Bizi Takip Edin

ERKEK AKLI

AUDI A3 YÜKSELİŞTE

-

 

Audi satışlarının yüzde 20’sini oluşturan A3 modeli, aileye katılan Sedan karoseriyle pastadaki dilim sayısını artıracak gibi…

01

AUDI DEYINCE ILK AKLA GELEN MODEL KUŞKUSUZ A3’TÜR. BÖYLE OLMASI ÇOK NORMAL.
Çünkü 1996 yılında hayatımıza giren A3, o günden bugüne tam 3,5 milyon adet satmış. Başka bir
ifadeyle, Audi’nin toplam cirosunun %25’ini A3 modeli oluşturuyor. Daha üst segment modelleri olsa
da A3, Audi’nin amiral gemisi diyebiliriz. Audi’nin merakla beklenen sedan versiyonunun ilk sürüşünü
yapmak için Macaristan’ın başkenti Budapeşte’ydik.
DNA’sı Aynı, Özellikleri Farklı
Yeni A3 Sedan genel hatları ile HB kardeşine benziyor. Ön bölüm, bu benzerliğin en çok hissedildiği yer.
Fakat bu durum, yanına yaklaşana kadar sürüyor. Single Frame panjur, yeni tasarlanmış LED farlar, yan
aynalar ilk göze çarpan özellikler. Birçok modelde yan aynanın uzak köşesinde konumlanan şerit takip
asistanı, Yeni A3 Sedan’da yan aynanın dışına ve iç kısmına konumlandırılmış. Güvenlik açısından çok
daha iyi bir yerde ve takibi çok daha rahat. Tasarımda dikkat çeken bir diğer detay, çamurluklardaki ters
dodikler. İçe doğru yaklaşık 2 cm. girintili dodikler farklı ve çok şık. Kapıların altında ve kapı kolu üzerinden profil boyu devam eden kabartmalar, akıcı tasarımı
simgeliyor. Bagaj kapağına entegre spoyler
ise tasarımında noktayı koyuyor. 4.456 mm’lik
uzunluğu olan A3 Sedan’ın duruşu ise sanki daha
küçük boyutlardaymış hissini veriyor. Tok duruşu
onun güçlü görünmesine de katkı sağlıyor. İç
mekana geçtiğimizde, Yeni A3 ile ikiz kardeşliğini
görüyoruz. Kalite konusunda kendini kanıtlamış
olan iç mekanda, her şey derli toplu. Orta konsolun
üzerinde istemediğiniz zaman yok olan MMI
ekranına olan hayranlığımı her seferinde dile getirmişimdir
zaten. Havalandırmalar yuvarlak formda
ve etrafındaki krom çerçeveyi çevirerek kapatıp
açabiliyorsunuz. Diz ve baş mesafesi sorunsuz.

02

Koltuk yükseklik ayarında, bir kademe daha aradığımı
söyleyebilirim. Arka koltuklardaki diz ve baş
mesafesi ise orta seviyede diyebilirim. Ne çok iyi,
ne çok kötü. Küçük bir eleştiriyi hak eden bir diğer
detay ise 425 litrelik bagaj hacmi. Sportback kardeşinden
45, üç kapılı kardeşinden de 60 litre fazla
olmasına rağmen, bagaj hacmiyle rakiplerine
zaman zaman yenik düşecektir.

03

Audi A3 Sedan, ülkemizde 1.4
TFSI ve 1.6 TDI olmak üzere
iki farklı motor seçeneğiyle
sunulacak. Benzinli versiyon
2013 sonbaharında, dizel
motorlu modeliyse 2014 yılında
ülkeye giriş yapacak.

04

Audi A3 Sedan, ülkemize 1.4 TFSI benzinli ve 1.6
TDI olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile sunulacak.
İlk önce 2013 sonbaharında benzinli versiyonu
ülkemize giriş yapacak. 2014 yılında ise dizel
motor bayilerdeki yerini alacak. Türkiye’de satılacak
her iki versiyonunu da kullanma şansı yakaladım.
Macaristan’ın yolları ile ülkemiz yollarının benzerliği
ise yorumlamak için işimizi kolaylaştıran bir detay
oldu. Sıkışık trafik, bozuk zeminli asfalt ve hatta
kapalı yollar yüzünden alternatif olarak tarlaların
arasındaki yolları kullanarak tecrübe ettik. Özellikle
bu alternatif yolumuzda zaman zaman “altı yere
sürtecek” diye korkulu anlar yaşasak da sorunsuz
bir şekilde ilerlediğimizi söylemeliyim. Kullandığımız
her iki motor seçeneğinde de çift kavramalı
otomatik şanzıman S tronic bulunuyordu ve bu
şanzıman opsiyonu Türkiye’de de her iki motorda
sunulacak. Bir diğer sunulacak olan özellik ise, 4
tekerden çekiş sistemli quattro seçeneği benzinli
versiyonda sunulacak. Macaristan’daki sürüşümüzde
bozuk yolların da desteği ile süspansiyon
sistemini daha iyi anladık. Darbelerle başarılı bir
şekilde savaşan süspansiyon sistemi konfordan da
taviz vermiyor. Net bir sürüş sunan A3 Sedan’ın
direksiyonunun direkt çalışma prensibi genel olarak
başarılı. Standart olarak sunulan Start/Stop
özelliği başarılı bir şekilde çalışıyor. Durma noktasında
sistem devreye giriyor ve motor stop ediyor.
Normalde bu özellik, ayağınızı frenden çektiğinizde
çalışır; fakat A3 Sedan’da gaza basana kadar sistem
devrede kalmaya devam ediyor. “Drive Select”
yani adaptif sürüş sistemi 5 farklı modda seçenek
sunuyor. Adaptif Hız Sabitleyici özelliği ise önde
trafik durduğu zaman otomatik olarak devre dışı
kalıyor. Dalgınlık yapıp şeritten çıktığınız zaman
devreye giren Aktif Şerit Takip Asistanı, direksiyona
müdahale ederek yoldan çıkmanızı engelliyor.
Opsiyon olarak satın alabileceğiniz Aktif Güvenlik
Sistemleri’nden Pre Sense, 0 km/s’nin altındaki
hızlarda, önünüzde ani fren ya da çarpışmaya
yönelik bir durum gördüğü zaman, siz fren yapmıyorsanız
uyarıyor ve hatta gerekirse fren yapıyor. İlk
olarak ülkemize giriş yapacak olan 1.4 TFSI versiyonunun
maksimum gücü 140 HP ve maksimum
torku 250 Nm. Direksiyonunda en çok kaldığım 1.4
TFSI 6 ileri manuel şanzımanlı versiyonuydu. Vites
geçişlerindeki netlik, sürüş kalitesini destekliyordu.
Maksimum hızı 217 km/s olan bu versiyonun
0-100 km hızlanması ise 8,4 saniye. Fabrika verilerine
göre, ortalama yakıt tüketimi ise 4,7 lt/100 km.
Audi A3 Sedan’ın Mercedes Benz CLA ile kapışacağı
kesin. Henüz gelmesine daha var fakat VW
Golf CC’nin de benzer rakibi olacak. Basın lansmanında
konuşan Audi yetkililerinin “Satılan her iki
Audi’den biri A3 olacak” demesi, bu modele olan
güvenlerinin ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor.
Kişisel fikrim, A3 Sedan’ın Premium kompakt
sınıfta liderliğe oynayacağı şeklinde.

05

AUDI A3 SEDAN 1.4 TFSI

Motor: 1395 cc benzinli turbo
Maksimum güç: 140 HP – 5000 d/d
Maksimum tork: 250 Nm – 1500-3500 d/d
Maksimum hız: 217 km/s
0-100 km hızlanma: 8,4 saniye
Şanzıman: 6 ileri manuel
Ort. Tüketim: 4,7 lt/100 km
Boş ağırlık: 250 kg
Dingil mesafesi: 2637 mm
Fiyatı: Henüz açıklanmadı

 

ERKEK AKLI

Yeni yılda mutlu olmanın 10 yolu

Umut Doğan Yıldız

-

Uzman Psikolog Selin Karabulut, yeni yılı mutlu ve huzurlu geçirmenin püf noktalarını sıraladı.

Uzman Psikolog Selin Karabulut’a göre yeni yılı mutlu ve huzurlu geçirmenin püf noktaları!

· Şikayet etmekten, söylenmekten vazgeçin. “Sorunu çözebilmek için benim bir etkim olur mu, ben neler yapabilirim?” diye düşünün ve sorunlarınızı çözmeyi ertelemeyin.
· Daha sağlıklı yaşayabilmek adına rasyonel adımlar atın. Sağlıklı beslenmeye özen gösterin ve vakit buldukça egzersizler yapın.
· Kötü alışkanlıklarınızı geride bıraktığınız bir yıl olsun. Örneğin, sigarayı bırakın. Sağlığınızı, zihninizi ve cebinizi ele geçiren sigara esaretine bir son verin.
· Kendinize daha çok vakit ayırın. Hayata bir defa geliyorsunuz, onu başkaları adına ipotek etmekten vazgeçin. Yapmaktan keyif aldığınız işlere zaman yaratın. Özellikle zamanınızı çalan, sizi yoran ve ele geçiren şeyler için artık vakit harcamayın.
· Sevginizi, mutluluğunuzu ve neşenizi çevrenizdekilerle paylaşın. Onları önemsediğinizi her fırsatta dile getirmeye, iyi ve kötü günde yanlarında olmaya özen gösterin.
· Hedefler belirleyin ve o hedefleri gerçekleştirebilmek adına kısa ve uzun vadeli planlar yapın. Hedeflerinizi ertelememeye dikkat edin.
· Klişelerden uzak durun, klişelerin hayatınızı yönlendirmesine izin vermeyin.
· Uzun zamandır ertelediğiniz işleri yapmak için harekete geçin. Ertelemeden ve üşenmeden bu işleri azaltmaya çalışın. Zamanınızı iyi yönetmek, ertelediğiniz işleri hayata geçirmenizi kolaylaştırabilir.
· Sevmekten korkmayın! Eşler arasındaki en temel sorunların sevgiyle ve sevmeyle çözülebileceğini unutmayın.
· Çocuklarınıza keşfetmeleri, denemeleri için fırsatlar yaratın. Hayatlarının sizin onlara sunduğunuzdan çok daha farklı olabileceğini unutmayın.

Devamı

ERKEK AKLI

Mango’dan stil ikonuyla işbirliği

Umut Doğan Yıldız

-

Mango’nun işbirliği yaptığı stil ikonu David Gandy; bir modelden çok daha fazlası!

Eşsiz tarzı ve vintage arabalara olan tutkusuyla tanınan süper model David Gandy’nin ilgi alanları aslında çok daha fazla. Girişimci kimliği ve hayır işlerine ilgisiyle de tanınan David Gandy yeni projelere atılmaktan keyif alıyor.

Tarz sahibi olmak için genel bir bakış açısına sahip olmak gerektiğine inanan David Gandy bunun sadece kıyafetlerle ilgili olmadığını söylüyor. Materyelleri, renkleri veya tasarım ile ilgili olan her şeye duyulan ilgi insanın genel tarzını yansıttığına inanıyor. Arabalara olan tutkusunu ise şu sözlerle anlatıyor; ‘araba alırken bunu yatırım amaçlı yapmıyorum. Beğendiğimi alıyorum ve onu yenileyerek gelecek 60 yıl boyunca yaşatmaya devam ettirmek istiyorum’ diyor.

Hayır işlerine olanilgisine de köpeği Dora aracılığı ile anlatıyor. Sokak hayvanlarına yardım edenve kar amacı gütmeyen kurumlara destek olan David Gandy köpeği Dora’yı da buşekilde evlat edindiğini anlatıyor.

‘Kendime sürekli meydan okumayı seviyorum. Bilinmeyenin korkusunu hissetmek kendimi geliştirmeme izin veriyor. İş için, bir proje için olsun ya da kişisel hayatım ile ilgili olsun – pişmanlık duymamak için elimden geleni yapıyorum’ diyen David Gandyherkese ilham verebilecek bir süper modelden çok daha fazlası.

Devamı

ERKEK AKLI

Estetik kraliçesinin son isteği!

Umut Doğan Yıldız

-

Geçirdiği sayısız estetik operasyonla adını duyuran Pixee Fox, son isteğiyle doktorları şaşırttı!

Şimdiye kadar 200’den fazla estetik operasyon geçiren estetik bağımlısı Pixee Fox, bir televizyon programına konuk oldu.

Botched Doctors adlı programa davet edilen estetik kraliçesi, katıldığı programın sunucuları olan cerrahlardan bir istekte bulundu ancak Terry Dubrow ve Paul Nassif, Fox’un talep ettiği bu ameliyatı reddettiler.

İngiliz gazete Daily Mail’de yer alan habere göre; çizgi film karakteri gibi görünmek için defalarca ameliyat olan 28 yaşındaki Fox’un son isteğine doktorlar ‘Hayır’ dedi.

İstediği karaktere benzeyebilmek için kaburgalarını aldırıp, göz rengini dahi değiştiren Fox, bu defa da saç çizgisini yeniden hizalamak istediğini belirtti.

Bunu duyunca şok olan doktorlar bu isteği reddettiler. 
Cerrahlar, Fox’un beden algı bozukluğu olan bir kişi olduğunu düşünüyorlar.

Daha önce Fox,  çene kemiği ameliyatı için Güney Kore’nin Seul kentine gitmiş ve burada çenesini kırdırarak traşlatmıştı.


Devamı

Popüler