Bizi Takip Edin

FITNESS

DAHA BÜYÜK BİR OMUZ VE GÖĞÜSLER İÇİN EN İYİ 3 EGZERSİZ

-

 

antrenmanBu 3 hareketlik istasyon çalışmasıyla üst bedeninizi tekrar dizayn edin. 

Potansiyelinizin en tepesindeki güç ve beden için sadece düzenli press ve curl çalışmaları yeterli olmayacaktır. Fitness koçu Sean De Wispelaere’e göre “Yeni gelişmeleri tetiklemek için üst beden antrenmanlarına yeni hareketler ekleyebilmelisiniz.” Men’s Health’in göğüs ve omuz tavsiyelerine göz atın. Bu 3 hareketten sonra kaslarınız neye uğradığını şaşıracak!

De Wispelaere’e göre “Bu hareketler hem hızlı hem yavaş kasılan kas dokularını çalıştırır. Egzersizlerin eşsiz kombinasyonları güç, büyüklük ve dayanıklılığını artırır. Omuzlarınızı kurşun geçirmez hale getirir ve bütün üst beden ağırlık kaldırmaları için güçlü kılar.” Bu egzersizleri birinden diğerine dinlenmeye yer bırakmadan sırayla gerçekleştirin. Bu 1 raunt. Totalde 5 raunt gerçekleştirmelisiniz.

1) Dumbbell chest press

Bench’e uzanın ve kollarınız düz bir şekilde göğsünüzden aşağıda, avuç içleri ileriye açık şekilde dambılları elinize alın. Dambılları göğsünüzün yanlarına doğru indirin ve sonra tekrar başlangıç pozisyonuna dönün. Bu 1 tekrar. Her sette 8 tane gerçekleştirin ve her seferinde ağırlıkların miktarını artırın.

2) TRX press-up

Bir TRX’i tutun ve kaval kemiğinizin ortasına hizalanacak şekilde, tutacakları aşağı indirin. Elleriniz yerde, ayaklarınız tutacaklarda olacak şekilde press up pozisyonu alın. Sırtınızı düz, merkez bölgenizi gergin tutun, dirseklerinizi kırın ve göğsünüzü zemine yaklaştırın. Durun ve hareketi tekrar başlangıç pozisyonuna çevirin. Bu 1 tekrar. Olabildiğince fazla tekrar gerçekleştirin.

3) Bear Crawl

Kalçanız hafifçe kalkık, dizleriniz yerde gezinecek bir pozisyon alıp el ve ayaklarınız üzerinde durun. Aynı anda, sağ elinizi ve sol ayağınızı gövde pozisyonunuz değişmeden, kalçanız yere eğilmeden ileriye doğrı itin. Sonra ise tam tersini yapın.  Her adımda kollarınızı ve ayaklarınızı konumlarını değiştirerek ileriye doğru sürünmeye devam edin. Bu şekilde 10 metre ileri, 10 metre geri gidin.

 

 

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

-

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler