Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

Bel ve boyun fıtıklarına kesin çözüm

FITNESS

Bel ve boyun fıtıklarına kesin çözüm

-

 

Mikrocerrahi yöntemi ile bel ve boyun fıtıkları artık kabul olmaktan çıkıyor.

“Cerrahi aslında bir sanattır ve her iyi sanatkârın yaptığı gibi iyi bir cerrah da işine ruhunu katabilmelidir,” vurgusunda bulunan Beyin, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı Op. Dr. Çağatay Kemerli, hastalarına yaklaşımını “kaliteli hayat, ağrısız yaşam” prensibiyle açıklıyor.

Gelişen teknolojiyle mikrocerrahinin bel fıtığı ve boyun fıtığı ameliyatlarında en çok başvurulan yöntem olduğunu ifade eden Op. Dr. Kemerli, mikrocerrahi ile ameliyat edilen hastanın ameliyattan sonra dört saat süreyle dinlendirildiğini, altı saat sonra yürütüldüğünü ve aynı gün taburcu edilebildiğini anlattı.

Günümüzde modern cerrahi teknikleri sayesinde hem ameliyatlar daha güvenli hâle geldi hem de hasta konforu arttı. Özel ameliyat mikroskobu ile çapı 1 mm’den daha küçük olan sinir ve damarların büyütülmesine ve çok ince aletler yardımıyla yapılan işlemlere mikrocerrahi adı veriliyor.

Mikrocerrahi yöntemi ile bel ve boyun fıtığından güvenle kurtulmak mümkün!

Ameliyatta kullanılan mikroskop sayesinde dokular ayrıntılı olarak görülebilir. Bu sayede bel ve boyun fıtıkları son derece güvenle ameliyat edilebilir. Mikrocerrahi yönteminde daha az kesi yapılır, daha az kas dokusu hasarı olur. Yara iyileşmesi çabuk ve yüz güldürücüdür. Mikrocerrahi ile ameliyat yönteminde dikiş olmaz. Enfeksiyon ve kan kaybı riski hemen hemen yoktur.

Bel fıtığında mikrocerrahi tekniği

Bel fıtığı yaşam standardını düşüren ve ağrıya yol açan ciddi bir sağlık sorunudur. Her bel fıtığı ameliyat gerektirmez, ancak ameliyat gereken bir hastanın gecikmesi, onarılmaz sinir hasarlarına ve hatta felce kadar giden istenmeyen sonuçlara yol açar. Bel fıtığı olan kişilerde genellikle bel ağrısı, bacakta ağrı veya uyuşma görülür. Özellikle profesyonel sporcular için hem sağlık, hem kariyer açısından büyük bir sıkıntıdır. Bel fıtığı tedavisinde mikrocerrahi tekniğinin uygulandığı hastalarda yüzde 100’e yakın bir başarı sağlanabiliyor. Genellikle sporcular uzun iyileşme süresinden kaçınırlar. Mikrocerrahi tekniği daha hızlı iyileşme olanağı sağladığı için, günümüzde tercih edilir. Mikrocerrahi yöntemiyle yapılan bel fıtığı ameliyatlarında da ameliyat edilen hastalarda dikiş olmaz. Bu hastalar aynı gün yürütülür, aynı gün taburcu edilir ve üç gün sonra da işlerine geri dönebilirler.

Boyun fıtığında mikrocerrahi tekniği

Uygulanan konservatif tedavi (istirahat, ilaç tedavisi vs.) şikayetleri gidermediyse, boyun omurilik sinirlerindeki sinirler üzerindeki baskıyı kaldırmak ve olası nörolojik komplikasyonları (kas güçsüzlüğü, yürüyememe, idrarını ya da gaitasını tutamama, iktidarsızlık gibi) önlemek amacıyla cerrahi tedavi düşünülür. Günümüz modern araştırma teknikleri (MRI CT gibi), yine günümüz modern cerrahi teknikleri (mikrocerrahi gibi) artık boyun fıtığını kader olmaktan çıkarıyor, hasta konforunu üst seviyeye taşıyor ve iyileşme periyodunu daha çok kısaltıyor. Yalnız boyun fıtıkları değil, boyunda kaymalar, darlıklar, çeşitli enstrumasyonlar da sıfır hata ile onarılabiliyor. Hastalar aynı gün ya da bir gün sonra yürüyüp taburcu olabiliyorlar ve işlerinin ağırlığına göre 3 gün veya bir haftada normal yaşamlarına, işlerine geri dönebiliyorlar. Özellikle nörolojik nefistik denilen, ellerde, kollarda güçsüzlük, gece-gündüz ilaca yanıt vermeyen ağrı ve uzun yıllar veya aylar boyunca hastaların hayat kalitesini olumsuz etkileyen fıtıklar mikrocerrahi ile başarılı bir şekilde ameliyat edilebiliyor. Aynı bel fıtığı mikrocerrahisinde olduğu gibi, boyun fıtığı mikrocerrahisinde de ameliyat edilen hastalarda dikiş olmuyor. Bu hastalar dört saat sonra oturabilir, yemek yiyebilir, altı saat sonra yürüyebilir, 12 saat sonra taburcu olabilir ve üç gün sonra da işlerine başlayabilir. Bu gelişen teknoloji ve tecrübemizle, kalp, tansiyon, şeker hastalıkları gibi çok riskli gruplar dâhil her yaştaki hastalarımızın hatta hamile olan hastalarımızın bile bel ve boyun fıtığına bağlı sıkıntılarını mikrocerrahi ameliyatları ile güvenle giderebiliyoruz.

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Sakatlanma riskini engelleyin!

-

Sakatlanma riskini azaltan Banded Single-Leg RDL egzersiziyle amaçlarınıza ulaşın.

Kış mevsimi, tatlı su vücut geliştirmecilerinin heveslerini soğuk hava deposuna kaldırdığı zaman dilimidir. Ancak gerçek bir MH erkeği, hedeflerine giden yolun temellerinin bu mevsimde atıldığını bilir. Evet, şu anda içinde bulunduğumuz mevsimden bahsediyoruz. Partiler, sarhoşluklar ve tembellikle geçirilen sabahlar sizi uzun mesafe koşularından ve yüksek ağırlıklarla yapılan squat’lardan alıkoysa da, bu düşük yoğunluklu egzersizi günlük olarak uygulayarak vücudunuzla ilgili hedeflerinize 2019 yılı itibariyle ulaşabilirsiniz. Kontrollü bir şekilde her taraf için 10’ar tekrar yapmanızın yeterli olacağı bu egzersiz, ciddi anlamda terlemenize bile yol açmayacak.

Hareket uzmanı Ollie Frost, “Banded single-leg rdl egzersizi, belinizin kuvvetini ve baş üstü kaldırışlardaki esnekliğinizi artırır,” diyor. Bununla birlikte hareketin dengesiz yapısı da merkez bölge kuvvetinizi ciddi oranda yükseltecektir. Önemi yüksek olan bu bölgeleri hedef alarak uzun vadede başarı sağlayabilirsiniz. Olay bu kadar basit. Öte yandan hareketin beyin fonksiyonunuzu da artıracağını söyleyen Frost, “Bu tarz kompleks egzersizlere alıştığınızda basit egzersizler size sakız çiğnemek kadar kolay gelecektir,” diyor. Şimdi yerinizden kalkın ve 2019 yılına bedenen ve zihnen daha güçlü bir şekilde başlamak için harekete geçin.

1/ Etrafını sar

İlk tekrarınıza başlamak için uzun bir direnç bandını sağ ayağınızla sağ omzunuza dolayın. Daha iyi bir denge için gözlerinizi duvardaki bir noktaya odaklayın.

2/ Öne eğil

Kalça kaslarınızı sıkarak sol bacağınızı geriye doğru düz bir biçimde kaldırın. Kalçanızı bükerek öne doğru eğilin. Bunu yaparken sırtınızı düz tutun. Bu şekilde duraklayın.

3/ Dizler yukarı

Dengenizi koruyarak hareketi tersine doğru uygulayın. Şimdiyse merkez bölgenizi sıkarak sol dizinizi kalça hizanıza yükseltin. Direnç bandı omuz hizanızda olacak şekilde 1 saniye kadar bekleyin.

4/ Zirvede bırak

Vücudunuzu sabit tutarak sağ kolunuzu başınızın üzerine doğru kaldırın. Kontrollü bir şekilde başlangıç pozisyonuna dönün. Tekrar sayınızı tamamladığınızda hareketi diğer yöne doğru tekrar edin. Geleceğinize sağlam bir yatırım yaptığınızı unutmayın.

Bu hareketi yaparak ne kazanacaksınız?

Merkez bölge kontrolü + Sakatlanmayan omuzlar + Beyin gücü + Yeni kişisel rekorlar

Devamı

FITNESS

Yağ Düşmanı: Roberta Mezencio

-

Yağ düşmanı, ağırlık ve protein dostu, kaslı kadın Roberta Mezencio ile tanışalım.

Brezilya doğumlu Roberta Mezencio her zaman fitnesı güçlü bir tutkuyla sürdürdü.

Spor salonundaki ilham verici özverisi ve sosyal medya paylaşımları, Roberta’yi öne çıkaran şey oldu.

Milliyet: Brezilya

Meslek: Spor Modeli

Roberta kardiyoya karşı ağırlık egzersizini tercih ediyor. Sağlıklı bir diyet ile desteklenen yoğun bir egzersiz rutini izliyor.

Roberta bütün yıl boyunca sağlıklı ve besleyici bir diyet uygular. Çoğunlukla fast-food yemekten kaçınır.

Roberta’nin en sevdiği yiyecek grupları arasında yağsız et, kepekli tahıllar, az yağlı süt ve sebzeler bulunur.

Meyvelere gelince, yüksek glisemik meyvelerden kaçınır, çünkü insülin seviyelerini yükseltir.

Devamı

FITNESS

Merkez bölge bitiricileri

-

Spor salonuna iş olsun diye gidiyorsanız, haftanın beş günü antrenman yapmak da fayda etmez. İşleri biraz karıştırarak fark edilebilir değişiklikler yaratın.

Kabul edelim ki birçoğumuz aynı antrenmanları yapmaktayız. Ufak bir koşu, birkaç dakika bench press ve esneme egzersizleri… Devamlı olarak geçmiş zamanı tekrar ederseniz, aldığınız sonuçlar da geçmiştekilerle aynı olur. “The HIITman” adıyla da tanınan kişisel antrenör Courtney Fearon, kaslarınızı bir hafta boyunca şok edebileceğiniz bir antrenman programı tasarladı. İsterseniz eski programlarınızı uygulayabilirsiniz ancak antrenmanınızı bu 20 dakikalık merkez bölge çalışmalarıyla sonlandırın. Asla pişman olmayacaksınız.

Karın

Bu günlerde sıkı bir istasyon çalışması yaparak leg raise, oblique twist, abs wheel rollout ve mountain climber gibi egzersizleri tercih edin.

Sprint

Sprint günlerinizde kısa, aktif ve nispeten daha uzun dinlenme süreleriyle yüksek yoğunluklu interval antrenmanlar yapın. Koşu bandını, AirDyne bisikletlerini ya da SkiErg makinasını kullanabilirsiniz.

Denge

Dengenizi artıracak çalışmalar yaptığınız günlerdeyse weighted dead bug, bird dog, pull down ve plank varyasyonlarını yaparak merkez bölgenizin derinliklerindeki kasları harekete geçirebilirsiniz.

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com

    Loading RSS Feed