Bizi Takip Edin

FITNESS

DAHA ETKİLİ KOŞMANIN 6 YOLU

-

 

 

Kardiyo antrenmanlarından daha iyi sonuç almanız için bilmeniz gerekenler.

Dik durun

Yer çekimi ve zayıf merkez bölgesi birçok koşucunun bir süre sonra kamburunun çıkmasına yol açar. Bu duruş da boş yere enerji harcamanıza neden olur. Omuzlarınıza arkadan bazı kabloların bağlı olduğunu ve sizi geri çektiklerini hayal edin. Dik duruşunuzu bozmadan koşarsanız, daha uzun süre daha iyi performans gösterebilirsiniz.

Rahatlayın

Kollarınız ve parmaklarınız serbest olmalı. Ellerinizi yumruk haline getirmeyin ve nefesinize dikkat edin.

Doğru nefes alın

Peki, nasıl mı? Nefesleriniz ritmik ve derin olmalı. Bunu yaparken göğsünüzün değil, diyaframınızın çalıştığını hissetmelisiniz. Nefesinizi kontrollü bir şekilde dışarı verin.

Tabanınızın ortasıyla yere değin

İlk olarak topuğunuzu yere koyarsanız fren yapmış gibi olursunuz. Genelde bu tip durumlar bacağınızı gereğinden fazla öne uzatmaktan kaynaklanır. Bu da kaslarınızın hareketten çok dengede kalmak için güç harcamasına neden olur. Eğer ilk olarak yere topuklarınız değiyorsa, adımlarınızı biraz daha kısaltmayı deneyin.

Yumuşak koşular

Yere ne kadar çok sert basıyorsanız, o kadar etkisiz koşuyorsunuz demektir. Yere daha yumuşak ve sessiz bir şekilde basmayı deneyin.

Yumuşak koşular

Yere ne kadar çok sert basıyorsanız, o kadar etkisiz koşuyorsunuz demektir. Yere daha yumuşak ve sessiz bir şekilde basmayı deneyin.
Koşu bandında koşarken kendinizi aynadan kontrol edin. Eğer bir kolunuz diğerinden daha fazla kırılıyorsa bu sizi yavaşlatıyor olabilir. Bu iki tarafınızdaki kaslarınızın dengesizliğinden kaynaklanır. Bunu önlemek için bir süre zayıf tarafınıza kuvvet ve esneklik çalışmaları yaptırmalısınız.

 

FITNESS

Hafta kaç gün antrenman yapılmalı?

Umut Doğan Yıldız

-

Dinlenme günleri ne kadar önemli, haftada kaç gün antrenman yapılmalı? İşte merak ettiğiniz soruların cevabı.

Kilo vermek isteyenler kaç gün dinlenmeli

Kaslarınız sadece toparlanması için değil, gelişmesi için dinlenme günleri, en az antrenman ve beslenme kadar önemlidir. Varmak istediğiniz noktaya göre, amacınız eğer kilo vermek ve sadece kardiyo merkezli antrenman yapıyorsanız, dinlenme günlerini haftada 1 güne düşürebilirsiniz.

Kas geliştirmek isteyenler kaç gün dinlenmeli

Amacınız kas geliştirmekse ve başlangıç seviyesindeyseniz, haftada üç gün antrenman, dört gün dinlenme yapmalısınız. Eğer orta seviye veya üzerindeyseniz, dört-beş gün antrenman, iki-üç gün dinlenme şeklinde antrenmanlarınızı programlayın.

Bazı durumlarda bu süreler kişilere göre farklılık gösterebilir. Sonuca ulaşmak için uygun bir beslenme programıyla beraber dinlenmeyi de ihmal etmeyin.

Ayrıca, dinlenme günlerinde de beslenmenize dikkat etmeniz geriyor. Standart tavsiyelerin yanısıra, kendinize neyin iyi geldiğini deneme yanılma yöntemiyle zaman içinde kavramanız her şeyden çok önem taşıyor.

Devamı

FITNESS

Merkez bölgesi için 3 hareket

Umut Doğan Yıldız

-

Merkez bölgendeki tüm kasları çalıştırmak için oldukça etkili bu hareketleri deneyin.

Deadlift ve farmer carry hareketlerini haftada iki defa ağırlık antrenmanlarınıza ekleyin, bird dog hareketini ise her gün yapın ve farkı görün.

Deadlift hareketi

Ayaklarınızı kalça genişliğinde açın, ağır bir çift dambılı ayaklarınızın önüne yerleştirin. Omurganızı düz tutmaya gayret edin, enseniziserbest bırakarak dambılları kavrayacağınız kadar öne eğilin(a). Topuklarınızı yere bastır ve dambılları yerden kaldırırken karnınızı sıkın (b). Evet, karnınızı sıkın çünkü işin püf noktası bu. Tekrar öne eğilin. Bu, bir tekrar eder. 8-12 tekrardan 3-4 set yapın.

Farmer Carry

İki elinize de ağır birer dambıl alın ve omuzlarınızı geride tutun. Karnınızı sıkı ve sırtınızı dik tutarak öne doğru 10 adım atın; arkanızı dönün, 10 adım atarak başlangıç noktasına tekrar dönün ve dambılları yere bırakın. Bu, bir tekrar eder. 4 tekrarlık 3-4 set yapın.

Bird Dog

Masa pozisyonundayken (a) sağ kolunuzu kulağınızla aynı hizaya kaldırızve aynı anda sol bacağınızı da yere paralel olana kadar arkaya doğru uzatın (b). Başlangıç pozisyonuna dönün ve diğer tarafta tekrarlayın. Dengenizi sağlamak için karnınızı sıkı tutun. 10-15 tekrarlık 3-4 set yapın.

Kaynak: Women’s Health Türkiye

Devamı

FITNESS

Antrenör Valentina Lequeux

Umut Doğan Yıldız

-

Dünyanın en ünlü antrenörlerinden biriyle tanışın. Dünyaca ünlü kadın sporcu Valentina Lequeux.

Buenos Aires, Arjantin’de doğdu ve Florida’da (ABD) büyüdü Valentina Lequeux bir spor modeli, kişisel antrenör ve çevrimiçi hissiyat.

2016 yılında sosyal medyada başlayan yolculuğu ile fitili ateşleyen Valentina Lequeux, paylaştığı fotoğraflarını ve videolarını yayınlamaya devam ediyor.

İnanılmaz bir şekilde artan takipçi sayısıyla dikkat çeken sporcu kadın, dünyadaki diğer insanların kendi spor yolculuklarına başlaması için ilham veriyor.

Çalışmalarını kişisel bir eğitmen olarak sunmak için bir web sitesi oluşturan kaslı kadın Lequeux, başkalarına hayallerindeki fiziğe kavuşmaları için ilham veriyor.

Doğum Tarihi: 1989

Milliyet: Arjantin

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com