Bizi Takip Edin

FITNESS

BAKLAVA ANTRENMANI

-

 

Abd’li ağırlık antrenörü J.C. Dean, aşağıdaki programda yer alan her bir hareketle kendinizi yeniden yaratacağınızı, güçleneceğinizi ve karın kaslarınızı ortaya çıkartacağınızı söylüyor.

1

TRAP BAR DEADLIFT

Bir trap bar alarak ortasındaki boşluğa geçin. Eğilin ve barı tutacaklarından kavrayın. Bu, başlangıç pozisyonunuz. Belden aşağınızın doğal kıvrımını korurken topuklarınızdan güç alarak kalçanızı yukarıya doğru itin. Barı, bacaklarınızın önüne gelene kadar kaldırın. Bir saniye duraklayın. Tekrar başlangıç pozisyonuna geri dönün. 3-5 tekrarla 5 set yapın. İlk sette vücut ağırlığınızın yüzde 80-90’ını kullanın. Her bir sette barın ağırlığını yüzde 5 oranında düşürün. Setler arasında ikişer dakika dinlenin.

2

SAĞLIK TOPU FIRLATMA

Bir sağlık topunu elinize alın. Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın. Kollarınızı bir parça bükerek sağlık topunu her iki elinizle başınızın üzerinde halter gibi kaldırın. Topla uzanabildiğiniz kadar geriye uzanın. Ardından hızlıca topu yere doğru fırlatın. Top yerden sıçradıktan hemen sonra topu havada yakalayın. 45 saniye boyunca hareketi tekrarlayın. Toplamda üç set yapın. Setler arasında 30 saniye bekleyin. Hareketin zorluk derecesini artırmak istiyorsanız egzersizi tek bacakla yapın.

3

HALTERLE ROW

Bir halteri kavrayın. Gövdenizi yere neredeyse paralel olana kadar yere yaklaştırın. Dizleriniz kırık, belinizden aşağısı ise kıvrımlı olmalıdır. Haltei karnınıza doğru kaldırın. Duraklayın, barı aşağıya doğru indirin. Hedefiniz toplamda 30 tekrar olmalı. Barınız ilk sette 10-12 tekrar yapabilecek ağırlıkta olmalı. Zorlandığınız anda 1-2 tekrar eksik yapabilirsiniz. 20 saniye dinlendikten sonra yapabildiğiniz kadar tekrar yapmaya devam edin. Aynı şekilde zorlandığınız anda tekrar sayınızı bir tane azaltabilirsiniz. Bu şekilde 30 tekrarı bitirene kadar devam edin.

4,

KABLOYLA MERKEZ PRES

Bir kablo istasyonunu arkanıza alın. Kablonun tutacağını göğüs hizasına doğru çekin. Sağ tarafınızı ağırlık merkezine doğru çekin. Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın. Kablo yeteri kadar gerginleştiğinde ağırlıktan bir adım uzaklaşın. Kollarınız gerginleşene kadar önünüzde kabloyla pres yapın. İki saniye o şekilde kaldıktan sonra tekrardan göğsünüze yaklaştırın. 6-8 tekrardan sonra hareketi tekrarlayın. Ancak bu sefer sol tarafınızı kullanarak. Bu, ilk set. Toplamda üç set yapın. Aralarda 60 saniye duraklayın.

FITNESS

Uzun ve kaslı kadın: Kiki Vhyce

Umut Doğan Yıldız

-

Avustralyalı Kiki Vhyce, dünyanın en uzun ve kaslı kadınları arasında yer alan bir sporcu. İşte onun kısa biyografisi.

Sporcu kadınlar dosyası

2011 yılında çok zayıf bir kadın olan Kiki Vhyce, hayatının hem uzun hem sıska bir şekilde geçmesinden şikayetçiydi. Biraz kilo almak ve boyuna oranla daha büyük bir bedene sahip olmak için deyim yerindeyse gece gündüz ağırlık çalıştı.

Spor salonunda ağırlık çalışmaları yapan ve beraberinde beslenmesine dikkat eden ünlü sporcu Kiki Vhyce, 5 yıl gibi bir sürenin ardından tatminkar bir vücuda ulaştı.

Açtığı sosyal medya hesaplarında bu beş yıllık sürede geçirdiği değişimleri takipçileri ile paylaşan Kiki Vhyce, sosyal medyada kısa süre içinde bir fenomen haline geldi. 

Kısa süre içinde bir çok yarışmaya katıldı ve Avustralya’nın en ünlü sporcuları arasına adını yazdırdı.

Milliyet: Avustralya

Meslek: Fitness modeli

Devamı

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

Popüler