Bizi Takip Edin

BESLENME

Avokado’nun yüz yıllık tarihi

Umut Doğan Yıldız

-

 

Avokadonun Kaliforniya’dan gelen ilginç bir gıda olmaktan bir sağlık maskotuna dönüşü, bir yüzyıla yakın zamandır devam ediyor.

Türkiye’de avokado satışları gittikçe artıyor. Ülkemiz için şimdilik çok pahalı bir gıda olan Avokado, bakın nasıl favori haline geldi.

1927

The California Avocado Growers’ Exchange, satışları artırma teşebbüsüyle meyvenin adını “timsah armutundan” “avokadoya” değiştirmek için talepte bulundu. Mantıklı bir adım.

1992

PR şirketi Hill & Knowlton’ın NFL takımları aracılığıyla guacamole tariflerinin reklamını yapmasıyla, Superbowl hafta sonunda avokado satışlarında rekora imza atıldı.

1998

ABD, dünyanın ana avokado ithalatçısı olan Meksika üzerindeki ihracat kısıtlamalarını kaldırıyor. Talep artıyor; avokado İngiltere gibi diğer ülkelere de yayılmaya başlıyor.

2007

Hass çeşidi, avokadoların kralı olarak en tepede bulunuyor; hem de yalnızca kremsi yüksek yağlı içeriği nedeniyle değil, yavaş olgunlaşması ve kalın kabuğu da onu örnek bir uluslararası ihracat ürünü yapıyor.

 

2013

“Avokado tüketiminin daha iyi beslenme kalitesi ve besin alımıyla ilişkilendirildiğini” iddia eden makalenin Journal of Nutrition’da yayımlanmasıyla avokadonun sağlık puanında artış görülüyor.

2015

Yağların aslında o kadar da kötü olmayabileceğinin, hatta çoğunun faydalı olduğunun açığa çıkması, avokadoları daha da ilgi odağı haline getiriyor. Sporcu beslenmesi ve sağlıklı tarifler bu konuda nasibinin alıyor.

2016

Journal of the American Medical Association’daki bir çalışmada, Instagram’da paylaşsanız da paylaşmasanız da günde bir avokado tüketmenin LDL kolesterolünüzü ciddi bir şekilde düşürdüğü kanıtlanıyor.

2017

Basına konu olduğu dönemlerde #avokado etiketi neredeyse beş milyon kez kullanılmıştı. Popüleritesi de hiç azalma göstermiyor.

BESLENME

Besleyici sporcu sandviçi

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi ve sporcu tarifleri konusunda ihtiyacınız olacak bilgileri vermeye devam ediyoruz. İşte avokadolu sandviç tarifi.

MALZEMELER

1/ Tam Buğdaylı ve Çiya Tohumlu sandviç ekmeği

2/ Kaşar peyniri, dilimlenmiş

3/ Avokado, dilimlenmiş

4/ Lahana, dilimlenmiş

5/ Dereotu

Haydari Sos:

Tereyağı

Kuru nane

Süzme yoğurt

Tam yağlı yoğurt

Sarımsak (isteğe bağlı)

Tuz

YAPILIŞI

Orta ateşte biraz tereyağı eritin ve içine uygun miktarda naneyi ve isteğe bağlı olarak az sarımsağı ekleyin. Yağı yakmadan biraz kızdırıp altını kapatın. Yakın miktarlarda süzme yoğurt ile tam yağlı yoğurdu karıştırın ve tereyağlı nane ve tuzu karışıma katın. Haydariniz hazırdır.İki dilim ekmeğin arasına haydariden sürün. Avokadoyu ikiye bölün, çekirdeğini çıkarıp soyun ve dilimleyin. Avokadolarla birlikte isteğinize göre dilimlenmiş kaşar peyniri, lahana ve ek olarak biraz dereotunu bir dilim ekmeğin üzerine koyun. Haydari sürülmüş ikinci dilimi de sandviçinizin üzerine kapatın. Malzemelerin sabit kalması için sandviçinizi streç filme sararak taşıyabilir ve tüketebilirsiniz.

Devamı

BESLENME

Yeşil humuslu çavdarlı sandviç

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi konusunda kafası karışık olanlara, evde hazırlanacak sporcu yemekleri, sporcu tarifleri ve pratik sandviç önerileri sunmaya devam ediyoruz.

MALZEMELER

1/ Çavdarlı sandviç ekmeği

2/ Marul

3/ Beyaz soğan, halka doğranmış

4/ Kaşar peyniri

5/ Domates, dilimlenmiş

6/ Soya filizi

Yeşil Humus Sos:

50 gram bezelye

25 gram edamame yeşil soya fasulyesi

1 yemek kaşığı susam yağı

Yarım çay kaşığı toz zencefil

YAPILIŞI:

Humusu hazırlamak için malzemelerin hepsini blenderdan geçirin. Bezelyeler yağ kaybı ve enerji dengesini destekleyen bakır ve manganez yönünden zengindir ve edamame de protein içeriğini artıracaktır.Ekmeklerinizin birer yüzüne humus karışımını sürün. Hazırlamış olduğunuz diğer tüm malzemeleri arasına ekleyerek sandviçinizi tamamlayın.

Devamı

BESLENME

Yeni sporcu sandviç tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Evinizde hazırlayıp, işe, okula, dışarı götürebileceğiniz kolay ve besleyici sporcu sandviçleri tariflerine devam ediyoruz.

Sporcu tarifleri, sporcu beslenmesi konusunda daha fazla bilgi almak için beslenme kategorimizi tıklayın.

Sandviç için malzemeler

1/ Çok Tahıllı ve Siyez Buğdaylı ekmek

2/ Salatalık, küp doğranmış

3/ Domates, küp doğranmış

4/ Beyaz peynir, küp doğranmış

5/ Fındık turp, ince, yuvarlak doğranmış

6/ Yeşil zeytin, küp doğranmış

Guacamole Sos tarifi:

Yarım olgun avokado

Çeyrek yemek kaşığı yeşil limon veya limon suyu

Yarım yemek kaşığı kırmızı soğan, ince doğranmış

Yarım yemek kaşığı kişniş, iyice doğranmış

Yarım yeşil acı biber, iyice doğranmış (isteğe bağlı)

Tuz

Karabiber

YAPILIŞI

Bir dilim çok tahıllı ekmeğin üzerine, guacamole için verilen malzemeleri blenderdan geçirerek sos olarak hazırlayıp sürün. Geriye kalan malzemeleri de ekmeğin üzerine koyup tuz, karabiber ve dilediğiniz baharatla tatlandırın. Açık sandviç, düşük karbonhidrat almanızı sağlayacak ve mükemmel lezzetin yanında avokadodaki sağlıklı yağı da almanızı sağlayacaktır.

Devamı

Popüler