Bizi Takip Edin

BESLENME

DİYET BİR SÜREÇTİR, BESLENMEK İSE YAŞAM TARZI!

-

 

Yağsız bir vücuda sahip olmak kesinlikle iyi bir beslenme ile başlar ve beslenme ile sona erer. Sağlıklı beslenmek diyet yapmak gibi değildir. Diyet yaparak yağsız bir vücuda sahip olamazsınız. Çünkü diyetler işe yaramaz.

4

Diyet daha çok yaşamınızı ve beslenmenizi kısıtlayan bir süreç olduğundan, ondan sıkılmanız ve yarıda bırakmanız daha kolaydır. Ayrıca kısıtlamalar yüzünden arada kaçamak yapmak isteyebilir ve diyet dışına çıkabilirsiniz. Diyetin uzun vadede uygulanması neredeyse imkansızdır. Bu da diyeti bıraktığınızda daha çok kilo almanıza neden olur. Bu yüzden kimi zaman felaketle sonuçlanabilir.

Bu geçici diyetlerden vazgeçin, beslenme alışkanlıklarınızı ve yaşam tarzınızı değiştirerek işe başlayın. Unutmayın diyet bir süreçtir, beslenmek ise yaşam tarzıdır. Olabildiğince dengeli ve iyi öğünler ile beslenin. Başlangıçta önemli olan kararlı ve sağlam bir temel atmak. Bunları günlük takip etmek. Mutfağa girdiğinizde buna uygun beslenme rehberini takip etmelisiniz. Çünkü vücudunuza ne tür besinler aldığınız çok ama çok önemlidir.

İşte beslenme tarzınızı değiştirecek öneriler…

Yaşam tarzınızı değiştirin!

“Roma bir günde inşa edilmedi.” Hiçbir şey bir gecede olmaz. Tutarlı ve kararlı olmanız gerekiyor. Diyetler yalandır ve işe yaramaz. Çünkü diyetler süreçtir, beslenmek yaşam tarzıdır! Üstelik düzenli ve sağlıklı beslenmek sizin daha iyi hissetmenize yardımcı olacaktır.

Sağlıklı beslenme

7/24 Beslenme programınızı düşünün

Ne kadar çok düşünürseniz o kadar yoluna girecektir. Eğer ne yiyeceğinizin bilincindeyseniz, en başta bunun planını yapmanız gerekiyor.

Vücudunuzun bilincinde olun

Siz vücudunuzla konuşun o da sizinle konuşsun. Yaşam tarzınızda yaptığınız her küçük değişikliğe, yediğiniz yemeklere ve yaptığınız spora nasıl tepki verdiğine bakmanız gerekiyor.

Sağlıklı yaşam

Günde 6-8 öğün yiyin

Kadın ya da erkek fark etmez, iki saat aralıklarla yemeniz gerekiyor. Bunu yaptığınızda metabolizmanız harekete geçecek ve vücuda besin aldığınız farkına varacaktır. Metabolizmanız yediklerinizi yağ olarak değil, enerji olarak görecektir.

Sağlıklı beslenin

Laboratuvarlarda geliştirilen besinler sağlığınız için iyi değildir, taze et, fasulye, meyve ve sebzeler vücudunuz için idealdir. Bu tür yiyecekler beslenmenizde temel oluşturmalıdır. Cips, yağlı yiyecekler ve hamur işlerinden uzak durun.

Meyve Sebze

Asla tek başına karbonhidrat almayın

Sadece karbonhidrat tüketmek, kesinlikle vücudunuzda yağlanmaya neden olur. Karbonhidratlar vücutta insülin artışına neden olur ve bu da kas gelişimine ya da yağ büyümesine neden olur. Tabi ki bizim istediğimiz yağ büyümesi değil, kas gelişimi… İnsülin sadece günde iki kere kas kütlesine gider. Sabahları ve antrenman sonrası…  Karbonhidratı mutlaka protein ile birlikte alın. Ayrıca gece geç saatlerde karbonhidrat kesinlikle almayın.

 Bol bol şu için

Su bütün besinlerin, vitamin ve minerallerin temel çözücüsüdür. Vücutta besinler, küçük parçalara ayırır. Vücudun her hücresinde elektiriksel ve manyetik enerji üretir. Vücudunuzdaki zehirli atıkları toplar ve atılmalarına yardımcı olur. Enerjinizi korur ve kan hacminin korunmasına yardım eder. Yaktığınız kalori miktarını arttırır. Vücudunuzdaki yağ stoklanmalarını azaltır.

su

 

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Sebze ve meyve tüketmeden beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Karbonhidratsız, sebze ve meyve tüketmeden beslenme mevzusuu masaya yatırdık.

Hata: Karbonhidratsız beslenmek

Diyete başlayanların en büyük hatalarından biri karbonhidratlı gıdaları tamamen kesmektir. Bu amaçla sadece ekmeği değil, makarnayı da bırakırlar. Oysa yapılacak en büyük hatalardan biri sıfır karbonhidratla zayıflamaya çalışmak olacaktır çünkü bu besin grubunun yerini alacak başka bir şey yoktur. Şöyle düşünün: Karbonhidrat, anne sütünde bile bulunur ve unutmayın ki anne sütü, hali hazırda dünya üzerindeki en mucizevi besindir!

Düzeltmek için: Burada anahtar kelimeler “kaliteli karbonhidratlar” ve “ihtiyaç oranı!” Kaliteli karbonhidratlardan kasıt tam tahıllı, çavdarlı ekmekler; makarna, bulgur ve esmer pirinç gibi vücuda yararlı gıdalar. Hepsinden önemlisi de şu: Beyin hücreleriniz enerjisini karbonhidratlardan alır ve karbonhidrat tüketmek, aynı zamanda insan psikolojisini de olumlu yönde etkiler.

Hata: Sebze ve meyve tüketmemek

Yukarıda aşırı proteinle beslenmenin zararlarından söz etmiştik. Bunun nedenlerinden biri de sebze ve meyve tüketimindeki azalma… Eskiden yemekten kalkınca ortaya gelen meyve tabaklarına artık rastlanmaz oldu. Sebzeler de günlük yediklerimiz arasından yavaş yavaş çekiliyor. Çünkü beslenmeyi doymakla, tok kalmakla açıklar olduk. Bir de itiraf etmek gerekirse, kimsenin sebzelerle uğraşacak zamanı yok. Tavuğu ızgaraya atıp sofraya getirdiğiniz zaman dilimi sebzelerin yıkanıp temizlenmesine, kabuklarının soyulup doğranmasına anca yetiyor. Hal böyle olunca sebzelerden adım adım uzaklaştık ve meyvelerin yerine hazır satılan meyve suyu ve meşrubatlara yöneldik.

Düzeltmek için: Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisi şu: Günde 5-8 porsiyon sebze ve meyve yiyin! Ana öğünlerinizde yediklerinizin biri mutlaka sebze olsun, ara öğünlerde de meyveyi tercih edin.

Devamı

BESLENME

Aşırı proteinle beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Aşırı protein almak zararlı mıdır? Protein dengesi nasıl olmalı?

Her besin grubunun aşırısını tüketmek yanlış. Proteinle ilgili sorun ise şu: Son 10 yılda aşırı protein tüketimiyle birlikte hem rektum kanseri hem de kolon kanseri olarak tanımlanan kolorektal kanserin de aynı oranda artması, sadece diyet yapanların değil herkesin aşırı protein tüketiminden kaçınması gerektiğinin işareti…

Düzeltmek için: Proteinsiz yaşamaya çalışmanın bir anlamı yok; çünkü proteinin ana görevi, doku ve hücrelerin onarılması… Burada yapılması gereken, doğru miktarı bulmak… Ortalama bir rakam vermek gerekirse, vücut ağırlığınızın her kilosu için günde 0,8-1 gram protein tüketmek yeterli. Diyelim 65 kilosunuz. Bu da demektir ki günde tükettiğiniz protein miktarı en fazla 65 gram olmak zorunda. Peki, hangi proteinleri tüketeceğiz? Öncelikle tükettiğiniz kırmızı et miktarı, haftada 2-3 üç defadan fazla olmamalı. Tavuk, balık, hindi eti de diğer protein kaynakları olarak diyetinizde yer almalı. Daha da önemlisi mercimek, karabuğday, kuru fasulye,Antep fıstığı, kabak çekirdeği gibi bitkisel protein kaynaklarına yönelmelisiniz. 

Devamı

BESLENME

Vegan öğünler oluşturma rehberi

Umut Doğan Yıldız

-

Artık makrolarınızla ilgili bir fikriniz var ve kendi öğünlerinizi oluşturmanız gerekiyor. Karşınızda alışık olmadığınız ve sizi zorlayabilecek bir süreç var.

Süpermarketin yolu gözüktü ve gittiğiniz yerin evinizde yangın çıkaracak çoklukta tütsü satan bir aktar olması gerekmiyor. Stansbury’nin yöntemlerini izleyerek kendi vegan öğününüzü yaratabilirsiniz.

DÜN YEDİĞİNİ YEME

Vegan beslenmeye bugün başladıysanız mesele yok fakat yenilikçi tavrınızı sürdürmelisiniz. Her diyette olduğu gibi vegan diyetlerde de ihtiyacınız olan tüm besinleri alabilmek için öğünlerin anahtar bileşenlerini değiştirmelisiniz. Üstelik bu sayede monotonluktan da kurtulursunuz.

BAKLAGİLLERE GÜVEN

Protein bakımından oldukça zengin olan siyah fasulye, nohut, mercimek ve barbunya, vegan bir beslenme programının temelini oluşturan besinlerdir.

TAHILINI SEÇ

Stansbury’nin favori tahılları olan kinoa, bulgur, arpa, karabuğday, esmer prinç ve basmati pirincini beslenme programınıza ekleyebilirsiniz.

DÖRT YA DA BEŞ SEBZELİ BİR KOMBİNASYON YAP

Buzdolabınız yeşil renkli besinlerle dolduysa, dondurucunuzu da kullanmaktan çekinmeyin. Zira donmuş sebzelerin besin değerleri oldukça yüksektir.

BAHARATLARI KULLAN

Zerdaçal, hardal tohumu, Arnavut biberi ve tarçın, vegan öğünlerinizde kullanabileceğiniz baharatlardır ve kilo vermenize yardımcı olur.

PROTEINİNİ SEÇ

Tofu, vegan protein tozları, jak meyvesi ve tempeh, protein bakımından zengin besinlerdir ve rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com