Bizi Takip Edin

FITNESS

BU TERİMLER ÇALIŞMA PROGRAMINIZI RENKLENDİRECEK

-

 

Spor salonundasınız. Çok sıkı çalışıyorsunuz ve her şey planına göre gidiyor. Taa ki, arkadaşınızın size bilmediğiniz bir terimle sorduğu bir soruya kadar. Biraz anlıyor gibisiniz fakat… Bu sizin kafanızı biraz karıştırdı dimi? 

terimler

Kafanız daha fazla karışmasın ve duyduğunuz kelimelerden ürkmeyin diye sporda kullanılan bazı ilginç kelimeleri sizin için derledik.

Drop sets

Drop sets, yaptığınız hareketin son tekrarından sonra ağırlık azaltıp, birkaç tekrar daha yapmak anlamına gelir. En büyük özelliği ve faydası, kas büyümesine oldukça fazla fayda sağlamasıdır. Bu nedenle profesyonel vücut geliştiriciler tarafından sık bir şekilde uygulanır. Bunu bir örnekle açıklayacak olursak, 100 Kg ile bench press yaptığınızı varsayın. En fazla 12 tekrar yaptığınız bench press’te son itişten sonra arkadaşınız ağırlıktan 30 kilo çıkartsın. siz 12. tekrardan sonra harekete 70 kilo ile devam edin. 70 kiloyla yapabildiğiniz son tekrara kadar yapın ve 20 kilo daha kilo azaltın.

DROP SETS

Drop set dambell, barbell ve makine ile yapılabilir. Barbell ile yaparken yanınızda iki arkadaşa ihtiyacınız olacak.

İzole egzersizleri

Sadece bir eklem ve kas grubunu çalıştıran egzersizlere izole egzersizler denir. Sakatlık tedavisinde, simetri bozukluğunda ve hedef odaklı çalışmalarda kullanılır. Çalıştırdığınız kas liflerini izole egzersizlerde daha rahat bir biçimde takip etme imkanınız vardır. Bu tarz egzersizler daha küçük kas gruplarını hedeflediğinden daha az kalori harcatır. Bu yüzden daha hızlı bir şekilde yağ yakmak isteyen kişiler için pek uygun bir seçenek değildir. Calf raise, triceps extensions, leg extensions, biceps curl, lateral, front raise gibi hareketler izole egzersiz sınıfına girer.

izole egzersizler

Muscle Confusion ( Kas karışıklığı)

Kulağa biraz garip geliyor değil mi? Belki terli bir şekilde yapılan iniş çıkış hareketini çağrıştırıyor. Fakat bu bir egzersiz programınıza katacağınız bir yöntem. Bu yöntemle her hafta programınızı, dinlenme sürelerinizi ve ağırlıkları değiştirin. Tekrarlanan aynı program kas gelişimini yavaşlatır. Ancak kaslarınıza uygulayacağınız şoklar, daha hızlı büyümeyi teşvik edecektir.

muscle confusion

Maxing out

Vücut geliştirme dünyasına yeni katılan terimlerden biri olan “maxing out” ağır bir çalışma için uygulanan yöntemdir. Vücut geliştirme uzmanlarına göre bu çalışma tek bir tekrarla ağır bir ağırlık altına girip, kas gücü inşa etmek anlamına geliyor.

MAXİNG OUT

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

-

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler