Bizi Takip Edin

SPOR

Çok egzersiz yapmak sonuç vermiyor

Umut Doğan Yıldız

-

 

Yapılan araştırmalar hem psikolojik hem de fiziksel etkilerle çok fazla yapılan egzersizin istenen sonucu vermediğini ortaya koyuyor.

Dr. Church ve Martin, ürkütücü bir sonucu olan yeni bir çalışma yayımlıyor. Çok fazla egzersiz yapan çalışma denekleri (koşu bandında haftada 220 dakika), onların yarısı kadar egzersiz yapan kişilerden daha fazla kilo vermedi. Çalışmanın yazarları bir tür süslü laboratuvar bilimini kullanarak (enerji alımını ve harcamasını ölçmek için kullanılan “çift etiketli su” tekniği) basit bir bulguya ulaştı. Çok fazla egzersiz yapan insanlar ciddi derecede daha fazla kalori almaya hak “kazandıklarını” hissediyor.

ÇÖZÜM:

❱ YAKTIĞINIZ KALORİLERİ BÜYÜTMEYİN:

Dinlenirken vücudunuz her saatte vücut ağırlığınızın her kilogramı için yaklaşık bir kalori yakar. Bir saatte 8 km koşarak fazladan 686 kalori yakarsınız ki koşu kıyafetlerinizi çıkarmak için gereken zamandan daha kısa zamanda yiyebileceğiniz büyük bir cheesecake dilimine denk geldiğini fark etmeden önce kulağa çok fazla gelir.

❱ ANTRENMAN/MİSKİNLİK DÖNGÜSÜNDEN KAÇININ:

Mükemmel antrenmanınız yemekle hiç alakası olmayan kötü bir yan etki doğurabilir. Antrenmandan sonra çok yorgun olduğunuz için sonraki bir-iki gün boyunca normalden daha az hareket ediyorsanız, aldıklarınızdan daha çok kalori harcayabilirseniz şanslısınız. “En iyi egzersiz programı,” diyor Dr. Church, “sonunda enerji dolduğunuz programdır; tekrar gidip spor yapmak için sabırsızlanırsınız.”

❱ METABOLİZMANIZI DÜZENE SOKUN:

Dr. Church ve Martin, yüksek kan şekeri ve bozuk insülin cevabı olan deneklerin antrenmandan sonra aşırı yeme ihtimalinin üç kat daha fazla olduğunu gördü. Teorileri ise egzersiz yaptıklarında daha fazla karbonhidrat yaktıkları, bunun da kan şekerini düşürdüğü ve iştahı artırdığı yönünde. Ancak zaman içinde, orta düzeyde, sabit antrenmanlar insülin hassasiyetinizi geliştirebilir. İnsülin cevap vermeye açıksa, kanınızda daha az glukoz vardır, enerji olarak daha yüksek oranda yağ yakarsınız ve daha az antrenman sonrası açlık çekersiniz.

❱ ÖDÜL ARAMAYI BIRAKIN:

Church-Martin çalışmasındaki deneklerden zorlu antrenmanları için bir bonusu hak ettiklerini düşünenler, bunu karşılayamayacakları kalorilerle telafi etmeye daha eğilimliydiler. Çocuk değilsiniz; egzersizi egzersizin size faydaları için yapın, bittiğinde yiyeceğiniz çikolatalı kurabiye için değil.

SPOR

Kadınlar Formula 1 için geri sayım

Umut Doğan Yıldız

-

Kadınlarda tarihin ilk Formula 1 sezonu öncesi test sürüşleri devam ediyor.

Kadınlarda tarihin ilk Formula 1 sezonu için takımlar ve pilotlar son hazırlıklarına Almanya’da yapıyorlar.

Test sürüşlerine Lausitzring ev sahipliği yapıyor.

Kadın sürücüler yaklaşan yarışlar öncesi oldukça heyecanlılar ve sabırsızlıkla sezonun ilk grand prix’sini bekliyorlar.

Kadınlarda 2019 Formula 1 sezonunun ilk ayağı 5 Mayıs Pazar günü Hockenheim pistinde yapılacak.

Devamı

SPOR

12 Nisan Perşembe TV’de hangi maçlar var?

Umut Doğan Yıldız

-

Bugün 12 Nisan Perşembe. İşte bugünün maçları ve spor programları.

07:00 beIN Sports Haber – Yeni Gün

07:00 TRT Spor – İlk Baskı

07:00 A Spor – Sabah Sporu

11:00 TRT Spor – Spor Manşet

11:00 A Spor – Spor Ajansı

11:00 beIN Sports Haber – beIN Manşet

15:00 A Spor – Spor Gündemi

16:30 TRT Spor – Gündem Futbol

20:30 TRT Spor – Basın Merkezi

21:00 TRT Spor – Futbol Meydanı

22:00 beIN Sports 1 – Napoli – Arsenal (CANLI)

22:00 beIN Sports 2 – Chelsea – Slavia Prag (CANLI)

22:00 beIN Sports MAX 1 – Eintracht Frankfurt – Benfica (CANLI)

22:00 beIN Sports MAX 2 – Valencia – Villarreal (CANLI)

23:00 A Spor – Son Sayfa

23:00 TRT Spor – Aktüel Futbol

Devamı

SPOR

Giro’nun 2020 rotasını belirlendi

Umut Doğan Yıldız

-

Dünyanın en prestijli bisiklet turlarından biri olan Giro’nun 2020 rotası Macaristan’ın başkenti Budapeşte’den başlayacak.

Tour de France ve Vuelta ile birlikte dünyanın en prestijli 3 bisiklet turundan biri olan Giro’nun 2020 rotası belli oldu.

Buna göre zorlu organizasyon gelecek sene Budapeşte’de başlayacak.

2018’de İsrail’de başlayan Giro, bu yıl ise 11 Mayıs’ta Bologna’da start alacak.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com