Bizi Takip Edin

SAĞLIK

“AYAĞIM SU TOPLUYOR VE ACIYOR!”

-

 

Koşu sonrası yaşadığınız sıkıntılardan usta bir cerrah gibi hakkından gelebilirsiniz.

1“Bazen uzun koşularda ayağım su topluyor ve çok acıyor. İyileşme sürecini hızlandırmanın en iyi yolu nedir?”

New York Üniversitesi’nden ayak hastalıkları uzmanı Dr. Robert Eckles, su toplamasını iyileştirmek adına en iyi ve en hızlı yöntemin hala iğne ile patlatmak olduğunu söylüyor. Ancak kendinizi iğnelemeden önce, kabarcığın içinde kan olmadığından emin olmalısınız. Eğer kırmızılık görüyorsanız veya diyabetiniz varsa (diyabet yaraların iyileşmesini geciktiriyor), bu operasyonu
doktorunuza bırakın. Bu tip engeller yoksa ve kendi kendinize yapacaksanız, şu kuralları uygulamanız gerekiyor: Bir pamuğu yüzde 70 izopropil alkol ile ıslatın ve bölgeye sürün. Ardından daha fazla izopropil alkolü iğne ucunu dezenfekte etmek için kullanın. Sakın iğne ucunu ateşe tutmayın çünkü karbon partikülleri daha fazla enfeksiyona veya iz kalmasına neden olabilir. Dr. Eckles şöyle açıklıyor: “Baloncuğu patlatın ve suyun pamuğa akmasını sağlayın. Alttaki dokuyu koruması için fazla deriyi koparmayın. Gün boyunca su toplanan bölgeyi yapışmayan bir bandajla korumaya alın, kuruyabilmesi için gece bandajı kaldırın. Diğer koşunuzda yen bir su baloncuğuyla karşılaşmamak için, iki çift ince ve sentetik kumaştan yapılmış koşu çorabı giyerek, nemi ve sürtünmeyi azaltın. Pamuk, nemi emme konusunda bu kadar etkili olmuyor.”

“Farkında olmadan Lyme hastalığı kapmış olabilir miyim?”

Normalde bu hastalığın iç içe geçmiş koyu kırmızı halka, yorgunluk, ateş, üşüme ve eklem ağrısı gibi belirtileri vardır. Ancak bu hastalığı kapan insanların yüzde 20’sinde bu semptomlar baş göstermiyor. Siz de onlardan biri olabilirsiniz. California Üniversitesi’nden mikrobiyoloji profesörü Dr. Alan Barbour, “Bunlar, siyah bacaklı keneler tarafından ısırılan kişilerin bir hafta içinde veya daha uzun sürede gösterdiği tipik belirtiler” diyor. Bu kene türü, enfeksiyona neden olan Borrelia burgdorferi bakterisi taşıyor. Tedavi olunmadığında vücudun belli bölümlerinde hissizlik, konsantrasyon bozukluğu ve yüz felcine neden oluyor. Bu yüzden çayır çimende veya ağaç altında uzun süre geçirdiğinizde, cildinizi sık sık kontrol etmelisiniz. Derinize yapışmış bir kene mi buldunuz? Kendi kendinize keneyi deriden koparmaya çalışmak, o sırada kenenin ölmesi nedeniyle virüslerin bulaşmasına yol açabileceğinden, en yakın sağlık kurumuna başvurun. Enfeksiyon kapıp kapmadığınızdan emin olmak için kan testi yaptırın, bu şekilde kesin sonucu öğrenebilirsiniz.

SAĞLIK

Ödem atıcı çay tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Az su içiyor ve su içme alışkanlığı kazanamıyorsanız, bunun nedeni az ve sık su içmeyi denemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Su içmeyi alışkanlık edinmek için düzenli bir şekilde, su içmeyi gün içine yayın. Günde en az dört küçük pet şişe (500 ml) su içmeye başlayın. Sürahi içerisine, limon ve sevdiğiniz meyveleri ekleyerek biraz tatlandırıp, renklendirmenizde bir sakınca yoktur. Ancak siz fazla abartmayın.

Yapılan araştırmalar, gün içinde dişini fırçalıp,sade naneli sakız çiğneyenlerin daha çok su içme ihtiyacı duyduğunu ortaya koydu. Bu taktikleri deneyerek, su içme ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Bitki çayları da vücuttan toksin atımı ve iştah kontrolünde size destek olur. Her gün aynı çayı içmek yerine, elinizin altında farklı bitki çayları bulundurmayı deneyin. Yeşil çay, beyaz çay, mate, rooibos, oolong gibi çaylar metabolizmanızı hızlandırırken; rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi çaylar sindiriminizi kolaylaştırır. Bunun yanı sıra ödem attıran çay tarifi de veriyoruz. Deneyin ve farkı gör.

Ödem atıcı çay tarifi

1 litre suya 1 yeşil elmayı doğrayın; 2 çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2 adet kakule ekleyip 5 dakika kaynatın. Ateşi kapatıp içerisine 1 tatlı kaşığı beyaz çay, bir tutam ıhlamur, 20 adet kiraz sapı, bir avuç içi mısır püskülü ilave edin. 4 dakika demlenmesini bekleyin. Süzdükten sonra gün boyu sıcak veya soğuk olarak içebilirsiniz.

Devamı

SAĞLIK

Anksiyete tedavisi: Pilates

Umut Doğan Yıldız

-

Pilates yaparak kaygılarınızla başa çıkabilirsiniz. İşte pilatesin anksiyeteye iyi gelen etkisi.

Anksiyete çağımızın sık rastlanan rahatsızlıklarından. Bir dönem kendisi de anksiyete ile mücadele eden Pilates Eğitmeni Hollie Grant, pilatesin bunun için çok iyi bir tedavi yöntemi olduğunu söylüyor.

Konuyla ilgili fikirlerini dile getiren Pilates Eğitmeni Hollie Grant; “20’li yaşlarımdayken kafamdaki karmaşayı asla yoluna sokamıyordum. Dikkatimi toplamamı sağlayacak bir spor arayışındaydım. Pilates bu açıdan yardımcı oldu. Çünkü egzersiz esnasında konsantre olmak zorundasınız. Nefesinize, çalıştırdığınız kaslara, aktif olmayan kaslara ve hareketler esnasında duruşunuzda yapmanız gereken değişikliklere odaklanmanız gerekiyor.” diyor.

Psikoloji düzelten spor: pilates

Pilates yoğun bir dikkat gerektirdiği için göndermeyi unuttuğunuz e-posta veya nasıl ödeyeceğinizi kara kara düşündüğünüz faturalar o esnada aklınıza gelmiyor. Egzersiz yaparken kurmanız gereken beden ve zihin bağı anksiyeteyi azaltıyor. Hâliyle sağlığınıza daha iyi odaklanıyorsunuz.

Devamı

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

Popüler