Bizi Takip Edin

Akıllı saatler dış mekanlarda spor yapanlara epey yardımcı olsalar da spor salonlarında akılları duruyordu. Teknoloji devi Apple, bu sorunu ‘GymKit’le aştı. GymKit, çok yönlü veri akışıyla kullanıcıların spor salonlarında daha doğru spor yapabilmelerini sağlıyor. 

Teknoloji hayatın her alanına hakim. Fakat spor ile tamamen iç içe geçmiş durumda. Akıllı saatlerin başı çektiği giyilebilir teknolojiler sporseverlere önemli çözümler sunuyor. Fakat dış mekanlarda faydası reddedilemeyen bu aygıtlar spor salonlarına gelindiğinde senkronizasyon konusunda sorun yaratıyordu. Tam bu noktada Apple bu meseleyi tarihe karıştıracak bir yeniliğe imza attı. GymKit ile artık spor salonlarındaki aletleri birbirine bağlayarak daha doğru veri toplayabiliyoruz. Örneğin Apple Watch’dan alınan nabız ile alakalı data, spor aletinin ayarlarıyla eş zamanlı olarak birleşebiliyor. Böylece koşu hızımızla nabız bilgilerimiz eşleştirilerek yaktığımız kalori ekrana yansıyor. Bu sayede artık sadece yaptığımız spora odaklanabiliyoruz. Ayrıca girdiğimiz yaş, kilo, boy gibi kişisel fizik bilgilerimiz de spor aletlerine aktarılıyor. Böylece kullanılan spor aletine her seferinde bilgi yazmaya gerek kalmadığı gibi ölçümlemeler de daha doğru oluyor. GymKit’in kullanılabilmesi için Apple Watch işletim sistemi olan WatchOS’in 4.3 sürümüne sahip olmak ve GymKit uyumlu spor aleti kullanmak gerekiyor.

SPOR

KOLTUĞU KULLANARAK KAS YAPIN

Umut Doğan Yıldız

-

Tüm dünyada hızla yaygınlaşan, evleri her bakımdan yaşam alanına çevirme alışkanlığı kendini evde spor alanında da gösteriyor.

İsterseniz evinizi ufak bir spor salonuna çevirebilirsiniz. İlk önce bu programı deneyin ve ardından evinize uygun spor aletlerini edinin

Talimat: Hareketleri 50’şer saniye süresince, aralarında 10’ar saniye dinlenerek yapın. Hip thrust ve split squat hareketlerinde, her bir bacağınızla 25’er saniye geçirin.Hareketi bir bacağınızla 25 saniye yapın ve diğer bacağınıza geçerek 25 saniye daha yapın. Antrenmanı şınav varyasyonları ile bitireceksiniz. Toplamda 3-5 tur olacak şekilde yapın. 

 

1- SINGLE-LEG HIP THRUST

Başınızı ve omuzlarınızı desteklemesi için koltuktan faydalanın. Kollarınızı T şeklinde yanlara açın. Sağ bacağınızı göğsünüze doğru çekerken, kalçanızı yukarı kaldırın. 

2- BULGARIAN SPLIT SQUAT

Sağ ayağınızı arkanıza, koltuğun üstüne alın ve gövdenizi olabildiğince alçaltın. Önde kalan topuğunuzu yere bastırın, oradan aldığınız kuvvetle yükselin.

3- FEET-ELEVATED PUSHUP

Ayaklarınızı koltuğa yerleştirin ve göğsünüzü yere yakınlaştırın. Koltuğa zarar gelmesini istemiyorsanız, ayaklarınızın altına bir havlu yerleştirin.

4- HANDS-ELEVATED PUSHUP

Ellerinizi koltuğa   yerleştirin ve göğsünüzü alçaltın.

Evde spor yapmaya alışmanız için yeterli olan bu hareketlerde seviye atlamak için evinize uygun spor aletlerine linki tıklayarak ulaşabilirsiniz! : Tıklayınız

Devamı

SPOR

SAKATLIK RİSKİ OLMADAN KAS KAZANIN

Umut Doğan Yıldız

-

Yüzmenin faydaları,yüzerek kilo vermek gibi sorular aklınıza geliyor. Yüzmek sakatlık riskini ortadan kaldırır ve sizin aynı yoğunlukta yaptığınız koşuya oranla daha fazla kalori harcamanızı sağlar.

Yüzme esnasında vücudun büyük bir kısmı sürekli kullanımda olduğundan, sakatlık riskini düşünmeden güçlenebilirsiniz. Aynı zamanda ihmal edilen kaslarınızı çalıştırabilir, bu sayede kaslarınız arasındaki güç dengesizliğini de onarabilirsiniz. Profesyonel bir yüzücüyü izlediğinizde, üst vücut ve alt vücut gücünün birbiriyle neredeyse aynı olduğunu görmenizin sebebi de budur.

Gethin’in yüzme planındaki ilk sürpriz ise antrenman sonrası kas ağrıları yaşamaması oldu. “Uzun mesafeler koştuğumda iyileşmek birkaç günümü alırdı. Ancak her gün yüzebilirim. Yüzmeyle o tarz bir vücut ağrısı veya yorgunluk hissetmiyorsunuz,” diyor. Walton da buna katılıyor: “Her gün yüzebilirsiniz ancak aşırı kullanım sakatlıkları yaşamazsınız.”

KALORİLERİ SUDA YAKIN

Kalori yakmanın en iyi yolu koşmak mıdır dersiniz? Spor salonu müdavimleri, suyun doğal gerilimiyle birleşen bu alternatif kardiyo yöntemini oldukça seviyor. Medicine & Sports in Science & Exercise dergisine göre, dakika başına kalori yakımı baz alındığında, yüzme antrenmanları koşuya kıyasla daha fazla kalori yakma potansiyeline sahip. Örneğin, 40 dakikalık zorlu bir yüzme antrenmanı yaptığınızda 1.000’den fazla kalori yakabilirsiniz. Durmayın, suya girin.

Devamı

SPOR

KAMP YAPMAK İÇİN 5 SEBEP!

Umut Doğan Yıldız

-

Hemen aleti, edevatı hazırlayıp, sırt çantanızı yanınıza alıp yola koyulmanız için sizi ikna edecek 5 sebebimiz var!

Yapılan araştırmalar teknolojiyle yaşayan modern insanın günde ortalama 5 saatini mobil telefonlara ayırdığını ortaya koyuyor. Bu herkes için geçerli olmasa da hemen hemen herkes vaktinin önemli bir kısmını dijital dünyada geçiriyor. Men’s Health erkeklerinin spor yaparak ve kişisel bakımlarına dikkat ederek öz saygılarını korudukları bir gerçek ancak toplum içinde genel olarak kişilikler birer ileti, bildiri haline gelmiş durumda. İnsanlar izledikleri bir konserin tadına varmak yerine bir daha geriye dönüp hiç bakmayacağı videoları çekmeyi tercih ediyorlar. Bu çekilen video ve fotoğraflar sosyal medyaya servis ediliyor ve eylemin beğenisi, o eylemin yapıldığını gören kişilerin “like” etmesi ile ölçülüyor. Konserde video çekme edimi, o konserden çok zevk aldığımız için mi yoksa sosyal medyada paylaşmak için mi? Bir kazada yaralılara yardım etmektense telefona sarılmak, heralde kazadan zevk alındığı için değildir ya da aslında öyle midir? bilemiyoruz.

Bütün bunların gerçekliğinin farkında olan ve şehir hayatından, teknolojiden biraz olsun uzaklaşmak isteyen herkes yüzünü doğanın yeşiline çevirmeli ve ruhunu biraz olsun arındırmalı. Bunun için kamp yapmak şahane bir fikir. 

Tüm bu duygusal yazıları bir yana bırakıp, doğada kamp yapmanın bilimsel gerçekliğini ele alırsak:

1. Biyolojik Saati Resetler

Televizyon izlemeden yapamıyorsunuz hatta televizyon açık bir şekilde uykuya dalmaya çalışıyor ve bunun size iyi geldiğini düşünüyorsanız eğer yanılıyorsunuz. Televizyon yaydığı mavi ışık sebebiyle uykuya dalmanızı bir hayli güçleştiriyor. Uyku anında salgılanan melatonin hormonu televizyon açıkken daha az salgılanmaya başlıyor ve bu da uyku kalitesinde ciddi bir bozulmaya sebep oluyor. Sağlıklı bir uyku için melatonin şarttır, melatonin içinse zifiri bir karanlık.  Bunun için en ideal ortam ise elektriğin olmadığı bir lokasyonda kamp yapmak. Doğada kamp gibi zifiri karanlıkta uyumak melatonin seviyesinde inanılmaz bir iyileşmeye sebep oluyor. Hatta sadece bir hafta sonunu kampta geçirmek biyolojik saatinizi sıfırlamanıza ve resmen yeni baştan başlamanıza sebep oluyor.

2. Yaratıcılığınızı Artırır

Yapılan çalışmalara göre açık havada vakit geçirmenin gerçekten yaratıcılığı teşvik ettiği ve dikkat yeteneğinizi arttırdığı gözlemlenmiş. Yapılan çalışmada, katılımcılar dört gün boyunca doğayla başbaşa bırakılmış ve her türlü teknolojik aleti kullanmaları yasaklanmış. Doğa yürüyüşü yapmak, kamp ateşi yakmak ve çadır kurmak gibi doğa aktiviteleri yapmaları ise serbest bırakılmış. Yaptıkları bu doğa gezisi süresince katılımcılar, çeşitli yaratıcılık testleri yapmak zorunda bırakılmışlar. Bu süre içinde araştırmacılar, katılımcıların test puanlarında yüzde 50’lik bir artış görüldüğü saptanmış. Yani doğada, şehir hayatının karmaşasına kıyasla çok daha kreatif işler çıkarmışlar.

3. Kolayca Çözüm Üretmenizi Sağlar

Doğa ile baş başa kalmak hızlı çözüm üretebilmeyi beraberinde getirir. Her şeyi google’a soramadığınız bir ortamda zaman geçirmek, doğayı keşfetmeniz için oldukça önemli bir deneyim olacaktır. Bu sayede karşılaştığınız problemlere doğadan yardım alarak çözümler üretebileceksiniz.

4.Stresten Uzaklaştırır

Elbette kamp yapmak sizi rahatlatacaktır ama kamp yapmak yerine doğa ile ilgili herhangi bir sporla ilgilenmek de sizi en az kamp yapmak kadar büyük bir huzura kavuşturacaktır.  Günübirlik trekking yürüyüşleri de zihninizi birkaç saat boşaltmanız için mükemmel olacaktır.

5. Sağlığınıza İyi Gelir

İhtiyacınız olan şey sessizlik. Şehir hayatında durmadan her bir yanınızı gürültü sarmış durumda. Doğanın o naif sesine ihtiyacınız var. Kuş cıvıltısı, usul usul akan derenin tatlı sesi,  sizi iç huzura kavuşturacak ve kulaklarınızın pasını sökecektir.

İhtiyacınız olan kamp malzemeleri

Devamı

Popüler