Bizi Takip Edin

SPOR

ÇAĞDAŞ BODRUM YARI MARATONU

Umut Doğan Yıldız

-

 

Çağdaş Bodrum yarı maratonu 5-7 Ekim tarihleri arasında.

Kımız Bodrum Organizasyon A.Ş. tarafından ve Çağdaş Holding isim sponsorluğunda bu yıl birincisi düzenlenecek olan Çağdaş Bodrum Yarı Maratonu, 21k, 10k ve 5k parkurları, Takımlar Yarışıyor ve Minik Mandalinalar Koşuyor etaplarıyla, 5-7 Ekim tarihlerinde Bodrum’da spor turizmine yeni bir soluk getirip, her yaştan ve düzeyden koşu severleri Bodrum’a getirmeyi hedefliyor.

Tüm dünyada yükselişte olan spor turizmi aracılığıyla Bodrum’a sürekliliği olan bir spor festivali kazandırılıp, etki çevresine sosyal sorumluluk anlayışını da katarak, Bodrum’a deniz, kum, güneş ve gece hayatı dışında yeni bir algının kazandırılması amaçlanıyor. Çağdaş Bodrum Yarı Maratonu’nun mottosu olan “adım at” sadece koşmayı değil, yaşamımızda kendimiz ve çevremiz için attığımız güzel adımları, hedeflerimizi, umutlarımızı da ifade ediyor.
Çağdaş Bodrum Yarı Maratonu, yarattığı iki farklı sosyal sorumluluk projesini kayıtlı sporcuları ile birlikte gerçekleştirecek. Madalyalar ve çantalar, Bodrum Sağlık Vakfı bünyesindeki çocuklar tarafından Çağdaş Bodrum Yarı Maratonu için özel olarak tasarlanacak ve üretilecek. Aynı zamanda Bodrum Geçici Hayvan Barınakları iş birliği ile yapılacak her kayıt için hem sokak hayvanlarına destek olunacak hem de mama kampanyası yürütülecek.

Türkiye’nin St.Tropez’i diye nitelendirilip modern kalıplara sığdırılarak anlatılsa da doğal dokusunu ve kültürünü her şeye rağmen koruyan, nostaljiyle modern hayatın, köy hayatıyla teknolojinin uyum içinde birleştiği Bodrum’da, parkurlar büyük bir titizlikle belirlendi. Engin Çetinay’ın proje direktörlüğünde, Running Academy’den Özgür Tetik ve Tuğba Tetik’in sportif direktörlüğünde ve Ankarunning kurucu kaptanı Çağrı Ünal’ın destekleri ile organizasyonun her adımı, detayları ile planlandı. Bodrunners ve Ankarunning koşu gruplarının sportif partner olarak destek vereceği bu yarışta, keyifli bir koşu için yapılan hazırlıklar ile yarışmacılar tarihin farklı dönemlerine tanıklık ederken Bodrum’un begonvil nakışlı, mavi çerçeveli beyaz evlerini, denize açılan dar sokaklarını, rüzgâra karşı vakur bir duruş sergileyen yel değirmenlerini, neredeyse dört mevsim dalında duran limonlarını, kokusu
başka, tadı bambaşka mandalinalarını, sarı kızlarını, kedi köpek bir arada uyuyan sokak hayvanlarını ve guletlerini de selamlayıp bitiş çizgisine ulaşacak.

 

ETKİNLİK PROGRAMI

5 EKİM CUMA
Fuar
Kayıt ve Yarış Kitlerinin Dağıtımı
Technogym Club Catamaran
Spor Festivali

6 EKİM CUMARTESİ
Kayıt ve Yarış Kitlerinin Dağıtımı
Emine Başarır ile Yogalates
Minik Mandalinalar Koşuyor
Spor Söyleşileri
#BeatBodrum Ritmi Hisset 4K
Yarış Brifingi
Sadece Makarna Partisi Değil
Konser & DJ Performans

7 EKİM PAZAR
21K / 10K / 5K Start
Konser & DJ Performans
Ödül Töreni
Finisher Party Mandalin Sound

SPOR

Düzenli egzersiz ömrü uzatıyor

Umut Doğan Yıldız

-

 Türkiye Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Derneği tarafından “Sağlıklı Kemikler, Sağlıklı Eklemler, Ağrısız Yaş Alma” konulu uygulamalı egzersiz eğitimi verildi.
 
Dünya Geriatri Günü ve Osteoporoz Günü etkinlikleri kapsamında Türkiye Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Derneği (FTR) tarafından Darülaceze sakinlerine “Sağlıklı Kemikler, Sağlıklı Eklemler, Ağrısız Yaş Alma” konulu uygulamalı egzersiz eğitimi verildi.
 
Türkiye’nin en köklü yerli ilaç firmaları arasında yer alan Santa Farma’nın katkılarıyla gerçekleştirilen etkinlikte Türkiye Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Derneği Başkanı Prof. Dr. Ayşegül Ketenci, dernek İkinci Başkanı Prof. Dr. Dilşad Sindel ve İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ayşe Karan ve Darülaceze Başkanı Hamza Cebeci’nin konuşmalarının ardından hekimler eşiğinde Darülaceze sakinleriyle birlikte egzersiz yapıldı.
 
Yaşlanma ve ağrı, eklem sağlığı” konulu eğitimi gerçekleştiren Prof. Dr. Ayşegül Ketenci kireçlenmeler hakkında bilgi aktardı. Ağrılar konusunda bilgi veren Ketenci, sunumunun ardından Darülaceze sakinleriyle birlikte uygulamalı egzersiz çalışması gerçekleştirdi.
 
“Yaşlanmada önemli sorun kırıklar; düşmelerin önlenmesi, kemik sağlığı” konulu eğitimi gerçekleştiren Prof. Dr. Dilşad Sindel dünyada 200 milyon kişide kemik erimesi olduğunun ve daha çok kadınlarda görülen bir rahatsızlık olduğunu aktardı. Her 3 kadın ve her 5 erkekten birinde 50 yaşından sonra kırık riskinin arttığını belirten Sindel, kemik erimesi riskini azaltmak için düzenli egzersiz yapmanın ve sağlıklı beslenmenin önemini vurgulayarak, kalsiyum ve D vitamininden zengin yiyeceklerin alınması, güneş ışınlarından yararlanma,  sigara, alkol ve gazlı içecek tüketimine dikkat edilmesi gerektiğini aktardı.
 
“Yaşlanma ile neler değişiyor, bunlar önlenebilir mi?” konulu açılış sunumunu gerçekleştiren Prof. Dr. Ayşe Karan yapılan çalışmalarda düzenli egzersizin, egzersize 85 yaşından sonra başlayanlarda bile yaşam süresini hiç egzersiz yapmayanlara göre 3 yıl uzatabildiğini belirtti. Karan, rehabilitasyon tedavilerinde egzersizin hangi yaşta yapılırsa yapılsın etkilerini gördüklerini aktardı.

Devamı

SPOR

Evde boks egzersizleri!

Umut Doğan Yıldız

-

Boks yapmaya başlamak istiyorsanız, evde bu hareketlerle kendinizi sınayabilir, süreklilik haline getirdiğiniz bu antrenmanla çevikliğinizi artırabilirsiniz.

1-2 burpee

Bu, tüm vücut antrenmanı ve boks pratiğinin tek bir noktada birleşimidir. Boksör duruşunuza geçin, sol direk yumruk atın ve ardından sağ yumruk atın. Hemen göğsünüzü yere indirerek bir burpee yapın, ardından ayağa kalkıp hızla boksör duruşuna geri dönün. Bu 1 tekrardır. Bazı zamanlar EverybodyFights’ta bu hareketi 3 dakika boyunca yaparsınız.

Bird-dog plank

Yumruğun mekanikleri, bacağınızdan ters taraftaki kolunuza enerji aktarmak için merkez bölgenizi zorlar. Bird-dog plank de bunu taklit eder ve sizi dengede tutmak için merkez bölgenizi zorlar. Pushup pozisyonuna
girin, ardından sağ elinizi ve sol bacağınızı yerden kaldırın. Kalçanızı sabit tutun. Bir süre tutun, ardından diğer tarafla tekrarlayın. Bu bir tekrardır, bir dakika boyunca tekrarlayın.

Duck walk

En iyi boksörlerin dövüşün sonuna dek dayanabilen güçlü bacakları vardır ancak sadece squat yapmıyorlar. Duck walk’u deneyin: Üst bacağınız yere paralel olana dek squat yapın. Bu pozisyonda kalarak 10-15 metre yürüyün. Geri dönüp tekrar yürüyün. 3 set yapın. Daha da zorlanmak için her duck walk setinin ardından 20 saniye boyunca direk ve kroşe vuruşlar yapın.

Boks yapmanın incelikleri!

Devamı

SPOR

Boks yapmanın incelikleri

Umut Doğan Yıldız

-

Bu öneriler ile duruşunuzu düzeltin, yumruk atmayı öğrenin ve doğru anın hangisi olduğunu öğrenin. İşte evde boks dersleri

Antrenmanda 15 rauntluk işkencenin 10. raundunun sonuna geliyorum. Antrenörüm George Foreman III bağırıyor, “Daha sert! Öfkenizi ortaya çıkarın!” Sonraki 30 saniye boyunca hepimiz kum torbalarını pataklıyor, kroşe üzerine kroşe atıyoruz. Bu, Manhattan’daki EverybodyFights’ta verilen Trainx360 dersi. Derse katılan eşit sayıdaki 30 erkek ve kadın için de dersler gayet açık. İlk olarak, tüm gücünüzle bir şeyi yumruklamak harika hissettiriyor. İkincisi, korkunç derecede yorucu. Zil çaldığında dinlenmeyi unutun: Yere düşüyor ve boks eldivenleri hala elimdeyken plank yapıyorum.

Tüm bunlar, EverybodyFights’ın yaratıcısı Foreman’ın yaptığı antrenmanların bir örneği. Hem eski tarz boksu hem de diğer spor salonu makinelerini kullanarak sizi yağ yakmış, kas kazanmış ve dövüşe hazır bir hale getiriyor. Ancak Manhattan’da yaşamıyor olmanız, bir boksörün gücüne, kaslarına ve Foreman’ın tavsiyelerine erişemeyeceğiniz anlamına gelmez. Her zamanki antrenmanınızı, EverybodyFights’tan sizin için aldığımız bazı hareketler ve bilgilerle üst düzeye taşıyın.

Duruşunuzu bulun

İki elinizi de kaldırın; omuzlarınızı rahat bırakın; yumruğunuz tarafından korunması için çenenizi indirin. Sağ elinizi kullanıyorsanız sağ ayağınızı solun gerisine atın ancak ağırlığınızı eşit şekilde dağıtmış olun. Ayaklarınız arasında ileri geri kolayca sıçrayabiliyor olmalısınız.

Yumruk atmak için itin ve çekin

En önemli yumruk, direk vuruştur (sağ elinizi kullanıyorsanız sol elle yapılan hızlı bir vuruş). Güçlü sağ kroşe bunu izler. Doğru etkiyi yaratmak için sadece yumruk atmayın. Sağ kolunuzu öne iterken, sağ kalçanızı öne doğru döndürün ve aktif bir şekilde sol elinizi ve sol kalçanızı geri çekin. Foreman, yeni gelenlere bunu öğretmek için Airdyne kullanıyor. Bisikletin kollarından birini çektiğinizde diğerini itmelisiniz.

Doğru anı seçin

Her yumruğunuz en sert vuruşunuz olmak zorunda değil. EverybodyFights derslerinin hepsinde bunu dakikalar içinde öğrenirsiniz. Sağ direk vuruşlarınızı, aparkatlarınızı ve kroşelerinizi kum torbasına indirin; ancak her yumrukta agresif olmayın. Özellikle de direk vuruşlarda buna dikkat edin çünkü dengenizi bozabilir ve sizi ataklara açık hale getirebilir.

Devamı

Popüler