Bizi Takip Edin

FITNESS

BİR MOTOGP ŞAMPİYONU NASIL ANTRENMAN YAPAR?

Umut Doğan Yıldız

-

 

Dünyanın en çok izlenen motor sporları organizasyonlarından biri olan MotoGP’nin son şampiyonu Marc Marquez, bu başarısını çok çalışmaya borçlu. Red Bull sporcusu kendisini zafere taşıyan antrenman tekniklerini anlattı.

 

Moto GP’nin yaşayan efsanesi Marc Marquez, toplamda 4 şampiyonlukla adını motor sporları tarihine altın harflerle yazdırdı. Henüz 25 yaşındaki İspanyol, bu süregelen başarısını yetenekleri kadar çalışmaya da borçlu. Marquez, kazandığı şampiyonlukların yanı sıra sürüş tekniğiyle de çok konuşuluyor. İspanyol pilot, zorlu pistlerde fark yaratan anlık reaksiyonlarını pistte göstermek için saatlerce antrenman yapıyor.
 
 
25 yaşındaki pilot, “Henüz 11 yaşındayken bir antrenör ile çalışmaya başladım. Özellikle elastikiyetim üzerine yoğunlaşmıştık. Bu tip bir çalışma sizi bir dizi yaralanmadan kurtarabilir. Gövdenin üst kısmı en önemlisi. Karın bölgesi de aynı şekilde, çünkü motosiklet üstünde yanlara yatarken dengede kalmak gerekiyor. Aynı zamanda depoyu da bu sayede hizada tutabiliyorsun. Kalçalar da sürüş için çok önemli,” diyor. Denge ve refleks çalışmalarının çok önemli olduğuna değinen Red Bull sporcusu Marc Marquez’e göre, bir virajı alırken motosikletiniz iki ya da üç kez sarsılabilir ve bu durumda vücudunuzun, nasıl hızlı reaksiyon vereceğini bilmesi gerekir. “Özellikle bacaklarınıza
çok iş düşüyor çünkü birini denge için kullanırken diğerini ise motosikletinize bastırıyorsunuz,” değerlendirmesinde bulunan İspanyol pilot, “Çabuk reaksiyon verebilmek ve güçlü kaslara sahip olmak, hızlı ve kuvvetli tepkiler vermenizi sağlar. Sizi geliştirir. ‘Peki, ya yetenek?’ diye soracaksınız. Tabii ki o da etkili oluyor. Eller, belki ve salon dışında motokros gibi bir antrenman yapmak… Bunlar da reaksiyonlarımı güçlendirdi,” diye açıklıyor.
 
 
Marquez, “Motokros antrenmanı yaparken her ne kadar belli bir parkurda olsanız da gün içinde parkur yine de değişim gösterebiliyor. Örneğin, çukurlar gibi değişkenler her etapta değişiyor ve bu da doğaçlamayı zorunlu kılıyor. Motosiklet üzerinde olmak en sevdiğim şey, çünkü bundan gerçekten de zevk alıyorum. Her anlamda eksiksiz bir antrenman metodu,” diyor.

TEHLIKELI NOKTALARDA YÜZDE 100 KONSANTRASYON

 
Her pistte zorlu ve kaza riski yüksek 3-4 nokta vardır ve siz de onları bilirsiniz. Ancak önemli olan bilmek değil, yarış sırasında ona göre davranabilmektir. Eğer yarışa ve yola yüzde 100 konsantre olmazsanız, bu riski artırmış olursunuz. Tabii ki bir yarışın tamamını yüzde 100 konsantrasyonla tamamlayamazsınız; bu, üzerinizde kaldıramayacağınız bir baskı yaratır ve yarışın sonuna doğru bitkin düşersiniz. Bu yüzden bir motosiklet sürücüsü için nerede
tam konsantrasyon göstereceğini bilmek önemlidir.
 
 
“Çabuk reaksiyon verebilmek ve güçlü kaslara sahip olmak, hızlı ve kuvvetli tepkiler vermenizi sağlar.”

DEĞIŞIKLIKTEN KORKMA

Ben bisiklet, koşu, spor salonu antrenmanı ve daha birçok farklı şey deniyorum. Bu sizin komple bir gelişim göstermenizi sağlar. Benim bütün antrenmanlarımda ilk kural eğlenmektir. Eğer sürekli farklı şeyler yaparsanız, zihninizi de bir rutine girme hissinden kurtarırsınız. Bu da her antrenmanınızda daha yüksek performans göstermenizi sağlar.
 

AĞIRLIĞA YÜKLENME

 
Ben yüksek ağırlıklarla çalışmıyorum çünkü kilomun kullandığım motora uygun olması gerekiyor. Bu yüzden motorun üzerinde ihtiyacım olan güce ulaşmak benim için yeterlidir.

 

 

FITNESS

Masa başında oturanlar için antrenman

Umut Doğan Yıldız

-

Masa başında saatlerini geçirenler bu antrenmanı deneyebilirler.

Masa başında saatler geçirmek kötü bir postür ve zayıf bir merkez bölge gibi sonuçlar doğurur. Kişisel antrenör David Birtwistle, bu sorunları atlatmadıkça karın kaslarınızı göremeyeceğinizi söylüyor.

Mobilitenizi artırmak karın kaslarınızın patlamasını sağlar. Omuzlarınızın altına köpük rulo yerleştirerek sırtüstü uzanın. Dizlerinizi bükün. Halteri başınızın gerisinde kavrayın. Bacaklarınızla kendinizi iterek rulonun sırtınız boyunca yukarı ve aşağı hareket etmesini sağlayın. Egzersizi üç dakika yaparak esnemeyi hissedin.

Gergin göğüs kaslarınızı gevşetmek hem postürünüzü düzeltir hem de midenizin düzleşmesini sağlar. Kalçanızı alçaltarak karın kaslarınızın esnemesini sağlayın. Başınızın gerisinde 30 saniye tuttuğunuz iki hafif dambılı dairesel bir hareketle kalçalarınıza doğru yaklaştırın. Dambılları burada da beklettikten sonra hareketi tekrar edin.

Karın ve kalça kaslarınızı esneterek oturmanın getirdiği olumsuz etkileri azaltabilirsiniz. Lunge pozisyonu alarak bir dizinizi zemine yerleştirin. Kalçanızı yavaşça önce aşağıya, ardından da yukarıya doğru hareket ettirin. Ardından kalça kaslarınızı sıkarak kollarınızı başınızın üzerine kaldırın. Beş tekrardan sonra nefesinizi vererek ayağa kalkın.

Devamı

FITNESS

Karın kasları nasıl büyür?

Umut Doğan Yıldız

-

Karın kaslarını büyütmek için elinden geleni yapanlar bu test tam size göre.

Tıpkı diğer kaslar gibi 6-pack’leriniz de dinlenme günlerinde büyür. Sözlüğünüzde dinlenmek diye bir kavram yoksa vücudunuz tahribat yaşar. Reay’in çizelgesiyle doğru kıvamı tutturun.

Devamı

FITNESS

Kardiyo yapmadan yağ yakmak

Umut Doğan Yıldız

-

Birçok erkek için öncelik göğüs ve kol kaslarınındır. Kardiyo yapmadan yağ yakmak istiyorsanız, kişisel antrenör Ali McKenzie’nin yardımına başvurabilirsiniz.

Kardiyo yapmadan yağ yakılır mı?

Eğer fiziğiniz için bir sorun yaratmıyorsa, kardiyo antrenmanlarınızı programınızdan çıkarabilirsiniz. Zekice tasarlanan bir yapılandırmayla direnç antrenmanlarınızı yağ yakım seanslarına dönüştürmek sizin elinizde. AMRAP (mümkün olduğunca çok tur) prensibiyle yapılan bu antrenman, metabolizmanızın 24 saat boyunca hızlı çalışmasını sağlayarak yağ yakmanıza önayak olur. İki hareketlik her bir istasyon çalışmasını belirtilen süre boyunca yapın ve hareket aralarında dinlenmeyin (AMRAP meselesi). Antrenmanınızın optimum yoğunlukta geçmesi için her bir istasyonu tamamladıktan sonra beş dakika dinlenin.



Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com