Bizi Takip Edin

SPOR

ÇAĞDAŞ BODRUM YARI MARATONU

Umut Doğan Yıldız

-

Çağdaş Bodrum yarı maratonu 5-7 Ekim tarihleri arasında.

Kımız Bodrum Organizasyon A.Ş. tarafından ve Çağdaş Holding isim sponsorluğunda bu yıl birincisi düzenlenecek olan Çağdaş Bodrum Yarı Maratonu, 21k, 10k ve 5k parkurları, Takımlar Yarışıyor ve Minik Mandalinalar Koşuyor etaplarıyla, 5-7 Ekim tarihlerinde Bodrum’da spor turizmine yeni bir soluk getirip, her yaştan ve düzeyden koşu severleri Bodrum’a getirmeyi hedefliyor.

Tüm dünyada yükselişte olan spor turizmi aracılığıyla Bodrum’a sürekliliği olan bir spor festivali kazandırılıp, etki çevresine sosyal sorumluluk anlayışını da katarak, Bodrum’a deniz, kum, güneş ve gece hayatı dışında yeni bir algının kazandırılması amaçlanıyor. Çağdaş Bodrum Yarı Maratonu’nun mottosu olan “adım at” sadece koşmayı değil, yaşamımızda kendimiz ve çevremiz için attığımız güzel adımları, hedeflerimizi, umutlarımızı da ifade ediyor.
Çağdaş Bodrum Yarı Maratonu, yarattığı iki farklı sosyal sorumluluk projesini kayıtlı sporcuları ile birlikte gerçekleştirecek. Madalyalar ve çantalar, Bodrum Sağlık Vakfı bünyesindeki çocuklar tarafından Çağdaş Bodrum Yarı Maratonu için özel olarak tasarlanacak ve üretilecek. Aynı zamanda Bodrum Geçici Hayvan Barınakları iş birliği ile yapılacak her kayıt için hem sokak hayvanlarına destek olunacak hem de mama kampanyası yürütülecek.

Türkiye’nin St.Tropez’i diye nitelendirilip modern kalıplara sığdırılarak anlatılsa da doğal dokusunu ve kültürünü her şeye rağmen koruyan, nostaljiyle modern hayatın, köy hayatıyla teknolojinin uyum içinde birleştiği Bodrum’da, parkurlar büyük bir titizlikle belirlendi. Engin Çetinay’ın proje direktörlüğünde, Running Academy’den Özgür Tetik ve Tuğba Tetik’in sportif direktörlüğünde ve Ankarunning kurucu kaptanı Çağrı Ünal’ın destekleri ile organizasyonun her adımı, detayları ile planlandı. Bodrunners ve Ankarunning koşu gruplarının sportif partner olarak destek vereceği bu yarışta, keyifli bir koşu için yapılan hazırlıklar ile yarışmacılar tarihin farklı dönemlerine tanıklık ederken Bodrum’un begonvil nakışlı, mavi çerçeveli beyaz evlerini, denize açılan dar sokaklarını, rüzgâra karşı vakur bir duruş sergileyen yel değirmenlerini, neredeyse dört mevsim dalında duran limonlarını, kokusu
başka, tadı bambaşka mandalinalarını, sarı kızlarını, kedi köpek bir arada uyuyan sokak hayvanlarını ve guletlerini de selamlayıp bitiş çizgisine ulaşacak.

 

ETKİNLİK PROGRAMI

5 EKİM CUMA
Fuar
Kayıt ve Yarış Kitlerinin Dağıtımı
Technogym Club Catamaran
Spor Festivali

6 EKİM CUMARTESİ
Kayıt ve Yarış Kitlerinin Dağıtımı
Emine Başarır ile Yogalates
Minik Mandalinalar Koşuyor
Spor Söyleşileri
#BeatBodrum Ritmi Hisset 4K
Yarış Brifingi
Sadece Makarna Partisi Değil
Konser & DJ Performans

7 EKİM PAZAR
21K / 10K / 5K Start
Konser & DJ Performans
Ödül Töreni
Finisher Party Mandalin Sound

SPOR

KOLTUĞU KULLANARAK KAS YAPIN

Umut Doğan Yıldız

-

Tüm dünyada hızla yaygınlaşan, evleri her bakımdan yaşam alanına çevirme alışkanlığı kendini evde spor alanında da gösteriyor.

İsterseniz evinizi ufak bir spor salonuna çevirebilirsiniz. İlk önce bu programı deneyin ve ardından evinize uygun spor aletlerini edinin

Talimat: Hareketleri 50’şer saniye süresince, aralarında 10’ar saniye dinlenerek yapın. Hip thrust ve split squat hareketlerinde, her bir bacağınızla 25’er saniye geçirin.Hareketi bir bacağınızla 25 saniye yapın ve diğer bacağınıza geçerek 25 saniye daha yapın. Antrenmanı şınav varyasyonları ile bitireceksiniz. Toplamda 3-5 tur olacak şekilde yapın. 

 

1- SINGLE-LEG HIP THRUST

Başınızı ve omuzlarınızı desteklemesi için koltuktan faydalanın. Kollarınızı T şeklinde yanlara açın. Sağ bacağınızı göğsünüze doğru çekerken, kalçanızı yukarı kaldırın. 

2- BULGARIAN SPLIT SQUAT

Sağ ayağınızı arkanıza, koltuğun üstüne alın ve gövdenizi olabildiğince alçaltın. Önde kalan topuğunuzu yere bastırın, oradan aldığınız kuvvetle yükselin.

3- FEET-ELEVATED PUSHUP

Ayaklarınızı koltuğa yerleştirin ve göğsünüzü yere yakınlaştırın. Koltuğa zarar gelmesini istemiyorsanız, ayaklarınızın altına bir havlu yerleştirin.

4- HANDS-ELEVATED PUSHUP

Ellerinizi koltuğa   yerleştirin ve göğsünüzü alçaltın.

Evde spor yapmaya alışmanız için yeterli olan bu hareketlerde seviye atlamak için evinize uygun spor aletlerine linki tıklayarak ulaşabilirsiniz! : Tıklayınız

Devamı

SPOR

SAKATLIK RİSKİ OLMADAN KAS KAZANIN

Umut Doğan Yıldız

-

Yüzmenin faydaları,yüzerek kilo vermek gibi sorular aklınıza geliyor. Yüzmek sakatlık riskini ortadan kaldırır ve sizin aynı yoğunlukta yaptığınız koşuya oranla daha fazla kalori harcamanızı sağlar.

Yüzme esnasında vücudun büyük bir kısmı sürekli kullanımda olduğundan, sakatlık riskini düşünmeden güçlenebilirsiniz. Aynı zamanda ihmal edilen kaslarınızı çalıştırabilir, bu sayede kaslarınız arasındaki güç dengesizliğini de onarabilirsiniz. Profesyonel bir yüzücüyü izlediğinizde, üst vücut ve alt vücut gücünün birbiriyle neredeyse aynı olduğunu görmenizin sebebi de budur.

Gethin’in yüzme planındaki ilk sürpriz ise antrenman sonrası kas ağrıları yaşamaması oldu. “Uzun mesafeler koştuğumda iyileşmek birkaç günümü alırdı. Ancak her gün yüzebilirim. Yüzmeyle o tarz bir vücut ağrısı veya yorgunluk hissetmiyorsunuz,” diyor. Walton da buna katılıyor: “Her gün yüzebilirsiniz ancak aşırı kullanım sakatlıkları yaşamazsınız.”

KALORİLERİ SUDA YAKIN

Kalori yakmanın en iyi yolu koşmak mıdır dersiniz? Spor salonu müdavimleri, suyun doğal gerilimiyle birleşen bu alternatif kardiyo yöntemini oldukça seviyor. Medicine & Sports in Science & Exercise dergisine göre, dakika başına kalori yakımı baz alındığında, yüzme antrenmanları koşuya kıyasla daha fazla kalori yakma potansiyeline sahip. Örneğin, 40 dakikalık zorlu bir yüzme antrenmanı yaptığınızda 1.000’den fazla kalori yakabilirsiniz. Durmayın, suya girin.

Devamı

SPOR

KAMP YAPMAK İÇİN 5 SEBEP!

Umut Doğan Yıldız

-

Hemen aleti, edevatı hazırlayıp, sırt çantanızı yanınıza alıp yola koyulmanız için sizi ikna edecek 5 sebebimiz var!

Yapılan araştırmalar teknolojiyle yaşayan modern insanın günde ortalama 5 saatini mobil telefonlara ayırdığını ortaya koyuyor. Bu herkes için geçerli olmasa da hemen hemen herkes vaktinin önemli bir kısmını dijital dünyada geçiriyor. Men’s Health erkeklerinin spor yaparak ve kişisel bakımlarına dikkat ederek öz saygılarını korudukları bir gerçek ancak toplum içinde genel olarak kişilikler birer ileti, bildiri haline gelmiş durumda. İnsanlar izledikleri bir konserin tadına varmak yerine bir daha geriye dönüp hiç bakmayacağı videoları çekmeyi tercih ediyorlar. Bu çekilen video ve fotoğraflar sosyal medyaya servis ediliyor ve eylemin beğenisi, o eylemin yapıldığını gören kişilerin “like” etmesi ile ölçülüyor. Konserde video çekme edimi, o konserden çok zevk aldığımız için mi yoksa sosyal medyada paylaşmak için mi? Bir kazada yaralılara yardım etmektense telefona sarılmak, heralde kazadan zevk alındığı için değildir ya da aslında öyle midir? bilemiyoruz.

Bütün bunların gerçekliğinin farkında olan ve şehir hayatından, teknolojiden biraz olsun uzaklaşmak isteyen herkes yüzünü doğanın yeşiline çevirmeli ve ruhunu biraz olsun arındırmalı. Bunun için kamp yapmak şahane bir fikir. 

Tüm bu duygusal yazıları bir yana bırakıp, doğada kamp yapmanın bilimsel gerçekliğini ele alırsak:

1. Biyolojik Saati Resetler

Televizyon izlemeden yapamıyorsunuz hatta televizyon açık bir şekilde uykuya dalmaya çalışıyor ve bunun size iyi geldiğini düşünüyorsanız eğer yanılıyorsunuz. Televizyon yaydığı mavi ışık sebebiyle uykuya dalmanızı bir hayli güçleştiriyor. Uyku anında salgılanan melatonin hormonu televizyon açıkken daha az salgılanmaya başlıyor ve bu da uyku kalitesinde ciddi bir bozulmaya sebep oluyor. Sağlıklı bir uyku için melatonin şarttır, melatonin içinse zifiri bir karanlık.  Bunun için en ideal ortam ise elektriğin olmadığı bir lokasyonda kamp yapmak. Doğada kamp gibi zifiri karanlıkta uyumak melatonin seviyesinde inanılmaz bir iyileşmeye sebep oluyor. Hatta sadece bir hafta sonunu kampta geçirmek biyolojik saatinizi sıfırlamanıza ve resmen yeni baştan başlamanıza sebep oluyor.

2. Yaratıcılığınızı Artırır

Yapılan çalışmalara göre açık havada vakit geçirmenin gerçekten yaratıcılığı teşvik ettiği ve dikkat yeteneğinizi arttırdığı gözlemlenmiş. Yapılan çalışmada, katılımcılar dört gün boyunca doğayla başbaşa bırakılmış ve her türlü teknolojik aleti kullanmaları yasaklanmış. Doğa yürüyüşü yapmak, kamp ateşi yakmak ve çadır kurmak gibi doğa aktiviteleri yapmaları ise serbest bırakılmış. Yaptıkları bu doğa gezisi süresince katılımcılar, çeşitli yaratıcılık testleri yapmak zorunda bırakılmışlar. Bu süre içinde araştırmacılar, katılımcıların test puanlarında yüzde 50’lik bir artış görüldüğü saptanmış. Yani doğada, şehir hayatının karmaşasına kıyasla çok daha kreatif işler çıkarmışlar.

3. Kolayca Çözüm Üretmenizi Sağlar

Doğa ile baş başa kalmak hızlı çözüm üretebilmeyi beraberinde getirir. Her şeyi google’a soramadığınız bir ortamda zaman geçirmek, doğayı keşfetmeniz için oldukça önemli bir deneyim olacaktır. Bu sayede karşılaştığınız problemlere doğadan yardım alarak çözümler üretebileceksiniz.

4.Stresten Uzaklaştırır

Elbette kamp yapmak sizi rahatlatacaktır ama kamp yapmak yerine doğa ile ilgili herhangi bir sporla ilgilenmek de sizi en az kamp yapmak kadar büyük bir huzura kavuşturacaktır.  Günübirlik trekking yürüyüşleri de zihninizi birkaç saat boşaltmanız için mükemmel olacaktır.

5. Sağlığınıza İyi Gelir

İhtiyacınız olan şey sessizlik. Şehir hayatında durmadan her bir yanınızı gürültü sarmış durumda. Doğanın o naif sesine ihtiyacınız var. Kuş cıvıltısı, usul usul akan derenin tatlı sesi,  sizi iç huzura kavuşturacak ve kulaklarınızın pasını sökecektir.

İhtiyacınız olan kamp malzemeleri

Devamı

Popüler