Bizi Takip Edin

Salonda vakit harcamanıza rağmen gelişim göremiyor ve negatife geçiyorsanız beslenmenizde bir sorun olabileceğini biliyor muydunuz?

BCAA, gıda takviyeleri arasında kas yıkımının önüne geçebilecek içeriğe sahiptir. Siz antrenman yapıyorsanız her gün kas yıkıp yenilerini inşa ediyorsunuz demektir. Ancak eğer yeterince amino asit vücudunuza sağlamıyorsanız protein senteziniz ve kaslarınızın yapısına katılacak proteinler eksik kalabilir.

BCAA’yı Ne Zaman Tüketmeliyim?

BCAA antrenmandan önce ya da hemen sonra tüketilirse hedefinize uygun bir etki yaratabilir. Ancak gün içerisinde herhangi bir dilimde de tüketimi çok sorun olmamaktadır.

Kaslarınızın ihtiyaç duyduğu 3 esansiyel aminoasitin birleşimi olan bu ürün lösin, izolösin ve valinden oluşur. Bu 3 temel amino asit kas yapınıza katılacak olan proteinlerin işlenmesinde rol oynar. Bu sebeple kas yıkımının önüne geçmek için BCAA gıda takviyesini tercih edebilirsiniz.

Antrenman öncesi kullanımında BCAA hem performansa yardımcı olacaktır hem de antrenman sonrasında daha hızlı toparlanma ve kas yıkımını azaltmaya destek çıkacaktır. Ayrıca BCAA ürünlerinin içinde ek glutamin içeren ürünler antrenman sonrası yorgunluğunuzu daha kolay atmanız için ideal seçimlerdir.

Supplementler.com uzmanlarına performansından memnun kalacağınız 5 BCAA gıda takviyesini danıştık:

5) Sci-Mx BCAA Intra Hardcore 480 Gr

Sci-Mx BCAA Özellikleri

Fiyat: 149
Servis Sayısı: 32
Servis Başı Fiyatı: 4,66 TL

Tüketicilerin Tercih Etme Nedenleri

  • Her serviste 9 gram BCAA.
  • Ek glutamin içeriği ile toparlanma sürecine katkıda bulunması.

 

Tüketici Yorumları

“Benim kullandığım BCAA’ların içerisinde toparlanmaya en çok yardımcı olan ürün bu oldu siz de tercih edebilirsiniz.”

“Fiyat performansı çok başarılı, pahalı gibi geldiğine bakmayın, daha iyi bir yorgunluk azaltıcı ve kas koruyucu yok!”

Sci-Mx BCAA hakkında daha fazla bilgi edinin.

 

4) Optimum Gold Standard BCAA 266 Gr

Optimum Gold Standard BCAA Özellikleri

Fiyat: 109 TL
Servis Sayısı: 28
Servis Başı Fiyatı: 3,89 TL

Tüketicilerin Tercih Etme Nedenleri

  • C vitamini ve magneyzum desteği ile bağışıklık ve kemik yapısını desteklemesi.
  • Rhodiola içeriği ile zihinsel odaklanmaya yardımcı olması.
  • Hafif ve kolay içilebilir olması.

 

Tüketici Yorumları

“Açıkçası en sevdiğim tadı Optimum BCAA’da buldum ben.”

“BCAA ile biraz vitamin mineral desteğini kombinlemek bağışıklığı güçlendiriyor diye düşünüyorum, etkili bir ürün.”

Optimum Gold Standard BCAA hakkında daha fazla bilgi edinin.

 

3) Grenade Defend BCAA 390 Gr

Grenade Defend BCAA Özellikleri

Fiyat: 139 TL
Servis Sayısı: 30
Servis Başı Fiyatı: 4,63 TL

Tüketicilerin Tercih Etme Nedenleri

  • Kas yıkımına karşı geliştirilmiş formül.
  • Hindistan cevizi suyu tozu ile destekli elektrolit bileşenler.
  • Nitrik oksit ile protein sentezini destekler.
  • Her serviste 7 gr BCAA.

Tüketici Yorumları

“Grenade her zamanki gibi iddialı bir ürün ortaya koymuş çok da güzel olmuş arkadaşlar, deneyin muhakkak.”

“Tadı efsane, performansı da gayet iyi.”

Grenade Defend BCAA hakkında daha fazla bilgi edinin.

Sci-Mx BCAA hakkında daha fazla bilgi edinin.

 

2) Weider Premium BCAA Powder 500 Gr

Weider Premium BCAA Özellikleri

Fiyat: 189 TL
Servis Sayısı: 50
Servis Başı Fiyatı: 3,78 TL

Tüketicilerin Tercih Etme Nedenleri

  • Weider tecrübesinden gelen üstün lezzet.
  • Servis başına 6000 mg yüksek kalite BCAA.
  • Glutamin ile zenginleştirilmiş formül.

Tüketici Yorumları

“Her takviye gibi bunda da Weider’den şaşmıyorum, performansı en iyi ürün bence bu.”

“Boşuna efsane değiller, böyle tat yok…”

Sci-Mx BCAA hakkında daha fazla bilgi edinin.

 

1) Scitec BCAA+Glutamine Xpress 600 Gr

Scitec BCAA Özellikleri

Fiyat: 132 TL
Servis Sayısı: 50
Servis Başı Fiyatı: 2,64 TL

Tüketicilerin Tercih Etme Nedenleri

  • Yeksek servis sayısı ile uzun süreli kullanımı.
  • Suda kolay çözünebilmesi.
  • Ekstra glutamin desteği ile yorgunluk hisine pozitif etkisi.

Tüketici Yorumları

“Antrenman öncesi içiyorum ve oldukça etkisini gördüm.”

“Bence glutamin destekli BCAA kullanacaksanız en iyisi Scitec.”

Sci-Mx BCAA hakkında daha fazla bilgi edinin.

Sporcu Besinleri

KREATİN ALMAK İÇİN UYGUN ZAMAN NEDIR?

Umut Doğan Yıldız

-

Araştırmalar, yoğun egzersizin anabolik hormon salınımını artırdığını gösteriyor.

Yoğun bir egzersiz sonrası karbonhidrat ve protein veya esansiyel amino asitler almak, glikojenin yeniden sentezlenmesini hızlandırabilir ve protein sentezi sağlayabilir. İnsülin seviyeleri kreatin alımını artırdığından, egzersizden sonra karbonhidrat ve/veya protein takviyeleriyle birlikte kreatin almak, kastaki kreatin depolarını artırmanın veya korumanın etkili bir yöntemi olabilir.

Devamı

Sporcu Besinleri

PROTEİN TOZUNU DOĞRU KULLAN

Umut Doğan Yıldız

-

Yaygın olarak yapılan protein tozu kullanımı hatalarını listelemeye devam ediyoruz. İşte sıkça yapılan takviye kullanım hataları:

FAZLA PROTEİN TÜKETİYORSUNUZ

Gerçekten de iyi bir şeyden aşırı tüketmiş olabilirsiniz. Alışveriş sepetinizi tavuk ve protein tozuyla dolduruyorsanız size kötü haberimiz var: Tek yaptığınız, belinizi kalınlaştırabilecek fazladan kaloriler almak. Aslında, profesyonel
atletlerin beslenme programlarını kopyalamanız, kariyerinizi yalnızca bir spora yönlendirecek: Sumo güreşi.

Çözüm: Hesap makineleri hazır: Vücut büyütmek isterseniz vücut ağırlığınızın her kilogramı için 1,6 – 2,0 gram oranında protein almanız gerekir. Örneğin, ortalama 83 kilogramsanız her gün en az 133 gram protein almalısınız. Bir tavuk göğüs etinin 30 gram protein içerdiğini düşündüğünüzde bu rakam size çok gelirse moraliniz bozulmasın. Kişisel antrenör Peter Parasiliti, “Bu, takviye gıdalara başvurmadan kolaylıkla yeterince protein tüketebileceğinizi gösterir,” diyor. Öğle yemeğinizde protein dolu bir tavuk salatası ve akşam da kas büyütmeye uygun bir burger yediyseniz, almanız gereken protein miktarını karşılıyorsunuz demektir.

4 YEMEK YERİNE KULLANIYORSUNUZ

Tüm proteinlerin eşit olduğunu düşünen ve hepsinin yerine shake kullanan çok fazla erkek var. Onlardan biri olmayın. “Kullanması hızlı olabilir ancak yüksek kalorili bir smoothie’nin sizi doyurması pek mümkün değildir ve düzgün bir yemek gibi birçok besin değerini size sunmaz,” diyor Baptie. “Ayrıca tam bir öğün, vücudunuzun yiyeceği öğütmek için daha çok çalışacağı ve yemeği sindirirken daha çok kalori harcayacağı anlamına gelir.”

Çözüm: Yoğun iş gününüz yemeği protein shake ile değiştirme fikrini çekici kılıyorsa, öğle yemeğinizi bir gece önceden hazırlayın. “En iyi protein için balık, tavuk, hindi, biftek gibi ürünlere yönelin. Sizi tok tutmak için çok daha fazla besin değerine sahipler,” diyor Baptie. Eve folyo, saklama kapları ve yemek malzemelerini depolamak, biçimli karın kaslarına giden yolun anahtarıdır.

EN SIK GÖRÜLEN 2 PROTEİN HATASI

Devamı

Sporcu Besinleri

EN SIK GÖRÜLEN 2 PROTEİN HATASI

Umut Doğan Yıldız

-

Protein tozları: Hızlıca kas kazanmanın ve toparlanma sürenizi azaltmanın en basit yolu. Ancak unutmayın, büyük miktarlarda protein tozu, büyük sorumluluk gerektirir.

Dikkatle kullanmazsanız size en yakın olanları, yani kol ve karın kaslarınızı üzersiniz ve emin olun, bu sandığınızdan daha kolay. Montreal Üniversitesi’nde yürütülen bir çalışma, dört profesyonel atletten üçünün, protein tozunu uygun bir şekilde nasıl kullanacağını bilmediğinden performanslarını veya toparlanma sürelerini toz yardımıyla iyileştirmekte başarısız olduğunu gösterdi. Neyse ki, MH tavsiyesi sizi profesyonellerin önüne geçirecek.

1 HER ŞEYI FAZLA KARMAŞIK BIR HÂLE GETIRIYORSUNUZ

Sütünüz mü var? Ayrıca kurutulmuş meyveleriniz ve birkaç kaşık badem ezmeniz… Her şeyi yanlış yapıyorsunuz. Beslenme uzmanı Scott Baptie, “Ev yapımı shake’inizi çok fazla içerikle doldurursanız hiçbir ekstra fayda görmeden kalori miktarını artıracaksınız,” diyor. Çözüm Oldukça basit: Karnınızı değil, kaslarınızı şişirmenize yardımcı olacak düşük şekerli içerikleri tercih edin.

2 UCUZA KAÇIYORSUNUZ

Konu protein tozu olduğunda ucuz ama kaliteli diye bir şey söz konusu değildir. Baptie’ye göre, tozunuz şüpheli bir şekilde ucuz bir fiyat ve uzun raf ömrüyle geliyor ve konsantre toz içeriyorsa, paranızı yağ ve karbonhidratla dolu bir kutu toza kaptırmışsınız demektir. Çözüm İzole protein. Normalden bir tık daha pahalı olsa da protein tozundan bahsediyorsak ne öderseniz onun karşılığını alırsınız. “Uzun arıtma süreci sayesinde, izole protein size gereksiz katkılar olmadan daha yüksek kaliteli protein sağlayacaktır,” diyor Baptie. Mevcut protein tozunuzun yeterli orana sahip olduğundan emin değil misiniz? Bir ölçeğinde en az 20-25 gram protein olduğundan emin olun. Bu rakamın altına düşerseniz, cüzdanınızın küçülüp göbeğinizin büyüdüğünü göreceksiniz.

Devamı

Popüler