Bizi Takip Edin

FITNESS

BU DÖNÜŞÜM HİKAYESİ, KİLO KORUMASININ NE KADAR ZOR OLDUĞUNU KANITLIYOR

-

 

Jimmy Fisher’ın dönüşüm hikayesine ve sonrasında yaşadıklarına kulak verin.

Yukarıda gördüğünüz before-after fotoğrafındaki adamın adı Jimmy Fisher. Bu adam, bir zamanlar 122 kilogram ağırlığındaydı. Yağsız ve kaslı bir vücuda sahip olabilmek için kilo vermeye başlamıştı. Eski nişanlısı, nişanı atıvermişti ve Fisher da kafasını biraz dağıtmak için kendisini spor salonuna vurmuştu.

Fisher tam 7 ay boyunca haftanın çoğu gününü 40 dakika kardiyo ve hemen ardından gelen 90 dakikalık kuvvet antrenmanlarıyla geçirdi. Hayatından fast food’u çıkardı. Şeker krizlerini önlemek için elinden gelen her şeyi yaptı ve buzlukta kendisini baştan çıkarmak için bekleyeduran dondurma kutusuna hiç ama hiç aldırmadı. 2016 haziranında 23 kilo vermişti. Devam etmek için daha sıkı bir mücadeleye ihtiyacı olduğunun farkındaydı ve bu yüzden de devasa kas kütlesinden ziyade vücut yağ oranının azlığı ve vücut simetrisini gözeten bir vücut geliştirme yarışmasına katılmaya karar verdi.

Fisher, yakın arkadaşı ve vücut geliştirme koçu Otis Hooper’ın desteği ve rehberliği ile çalışmalarına başladı. 18 hafta boyunca, günde 1.800-2.400 kalori ile sınırlı, katı bir beslenme programı uyguladı. Hooper, Fisher’ın beslenmesindeki protein, karbonhidrat ve yağ oranını her hafta tekrar tekrar değiştirdi.

Kahvaltılar genel olarak yulaf ezmesi ve yumurta akından, öğle yemekleri ise yağsız hindi eti ve brokoliden, akşam yemekleri ise tatlı su çipurası, brokoli, yer fıstığı ezmesi ve bir parça da Ezekiel ekmeğinden oluşuyordu. 3 öğünün yanı sıra, günde 2-3 defa da atıştırma yapıyordu. Beslenme planında ayrıca protein shake, protein barları, tatlı patates ve tavuk da bulunuyordu. Günler ilerledi; Fisher aynı yiyecekleri yemeye devam etti.

Tatlı sevdası en az kendisi kadar güçlü olan Fisher için vücut geliştirme şampiyonasına hazırlanmak, kolej mezuniyetinden sonra en çok zorlandığı şey olmuştu.

2016 ekiminin sonunda, yani yukarıda gördüğünüz fotoğraftaki sonuca ulaştığında tamı tamına 11 ayı geride bırakmıştı. Bu sürenin 18 haftasını da yarışmaya hazırlık ile geçirmişti. Fisher 15.5 kilo daha vermiş, vücut yağ oranını %8-9 civarına çekmeyi başarmış ve hayatında ilk defa 6-pack sahibi olmuştu.

“Podyuma çıktığım zaman gerginliğim sıfırdı.” diyor Fisher. “Kendimle gerçekten gurur duyuyordum ve oradaki en iyi vücut benim olmasa bile, bunun için ne kadar emek sarf ettiğimin farkındaydım.”

Ne yazık ki, Fisher’ın elde ettiği sonuçlar uzun süre dayanamadı. Yarışmanın 2 ay sonrasında, Fisher neredeyse 23 kilogram almıştı.

“Ulaştığım görünüm ve podyuma çıkabilmek için düştüğüm kilo, benim “gerçek hayat” diye adlandırdığım şey olmak zorunda değildi. 18 hafta boyunca uyguladığım katı diyet, vücut geliştirme yarışmasına katılmadığı taktirde kimseye önerebileceğim bir şey değil.”

Yarışmanın hemen ardından tatlı krizleri geri gelmişti. Eski beslenme alışkanlıklarına hemencecik dönen Fisher, kendini pizzaya, fast food’a, şeker bombası pastalara ve dondurmaya vurmuştu.

Yarışmanın ardından düzgün bir beslenme planı uygulamakta zorlanmıştı; çünkü uzun süredir birçok yiyeceğe hasret kalmıştı.

Peki böylesine uzun süreli bir mücadelenin ardından gelen bu yıkımın kaynağı ne? Vücut yağ oranınızı tek basamaklı yüzdelere çekmek, sıradan erkekler için niçin her daim en iyi yol olmayabilir?

Tek basamaklı vücut yağ oranını korumak neden bu kadar zor?

Lehman College’da egzersiz bilimi üzerine çalışmalar yürüten Dr. Brad Schoenfeld, kilo vermeye çalıştığınızda, amacınızın, yağ yakarken kas kütlenizi muhafaza etmek olması gerektiğinin altını çiziyor. 

Fisher gibi hızlı kilo verdiğiniz zaman, vücudunuz azaltılan kalori miktarını telafi etmeye koyulacağı için, işin sonunda kas kütlenizi kaybetmiş ve metabolizmanızı yavaşlatmış olursunuz. Zira vücudunuz kilo verme meselesini hayati bir tehdit olarak algılar.

Teorilerden birine göre, herkesin bir vücut yağ oranı eşiği bulunuyor ve bu da kişinin en uygun yağ oranı seviyesini temsil ediyor. Bu oranın altına düşüldüğünde vücut iştah kapatıcı hormon olarak bilinen leptin üretimini düşürüyor. Buna bağlı olarak da kişi kendini daha aç hissetmeye başlıyor.

Schoenfeld’e göre, metabolizmanız vücut tarafından  yavaşlatılmaya başladığı zaman, yağ oranını korumak için yapabileceğiniz tek şey, aldığınız kalori miktarını devamlı olarak azaltmak oluyor.

 

Bu ise hiç de mantıklı olmayan bir şey. Zamanla mental olarak zorlanacağınız kesin. Eğer vücut geliştirme yarışmasına hazırlanıyorsanız, hele bir de bu sizin ilk yarışınız olacaksa, yarışmanın ardından hedefsiz kalma ihtimaliniz yüksek. Birden bire katı diyetlerin gereksiz olduğunu düşüneceksiniz ve brokoli artık size hiç mi hiç cazip gelmeyecek.

 

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

-

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler