Bizi Takip Edin

BESLENME

DEMİR ADAM OLUN

-

 

Özellikle düzenli olarak yoğun antrenmanlar yapmak için vücudun demir ihtiyacını karşılayabilmek çok önemlidir.

Eğer günlük 8,7 miligram demir alabilirseniz, gün boyunca kendinizi daha güçlü hissedersiniz. Peki, bu gereken miktarı nasıl mı bulacaksınız? Merak etmeyin, biz bunun için buradayız.

Güne güçlü başlayın

Gerçekten güne zinde başlamak istiyorsanız kahvaltıda yediğiniz yemeğin yanında portakal suyu için. Portakal suyunun içinde demir yoktur. Fakat içerdiği C vitamini, günün geri kalanında aldığınız besinlerin içindeki demirden daha çok yararlanmanızı sağlar. Tabii sabahları kahve içmeden kendine gelemeyenlerdenseniz, dikkatli olmanızda fayda var. Norveç’te yapılan bir araştırma, kafeinin öncesinde alınan demir takviyesinin etkisini yüzde 73 azalttığını gösterdi. Bu yüzden sabah kahvaltısında demir aldıysanız, kahve içmek için 30 ile 45 dakika kadar bekleyin.

Koşucular dikkat!

Araştırmalar, koşucuların yüzde 20’sinde demir eksikliği olduğunu gösteriyor. Bunun nedeniyse koşarken ayağımızı her yere bastığımızda kırmızı kan hücrelerinin zarar görmesi. Bir koşucu bir kilometre mesafede ortalama 600 kere ayağını yere basar ve bu da yarım miligramlık bir demir kaybı demektir. Daha yumuşak bir zeminde koşarak bu rakamı 0.1 miligram’a kadar düşürebilirsiniz.

Demirli sandviç

Kendinize bir sandviç mi hazırlayacaksınız? O zaman içine ne koyduğunuza dikkat edin. Tavuk etinin siyah bölümleri göğüs kısmına göre demir açısından çok daha zengindir. Biftek ve kuzu eti de demir ihtiyacınızı karşılamak için tercih edebileceğiniz besinlerdir. Et yemek aynı zamanda daha sonra tüketeceğiniz mercimek, bezelye gibi baklagillerden de demir açısından daha fazla faydalanmanıza neden olur.

Antrenman öncesi demir

Yoğun antrenmanlar vücutta demir kaybına neden olur. Bu yüzden işten sonra spora gidecekseniz, bir saat öncesinde ceviz ya da badem yemeye çalışın. Sadece 10 tane badem yemek, antrenmanda kaybedeceğiniz iki mg demiri geri kazanmanıza yetecektir.
Derleyen: Fatih Büyükbayrak

 

BESLENME

Minik karpuz ürettiler

Umut Doğan Yıldız

-

Uzun bir süredir küçük boyutlarda ürün yetiştiren firma, şimdi de zeytin boyutunda karpuz üretti.

Firmanın ürettiği mini karpuzlar, 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı‘nda (26. FoodProduct) katılımcıların ilgisini çekti.

Alınan bilgilere göre, çocuklara meyve ve sebzeleri sevdirmek için böyle bir küçültme yolu seçtiğini söyleyen firma yetkilileri, minik ürünlerin çocukların ilgisini çektiğini ifade ediyorlar.

Uzun bir süredir mini sebze ve meyveler üreten bir Türk firması şimdi de mini karpuz üretti. Zeytin boyutunda olan karpuzun kabuğu karpuz, içerisi ise salatalık tadını andırıyor.


Devamı

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com