Bizi Takip Edin

FITNESS

BU TERİMLER ÇALIŞMA PROGRAMINIZI RENKLENDİRECEK

-

 

Spor salonundasınız. Çok sıkı çalışıyorsunuz ve her şey planına göre gidiyor. Taa ki, arkadaşınızın size bilmediğiniz bir terimle sorduğu bir soruya kadar. Biraz anlıyor gibisiniz fakat… Bu sizin kafanızı biraz karıştırdı dimi? 

terimler

Kafanız daha fazla karışmasın ve duyduğunuz kelimelerden ürkmeyin diye sporda kullanılan bazı ilginç kelimeleri sizin için derledik.

Drop sets

Drop sets, yaptığınız hareketin son tekrarından sonra ağırlık azaltıp, birkaç tekrar daha yapmak anlamına gelir. En büyük özelliği ve faydası, kas büyümesine oldukça fazla fayda sağlamasıdır. Bu nedenle profesyonel vücut geliştiriciler tarafından sık bir şekilde uygulanır. Bunu bir örnekle açıklayacak olursak, 100 Kg ile bench press yaptığınızı varsayın. En fazla 12 tekrar yaptığınız bench press’te son itişten sonra arkadaşınız ağırlıktan 30 kilo çıkartsın. siz 12. tekrardan sonra harekete 70 kilo ile devam edin. 70 kiloyla yapabildiğiniz son tekrara kadar yapın ve 20 kilo daha kilo azaltın.

DROP SETS

Drop set dambell, barbell ve makine ile yapılabilir. Barbell ile yaparken yanınızda iki arkadaşa ihtiyacınız olacak.

İzole egzersizleri

Sadece bir eklem ve kas grubunu çalıştıran egzersizlere izole egzersizler denir. Sakatlık tedavisinde, simetri bozukluğunda ve hedef odaklı çalışmalarda kullanılır. Çalıştırdığınız kas liflerini izole egzersizlerde daha rahat bir biçimde takip etme imkanınız vardır. Bu tarz egzersizler daha küçük kas gruplarını hedeflediğinden daha az kalori harcatır. Bu yüzden daha hızlı bir şekilde yağ yakmak isteyen kişiler için pek uygun bir seçenek değildir. Calf raise, triceps extensions, leg extensions, biceps curl, lateral, front raise gibi hareketler izole egzersiz sınıfına girer.

izole egzersizler

Muscle Confusion ( Kas karışıklığı)

Kulağa biraz garip geliyor değil mi? Belki terli bir şekilde yapılan iniş çıkış hareketini çağrıştırıyor. Fakat bu bir egzersiz programınıza katacağınız bir yöntem. Bu yöntemle her hafta programınızı, dinlenme sürelerinizi ve ağırlıkları değiştirin. Tekrarlanan aynı program kas gelişimini yavaşlatır. Ancak kaslarınıza uygulayacağınız şoklar, daha hızlı büyümeyi teşvik edecektir.

muscle confusion

Maxing out

Vücut geliştirme dünyasına yeni katılan terimlerden biri olan “maxing out” ağır bir çalışma için uygulanan yöntemdir. Vücut geliştirme uzmanlarına göre bu çalışma tek bir tekrarla ağır bir ağırlık altına girip, kas gücü inşa etmek anlamına geliyor.

MAXİNG OUT

FITNESS

Basketbol İçin Antrenman Programı 1

Umut Doğan Yıldız

-

Basketbol antrenmanları için güçlendirici ve kondisyon artırıcı egzersiz programı serisi hazırladık.

Personal Trainer / Master Trainer Can Bayık, basketbol oynarken performansınızı en üst seviyeye çıkarmak ve sizi sakatlıklardan korumak için Men’s Health takipçilerine özel 4 haftalık bir antrenman programı hazırladı. Uygulamanız gereken bu antrenmanın ikinci programını videoda görebilirsiniz. Bu antrenman programı toplamda 3 set sürüyor ve 4 hareketten oluşuyor. Antrenör Can Bayık, hareketleri 45 saniye uygulamanızı ve aralarda 15 saniye dinlenmenizi öneriyor. Tekrar başa döndüğünüzde aralarda 1 dk dinlenmeyi de unutmayın. 

Bu videoda göreceğiniz başlıca hareketler Around The World, Core Bag Reverse Lunge, Dumbbell Lateral Raise, Front Raise, Montain Climber’dan oluşuyor.

Devamı

FITNESS

Omuzlarınızı ateşyelecek 4 hareketlik dumbbell antrenmanı

-

Editör :

Vücudunuzu dumbbelllardan güç alarak dönüştürün.

Dumbbell, en yaygın kullanılan fitness ekipmanı olabilir. Fakat bu kadar yaygın olması, dumbbell antrenmanlarının sıkıcı olmasını gerektirmiyor.

Bu antrenmanda, antrenör Alexia Clark curl ve press gibi klasik hareketleri küçük numaralarla modifiye ederek, merkez bölge ve omuz dayanıklılığını geliştirmeyi, dolayısıyla da üst gövdenizi şekillendirmeyi hedefliyor.

 

Dumbbell row hareketi sırtınızı ve omuzlarınızı hedeflerken, merkez bölgenizi de çalıştıracak. Sonraki hareketle birlikte omuzlarınız, ağırlığı göğüs seviyesinde tutmak için yer çekimine meydan okurken, özellikle ön ve yan omuz kaslarınız ekstradan çalışacak.

Dumbbell single-arm split-stance rows and presses hareketi ile 2 klasik üst gövde hareketini tek bir kalemde yapacak ve metabolizmanızı ateşleyeceksiniz.

Dumbbell circle press, triceps kaslarınızın desteği olmaksızın omuzlarınıza ekstra yük bindirecek. Ayrıca biceps kaslarınızı da çalıştıracaksınız. Özetle, hem biceps hem de omuz kaslarınız cayır cayır yanacak.

 

Talimatlar: Aşağıda yer alan hareketleri sırası ile 40’ar saniye yapın. Her bir hareketin arasında 20 saniye dinlenin.

  1. Dumbbell row reach
  2. Dumbbell 2-hand position pull
  3. Dumbbell single-arm split-stance row and press
  4. Dumbbell circle press

Bu, 1 turdur. Toplamda 3-5 tur yapın.

Devamı

FITNESS

Engellere meydan okuyan model

Umut Doğan Yıldız

-

2014 yılında geçirdiği bir kaza sonucu bir bacağını kaybeden Brezilyalı model Paola Antonini, engellere meydan okuyor.

25 yaşındaki Paola Antonini, 2014 yılında alkollü bir sürücünün kendisine çarpması sonucu bir bacağını kaybetti.

Bu gönderiyi Instagram’da gör

Freedom ✨#casaneuronha19. 📷@adaltojr

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Yoğun fizyoterapi seansları sonucunda tek bacaklı bir hayata kucak açan Paola, şort ve bikini giymeye devam ediyor.

Bu gönderiyi Instagram’da gör

2009 x 2019. Separadas por uma pequena coisinha 👣💛🌟. Mas quanto aprendizado, quanto amadurecimento. Novinha, com tantas inseguranças sobre o corpo e hoje, com essa pernoca neon! Acho que o maior aprendizado foi a me amar, amar meu corpo e a saber aonde está nossa real beleza. Ela vem de dentro, vem da autoconfiança, da alegria. Hoje amo e reconheço meu corpo sendo amputada, vejo fotos antigas e parece que falta algo! Faltava mesmo 💛 Tive uma perda física, mas ganhei tanto dentro de mim! Hoje sim me sinto completa!✨ – 2009×2019. Young, so insecure with my body and today, with my neon leg! I’ve learnt so many things, but specially to love me and love my body. True beauty comes from inside – from self confidence, from happiness. Today I feel complete ✨💛 #10yearschallenge #10yearchallenge

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Kendisiyle aynı durumda olan insanlara örnek olmak istediğini söyleyen ünlü model, spor yapmayı da ihmal etmiyor.

Bu gönderiyi Instagram’da gör

☀️

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Bu gönderiyi Instagram’da gör

Cheguei, @universalorlando ❤️✨ #readyforuniversal 📸@managollo

Paola Antonini (@paola_antonini)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com