Bizi Takip Edin

FITNESS

BİR MOTOGP ŞAMPİYONU NASIL ANTRENMAN YAPAR?

Umut Doğan Yıldız

-

 

Dünyanın en çok izlenen motor sporları organizasyonlarından biri olan MotoGP’nin son şampiyonu Marc Marquez, bu başarısını çok çalışmaya borçlu. Red Bull sporcusu kendisini zafere taşıyan antrenman tekniklerini anlattı.

 

Moto GP’nin yaşayan efsanesi Marc Marquez, toplamda 4 şampiyonlukla adını motor sporları tarihine altın harflerle yazdırdı. Henüz 25 yaşındaki İspanyol, bu süregelen başarısını yetenekleri kadar çalışmaya da borçlu. Marquez, kazandığı şampiyonlukların yanı sıra sürüş tekniğiyle de çok konuşuluyor. İspanyol pilot, zorlu pistlerde fark yaratan anlık reaksiyonlarını pistte göstermek için saatlerce antrenman yapıyor.
 
 
25 yaşındaki pilot, “Henüz 11 yaşındayken bir antrenör ile çalışmaya başladım. Özellikle elastikiyetim üzerine yoğunlaşmıştık. Bu tip bir çalışma sizi bir dizi yaralanmadan kurtarabilir. Gövdenin üst kısmı en önemlisi. Karın bölgesi de aynı şekilde, çünkü motosiklet üstünde yanlara yatarken dengede kalmak gerekiyor. Aynı zamanda depoyu da bu sayede hizada tutabiliyorsun. Kalçalar da sürüş için çok önemli,” diyor. Denge ve refleks çalışmalarının çok önemli olduğuna değinen Red Bull sporcusu Marc Marquez’e göre, bir virajı alırken motosikletiniz iki ya da üç kez sarsılabilir ve bu durumda vücudunuzun, nasıl hızlı reaksiyon vereceğini bilmesi gerekir. “Özellikle bacaklarınıza
çok iş düşüyor çünkü birini denge için kullanırken diğerini ise motosikletinize bastırıyorsunuz,” değerlendirmesinde bulunan İspanyol pilot, “Çabuk reaksiyon verebilmek ve güçlü kaslara sahip olmak, hızlı ve kuvvetli tepkiler vermenizi sağlar. Sizi geliştirir. ‘Peki, ya yetenek?’ diye soracaksınız. Tabii ki o da etkili oluyor. Eller, belki ve salon dışında motokros gibi bir antrenman yapmak… Bunlar da reaksiyonlarımı güçlendirdi,” diye açıklıyor.
 
 
Marquez, “Motokros antrenmanı yaparken her ne kadar belli bir parkurda olsanız da gün içinde parkur yine de değişim gösterebiliyor. Örneğin, çukurlar gibi değişkenler her etapta değişiyor ve bu da doğaçlamayı zorunlu kılıyor. Motosiklet üzerinde olmak en sevdiğim şey, çünkü bundan gerçekten de zevk alıyorum. Her anlamda eksiksiz bir antrenman metodu,” diyor.

TEHLIKELI NOKTALARDA YÜZDE 100 KONSANTRASYON

 
Her pistte zorlu ve kaza riski yüksek 3-4 nokta vardır ve siz de onları bilirsiniz. Ancak önemli olan bilmek değil, yarış sırasında ona göre davranabilmektir. Eğer yarışa ve yola yüzde 100 konsantre olmazsanız, bu riski artırmış olursunuz. Tabii ki bir yarışın tamamını yüzde 100 konsantrasyonla tamamlayamazsınız; bu, üzerinizde kaldıramayacağınız bir baskı yaratır ve yarışın sonuna doğru bitkin düşersiniz. Bu yüzden bir motosiklet sürücüsü için nerede
tam konsantrasyon göstereceğini bilmek önemlidir.
 
 
“Çabuk reaksiyon verebilmek ve güçlü kaslara sahip olmak, hızlı ve kuvvetli tepkiler vermenizi sağlar.”

DEĞIŞIKLIKTEN KORKMA

Ben bisiklet, koşu, spor salonu antrenmanı ve daha birçok farklı şey deniyorum. Bu sizin komple bir gelişim göstermenizi sağlar. Benim bütün antrenmanlarımda ilk kural eğlenmektir. Eğer sürekli farklı şeyler yaparsanız, zihninizi de bir rutine girme hissinden kurtarırsınız. Bu da her antrenmanınızda daha yüksek performans göstermenizi sağlar.
 

AĞIRLIĞA YÜKLENME

 
Ben yüksek ağırlıklarla çalışmıyorum çünkü kilomun kullandığım motora uygun olması gerekiyor. Bu yüzden motorun üzerinde ihtiyacım olan güce ulaşmak benim için yeterlidir.

 

 

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

En fit kadınlar: Amanda Lee

Umut Doğan Yıldız

-

En fit kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu 12.1 milyon takipçisiyle instagramı kasıp kavuran Amanda Lee.

Amanda Lee, instagram hesabında bol bol fotoğraf ve motivasyon videoları paylaşıyor. Neredeyse tüm fitness dünyasının yakından takip ettiği bir isim haline gelen Lee, instagramın en ünlü isimlerinden biri.

Lee’nin takipçisi sayısı çoğu ülkenin nüfusundan daha fazla.

     

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Bosu ball cardio/booty/core workout 💪🏻 – Bosu plank with leg lift 20reps per leg, Bosu burpees 15 reps, Bosu Romanian split squat 15 reps per leg. Repeat 3xs

Amanda Lee (@amandaeliselee)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

FITNESS

Güçlü deadlift için: Hex bar

Umut Doğan Yıldız

-

Deadliftinizi geliştirmek istiyorsanız klasik bar’dan uzak durun. Bunun yerine hex bar’ı deneyin.

Hex bar ile deadlift yaptığınızda bar’ın arkasında değil, ortasında durursunuz. Journal of Strength and Conditioning Research’teki çalışmaya göre, hex bar ile deadlift yapmak, daha fazla güç ve hız ortaya çıkarmanızı sağlarken kaldırışın mesafesini kısaltır, böylece hex bar kullanan sporcuların bir tekrarda kaldırabileceği maksimum ağırlık daha fazla olur.

Devamı

FITNESS

Kasları büyütmek için pratikler

Umut Doğan Yıldız

-

Cebinizi yakmadan kaslarınızı uzatmanız ve spor salonunda rekorlar kırmanız için en iyi kiti sunuyoruz.

Direnç bandı

Squat rack’in etrafına sarın ve kollarınız esnemiş bir şekilde asılın. Bu çekiş daha fazla pull-up için lat kaslarınızı uzatacaktır.

Süpürge sapı

Bu basit kiti başınızın üzerinde tutun ve kamburlaşan omuzlarınızı açmak için geriye doğru ittirin. Pec’lerinizi açarak bench press’inizi geliştirin.

Yoga bandı

Yere uzanırken bandı ayağınızın kemerine geçirin, daha güçlü squat ve deadliftler için hamstring esnemelerinize önem verin.

 

Devamı

Popüler