Bizi Takip Edin

SPOR

Daha güçlü olmak için

Umut Doğan Yıldız

-

 

JJ Zhou adındaki bisikletçiden daha güçlü olmanın püf noktalarını öğrenin.

Everest’in tepesine bisikletle tırmanılmasa da, bisikletçiler “Everesting” adı altında tek bir tepe üzerindeki kısa turlarla 8,8 km pedal çeviriyor. Fakat 24 yaşındaki JJ Zhou, geçtiğimiz Ağustos ayında çıtayı yükselterek bu Everesting olayını direkt Everest’e taşıdı. Kendisi kuvvetin ne anlama geldiğini iyi biliyor.

AŞAMA AŞAMA İLERLE

Zhou, Everest’e hazırlanma sürecini başka bir dağda geçirdi. Bisiklet kullanmayı öğrendiği yer olan Çin’in Nankin şehrindeki Purple Dağı’nda çalıştığını söyleyen Zhou, bir gün önce kar yağdığı için ebeveynleriyle birlikte 1,2 kilometrelik mesafeyi kürediğini ve ailesinin kendisine çok kızdığını belirtiyor. Everest’in eğimi işleri zaten zorlaştırsa da, kendi ifadesine göre daha önce yaşadığı zorluklar ona hedefine ulaşması için gerekli özgüveni sağlamıştı.

MERKEZİ GÜÇ

Quadriceps kaslarınız ağaç gövdesi kadar kalın olsa da, merkez bölgeniz kuvvetli değilse anlamını kaybeder. Güçlendiği süreçte yağ oranının düşük ve formunun yerinde olduğunu söyleyen Zhou, “Ancak merkez bölgemin dengeleyici gücü zayıftı. Sırt ağrıları yaşardım ve bu da merkez bölge kuvvetimin zayıf olduğunun işaretiydi,” diyor. Vücudunuzun orta bölümü kuvvetsizse, tırmanırken öne ve geriye doğru eğilirsiniz. Bu ekstra hareketlenmeler ise enerjinizin yanlış kalemlere harcanmasına neden olur.

DESTEK GÜÇLERİ KULLAN

7.000 metrelik yüksekliğe ulaştığında berbat bir durumda olduğunu söyleyen Zhou, “Vücudum fonksiyonlarını kaybetmişti ve gözlerim yanımda olabilecek birilerini aradı,” diyor. Güne kendisinden başka dört bisikletçiyle başlayan Zhou, sırasıyla hepsini kaybetti. Diğer bisikletçilerin başlarda zorlanmadığını fakat sürecin 40 saat süreceğini anladıklarında pes ettiklerini söyleyen Zhou, yardım istediğinde ise yorgun arkadaşlarından destek alabildi. Onların desteği olmasaydı, muhtemelen Zhou da pistte havlu atacaktı.

ZİHNİNİ ÇALIŞTIR

Mücadeledeki ilk 10 saatte Zhou’nun kafasındaki şey kuvvetti. Ama Zhou, geriye kalan 30 saat için “her şey iki kulağımın arasındaydı,” diyor. Bu tarz denemelerinizde etrafınızda dönen olaylar daima sabit kalır. Aynı bölümler tekrar eder durur. Zhou, meditasyonun günlük yaşamın önemli bir parçası olduğunu savunuyor. Zhou, oturarak yapılan geleneksel meditasyondan ziyade, egzersiz esnasında doğru nefes kullanımına itimat ediyor. “İnsanlar meditasyon yapıp yapmadığım konusunda şüpheciler ama meditasyon kesinlikle işe yarıyor.”

ZHOU’NUN GÜÇ İSTASYONU

Merkez bölge, bacak ve sırt kaslarınızı aynı anda çalıştırmak istiyorsanız, Zhou’nun üç hareketlik istasyon çalışmasını haftalık antrenman programınıza ekleyebilirsiniz. Her hareketi 50 saniye boyunca yapan Zhou, hareket aralarında ise 10 saniye dinleniyor. Hareketleri yapabildiğiniz kadar yapın.

HAREKET 1:

Plank with Knee to Elbow

NEDEN: Hareket, merkez bölgenizi hareket hâlindeyken sabit tutabilme yetinizi geliştirir.

HAKKINI VER: High plank (diğer adıyla şınav) pozisyonu alın. Sağ ayağınızı yerden çekerek sağ dizinizi sağ dirseğinize doğru götürün. Bu şekilde bir an duraklayın, ardından başlangıç pozisyonuna dönün. Hareketi diğer yöne doğru tekrarlayın. 50 saniye boyunca devam edin.

HAREKET 2:

Hex-Bar Deadlift

NEDEN: Merkez bölgenizi klasik halterle yapılan deadlift’ten daha iyi geliştirir.

HAKKINI VER: Hex bar’ın içine girerek ayaklarınızı omuz genişliğinde açın. Sırtınızı düz tutun ve dizlerinizi hafifçe bükün. Kalçanızı geriye doğru iterek tutacakları kavrayın. Sırtınızın formunu koruyarak ayağa kalkın. Merkez bölgenizi sıkarak barı kontrollü bir şekilde zemine bırakın.

HAREKET 3:

Turkish Getup with Kettlebell

NEDEN: Fonksiyonel kuvvetinizi kapsamlı bir şekilde artırın.

HAKKINI VER: Sol elinize kettlebell alarak zemine sırtüstü yatın. Sol dizinizi bükün. Kalçanızı yerden kaldırmadan kettlebell’i omzunuzun üzerine kaldırın. Kolunuzu yukarda tutarak ayağa kalkın ve kalkış süreci boyunca merkez bölgenizi sıkın. Hareketi diğer yöne doğru tekrar edin.

SPOR

24 Nisan Çarşamba TV’de hangi maçlar var?

Umut Doğan Yıldız

-

Bugün 24 Nisan Çarşamba. İşte bugünün maçları ve spor programları.

10:45 TRT Spor – Süper Lig Panorama

11:00 A Spor – Spor Ajansı

11:00 TRT Spor – Spor Manşet

15:00 A Spor – Spor Gündemi

16:00 TRT Spor – Gündem Futbol

20:00 A Spor – Akhisarspor – Ümraniyespor (Ziraat Türkiye Kupası)

20:30 beIN Sports 1 – A.Madrid – Valencia

21:00 S Sport – Premier Panorama

21:40 TRT Spor – Milan – Lazio (İtalya Kupası)

21:45 beIN Sports 2 – Wolverhampton – Arsenal

22:00 S Sport – Manchester United – Manchester City

22:30 beIN Sports 1 – Levante – R.Betis

23:30 TRT Spor – Premier Futbol

Devamı

SPOR

22 Nisan Pazartesi TV’de hangi maçlar var?

Umut Doğan Yıldız

-

Bugün 22 Nisan Pazartesi. Bugün de dopdolu bir listeyle karşınızdayız. İşte bu akşamın maçları ve spor programları.

07:00 TRT Spor – İlk Baskı

07:00 beIN Sports Haber – Yeni Gün

07:00 A Spor – Sabah Sporu

10:00 A Spor – Taraftar Konuşuyor

11:00 TRT Spor – Spor Manşet

11:00 beIN Sports Haber – beIN Manşet

11:00 A Spor – Spor Ajansı

14:00 TRT Spor – Spor Stüdyosu

14:30 beIN Sports 2 – Portsmouth – Coventry (CANLI)

15:00 A Spor – Spor Gündemi

16:40 TRT Spor – Gündem Futbol

17:00 beIN Sports 1 – Stoke City – Norwich City (CANLI)

17:00 beIN Sports 2 – Oldham – Mansfield (CANLI)

18:30 TRT Spor – Futbol Anadolu

19:00 beIN Sports MAX 1 – Balıkesirspor – Karabükspor (CANLI)

19:00 beIN Sports Haber – beIN Final

19:15 beIN Sports 4 – Brentford – Leeds United (CANLI)

20:00 beIN Sports 1 – Sivasspor – Beşiktaş (CANLI)

20:00 beIN Sports 2 – Napoli – Atalanta (CANLI)

20:00 A Spor – Skorbord

21:30 S Sport 2 – Wolfsburg – Eintracht Frankfurt (CANLI)

21:45 beIN Sports Haber – Haftanın Gündemi

21:45 beIN Sports MAX 1 – Paris FC – Valenciennes (CANLI)

22:00 TRT Spor – Yüz Yüze Futbol

22:00 A Spor – Takım Oyunu

22:00 S Sport – Chelsea – Burnley (CANLI)

23:45 TRT Spor – Spor Artı

23:45 Beyaz TV – Derin Futbol

Devamı

SPOR

İşte UEFA Avrupa Ligi’nde yarı finalistler

Umut Doğan Yıldız

-

UEFA Avrupa Ligi’nde yarı finale Arsenal, Valencia, Eintracht Frankfurt ve Chelsea yükseldi.

UEFA Avrupa Ligi’nde gecenin sonuçları ve yarı finale yükselen takımlar:

Chelsea (İngiltere) – Slavia Prag (Çekya) (1-0) – (4-3)

Eintracht Frankfurt (Almanya) – Benfica (Portekiz) (2-4) – (2-0)

Valencia (İspanya) – Villarreal (İspanya) (3-1) – (2-0)

Napoli (İtalya) – Arsenal (İngiltere) (0-2) – (1-0)

Yarı final eşleşmeleri ise şu şekilde:

Eintracht Frankfurt – Chelsea 

Arsenal – Valencia  

UEFA Avrupa Ligi yarı final ilk maçları 2 Mayıs’ta, rövanş maçları ise 9 Mayıs’ta oynanacak.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com