Bizi Takip Edin

SAĞLIK

BİLGİSAYAR OYUNLARININ GERÇEK HAYATTA FAYDALARI

-

 

bilgisayar_oyunu

Video oyunları artık sadece gençler ve hep genç kalanlar için bir “eğlence” biçimi ve aracı değil! Şu sıra bilimciler ve medikal pratisyenler, bilgisayar oyunu oynamanın bilişsel yetenekleri ve motor fonksiyonları nasıl geliştirdiğini anlatıp duruyorlar. Peki, farz-ı misal God of War oynamanın gerçek hayatta bize kattığı şey nedir?

Bilgisayar oyunu oynamak “görüşünüzü” geliştirir; Rochester Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma bunu söylüyor. Araştırmacılar, oyuncuları test etmişler ve uzamsal çözünürlüklerinin (tek noktaya odaklanma yeteneği de diyebiliriz) oyun oynamayanlara nazaran %20 daha kuvvetli olduğunu tespit etmişler. Araştırmanın başındaki Shawn Green, oyunların gördüklerimiz arasında “önemli” olanları seçmek konusunda bizi eğittiğini söylüyor.  Ayrıca aksiyon oyunlarının daha fonksiyonel olduğunu da belirtiyor: “Unreal oynayanlar, Tetris oynayanlardan daha başarılı!”

Call of Duty ya da Gears of War gibi birinci gözden oynanan oyunların müptelalarının, oyun oynamayan insanlara göre %85 daha hızlı karar verdiklerini ortaya koyan bir araştırma var. Bu tip oyunların oyuncularının çevrelerinde olup bitene karşı daha duyarlı olduklarını , doğru ve kesin kararlara çabuk bir şekilde ulaşabildiklerini söyleyen bu araştırma, yine Rochester Üniversitesi tarafından yapılmış. Uzmanlar, böylesi bir görsel hakimiyetin, örneğin bir gazeteyi, daha hızlı okuyup anlayabilmek ya da insan yüzlerini tanımak konusunda daha etkili olduğu görüşünde.

Nintendo Wii, Xbox Kinect ya da PS Move gibi konsolların popülaritesi arttıkça herkes farkına vardı: Bilgisayar oyunu oynayarak kalori de yakılabiliyor! 1200 wattlık bir spor bisikleti ile saatte ortalama olarak 575 kalori yakılabiliyorken, pedal seti ile oynanan bir saatlik bir Need For Speed: Hot Pursuit 2 macerası ile 590 kalori yakılıyor! Yani bir oyun konsolu aslında bir spor aletine de dönüşebiliyor. Hem yağ yakın, hem eğlenin; bu kadar basit.

Iowa State Üniversitesi’nde yapılan bir deneyde laporoskopik cerrahların, bilgisayar oyunu oynadıktan sonra girdikleri operasyonlarda %37 daha az hata yaptıkları ve işlerinde %27 hızlandıkları sonucuna ulaşılmış. Motor kontrolleri, koordinasyon ve zamanlama hususunda geliştiren bilgisayar oyunlarının, adeta bir müzisyen gibi düşünmemize yol açtığını söyleyen, ekibin lideri Kurt Squire, “Bilgisayar oyunları, hiç gitar çalmamış dahi olsanız, gitar çalma konusunda bile yardımcı olabilir!” diyor.

SAĞLIK

Ödem atıcı çay tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Az su içiyor ve su içme alışkanlığı kazanamıyorsanız, bunun nedeni az ve sık su içmeyi denemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Su içmeyi alışkanlık edinmek için düzenli bir şekilde, su içmeyi gün içine yayın. Günde en az dört küçük pet şişe (500 ml) su içmeye başlayın. Sürahi içerisine, limon ve sevdiğiniz meyveleri ekleyerek biraz tatlandırıp, renklendirmenizde bir sakınca yoktur. Ancak siz fazla abartmayın.

Yapılan araştırmalar, gün içinde dişini fırçalıp,sade naneli sakız çiğneyenlerin daha çok su içme ihtiyacı duyduğunu ortaya koydu. Bu taktikleri deneyerek, su içme ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Bitki çayları da vücuttan toksin atımı ve iştah kontrolünde size destek olur. Her gün aynı çayı içmek yerine, elinizin altında farklı bitki çayları bulundurmayı deneyin. Yeşil çay, beyaz çay, mate, rooibos, oolong gibi çaylar metabolizmanızı hızlandırırken; rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi çaylar sindiriminizi kolaylaştırır. Bunun yanı sıra ödem attıran çay tarifi de veriyoruz. Deneyin ve farkı gör.

Ödem atıcı çay tarifi

1 litre suya 1 yeşil elmayı doğrayın; 2 çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2 adet kakule ekleyip 5 dakika kaynatın. Ateşi kapatıp içerisine 1 tatlı kaşığı beyaz çay, bir tutam ıhlamur, 20 adet kiraz sapı, bir avuç içi mısır püskülü ilave edin. 4 dakika demlenmesini bekleyin. Süzdükten sonra gün boyu sıcak veya soğuk olarak içebilirsiniz.

Devamı

SAĞLIK

Anksiyete tedavisi: Pilates

Umut Doğan Yıldız

-

Pilates yaparak kaygılarınızla başa çıkabilirsiniz. İşte pilatesin anksiyeteye iyi gelen etkisi.

Anksiyete çağımızın sık rastlanan rahatsızlıklarından. Bir dönem kendisi de anksiyete ile mücadele eden Pilates Eğitmeni Hollie Grant, pilatesin bunun için çok iyi bir tedavi yöntemi olduğunu söylüyor.

Konuyla ilgili fikirlerini dile getiren Pilates Eğitmeni Hollie Grant; “20’li yaşlarımdayken kafamdaki karmaşayı asla yoluna sokamıyordum. Dikkatimi toplamamı sağlayacak bir spor arayışındaydım. Pilates bu açıdan yardımcı oldu. Çünkü egzersiz esnasında konsantre olmak zorundasınız. Nefesinize, çalıştırdığınız kaslara, aktif olmayan kaslara ve hareketler esnasında duruşunuzda yapmanız gereken değişikliklere odaklanmanız gerekiyor.” diyor.

Psikoloji düzelten spor: pilates

Pilates yoğun bir dikkat gerektirdiği için göndermeyi unuttuğunuz e-posta veya nasıl ödeyeceğinizi kara kara düşündüğünüz faturalar o esnada aklınıza gelmiyor. Egzersiz yaparken kurmanız gereken beden ve zihin bağı anksiyeteyi azaltıyor. Hâliyle sağlığınıza daha iyi odaklanıyorsunuz.

Devamı

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

Popüler