Bizi Takip Edin

BESLENME

CAN SİMİDİNİZDEN KURTULUN

-

 

Tartıda 1 kilo daha az çıkmak için ekstradan 3.500 kalori daha yakmanız gerekir. İşte, farkında olmadan bu büyülü rakama ulaşmanın yolları.

Çoğu erkek gibi belinizin etrafındaki fazlalıklardan kurtulmak için diyet yapıyor olabilirsiniz. Ancak ne yazık ki kilo kaybetmek o kadar da kolay bir şey değil. Tartıda 1 kilo daha az çıkmak için ekstradan 3.500 kalori daha yakmanız gerekir. İşte, farkında olmadan bu büyülü rakama ulaşmanın yolları.

Televizyonu  azaltın
Pittsburgh Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre; akşam yemeğini haftada 2 kere televizyon karşısında yemenin size geri dönüşümü yılda 3,5 kilogram oluyor. Bunun altında ise televizyon karşısında farkında olmadan daha çok yemek yemek ve lokmaların daha az çiğnenmesi gibi nedenler yatıyor.

Kaybınız: 8 haftada yarım kilo

 

Konuşurken yürüyün
Cep telefonlarımız hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Bu durumu avantaj haline çevirmek için kendinize hedef belirleyin. Örneğin, telefonla her görüşme yaptığınızda bir yandan da yürümeyi deneyin. 10 dakikalık bir yürüyüş 48 kalori yakmanızı sağlayacaktır.

Kaybınız: 1 ayda yarım kilo

 

Az tekrar yapın
Antrenman setlerinizin tekrar sayısını azaltıp, kaldırdığınız kilo miktarını %5 ilâ 10 oranında artırın. Ohio Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre; yüksek ağırlıklarla yapılan antrenmanlar, onu izleyen 2 gün boyunca metabolizmanızın hızlı çalışmasını ve ekstradan 600 kalori yakmanızı sağlıyor.

Kaybınız: 9 haftada 1,5 kilo

 

Salata yiyin
Kadınların diyet konusunda erkeklere oranla en iyi başardıkları şey, salataya gereken önemi vermeleridir. Evet, günlük beslenme programınıza biraz yeşillik katmanın vakti geldi. Yapılan araştırmalar, öğünlerden önce yenilen hafif soslu salataların metabolizmayı hızlandırdığını ve kalori alımını %10 oranında azalttığını gösteriyor.

Kaybınız: 12 haftada 1 kilo

 

“Yemek Sepeti”ni azaltın
Kendinize haftalık bir ‘eve sipariş’ limiti belirleyin ve sipariş vermeden önce iyice düşünün. 1 porsiyon sarımsaklı ekmek (145 kalori) yerine, ızgara tavuk sipariş etmeyi deneyin.

Kaybınız; ayda 3.500 kalori daha az almış olursunuz.

Kaybınız: 1 yılda yarım kilo

 

Daha çok yiyin
Kulağa garip gelebilir ama doğru beslenme yağ yakımını hızlandırır. Yapılan araştırmalar, aldıkları karbonhidrat miktarını yarıya indiren, protein miktarını 2 katı artıran ve sık öğünlerle beslenen erkeklerin diğerlerine oranla daha hızlı kilo verdiklerini ortaya koyuyor.

Kaybınız: 10 haftada 1 kilo

 

Kalsiyum seviyenizi yükseltin
Kendinizi bol peynirli günlere hazırlayın. Günde 1.200 miligram kalsiyum almak, kilo verme hızınızı 2 katına çıkaracaktır. Günlük beslenme programınıza bol yoğurt, yağsız peynir ve yarı yağlı süt ekleyerek kalsiyum miktarınızı artırabilirsiniz.

Kaybınız: Vermeyi hedeflediğiniz kilonun 2 katı

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Yüksek proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Yüksek proteinli bu tarifi uygulayarak kaslarınıza bayram ettirin.

MALZEMELER

Yumurta proteini tozu, 1 ölçek Yulaf unu, 4 yemek kaşığı Süt, 1 yemek kaşığı Tarçın, 1 çay kaşığı

YAPILIŞI

1/ Bir kâseye bir yumurta kırın ve ardından pürüzsüz bir hale gelene dek kalan malzemeleri bir çatalla karıştırın. İster inanın ister inanmayın, pancake’leriniz neredeyse hazır.

2/ Şimdi ise küçük bir tabak alın, karışımı yarım santimetre kalınlığında döküp tabağa ufak ufak vurarak bir halka halinde eşit şekilde yayın. Dikkat edin; çalıştığınız yüzeylerden pancake hamurunu kazımaya çalışmak değerli vaktinizi harcar.

3/ Mikrodalgada bir dakika en yüksek sıcaklıkta pişirin. Hala sıvı kıvamdaysa 30 saniye daha tutun, ardından aç kalan kaslarınızı hemen besleyin. 30 gramlık büyüme yakıtınızı almak için pancake hamurunuz bitene dek tekrarlayın.

Devamı

BESLENME

Orman meyveli proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Orman meyveli proteinli pancake ile kaslarınıza ihtiyacı olan enerjiyi verin.

Whey Proteinle yapılan tarifler için web sitemizde arama yapın.

MALZEMELER

Whey protein, 1 ölçek Hindistan cevizi yağı Yumurta beyazı, 3 Yulaf, 5 yemek kaşığı Muz, 1 Yaban mersini, çilek veya ahududu, büyük bir avuç dolusu Kabartma tozu, 2 yemek kaşığı İsteğe bağlı: Orta boy tatlı patates

YAPILIŞI

1/ Yulafları bir mutfak robotuna atın ve un benzeri bir yapıya gelene dek robotta çekin. (Tatlı patates kullanıyorsanız beş dakika mikrodalgada tutun, küp doğrayın ve ardından ilave karbonhidrat vuruşu için karışıma ekleyin.)

2/ Yumurtaları, muzu, proteini ve kabartma tozunu ekleyip pütürsüz olana dek karıştırın.

3/ Yaban mersinini, ahududunu veya çileği ekleyin.

4/ Yapışmaz bir tavaya biraz Hindistan cevizi yağı ekleyin.

5/ Karışımdan bir miktar alıp tavaya dökün, her iki tarafını da birer dakika pişirin.

6/ Gece buzdolabında bekletip sabah ısıtın, bir parça yer fıstığı ezmesi ve/veya balla servis edin.

Devamı

BESLENME

Pirincin kalorisini düşürmek için ne yapılır?

Umut Doğan Yıldız

-

Pirinci pişirdikten sonra soğumasını beklemek, kalori oranının azalmasını sağlıyor. 

Sri Lanka’daki The College of Chemical Sciences’ta görevli bir ekip, beyaz pirinci pişirmiş ve 12 saat buzdolabında bıraktıktan sonra tekrar ısıtmış. Sonuç olarak pirincin kalori içeriğinin yüzde 10-12 oranında düştüğü gözlenmiş. Bu rakamın bazı pirinç çeşitlerinde yüzde 50’yi bulabileceği ön görülüyor. Ancak dikkat etmen gereken bir şey var: Pirinci Hindistan cevizi yağıyla (180 gr pirinç için bir tatlı kaşığı kadar) pişirmen gerekiyor. Bu yağ ve soğutma işlemi, pirincin yapısını değiştiriyor. İnce bağırsakta glikoza dönüşmeyen, dirençli nişasta içeriğini artırıyor. Bu da düşük kalori anlamına geliyor.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com