Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

Can çekmesi nasıl engellenir?

FITNESS

Can çekmesi nasıl engellenir?

-

 

Sürekli bir şeyler mi çekiyor canınız? Canım sürekli bir şey çekiyor ve vücudumu dinleyip kilo alıyorum diyenlere gelsin bu haber.

#1 CANI ÇEKEN

Yiyorsunuz çünkü vücudunuzu dinliyorsunuz ve vücudunuz zayıf. Şekerli, tuzlu, yağlı hoş gıdalara, büyük miktarlar bir yana, hiç yememeniz gerektiğini bildiğiniz yiyeceklere hayır derken zor anlar yaşıyor. Ancak tatları o kadar güzel ki yine de yiyorsunuz.
Carmichael’ın dediğine göre ciddi düzeydeki Canı Çekenler, araştırmacılara şöyle bir şey söyleyebilir: “Otobanda araç kullanıyorum ve fast food zincirinin logosunu görüyorum, o anda sanki tüm dünya bir tarafa gidiyor ve beni ona doğru çeken bir uzaylı ışını var.” Robotik doktorası olan mühendis Carmichael, hoşunuza giden gıdalara ve sebzelere bakarken beyninizin hangi kısımlarının ne kadar yoğun parladığını görmek üzere merkezin iki fMRI makinesi üzerinde deneyler yapan ekibini yönetiyor.

Bu esnada Martin ve ekibi de güçlü yeme isteğine sahip kişileri tespit etmek için özel araçlar kullanıyor. Deneklerden kendi yiyeceklerini seçmeleri istenen çalışmalarda anketlerle yeme isteğini ölçüyor ve insanların her yiyecekten ne kadar yediğini not alıyor. Canı Çeken’lere istedikleri yiyecekler verildiğinde, doyma işaretlerini görmezden gelip tabağı bitirmeye veya ikinci bir tabak istemeye daha eğilimliler. Laboratuvarın sağlayamadığı anlayış, çalışma deneklerinin yemek sorunlarını tartıştığı ve alışkanlık ve tercihleriyle ilgili anketler doldurduğu klinik ortamlardan gelecek. Bu durumda Martin, beslenmeyle ilişkili araştırmanın hem Alfred Kinsey’i hem de Masters and Johnson’ı; geri kalanlarımızın sadece konuştuklarını ölçen ve kaydeden adam…

ÇÖZÜM:

Amaç, belirli bir yiyeceğe veya markaya duyduğunuz arzuya dayanmak. Diyelim ki unlu mamullere karşı özel bir zayıflığınız var. “Hayatımızın geri kalanı boyunca öylece fırınlardan kaçınamayız,” diyor Martin. “Onlarla uyum içince yaşamalıyız.”
Bu amaçla, “maruz kalma ile tepki önleme” veya ERP dediği yöntemi uyguluyor. Baton Rouge şehir merkezindeki bir fırına grup saha yolculukları serisi yapabiliyor. İlk seferinde önünden geçip gidiyorlar. İkinci seferde dışarıda birkaç dakika oyalanıyorlar. Amaç, görüntü ve kokuya karşı yeterli direnci inşa edip, Canı Çeken’in üç kruvasana saldırmadan ailesi için bir somun ekmek alabilmesini sağlamak.

Martin’in arzuyu azaltan bazı teknikleri:

❱ DERIN NEFES ALIN: Aklınızı yiyecekten uzaklaştırın ve nefes almak gibi doğal bir şeye odaklayın. Bu, fazla heyecanlanan vücudunuzun stres tepkisi için soğuk duş etkisi yaratacaktır.
❱ OLUMLU DÜŞÜNÜN: Bir sonraki doktor randevunuza gittiğinizi hayal edin ve kilo ve kan şekeri hedefinize ulaştığınızda nasıl hissedeceğinizi gözünüzün önüne getirin.

❱ HAREKETLERINIZI PLANLAYIN: Martin’in denekleriyle ele alacağı senaryolardan bazıları, haşlanmış kerevit partisine (Güney Louisiana’dan bahsediyoruz) veya annenizin çok sevdiğiniz yiyecekleri yemenizi beklediği bir aile yemeğine beslenme planınızı bozmadan nasıl gideceğiniz gibi konuları içeriyor. Kalorili savaş alanlarını tahmin edin ve bunlardan nasıl sağ çıkacağınızın provasını yapın.

Martin’in araştırma ortaklarından biri olan Pennington’dan Yard. Doç Dr. Tim Church, gerçek bir Canı Çeken olup olmadığınızı anlamanın önemli olduğunu hatırlatıyor. Ya özel, dayanılmaz bir yiyeceği istiyorsunuz ya da yalnızca alışkanlıklarınıza bağlısınız. Eğer gerçekten bir Canı Çeken’seniz, yani kurabiye, patates kızartması veya her ne ise onsuz bir hayat düşünemiyorsanız, genellikle işe yarayacak tek reçete kesinlikle hayır demektir. “Yeme arzusunun cevabı imhadır,” diyor Dr. Church. Yemek istediğiniz yiyecekler evde bulunuyorsa onları atın. TV izlerken belirli yiyecekleri istiyor ve tüketiyorsanız tümseği atlatana dek bir süre izlemeyebilirsiniz.

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Sakatlanma riskini engelleyin!

-

Sakatlanma riskini azaltan Banded Single-Leg RDL egzersiziyle amaçlarınıza ulaşın.

Kış mevsimi, tatlı su vücut geliştirmecilerinin heveslerini soğuk hava deposuna kaldırdığı zaman dilimidir. Ancak gerçek bir MH erkeği, hedeflerine giden yolun temellerinin bu mevsimde atıldığını bilir. Evet, şu anda içinde bulunduğumuz mevsimden bahsediyoruz. Partiler, sarhoşluklar ve tembellikle geçirilen sabahlar sizi uzun mesafe koşularından ve yüksek ağırlıklarla yapılan squat’lardan alıkoysa da, bu düşük yoğunluklu egzersizi günlük olarak uygulayarak vücudunuzla ilgili hedeflerinize 2019 yılı itibariyle ulaşabilirsiniz. Kontrollü bir şekilde her taraf için 10’ar tekrar yapmanızın yeterli olacağı bu egzersiz, ciddi anlamda terlemenize bile yol açmayacak.

Hareket uzmanı Ollie Frost, “Banded single-leg rdl egzersizi, belinizin kuvvetini ve baş üstü kaldırışlardaki esnekliğinizi artırır,” diyor. Bununla birlikte hareketin dengesiz yapısı da merkez bölge kuvvetinizi ciddi oranda yükseltecektir. Önemi yüksek olan bu bölgeleri hedef alarak uzun vadede başarı sağlayabilirsiniz. Olay bu kadar basit. Öte yandan hareketin beyin fonksiyonunuzu da artıracağını söyleyen Frost, “Bu tarz kompleks egzersizlere alıştığınızda basit egzersizler size sakız çiğnemek kadar kolay gelecektir,” diyor. Şimdi yerinizden kalkın ve 2019 yılına bedenen ve zihnen daha güçlü bir şekilde başlamak için harekete geçin.

1/ Etrafını sar

İlk tekrarınıza başlamak için uzun bir direnç bandını sağ ayağınızla sağ omzunuza dolayın. Daha iyi bir denge için gözlerinizi duvardaki bir noktaya odaklayın.

2/ Öne eğil

Kalça kaslarınızı sıkarak sol bacağınızı geriye doğru düz bir biçimde kaldırın. Kalçanızı bükerek öne doğru eğilin. Bunu yaparken sırtınızı düz tutun. Bu şekilde duraklayın.

3/ Dizler yukarı

Dengenizi koruyarak hareketi tersine doğru uygulayın. Şimdiyse merkez bölgenizi sıkarak sol dizinizi kalça hizanıza yükseltin. Direnç bandı omuz hizanızda olacak şekilde 1 saniye kadar bekleyin.

4/ Zirvede bırak

Vücudunuzu sabit tutarak sağ kolunuzu başınızın üzerine doğru kaldırın. Kontrollü bir şekilde başlangıç pozisyonuna dönün. Tekrar sayınızı tamamladığınızda hareketi diğer yöne doğru tekrar edin. Geleceğinize sağlam bir yatırım yaptığınızı unutmayın.

Bu hareketi yaparak ne kazanacaksınız?

Merkez bölge kontrolü + Sakatlanmayan omuzlar + Beyin gücü + Yeni kişisel rekorlar

Devamı

FITNESS

Yağ Düşmanı: Roberta Mezencio

-

Yağ düşmanı, ağırlık ve protein dostu, kaslı kadın Roberta Mezencio ile tanışalım.

Brezilya doğumlu Roberta Mezencio her zaman fitnesı güçlü bir tutkuyla sürdürdü.

Spor salonundaki ilham verici özverisi ve sosyal medya paylaşımları, Roberta’yi öne çıkaran şey oldu.

Milliyet: Brezilya

Meslek: Spor Modeli

Roberta kardiyoya karşı ağırlık egzersizini tercih ediyor. Sağlıklı bir diyet ile desteklenen yoğun bir egzersiz rutini izliyor.

Roberta bütün yıl boyunca sağlıklı ve besleyici bir diyet uygular. Çoğunlukla fast-food yemekten kaçınır.

Roberta’nin en sevdiği yiyecek grupları arasında yağsız et, kepekli tahıllar, az yağlı süt ve sebzeler bulunur.

Meyvelere gelince, yüksek glisemik meyvelerden kaçınır, çünkü insülin seviyelerini yükseltir.

Devamı

FITNESS

Merkez bölge bitiricileri

-

Spor salonuna iş olsun diye gidiyorsanız, haftanın beş günü antrenman yapmak da fayda etmez. İşleri biraz karıştırarak fark edilebilir değişiklikler yaratın.

Kabul edelim ki birçoğumuz aynı antrenmanları yapmaktayız. Ufak bir koşu, birkaç dakika bench press ve esneme egzersizleri… Devamlı olarak geçmiş zamanı tekrar ederseniz, aldığınız sonuçlar da geçmiştekilerle aynı olur. “The HIITman” adıyla da tanınan kişisel antrenör Courtney Fearon, kaslarınızı bir hafta boyunca şok edebileceğiniz bir antrenman programı tasarladı. İsterseniz eski programlarınızı uygulayabilirsiniz ancak antrenmanınızı bu 20 dakikalık merkez bölge çalışmalarıyla sonlandırın. Asla pişman olmayacaksınız.

Karın

Bu günlerde sıkı bir istasyon çalışması yaparak leg raise, oblique twist, abs wheel rollout ve mountain climber gibi egzersizleri tercih edin.

Sprint

Sprint günlerinizde kısa, aktif ve nispeten daha uzun dinlenme süreleriyle yüksek yoğunluklu interval antrenmanlar yapın. Koşu bandını, AirDyne bisikletlerini ya da SkiErg makinasını kullanabilirsiniz.

Denge

Dengenizi artıracak çalışmalar yaptığınız günlerdeyse weighted dead bug, bird dog, pull down ve plank varyasyonlarını yaparak merkez bölgenizin derinliklerindeki kasları harekete geçirebilirsiniz.

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com