Bizi Takip Edin

FITNESS

Can çekmesi nasıl engellenir?

Umut Doğan Yıldız

-

 

Sürekli bir şeyler mi çekiyor canınız? Canım sürekli bir şey çekiyor ve vücudumu dinleyip kilo alıyorum diyenlere gelsin bu haber.

#1 CANI ÇEKEN

Yiyorsunuz çünkü vücudunuzu dinliyorsunuz ve vücudunuz zayıf. Şekerli, tuzlu, yağlı hoş gıdalara, büyük miktarlar bir yana, hiç yememeniz gerektiğini bildiğiniz yiyeceklere hayır derken zor anlar yaşıyor. Ancak tatları o kadar güzel ki yine de yiyorsunuz.
Carmichael’ın dediğine göre ciddi düzeydeki Canı Çekenler, araştırmacılara şöyle bir şey söyleyebilir: “Otobanda araç kullanıyorum ve fast food zincirinin logosunu görüyorum, o anda sanki tüm dünya bir tarafa gidiyor ve beni ona doğru çeken bir uzaylı ışını var.” Robotik doktorası olan mühendis Carmichael, hoşunuza giden gıdalara ve sebzelere bakarken beyninizin hangi kısımlarının ne kadar yoğun parladığını görmek üzere merkezin iki fMRI makinesi üzerinde deneyler yapan ekibini yönetiyor.

Bu esnada Martin ve ekibi de güçlü yeme isteğine sahip kişileri tespit etmek için özel araçlar kullanıyor. Deneklerden kendi yiyeceklerini seçmeleri istenen çalışmalarda anketlerle yeme isteğini ölçüyor ve insanların her yiyecekten ne kadar yediğini not alıyor. Canı Çeken’lere istedikleri yiyecekler verildiğinde, doyma işaretlerini görmezden gelip tabağı bitirmeye veya ikinci bir tabak istemeye daha eğilimliler. Laboratuvarın sağlayamadığı anlayış, çalışma deneklerinin yemek sorunlarını tartıştığı ve alışkanlık ve tercihleriyle ilgili anketler doldurduğu klinik ortamlardan gelecek. Bu durumda Martin, beslenmeyle ilişkili araştırmanın hem Alfred Kinsey’i hem de Masters and Johnson’ı; geri kalanlarımızın sadece konuştuklarını ölçen ve kaydeden adam…

ÇÖZÜM:

Amaç, belirli bir yiyeceğe veya markaya duyduğunuz arzuya dayanmak. Diyelim ki unlu mamullere karşı özel bir zayıflığınız var. “Hayatımızın geri kalanı boyunca öylece fırınlardan kaçınamayız,” diyor Martin. “Onlarla uyum içince yaşamalıyız.”
Bu amaçla, “maruz kalma ile tepki önleme” veya ERP dediği yöntemi uyguluyor. Baton Rouge şehir merkezindeki bir fırına grup saha yolculukları serisi yapabiliyor. İlk seferinde önünden geçip gidiyorlar. İkinci seferde dışarıda birkaç dakika oyalanıyorlar. Amaç, görüntü ve kokuya karşı yeterli direnci inşa edip, Canı Çeken’in üç kruvasana saldırmadan ailesi için bir somun ekmek alabilmesini sağlamak.

Martin’in arzuyu azaltan bazı teknikleri:

❱ DERIN NEFES ALIN: Aklınızı yiyecekten uzaklaştırın ve nefes almak gibi doğal bir şeye odaklayın. Bu, fazla heyecanlanan vücudunuzun stres tepkisi için soğuk duş etkisi yaratacaktır.
❱ OLUMLU DÜŞÜNÜN: Bir sonraki doktor randevunuza gittiğinizi hayal edin ve kilo ve kan şekeri hedefinize ulaştığınızda nasıl hissedeceğinizi gözünüzün önüne getirin.

❱ HAREKETLERINIZI PLANLAYIN: Martin’in denekleriyle ele alacağı senaryolardan bazıları, haşlanmış kerevit partisine (Güney Louisiana’dan bahsediyoruz) veya annenizin çok sevdiğiniz yiyecekleri yemenizi beklediği bir aile yemeğine beslenme planınızı bozmadan nasıl gideceğiniz gibi konuları içeriyor. Kalorili savaş alanlarını tahmin edin ve bunlardan nasıl sağ çıkacağınızın provasını yapın.

Martin’in araştırma ortaklarından biri olan Pennington’dan Yard. Doç Dr. Tim Church, gerçek bir Canı Çeken olup olmadığınızı anlamanın önemli olduğunu hatırlatıyor. Ya özel, dayanılmaz bir yiyeceği istiyorsunuz ya da yalnızca alışkanlıklarınıza bağlısınız. Eğer gerçekten bir Canı Çeken’seniz, yani kurabiye, patates kızartması veya her ne ise onsuz bir hayat düşünemiyorsanız, genellikle işe yarayacak tek reçete kesinlikle hayır demektir. “Yeme arzusunun cevabı imhadır,” diyor Dr. Church. Yemek istediğiniz yiyecekler evde bulunuyorsa onları atın. TV izlerken belirli yiyecekleri istiyor ve tüketiyorsanız tümseği atlatana dek bir süre izlemeyebilirsiniz.

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Omuzlarınızı ateşyelecek 4 hareketlik dumbbell antrenmanı

-

Editör :

Vücudunuzu dumbbelllardan güç alarak dönüştürün.

Dumbbell, en yaygın kullanılan fitness ekipmanı olabilir. Fakat bu kadar yaygın olması, dumbbell antrenmanlarının sıkıcı olmasını gerektirmiyor.

Bu antrenmanda, antrenör Alexia Clark curl ve press gibi klasik hareketleri küçük numaralarla modifiye ederek, merkez bölge ve omuz dayanıklılığını geliştirmeyi, dolayısıyla da üst gövdenizi şekillendirmeyi hedefliyor.

 

Dumbbell row hareketi sırtınızı ve omuzlarınızı hedeflerken, merkez bölgenizi de çalıştıracak. Sonraki hareketle birlikte omuzlarınız, ağırlığı göğüs seviyesinde tutmak için yer çekimine meydan okurken, özellikle ön ve yan omuz kaslarınız ekstradan çalışacak.

Dumbbell single-arm split-stance rows and presses hareketi ile 2 klasik üst gövde hareketini tek bir kalemde yapacak ve metabolizmanızı ateşleyeceksiniz.

Dumbbell circle press, triceps kaslarınızın desteği olmaksızın omuzlarınıza ekstra yük bindirecek. Ayrıca biceps kaslarınızı da çalıştıracaksınız. Özetle, hem biceps hem de omuz kaslarınız cayır cayır yanacak.

 

Talimatlar: Aşağıda yer alan hareketleri sırası ile 40’ar saniye yapın. Her bir hareketin arasında 20 saniye dinlenin.

  1. Dumbbell row reach
  2. Dumbbell 2-hand position pull
  3. Dumbbell single-arm split-stance row and press
  4. Dumbbell circle press

Bu, 1 turdur. Toplamda 3-5 tur yapın.

Devamı

FITNESS

Engellere meydan okuyan model

Umut Doğan Yıldız

-

2014 yılında geçirdiği bir kaza sonucu bir bacağını kaybeden Brezilyalı model Paola Antonini, engellere meydan okuyor.

25 yaşındaki Paola Antonini, 2014 yılında alkollü bir sürücünün kendisine çarpması sonucu bir bacağını kaybetti.

Bu gönderiyi Instagram’da gör

Freedom ✨#casaneuronha19. 📷@adaltojr

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Yoğun fizyoterapi seansları sonucunda tek bacaklı bir hayata kucak açan Paola, şort ve bikini giymeye devam ediyor.

Bu gönderiyi Instagram’da gör

2009 x 2019. Separadas por uma pequena coisinha 👣💛🌟. Mas quanto aprendizado, quanto amadurecimento. Novinha, com tantas inseguranças sobre o corpo e hoje, com essa pernoca neon! Acho que o maior aprendizado foi a me amar, amar meu corpo e a saber aonde está nossa real beleza. Ela vem de dentro, vem da autoconfiança, da alegria. Hoje amo e reconheço meu corpo sendo amputada, vejo fotos antigas e parece que falta algo! Faltava mesmo 💛 Tive uma perda física, mas ganhei tanto dentro de mim! Hoje sim me sinto completa!✨ – 2009×2019. Young, so insecure with my body and today, with my neon leg! I’ve learnt so many things, but specially to love me and love my body. True beauty comes from inside – from self confidence, from happiness. Today I feel complete ✨💛 #10yearschallenge #10yearchallenge

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Kendisiyle aynı durumda olan insanlara örnek olmak istediğini söyleyen ünlü model, spor yapmayı da ihmal etmiyor.

Bu gönderiyi Instagram’da gör

☀️

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Bu gönderiyi Instagram’da gör

Cheguei, @universalorlando ❤️✨ #readyforuniversal 📸@managollo

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

FITNESS

Bench press testi!

-

Editör :

Bu testi geçin, bench press’in kralı olduğunuzu kanıtlayın.

Bu üst vücut kuvvet testi sadece NFL Combine’da kullanılmıyor. Bobby Maximus da “mabed” olarak adlandırdığı spor salonunda bu testi uyguluyor ve teste de “ayin” diyor.

Kuvvet kazanımlarının yanı sıra, kas kütlesi arttırmak için de ideal bir test. Ya da ayin. Bobby Maximus bu işe bu yüzden bayılıyor. Çünkü üst vücudunuzun ihtiyacı olan asıl şey, yüksek ağırlıklarla bench press yapmaktan başka bir şey değil.

 

Olay basit: Bara yaklaşık 100 kg ağırlık takın ve yapabildiğiniz kadar tekrar yapın. 15 ve üzeri tekrarlar, Bobby Maximus’un mabedinde standart olarak kabul ediliyor. Kendi rekoru ise 36 tekrar.

100 kg çok mu geliyor? Sorun değil. Vücut ağırlığınız kadar bir ağırlıkla çalışın. Barın aşağıdayken göğsünüze değdiğinden, yukarıdayken de kollarınızın kilitlendiğinden emin olun.

 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com