Bizi Takip Edin

FITNESS

BİR MOTOGP ŞAMPİYONU NASIL ANTRENMAN YAPAR?

Umut Doğan Yıldız

-

 

Dünyanın en çok izlenen motor sporları organizasyonlarından biri olan MotoGP’nin son şampiyonu Marc Marquez, bu başarısını çok çalışmaya borçlu. Red Bull sporcusu kendisini zafere taşıyan antrenman tekniklerini anlattı.

 

Moto GP’nin yaşayan efsanesi Marc Marquez, toplamda 4 şampiyonlukla adını motor sporları tarihine altın harflerle yazdırdı. Henüz 25 yaşındaki İspanyol, bu süregelen başarısını yetenekleri kadar çalışmaya da borçlu. Marquez, kazandığı şampiyonlukların yanı sıra sürüş tekniğiyle de çok konuşuluyor. İspanyol pilot, zorlu pistlerde fark yaratan anlık reaksiyonlarını pistte göstermek için saatlerce antrenman yapıyor.
 
 
25 yaşındaki pilot, “Henüz 11 yaşındayken bir antrenör ile çalışmaya başladım. Özellikle elastikiyetim üzerine yoğunlaşmıştık. Bu tip bir çalışma sizi bir dizi yaralanmadan kurtarabilir. Gövdenin üst kısmı en önemlisi. Karın bölgesi de aynı şekilde, çünkü motosiklet üstünde yanlara yatarken dengede kalmak gerekiyor. Aynı zamanda depoyu da bu sayede hizada tutabiliyorsun. Kalçalar da sürüş için çok önemli,” diyor. Denge ve refleks çalışmalarının çok önemli olduğuna değinen Red Bull sporcusu Marc Marquez’e göre, bir virajı alırken motosikletiniz iki ya da üç kez sarsılabilir ve bu durumda vücudunuzun, nasıl hızlı reaksiyon vereceğini bilmesi gerekir. “Özellikle bacaklarınıza
çok iş düşüyor çünkü birini denge için kullanırken diğerini ise motosikletinize bastırıyorsunuz,” değerlendirmesinde bulunan İspanyol pilot, “Çabuk reaksiyon verebilmek ve güçlü kaslara sahip olmak, hızlı ve kuvvetli tepkiler vermenizi sağlar. Sizi geliştirir. ‘Peki, ya yetenek?’ diye soracaksınız. Tabii ki o da etkili oluyor. Eller, belki ve salon dışında motokros gibi bir antrenman yapmak… Bunlar da reaksiyonlarımı güçlendirdi,” diye açıklıyor.
 
 
Marquez, “Motokros antrenmanı yaparken her ne kadar belli bir parkurda olsanız da gün içinde parkur yine de değişim gösterebiliyor. Örneğin, çukurlar gibi değişkenler her etapta değişiyor ve bu da doğaçlamayı zorunlu kılıyor. Motosiklet üzerinde olmak en sevdiğim şey, çünkü bundan gerçekten de zevk alıyorum. Her anlamda eksiksiz bir antrenman metodu,” diyor.

TEHLIKELI NOKTALARDA YÜZDE 100 KONSANTRASYON

 
Her pistte zorlu ve kaza riski yüksek 3-4 nokta vardır ve siz de onları bilirsiniz. Ancak önemli olan bilmek değil, yarış sırasında ona göre davranabilmektir. Eğer yarışa ve yola yüzde 100 konsantre olmazsanız, bu riski artırmış olursunuz. Tabii ki bir yarışın tamamını yüzde 100 konsantrasyonla tamamlayamazsınız; bu, üzerinizde kaldıramayacağınız bir baskı yaratır ve yarışın sonuna doğru bitkin düşersiniz. Bu yüzden bir motosiklet sürücüsü için nerede
tam konsantrasyon göstereceğini bilmek önemlidir.
 
 
“Çabuk reaksiyon verebilmek ve güçlü kaslara sahip olmak, hızlı ve kuvvetli tepkiler vermenizi sağlar.”

DEĞIŞIKLIKTEN KORKMA

Ben bisiklet, koşu, spor salonu antrenmanı ve daha birçok farklı şey deniyorum. Bu sizin komple bir gelişim göstermenizi sağlar. Benim bütün antrenmanlarımda ilk kural eğlenmektir. Eğer sürekli farklı şeyler yaparsanız, zihninizi de bir rutine girme hissinden kurtarırsınız. Bu da her antrenmanınızda daha yüksek performans göstermenizi sağlar.
 

AĞIRLIĞA YÜKLENME

 
Ben yüksek ağırlıklarla çalışmıyorum çünkü kilomun kullandığım motora uygun olması gerekiyor. Bu yüzden motorun üzerinde ihtiyacım olan güce ulaşmak benim için yeterlidir.

 

 

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

-

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler