Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

CABRIO KEYFİNDE ÇITA ZİRVEYE ÇIKIYOR

ERKEK AKLI

CABRIO KEYFİNDE ÇITA ZİRVEYE ÇIKIYOR

-

 

Mercedes yeni E-Serisi Cabriolet teknolojik yenilikleri, şık tasarımı ve sürüş keyfini artıran özellikleriyle karşınızda. Yazı: Harun Harunoğlu

Mercedes-Benz, yeni Cabriolet ile birlikte E-Serisi ailesinin beşinci ve en genç üyesini satışa sunuyor. Böylece tüm E-Serisi ailesi bir yıl gibi bir süre içerisinde
yenilenmiş oluyor. Serinin bu en yeni üyesini denemek için Alpler’de iki günlük bir geziye davet edilince bu fırsatı kaçırmadım. İsviçre’ye inince ilk iş otomobilleri almak için Cenevre’den Fransa’da bulunan Crozet’e geçtik. Burada kısa bir basın toplantısı için beklerken, yeni E sınıfında bulunan çeşitli teknolojileri inceleme imkânım oldu.

Elmas görünümlü ön ızgarada tam ortada konumlandırılan “yıldız” ile yüksek performanslı LED ön farlar, “Powerdome” olarak adlandırılan güç kamburlarına sahip uzun motor kaputu ve tamamen açılan yan camlar, yeni Mercedes-Benz E-Serisi Cabriolet’nin dinamizmine vurgu yapıyor. Arkaya doğru uzayan kaslı omuz çizgisiyle ince ve zarif tasarımlı iki parça LED stop lambaları gibi detaylar, dört koltuklu Cabriolet’nin sportif dinamizmini tamamlıyor. Sedan model ile kıyaslandığında 15 mm daha alçak olan yürüyen aksam, Cabriolet’nin lüks sportif görünümünü desteklerken, standart olarak sunulan 17 inçlik jantlar sportif görünümü tamamlıyor.

Modern Lüksü Yansıtan Sportif İç Mekân

İlk gün rotası Annecey Gölü çevresinden dolaşarak, Mont Blanc tünelinden Courmayeur’e gidiş. Adeta yağlı boya bir tablonun içinde yol almaya başlıyoruz. Yol boyunca küçük yerleşimler, manzaralar, Alpler’e tırmanmaya başladıkça kıvrımları artan yollar, kısaca böyle bir yolculukla ilgili klişe sayılabilecek bütün güzellikler etrafı kaplıyor. Üstü açık bir Mercedes ile bu yollarda ilerlerken gülümsememek mümkün değil. Bu gülümsemeyi sağlayan birkaç etken var. Öncelikle içinde oturduğunuz mekân başrolde.

Yeni E-Serisi Cabriolet’nin iç mekânı lüks ile sportif tasarımı bir arada sunuyor. Gösterge panelinin üst kısmı havada süzülüyor izlenimi veriyor ve sürücü kapısı ile bütünleşen gösterişli kaplamanın üzerine konumlanıyor. Kaliteli malzemelerle ve üst düzey işçilik yaklaşımıyla bezenen kokpit, yüksek kalite algısıyla dikkat
çekerken, sportif ve şık bir karakter sergiliyor. Cabriolet’nin yaşam alanında her biri sportif tasarımlı ve son derece konforlu dört adet bağımsız koltuk bulunuyor.
Sportif tasarımlı entegre başlıklı koltuklar güçlü yan yükseltileri, koltuğun tasarımıyla bütünleşen ergonomik koltuk başlıkları ve isteğe bağlı olarak sunulan ense bölgesi ısıtma sistemi Airscarf ile benzersiz bir sürüş deneyimi vadederken, otomatik emniyet kemeri uzatma sistemi sunuluyor.

Premium Sınıf Kumaş Tente

Cabriolet’nin kumaş tentesi; koyu kahve, lacivert, koyu kırmızı veya siyah olmak üzere farklı renk alternatifleriyle sunuluyor. Kumaş olmasına rağmen kapalı olduğunda coupe bir otomobilde olduğunuzu düşünebilirsiniz çünkü ses ve ısı izolasyonu mükemmel. Ayrıca tente açıkken Aircap ve Airscarf sistemleri korktuğum gibi çevreden kopuk bir deneyim yaşamanızı sağlamıyorlar. Tersine elementlerin içinde ama rahat bir yolculuk sağlıyorlar. Rüzgârı, açık havayı hissediyorsunuz ancak yan yana oturan insanların birbirini duymak için bağrışmasını sağlayan türbülans gürültüsünden eser yok.

Anlayacağınız, Cabriolet’den alınan kumaş tente, gerek dayanıklılık gerekse kullanım kolaylığı ile yüksek kalite beklentilerini fazlasıyla karşılıyor. 50 km/sa hıza kadar hareket halindeyken de açılabilen tente, 20 saniyede tamamen açılıyor ve kapanıyor. Açılan tente, bagajda kendine ayrılmış olan bölmeye tamamen sessiz bir şekilde katlanıyor. Bir rulo, tente ile bagajı birbirinden ayırıyor. İsteğe bağlı olarak sunulan Cabriolet Konfor Paketi kapsamında devreye giren tam elektrikli
mekanizma sayesinde, tente açıldıktan sonra sürücünün manuel olarak bagaj rulosuna müdahale etmesi gerekmiyor.

Sadece ses yalıtımıyla öne çıkmakla kalmayan tente, aynı zamanda mükemmel bir iklimlendirme konforu ile Cabriolet için ideal bir dört mevsim kullanımı sunuyor.

Verimliliği Yüksek, Güçlü Motorlar

Yeni Cabriolet’nin satışa sunulması ile birlikte ilk etapta yüksek verimlilik seviyesine sahip, güçlü, benzinli ve dizel motor seçenekleri sunuluyor. Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC, Cabriolet için bir ilk olmasıyla öne çıkıyor. Öte yandan ilerleyen dönemlerde farklı motor seçenekleriyle ürün gamı daha da çeşitlendirilecek.

Tüm motor seçenekleri, hızlı vites geçişlerine imkân tanıyan yeni dokuz ileri oranlı otomatik şanzıman 9G-TRONIC ile kombine ediliyor. Bu şanzıman modeli aynı zamanda motor devrini mümkün olduğunca düşük tutacak şekilde programlanmış.

Üstü Açık Kullanıma Duyarlı İklimlendirme Sistemi

Cabriolet otomobiller için özel olarak geliştirilen iklimlendirme sistemi, üstü açık veya üstü kapalı sürüşleri algılıyor ve iklimlendirmeyi buna göre uyarlıyor. Alışılagelmiş iklimlendirme sistemlerinin aksine, iklimlendirme tamamen otomatik olarak gerçekleşiyor. Sürücünün üstü açık veya üstü kapalı sürüşler için özel bir mod seçmesi veya sürüş koşullarına uygun bir ısı ayarı yapması gerekmiyor. Özellikle iklimlendirmenin daha hassas olduğu tentenin açılma veya kapanma
aşamasında, sistem geçiş fonksiyonuyla araç içerisinde daha fazla iklimlendirme konforu sunuyor.

Daha Büyük, Daha Lüks 

Öncüsü ile kıyaslandığında E-Serisi Cabriolet’nin uzunluğu, genişliği ve dingil mesafesi artış gösteriyor. 4.826 mm (+123 mm) uzunluğu, 1.860 mm (+74 mm) genişliği ve 1.428 mm (+30 mm) yüksekliği ile yeni E-Serisi Cabriolet öncüsünden daha büyük. Boyutlarla birlikte iz genişliği de artıyor. 1.605 mm (+67 mm) ön iz genişliği ve 1.609 mm (+68 mm) arka iz genişliği sürüş dinamiklerine olumlu yansıyor. Yaşam alanındaki artış büyük oranda arka koltuk yolcularına yarar sağlıyor. İster sürücü olsun ister beraberindeki yolcular, her biri bağımsız dört adet koltuk benzersiz bir uzun yol konforu sunuyor.

Continue Reading
Advertisement

ERKEK AKLI

Mango Erkeği Hugo Sauzay’dan tavsiyeler

-

Mango erkeği Hugo Sauzay, merak edilenleri yanıtladı. İşte onun tavsiyeleri.

1- Sen bir modelsin ama aynı zamanda bir iç tasarım şirketine sahipsin. Bu iki alanın ne kadar bağlantılı olduğunu düşünüyorsunuz?

Seyahatler ve toplantılardan besleniyorum, moda ile yaptığım için şanslıyım. Bana farklı kültürlerle, insanlarla ve farklı yaşam biçimleriyle tanışma şansı veriyor. Ne zaman başka bir yerde çekim yapsam, mimari detayların fotoğraflarıyla dolu telefonumla birlikte geri dönüyorum. Yaratıcı insanlarla çalıştığımız için şanslıyız ve onları kreatif süreçte izlemek büyük bir ilham kaynağı. Mimarlıkta olduğu gibi modada da hikaye anlatıcılığı önemlidir. Global bir proje sahip olmak için daha önce yapılan tüm çalışmalar esastır. Sadece kolay bir final görüntüsü değil, zamanın ötesinde bir proje yapmaya çalışıyorsunuz.

2- Katıldığınız projeleri nasıl seçersiniz? Dikkat ettiğiniz ana faktörler nelerdir?

En önemlisi projenin temelindeki insanlar. Moda olmak istemeyen ama doğru bir proje yaratmak isteyen biri.

3- Genç erkek ve kadınlara kendilerine daha güven duymaları için ne önerirsiniz?

Farklılıklara açık kalmak ve ilgi yarattıklarını anlamak. Hoşgörü dışında daha iyi bir yol olmadığını anlamalılar. En önemli şey, senin tutkularını yaşaman ve inanman.

4-Kendi tarzını nasıl tarif edersin ?

Klasik ve sade bir stilim var. Koyu jean, beyaz tişört bir tür üniforma. Kazak ve paltolar için güzel kumaşlara dikkat ediyorum.

5- Mango erkeği ne tür bir erkek?

Mango erkeği modern ve kendinden emin.

6-  Kampanya çekimi sırasında Mango ile olan deneyiminizden bahseder misiniz?

İskoçya’da tipik bir yağmurlu gün boyunca çekim yapıyorduk ancak arkadaş canlısı bir ekip tarafından ısındık. Çekimde hissetmedim, yeşil tarlalarla çevrili bir kalede, koyun ve atlarla dolu nehirlerde arkadaşlarımla daha fazla zaman geçirdim. Muhteşem bir yerdi. Arkadaşlarla rüya gibi bir hafta sonu oldu.

Devamı

ERKEK AKLI

Meditasyon yapmanın etkileri

-

Meditasyon yapmanın sağlığımıza ve ruhumuza etkileri nelerdir?

DERLEYEN: ZEYNEP İLAYDA ZAFER

Birçoğumuz daha çok burpee yapmak, kombucha’mızı evde hazırlamak ya da kolayca ketozise girebilmek gibi hedefler koyup, yolun daha yarısına gelmeden bunlardan vazgeçiyoruz.

Bunların yerine, size fazlasıyla gerçekleştirilebilir bir çözüm önermeme izin verin: Bir ay boyunca, haftada birkaç gün, sadece bir dakikalığına meditasyon yapmayı deneyin.

Sağlıklı alışkanlıklar edinmek zordur ve hedeflerimizi gerçekleştirme isteğinin azalarak bitmesinin bir nedeni var. Başarısızlığa programlanmış olabiliriz. Evrim bize hayatta kalmaya odaklanmış bir beyin miras bıraktı, uzun vadeli sağlık planlamasına yatkın olan bir beyin değil. Doğal seçilim bizi tehditleri algılamak, yiyecek ve eş bulmak için hazırladı, düzenli diş ipi kullanmak için değil. Size bu mütevazı ve bir ay sürecek olan teklifi yapmamın sebebi ise evrimin bu yönüne meydan okuduğumuz gerçeği. Bu konuda iki şey işinizi oldukça kolaylaştıracak:

İlk olarak, her gün meditasyon yapmaktansa haftada birkaç gün yapmak iyi bir hedef. Tutarlılık meyvesini verecektir: Ne kadar sık meditasyon yaparsanız işiniz o kadar kolaylaşır ve faydaları daha derin ve kalıcı olur. Fakat bir günü atlarsanız, içinizdeki eleştirmen başarısız olduğunuz konusunda canınızı sıkmaya fırsat bulamayacaktır. O yüzden bu yaklaşıma “neredeyse her gün” diyorum. Bu yaklaşımın özelliklerinden biri olan ve davranış değişikliği araştırmalarında ana noktalardan biri olan “psikolojik esneklik”; meditasyon pratiği, yeni bir spor salonu rutini ya da Esperanto öğrenmek gibi kalıcı bir alışkanlık edinmenize yardımcı olabilir.

İkincisi, bir dakika gerçekten çok ama çok kısa bir zaman dilimi. Bir dakikalık bir teklif rahatsız edici bir taahhüt gerektirmiyor. Dahası, rahatça ölçülebilir bir aralık. Bir dakikalık bir meditasyondan sonra, insanlar genellikle kendi kendilerine, “Zaten bir dakikaya ulaştım, biraz daha devam edebilirim,” diyor. Meditasyon hocası Cory Muscara’nın da açıkladığı üzere, bu çok önemli bir nokta çünkü “dışsal” bir motivasyondan (yapmak zorundaymışsınız gibi hissettiğiniz için meditasyon yapmak gibi), daha güçlü olan “içsel” motivasyona doğru (istediğiniz için meditasyon yapmak) geçiş yapıyorsunuz. Daha çok meditasyon yapmaya niyetlendiğiniz anda da gerçekten bununla ilgilendiğiniz için yapıyorsunuz ve bu da etkilerinin daha uzun sürmesini sağlıyor.

Şirketim 10% Happier, trilyon dolarlık şirket Apple’ın çalışanlarıyla her yıl bir ay boyunca yapılan “Mindful Minute” testini gerçekleştiriyor. Amaç, katılımcıların 30 gün içinde 25 gün, en az bir dakika boyunca düşünceleriyle bilinçli zaman geçirmesi. Bu yöntem, farkındalığın hayatlarına nasıl katkıda bulunduğunu anlamalarını sağlıyor ve kendilerini başarısız hissetmeden haftada bir günü kaçırma özgürlüğünü tattırıyor. (Katılmak için Apple çalışanı olmanıza gerek yok.)

Bu düşük çıtayla bile, yeni meditasyon alışkanlığını kalıcı hâle getirebilmenin daha stratejik yolları var:

PROGRAMINIZ HAKKINDA STRATEJİK DÜŞÜNÜN

Bazı insanlar belirli saatlere uymanın – yatmadan hemen önce, sabah ilk iş, egzersizden hemen sonra gibi  alışkanlık edinmeyi kolaylaştırdığını düşünür. Alışkanlık oluşumu üzerine çalışan bilim insanları ise “sıralama, rutin ve ödül”den bahsediyor. Siz de sıralama, rutin ve ödül döngüsünü izleyerek kendinize bir meditasyon şeması oluşturabilirsiniz. Örneğin, “Arabamı park ettikten sonra [sıralama] beş dakika meditasyon yapacağım [rutin] ve biraz sakinleşecek, farkındalığımın arttığını hissedeceğim [ödül].” Alışkanlığın yer edinmesi için bu döngüyü tekrar edin. Hatta günlük meditasyon seansınızı takviminize kaydetmek işe yarayabilir. Bununla beraber, eğer benim gibi öngörülemez bir programınız varsa, stratejik düşünmek meditasyonunuzu bulabildiğiniz zamana ve yere sıkıştırmak anlamına gelebilir.

KENDİNİZİ SORUMLU TUTUN

Bazı insanlar kendi kendilerine sağlıklı bir alışkanlık edinemeyebilirler. Ancak, başkaları onları sorumlu tuttuğu zaman bunu daha kolay yaparlar. Bu tarz bir sorumluluğu topluluk gibi bir şeye katılarak üstlenebilirsiniz. Bu, birkaç arkadaşınızı bir araya getirip işe koyulmak kadar basit de olabilir. Başka bir seçenek ise toplu meditasyon sınıflarına katılmanız olacaktır. Fakat iyice araştırma yapmalı ve bunları gidip kendiniz görmelisiniz.

FAYDALARINA ODAKLANIN

Tıpkı fareler gibi, bizler de bizi iyi hissettirdiği ve bize bir şey verdiği sürece bir eylemi yapmaya devam etmeye eğilimliyiz. Bu durumun da en az iki aşaması var.

İkinci aşama ise hem içsel durumunuz hem de dışarıya yansıttığınız davranışlarınız bakımından hayatınızda beliren faydalarını fark etmek. Ben, meditasyonun beni daha iyi hissettirdiğini ve daha iyi davranmamı sağladığını fark ettim. Meditasyonun en iyi çözüm olduğuna inanıyorum, yani iyi alışkanlıklar konusunda türünün en iyisi, çünkü düzenli bir doz farkındalık, diğer hangi çözümleri kovalamanız gerektiğini ve bunu en iyi şekilde nasıl gerçekleştireceğinizi çözmeniz bakımından ihtiyacınız olan açıklığı ve akıl sağlığını size sağlayabilir.

Bence denemeye değer. Son birkaç yıldır ne zaman meditasyon hakkında bir konuşma yapsam, şu tavsiyeyi veriyorum: Bir ay meditasyon yapmayı deneyin, hiçbir işe yaramadığını düşünüyorsanız Twitter’da beni bulun ve bana bir geri zekâlı olduğumu söyleyin. Bu süreçte birçok kişi bana geri zekâlı dedi, ama bu nedenle değil.

Devamı

ERKEK AKLI

Stres, yağ yakmayı engelliyor

-

Yapılan araştırmalara göre stresli olmak yağ yakımını engelliyor.

Beyniniz haftanın yedi günü alarm veriyorsa, yağ yakmanız da imkânsızlaşır. Pure Sports Medicine’in kuvvet antrenörü Andy Reay’e kulak vererek biraz sakinleşin.

Kortizol adlı stres hormonunu mutlaka daha önce duymuşsunuzdur. Bu hormonun seviyesi kronik olarak arttığında vücudunuzda yağ depolamaya yol açan enzimler tetiklenir ve karın kaslarınız açıkça gözükmez. Bu hormon uyku kalitenizi de bozarak testosteron üretiminizin azalmasına yol açar ve antrenmanlardan aldığınız verimi azaltır.

Neyse ki bu sorunu çözmenin birkaç farklı yolu var. İlk olarak düzensiz beslenme alışkanlığınızdan kurtulmayı deneyebilirsiniz. Yemek yediğiniz zamanlarda vücudunuz insülin hormonu salgılar ve bu hormon kortizol hormonunun etkilerini ortadan kaldırır. Bu nedenle sık ama az yemek, akşam yemeğinde çok fazla beslenip sonrasında telafi etmeye çalışmaktan daha akıllıca bir yöntemdir.

Kendinizi yorgun hissettiğinizde daha sıkı çalışmayı denemekse stresinizi artırarak karın kaslarınıza giden yolu uzatacaktır. Hafta içinde yüzme gibi düşük darbe etkili sporları deneyebilir ya da kuvvet antrenmanlarına devam etmek istiyorsanız düşük ağırlık-yüksek tekrar prensibini benimseyebilirsiniz. Yani ağır çalışmaları pazar gününe saklamayı düşünebilirsiniz. Bazı sporcular bu gibi durumlarda kalp atışı değişkenliğini takip eder. Elite HRV gibi uygulamalarla kalp atışlarınız arasındaki süreyi ölçmek size vücudunuzun yorgunluk veya stres durumuna dair bilgi vererek antrenmanlarınızı daha etkin bir biçimde tasarlamanızı sağlar. Öte yandan takviye edici gıdaların da yardımına başvurabilirsiniz. Bu takviyelerin kötü yaşam şartlarınızı düzeltmek gibi maharetleri olmasa da magnezyum, C vitamini ya da daha az bilinen, hücre zarınızı oluşturan fosfatidilserin gibi takviyeler stres seviyenizi azaltmada yardımcınız olabilir. Derin bir nefes alın ve karın kaslarınızı çıkarmak konusunda endişeli davranmaktan vazgeçin.”

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com