğu sakinleştirme,
  • Cildinizde doğal botoks etkisi yaratma,
  • Akciğerlerin kapasitesini yükselterek astımı şifalandırma,
  • Sesinizi mükemmel bir tona getirme

gibi daha birçok fizyolojik ve psikolojik fayda sağlayacaksınız.

kit

KİTAP HAKKINDA

“‘Chopra ekolü’nün temsilcilerinden sevgili Ebru Şinik, ‘integratif’ alanın en önemli markalarından birinin yaklaşımlarını, kadim bilgiler, kendi öyküsü ve deneyimleriyle birleştirip tam da ihtiyacımız olan bir kitap yazmış. Sevgili Şinik’i, disiplini, vizyonu, çabası, adanmışlığı, bütüne katkı sağlayan paylaşımları için kutluyor, bu tertemiz dille yazılmış harika kaynağı integratif alana sunduğu için teşekkür ediyorum.”

Yrd. Doç. Dr. Ömer Önder
Esenyurt Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölüm Başkanı

“Çok akışkan ve samimi bir dille son derece önemli konuları dile getiren çok güzel ve yararlı bir kitap olmuş. Okuması kolay ve zevkli bir şekilde hem bu çok önemli konuyu halk diline indirgemiş hem de önemli bilimsel temel noktaları kitaba entegre etmişsiniz. Kutlarım!”

Prof. Dr. Fahri Saatçioğlu
Oslo University Araştırmacı Kanser Biyoloğu

“Kalbinizi seviyorsanız doğru nefes alınız. Yoga öğretisi içinde en önemli öğreti ‘doğru nefes’ almadır. Doğru solunum yöntemleri ile dakikada solunum ve nabız sayısı azaltılabilir. Kalp hastalarında kullandığımız betabloker ilaçların dakika nabız sayısını azaltarak kalbi ne kadar rahatlattığı bilimsel olarak saptanmıştır. Doğru nefes uzun ömür demektir.”

Prof. Dr. Bingür Sönmez
Memorial Hastanesi Kalp Cerrahisi Bölüm Başkanı, Yoga Program Yöneticisi

“Sağlık ve Wellness konusunda dünyadaki öncü eğitmenlerden olan Ebru Şinik nefes tekniklerini herkes için ulaşılabilir hale getirmiş! Basit, fakat son derece güçlü bu teknikler yaşamınızı kolaylaştıracak… Fevkalede bir rehper olan bu kitabı fiziksel,  zihinsel, duygusal ve ruhsal sağlığınızı dengelemek ve korumak için yaşam boyu yanınızda tutacaksınız. Keyfini çıkarın!”

Prof. Claire E. Diab                                                                                                                                       Seton Hall University “Asya İlimleri” Profesörü  /  Chopra Center  University  Danışma Kurulu Üyesi ve Yoga Programları Bölüm Başkanı  /  Amerikan Yoga Academy Kurucusu

Ebru’nun Chopra Center’dan aldığı eğitimin kitabın derinliğine olan katkısı, doğru nefes tekniklerinin bu kadar güzel ve samimi bir dille anlatılması bu kitabın bir başucu kitabı olmasını gerektirir. Herkesin ruhsal gelişim yolunda bir hikayesi vardır, ben Ebru’nun hikayesini çok sevdim. Bütün hayatınızı doğru yönde değiştirecek bir kitap. Nefesinizi tutmadan okuyun!!!
 Dr. Neslihan İskit                                                                                                                                        Memorial Wellness  Yoga Terapi Uzmanı  /  “Kalp Yogası” ,“Stres Yogası” ve “ 99 sayfada Hamilelik ve Çocuk Yogası” isimli kitapların yazarı .

YAZAR HAKKINDA

EBRU ŞİNİK
Chopra Center Perfect Health Instructor

Ayurvedik Yaşam ve Wellbeing Eğitmeni

Chopra Center University eğitmenlerinden, ülkemizin ilk “Ayurvedik Yaşam ve Wellbeing Danışmanı” Ebru Şinik, Yükselen Çağ Wellbeing Merkezi’nin kurucusu ve lider danışman ve eğitmenlerindendir.

Bütünsel Sağlık’ın dünyadaki en tanınmış ve güçlü liderlerinden, şifa sisteminde “Kuantum İyileşme” metodu ile “Beden-Zihin Tıbbı”nda bir çığır açan ünlü doktor, yazar ve filozof Dr. Deepak Chopra’nın öğrencilerinden olan Şinik, Yükselen Çağ Wellbeing Merkezi’nin kuruluş amacını, “Hayatlarımızı daha huzurlu, daha sağlıklı, daha mutlu ve tatminkâr bir şekilde yaşamamıza destek veren, modern tıp ile sentezlenmiş kadim teknikleri günlük rutinimize kolaylıkla ekleyerek yaşam kalitemizin yükselmesini sağlamaktır,” diye özetlemektedir.

“Mind-Body Medicine” (Beden-Zihin Tıbbı) çerçevesinde Türkiye’deki ilk Bünye Dengeleyici Ayurvedik Kişisel Bakım Ürünlerini üreten Şinik, ülkemizde Yönetim Kurulu düzeyinde de meditasyon eğitimi veren yegâne kişilerdendir.

Şinik, “İyi Ol, Mutlu Ol” ve “Daha İyi Yaşamak İçin” sloganları çerçevesinde “Kişisel ve Kurumsal Wellbeing Programları” yürütmekte ve yaşam kalitesini yükselten kadim bilgilerin ışığında hayatlarımızı stresten uzak, daha sağlıklı, farkındalıklı ve bilinçli seçimler yaparak yönlendirmemizin pratik yollarını paylaşmaktadır. Ayrıca Memorial Sağlık Grubu’na ait Memorial Wellness Merkezi’nde “Şahsa Özel Ayurvedik Yaşam Danışmanlığı” hizmeti vermektedir.

Continue Reading
Advertisement

ERKEK AKLI

Mango Erkeği Hugo Sauzay’dan tavsiyeler

-

Mango erkeği Hugo Sauzay, merak edilenleri yanıtladı. İşte onun tavsiyeleri.

1- Sen bir modelsin ama aynı zamanda bir iç tasarım şirketine sahipsin. Bu iki alanın ne kadar bağlantılı olduğunu düşünüyorsunuz?

Seyahatler ve toplantılardan besleniyorum, moda ile yaptığım için şanslıyım. Bana farklı kültürlerle, insanlarla ve farklı yaşam biçimleriyle tanışma şansı veriyor. Ne zaman başka bir yerde çekim yapsam, mimari detayların fotoğraflarıyla dolu telefonumla birlikte geri dönüyorum. Yaratıcı insanlarla çalıştığımız için şanslıyız ve onları kreatif süreçte izlemek büyük bir ilham kaynağı. Mimarlıkta olduğu gibi modada da hikaye anlatıcılığı önemlidir. Global bir proje sahip olmak için daha önce yapılan tüm çalışmalar esastır. Sadece kolay bir final görüntüsü değil, zamanın ötesinde bir proje yapmaya çalışıyorsunuz.

2- Katıldığınız projeleri nasıl seçersiniz? Dikkat ettiğiniz ana faktörler nelerdir?

En önemlisi projenin temelindeki insanlar. Moda olmak istemeyen ama doğru bir proje yaratmak isteyen biri.

3- Genç erkek ve kadınlara kendilerine daha güven duymaları için ne önerirsiniz?

Farklılıklara açık kalmak ve ilgi yarattıklarını anlamak. Hoşgörü dışında daha iyi bir yol olmadığını anlamalılar. En önemli şey, senin tutkularını yaşaman ve inanman.

4-Kendi tarzını nasıl tarif edersin ?

Klasik ve sade bir stilim var. Koyu jean, beyaz tişört bir tür üniforma. Kazak ve paltolar için güzel kumaşlara dikkat ediyorum.

5- Mango erkeği ne tür bir erkek?

Mango erkeği modern ve kendinden emin.

6-  Kampanya çekimi sırasında Mango ile olan deneyiminizden bahseder misiniz?

İskoçya’da tipik bir yağmurlu gün boyunca çekim yapıyorduk ancak arkadaş canlısı bir ekip tarafından ısındık. Çekimde hissetmedim, yeşil tarlalarla çevrili bir kalede, koyun ve atlarla dolu nehirlerde arkadaşlarımla daha fazla zaman geçirdim. Muhteşem bir yerdi. Arkadaşlarla rüya gibi bir hafta sonu oldu.

Devamı

ERKEK AKLI

Meditasyon yapmanın etkileri

-

Meditasyon yapmanın sağlığımıza ve ruhumuza etkileri nelerdir?

DERLEYEN: ZEYNEP İLAYDA ZAFER

Birçoğumuz daha çok burpee yapmak, kombucha’mızı evde hazırlamak ya da kolayca ketozise girebilmek gibi hedefler koyup, yolun daha yarısına gelmeden bunlardan vazgeçiyoruz.

Bunların yerine, size fazlasıyla gerçekleştirilebilir bir çözüm önermeme izin verin: Bir ay boyunca, haftada birkaç gün, sadece bir dakikalığına meditasyon yapmayı deneyin.

Sağlıklı alışkanlıklar edinmek zordur ve hedeflerimizi gerçekleştirme isteğinin azalarak bitmesinin bir nedeni var. Başarısızlığa programlanmış olabiliriz. Evrim bize hayatta kalmaya odaklanmış bir beyin miras bıraktı, uzun vadeli sağlık planlamasına yatkın olan bir beyin değil. Doğal seçilim bizi tehditleri algılamak, yiyecek ve eş bulmak için hazırladı, düzenli diş ipi kullanmak için değil. Size bu mütevazı ve bir ay sürecek olan teklifi yapmamın sebebi ise evrimin bu yönüne meydan okuduğumuz gerçeği. Bu konuda iki şey işinizi oldukça kolaylaştıracak:

İlk olarak, her gün meditasyon yapmaktansa haftada birkaç gün yapmak iyi bir hedef. Tutarlılık meyvesini verecektir: Ne kadar sık meditasyon yaparsanız işiniz o kadar kolaylaşır ve faydaları daha derin ve kalıcı olur. Fakat bir günü atlarsanız, içinizdeki eleştirmen başarısız olduğunuz konusunda canınızı sıkmaya fırsat bulamayacaktır. O yüzden bu yaklaşıma “neredeyse her gün” diyorum. Bu yaklaşımın özelliklerinden biri olan ve davranış değişikliği araştırmalarında ana noktalardan biri olan “psikolojik esneklik”; meditasyon pratiği, yeni bir spor salonu rutini ya da Esperanto öğrenmek gibi kalıcı bir alışkanlık edinmenize yardımcı olabilir.

İkincisi, bir dakika gerçekten çok ama çok kısa bir zaman dilimi. Bir dakikalık bir teklif rahatsız edici bir taahhüt gerektirmiyor. Dahası, rahatça ölçülebilir bir aralık. Bir dakikalık bir meditasyondan sonra, insanlar genellikle kendi kendilerine, “Zaten bir dakikaya ulaştım, biraz daha devam edebilirim,” diyor. Meditasyon hocası Cory Muscara’nın da açıkladığı üzere, bu çok önemli bir nokta çünkü “dışsal” bir motivasyondan (yapmak zorundaymışsınız gibi hissettiğiniz için meditasyon yapmak gibi), daha güçlü olan “içsel” motivasyona doğru (istediğiniz için meditasyon yapmak) geçiş yapıyorsunuz. Daha çok meditasyon yapmaya niyetlendiğiniz anda da gerçekten bununla ilgilendiğiniz için yapıyorsunuz ve bu da etkilerinin daha uzun sürmesini sağlıyor.

Şirketim 10% Happier, trilyon dolarlık şirket Apple’ın çalışanlarıyla her yıl bir ay boyunca yapılan “Mindful Minute” testini gerçekleştiriyor. Amaç, katılımcıların 30 gün içinde 25 gün, en az bir dakika boyunca düşünceleriyle bilinçli zaman geçirmesi. Bu yöntem, farkındalığın hayatlarına nasıl katkıda bulunduğunu anlamalarını sağlıyor ve kendilerini başarısız hissetmeden haftada bir günü kaçırma özgürlüğünü tattırıyor. (Katılmak için Apple çalışanı olmanıza gerek yok.)

Bu düşük çıtayla bile, yeni meditasyon alışkanlığını kalıcı hâle getirebilmenin daha stratejik yolları var:

PROGRAMINIZ HAKKINDA STRATEJİK DÜŞÜNÜN

Bazı insanlar belirli saatlere uymanın – yatmadan hemen önce, sabah ilk iş, egzersizden hemen sonra gibi  alışkanlık edinmeyi kolaylaştırdığını düşünür. Alışkanlık oluşumu üzerine çalışan bilim insanları ise “sıralama, rutin ve ödül”den bahsediyor. Siz de sıralama, rutin ve ödül döngüsünü izleyerek kendinize bir meditasyon şeması oluşturabilirsiniz. Örneğin, “Arabamı park ettikten sonra [sıralama] beş dakika meditasyon yapacağım [rutin] ve biraz sakinleşecek, farkındalığımın arttığını hissedeceğim [ödül].” Alışkanlığın yer edinmesi için bu döngüyü tekrar edin. Hatta günlük meditasyon seansınızı takviminize kaydetmek işe yarayabilir. Bununla beraber, eğer benim gibi öngörülemez bir programınız varsa, stratejik düşünmek meditasyonunuzu bulabildiğiniz zamana ve yere sıkıştırmak anlamına gelebilir.

KENDİNİZİ SORUMLU TUTUN

Bazı insanlar kendi kendilerine sağlıklı bir alışkanlık edinemeyebilirler. Ancak, başkaları onları sorumlu tuttuğu zaman bunu daha kolay yaparlar. Bu tarz bir sorumluluğu topluluk gibi bir şeye katılarak üstlenebilirsiniz. Bu, birkaç arkadaşınızı bir araya getirip işe koyulmak kadar basit de olabilir. Başka bir seçenek ise toplu meditasyon sınıflarına katılmanız olacaktır. Fakat iyice araştırma yapmalı ve bunları gidip kendiniz görmelisiniz.

FAYDALARINA ODAKLANIN

Tıpkı fareler gibi, bizler de bizi iyi hissettirdiği ve bize bir şey verdiği sürece bir eylemi yapmaya devam etmeye eğilimliyiz. Bu durumun da en az iki aşaması var.

İkinci aşama ise hem içsel durumunuz hem de dışarıya yansıttığınız davranışlarınız bakımından hayatınızda beliren faydalarını fark etmek. Ben, meditasyonun beni daha iyi hissettirdiğini ve daha iyi davranmamı sağladığını fark ettim. Meditasyonun en iyi çözüm olduğuna inanıyorum, yani iyi alışkanlıklar konusunda türünün en iyisi, çünkü düzenli bir doz farkındalık, diğer hangi çözümleri kovalamanız gerektiğini ve bunu en iyi şekilde nasıl gerçekleştireceğinizi çözmeniz bakımından ihtiyacınız olan açıklığı ve akıl sağlığını size sağlayabilir.

Bence denemeye değer. Son birkaç yıldır ne zaman meditasyon hakkında bir konuşma yapsam, şu tavsiyeyi veriyorum: Bir ay meditasyon yapmayı deneyin, hiçbir işe yaramadığını düşünüyorsanız Twitter’da beni bulun ve bana bir geri zekâlı olduğumu söyleyin. Bu süreçte birçok kişi bana geri zekâlı dedi, ama bu nedenle değil.

Devamı

ERKEK AKLI

Stres, yağ yakmayı engelliyor

-

Yapılan araştırmalara göre stresli olmak yağ yakımını engelliyor.

Beyniniz haftanın yedi günü alarm veriyorsa, yağ yakmanız da imkânsızlaşır. Pure Sports Medicine’in kuvvet antrenörü Andy Reay’e kulak vererek biraz sakinleşin.

Kortizol adlı stres hormonunu mutlaka daha önce duymuşsunuzdur. Bu hormonun seviyesi kronik olarak arttığında vücudunuzda yağ depolamaya yol açan enzimler tetiklenir ve karın kaslarınız açıkça gözükmez. Bu hormon uyku kalitenizi de bozarak testosteron üretiminizin azalmasına yol açar ve antrenmanlardan aldığınız verimi azaltır.

Neyse ki bu sorunu çözmenin birkaç farklı yolu var. İlk olarak düzensiz beslenme alışkanlığınızdan kurtulmayı deneyebilirsiniz. Yemek yediğiniz zamanlarda vücudunuz insülin hormonu salgılar ve bu hormon kortizol hormonunun etkilerini ortadan kaldırır. Bu nedenle sık ama az yemek, akşam yemeğinde çok fazla beslenip sonrasında telafi etmeye çalışmaktan daha akıllıca bir yöntemdir.

Kendinizi yorgun hissettiğinizde daha sıkı çalışmayı denemekse stresinizi artırarak karın kaslarınıza giden yolu uzatacaktır. Hafta içinde yüzme gibi düşük darbe etkili sporları deneyebilir ya da kuvvet antrenmanlarına devam etmek istiyorsanız düşük ağırlık-yüksek tekrar prensibini benimseyebilirsiniz. Yani ağır çalışmaları pazar gününe saklamayı düşünebilirsiniz. Bazı sporcular bu gibi durumlarda kalp atışı değişkenliğini takip eder. Elite HRV gibi uygulamalarla kalp atışlarınız arasındaki süreyi ölçmek size vücudunuzun yorgunluk veya stres durumuna dair bilgi vererek antrenmanlarınızı daha etkin bir biçimde tasarlamanızı sağlar. Öte yandan takviye edici gıdaların da yardımına başvurabilirsiniz. Bu takviyelerin kötü yaşam şartlarınızı düzeltmek gibi maharetleri olmasa da magnezyum, C vitamini ya da daha az bilinen, hücre zarınızı oluşturan fosfatidilserin gibi takviyeler stres seviyenizi azaltmada yardımcınız olabilir. Derin bir nefes alın ve karın kaslarınızı çıkarmak konusunda endişeli davranmaktan vazgeçin.”

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com