Bizi Takip Edin

BESLENME

DOĞRU BESLENEREK KİLO VER

-

 

Sağlıklı beslenmek, fazladan çaba harcamanız gereken bir şey değildir.

Muhtemelen güne sabahın ilk ışıklarıyla başlıyor, kahvaltı yapamaya vakit bulamadan servise yetişiyorsunuz. Öğle arasında ofisinizin çevresinde sağlıklı yemek yapan bir yer yok. Haliyle tabağınızı sürekli yüksek kalorili yiyeceklerle dolduruyorsunuz. Eve geldiğinizde zaten çok yorgun oluyorsunuz. Tek çare eve en yakın fast food restoranından lezzetli bir mönü sipariş etmek. Eğer kilo verememenizin sebebi olarak bu bahaneleri gösteriyorsanız, yazının devamını hiç okumayın. Zira birazdan o bahanelerin hepsini teker teker yerle bir edeceğiz.

SORUN: Kendinize sağlıklı yemekler hazırlamaya ne vaktiniz ne de sabrınız var.

ÇÖZÜM: Her şey bir alışkanlık meselesi. Yemek yerken tabağınızın yarısını sebzeyle, çeyreğini etle, kalan çeyreğini de tam tahıllı ekmek, ya da bulgurla doldurun. Evet, aslında bu kadar kolay. Ara öğünlerde yediğiniz yiyeceklerin hem protein hem de karbonhidrat içermesine dikkat edin. Yani önünüze iki parça bisküvi koyup “İşte bu benim ara öğünüm” demeyin. Protein karışımları, meyveler, kaju ve badem gibi kuruyemişler bu konuda en iyi alternatiflerdendir.

Nasıl işe yarar: Önemli olan aldığınız kalori miktarı. Yediğiniz porsiyonları kontrol ederek günlük kalori alımınızı azaltmanız mümkün. Tabağınızın yarısını sebzelere ayırarak bir porsiyonda aldığınız kaloriyi zaten aşağıya çekeceksiniz. Kalori açısından daha yüksek değeri olan et yemeklerini ve bol karbonhidrat içeren yiyecekleri de daha az miktarda tüketeceksiniz. Tabii, bu besin grupları arasındaki dengeyi çok iyi yakalamalısınız. Tabağınızı bahsettiğimiz gibi bölmek bu konuda en kolay çözüm.

 

SORUN: Yolda yemek yiyorsunuz.

ÇÖZÜM: Yolda yedikleriniz konusunda seçici olduğunuz sürece sorun yok. Poğaça, açma gibi doymuş yağ oranı yüksek yiyecekler yerine fındık, kuru meyve gibi atıştırmalıklar taşıyın. Bu seçimler size hem tok tutacak hem de gereksiz gere fazla kalori almanızı engelleyecektir.

Nasıl işe yarar: Gün içinde sürekli bir şeyler yemenin tek faydası size enerji vermesi değildir. Bunu yaparak aynı zamanda akşam saatlerinde daha az yemek yemeyi garanti altına alırsınız. Bütün gün kilo vermek için bir şey yemeyip ondan sonra akşam saatlerinde aşırı miktarda yemek, yapabileceğiniz en kötü şey. Gün içinde işlenilmiş gıdalardan, şeker ve çikolatadan uzak durun. Bunlar size vücudunuzun ihtiyacı olan enerjiyi vermez. Tek yaptıkları vücudunuza yağ depolamak ve size fazladan kalori aldırmaktır.

 

SORUN: Yemek pişirecek vaktiniz yok.

ÇÖZÜM: Bunu hafta sonu yapın. Haftanın bir gününü önünüzdeki bir hafta yiyeceğiniz bütün yemekleri yapmaya ayırın. Bu yemekleri porsiyonlara ayırarak dondurucuda saklayın. Bu sayede eve gittiğinizde istediğiniz tabaktan birini 15 dakikada sıcak bir şekilde hazırlayabilirsiniz.

Nasıl işe yarar: Uzun ve yorucu bir günün ardından son isteyeceğiniz şey mutfakta yemek yapmakla uğraşmak olabilir. Evinizde yemek yoksa, dışarıdan sağlıksız yemekler sipariş edersiniz ve bir öğünde aşırı miktarda kalori alırsınız. Sadece iki üç çeşit bile olsa yemek yapmayı bilen insanların daha az kalori ve yağ aldıkları bilimsel olarak kanıtlanmış bir gerçek.

 

SORUN: Spor salonuna gidip antrenman yapmak için vaktiniz yok.

ÇÖZÜM: Aslında en iyisi haftada iki üç gün 45 dakikanızı antrenmana ayırmaktır. Bunun için bile vaktiniz yoksa, haftada 4-5 kere en azından 5-10 dakika evde antrenman yapmaya çalışın. Bu ay sizin için hazırladığımız “Vücut Ağırlığıyla Antrenman Yap” yazısı işinize yarayacaktır. (Bkz: Sayfa 70)

Nasıl işe yarar: Nasıl olduğu çok açık. Antrenman yapmak fazladan kalori yakmak demektir. Ayrıca, kas ağırlığınız da artacağı için metabolizmanız daha hızlı çalışır. Evde televizyon karşısında yapılan basit bir antrenman programı bile büyük farklar yaratabilir.

BESLENME

Mandalinanın 10 faydası

Umut Doğan Yıldız

-

Mandalinanın vücuda faydaları nelerdir? İşte kış aylarının vazgeçilmez meyvesi mandalinanın sağlık açısından olumlu etkileri.

Kış aylarının vazgeçilmezi ve turunçgillerin baş tacı olan mandalina C vitamini başta olmak üzere içerdiği A, B vitaminleri, kalsiyum, lif, potasyum, demir, fosfor ile tam bir sağlık deposu. Bağışıklık sistemini güçlendirmekten kanser riskini düşürmeye, iştah kontrolünü sağlamaktan yüksek kan basıncını önlemeye kadar sağlığımız üzerinde pek çok önemli faydalar sağlıyor.Bu nedenle sofralarımızda düzenli olarak bulunmayı fazlasıyla hak ediyor. Ancak mandalinanın faydalarından en etkili şekilde yararlanmak için bazı kurallara dikkat etmek gerekiyor. Örneğin bol gözenekli bir kabuğa sahip olan mandalina diğer turunçgillere göre daha çabuk su kaybettiği için aldıktan sonra 2-3 gün içinde tüketmeniz biyo yararlılığı açısından önemli. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik mandalinanın sağlığımız üzerindeki önemli yararlarını anlattı, tüketirken nelere dikkat etmemiz gerektiği konusunda önemli uyarılarda bulundu!

Bağışıklık sistemini güçlendiriyor

Zengin C vitamini içeriği ve flavonoidler sayesinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkı sağlıyor.

Yeni hücrelerin oluşumunu destekliyor

B vitamininden de oldukça zengin olan mandalina vücutta DNA ve RNA oluşumunda görev alarak yeni hücrelerin oluşmasını destekliyor.

Kansere kalkan oluyor

İçeriğindeki folat sayesinde kansere yol açabilecek DNA değişikliklerini önleyerek akciğer, meme, kolon, yemek borusu ve mide kanseri gibi bazı kanser türlerinin gelişimini önlemede etkili oluyor.

İştah kontrolünü sağlıyor

İçeriğindeki çözünür lif olan pektin daha uzun süre tokluk sağlıyor. Yapılan çalışmalara göre, mandalina obezite sorunu olan kişilerde iştah kontrolüne katkıda bulunarak kalori alımını azaltıyor.

Yüksek kan basıncını önlüyor

Mandalinanın potasyum içeriğiyle yüksek kan basıncını önleyerek kalp krizi riskini azalttığı da, yapılan çalışmalar sonucunda tespit edilen faydaları arasında yer alıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik ayrıca içeriğindeki flavonoidler sayesinde kolesterolün düşmesinde de etkili olduğunu belirtiyor.

Kemik erimesine karşı etkili

Potasyum aynı zamanda kemik sağlığı için de gerekli olan bir mineral. Mandalina içerdiği potasyum ve A vitamini sayesinde sağlıklı kemik gelişiminin sağlanmasında ve kemik erimesinin önlenmesinde etkili oluyor.

Yaraların daha hızlı iyileşmesine katkı sağlıyor

Mandalinada bolca bulunan C vitamini vücutta kollajen sentezi için önemli. Kollajen yaraların hızlı iyileşmesini sağlıyor.

Demirin emilimini artırıyor

C vitamini aynı zamanda besinlerle alınan demirin vücuttaki emilimini artırıyor.

Göz hastalıklarını geciktirebiliyor

Mandalinada bolca bulunan A vitamini göz sağlığı için de önemli. A vitaminin yeterli alınması başta gece körlüğü olmak üzere makula dejenerasyonu ve katarakt oluşumunu geciktiriyor.

Kan şekeri dalgalanmalarına karşı etkili

Mandalinada bulunan flavonoidler diyabetle savaşmada da rol oynuyorlar. Flavonoidler hastalığa neden olan molekülleri nötralize eden antioksidanlar. Uygun porsiyon tüketildiğinde (1 porsiyon meyve=2 küçük mandalina) kan şekerindeki dalgalanmaları önleyerek tatlıya olan ihtiyacı azaltıyor.

Devamı

BESLENME

Doğal Kolajen: İlikli Kemik Suyu

Umut Doğan Yıldız

-

Sağlıklı beslenmenin temel taşlarından biri de ilikli kemik suyu tüketmek.

Gurvita İlikli Kemik Suyu antibiyotik,hormon, GDO kontrollü hayvanların ilikli kemikleri kullanılarak özel bir pişirme tekniği ile taze, jöle kıvamında hazırlandı.  Sağlıklı cam kavanozlarda soğuk zincir ile Migros,Macro Center  mağazalarında kasap bölümünde +4 derece dolaplarda ayrıca, markanın internet sitesinde satışa sunuldu.

Aynı şekilde taze, jöle kıvamında Paça,Kelle Paça, İşkembe Çorba çeşitleri de Gurmeler için satışa..

Şifa kaynağı İlikli Kemik Suyu ve sakatatçorbalarını neden kullanmalıyız?

  • Yüksek Protein, Kolajen, Amino Asit içerir,
  • Bağışlıklık sisteminin güçlenmesi
  • Çocuk gelişimi
  • Güçlü kemikler ,
  • Eklem, kıkırdak, bağdoku sağlığı ,
  • İlik üretimi ,
  • Sağlıklı kan,
  • Damar sağlığı,
  • Cilt, saç, tırnak, diş sağlığı ,
  • Selülit tedavisi ,
  • Güç ve kas gelişimi ,
  • Yaşlanma karşıtı ,
  • Kilo kontrolü ,
  • Kireçlenme ,
  • Romatizmal hastalıklar,
  • Sedef hastalığı ,
  • Yaraların iyileşmesi , 
  • Bulaşıcı hastalıklar , 
  • Sindirim bozuklukları ,
  • Akıl, beyin, sinir sistemi hastalıkları , 
  • Ağrı ve iltihapları azaltma,
  • İyi uyku.

Devamı

BESLENME

Sindirim hızlandırıcı smoothie

Umut Doğan Yıldız

-

Diyetisyen Yrd. Doç. Dr. Gamze Şanlı Ak’ın hazırladığı enfes smoothie tariflerine bir yenisi daha eklendi: Sindirim hızlandırıcı smoothie

Gamze’nin Fit Notu: Polen, bilinen en eski doğal besin takviyeleri arasında yer alır. Polenin en büyük özelliği doğal bir alerji önleyici olmasıdır. Fiziksel performansın artırılmasında kullanılır.

MALZEMELER
3 orta boy taze kayısı
Yarım orta boy şeftali
Çeyrek papaya
3 yemek kaşığı süzme yoğurt
1 yemek kaşığı chia tohumu
1 tatlı kaşığı şekersiz ham kakao

Süslemek için
1 çay kaşığı polen

YAPILIŞI
Chia tohumunu, ham kakao ve yarım çay bardağı suda bekletip şişirerek chia pudingi hazırlayın. Smoothie yapımı için kalan tüm malzemeleri blender’a veya mutfak robotuna aktarın. Kıvamlı hâle gelene dek karıştırın. Kâseye smoothie ekleyip üzerine chia puding koyun ve süsleyin.

Devamı

Popüler