Bizi Takip Edin

BESLENME

DOĞAL TESTOSTERON TAKVİYELERİ

-

 

Doğanın nimetlerinden faydalanarak erkeklik hormonlarınızı coşturun.

takviyeBir erkeğin testosteron seviyesi hayatı boyunca üç kere ani bir artış gösterir. Bu artışların ilki anne karnında hamileliğin ikinci üç aylık döneminde, ikincisi doğduktan altı ay sonra ve son olarak
10-11 yaşlarından 18 yaşına kadar olan dönemde yaşanır. Bundan sonra ise testosteron hormonunda çok büyük bir artış yaşanmaz.

Son 50 senede bilim insanları erkek sperm sayılarında önemli düşüşler olduğunu saptadı. Bunun sebeplerinden biri olarak östrojenik kirlenme gösteriliyor. Buna yol açan faktörlerin başında ise
DDT (diklorodifeniltrikloroetan) geliyor. Avrupa’da 27 sene önce yasaklanmasına rağmen Türkiye’de hala kullanılan bu böcek ilacı androjen (böbrek üstü bezinden salgılanan erkeklik hormonu) düşmanıdır ve erkeklerin testosteron seviyelerinde dengesizliğe yol açar. Genellikle bu madde salatalık, soğan, biber, çilek, üzüm ve domates gibi tarım ürünlerinde böceklenmeye karşı kullanılır.
Ayrıca hormon dengesini bozarak kandaki estradiol (doğurganlık döneminde bir kadında baskın olan dişilik hormonu) seviyesini artırır. Danimarka Çevre Koruma Birimi’nin 2000 senesinde
yayımladığı bir araştırmada, 10 sınıf altında gruplanmış yüzlerce çevresel atığın testosteron üzerindeki olumsuz etkileri sıralandı. Yaygın problemlerden bir tanesi de bu kimyasalların değişen yaşam tarzımızda yiyeceklerin içine de çokça sızmış olmasıdır. Diğer bir yandan fatalar maddesi de bu atıklardan biri ve genellikle plastikleri daha esnek hale getirmek için kullanılır. Bu madde ayrıca ilaç ve kozmetik ürünlerinde, bebek ürünlerinde ve ayakkabılarda kullanılan PVC maddesinde de bulunuyor. Genellikle fatalat çeşitleri östrojeni taklit ederek vücut içindeki androjen dengesi ile oynayarak, testislerde ve özellikle sertoli hücrelerinde (gelişmekte olan sperm hücresinin desteklenmesi ve beslenmesini sağlar) toksiklik oluşturur.

Peki bu kadar çevresel faktör varken ve şehir hayatından kaçmak mümkün değilken doğal yollardan testosteron seviyelerinizi nasıl yukarı çekebilirsiniz? Burada da devreye fitoandrojenler ve sebzeler giriyor. Şimdi bunlara bir göz atalım.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

BESLENME

Minik karpuz ürettiler

Umut Doğan Yıldız

-

Uzun bir süredir küçük boyutlarda ürün yetiştiren firma, şimdi de zeytin boyutunda karpuz üretti.

Firmanın ürettiği mini karpuzlar, 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı‘nda (26. FoodProduct) katılımcıların ilgisini çekti.

Alınan bilgilere göre, çocuklara meyve ve sebzeleri sevdirmek için böyle bir küçültme yolu seçtiğini söyleyen firma yetkilileri, minik ürünlerin çocukların ilgisini çektiğini ifade ediyorlar.

Uzun bir süredir mini sebze ve meyveler üreten bir Türk firması şimdi de mini karpuz üretti. Zeytin boyutunda olan karpuzun kabuğu karpuz, içerisi ise salatalık tadını andırıyor.


Devamı

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com