Bizi Takip Edin

BESLENME

SÜREKLİ ACIKIYOR MUSUN?

-

 

Daha fazla yemek, uzun süre tok kalarak hızla zayıflamak isteyenler için planımız hazır.

d (1)

Picture 1 of 8

Açlık, biz insanların en ilkel dürtülerinden biri. Bir sürü efendisı olan bir kukla adeta, bu yüzden kontrol altına almak çok zor. Bir dizi hormon ve nörotransmiter (iştahı bastıran veya körükleyen şeyler, tokluğu ve stresi yönlendiren etkenler), açlık hissinin iplerini çekiştiriyor. Ve biz bunların farkında bile olmadan usulca mutfağa doğru yürüyoruz.

İnsanlar için iki çeşit açlık vardır; psikolojik ve ödül amaçlı. Biri, bedeninizin hayatta kalmak için ihtiyaç duyduğu enerjiyi bulma içgüdüsüyken; diğeri koku, görme, stres, sosyal ve çevresel etkenler tarafından etkilenen psikolojik bir olgu. Bir nevi günlük hayata karşı zırh oluşturma mekanizması. İşte bu nedenlerle bir de bakmışsınız, gecenin bir yarısı bir bir kurabiyeleri götürüyorsunuz.

Yemek konusundaki başlıca problem, vücudunuzun şu ikisini ayırt etmekte çok zorlanması: Gerçekten enerjiye mi ihtiyaç duyuyorsunuz, yoksa tok olmanıza rağmen kebapçının önünden geçtiğiniz için mi ağzınızın suyu akıyor? İkinci seçenekteki ödül amaçlı yemeyi kontrol altına alıp, göbeğinizi eritecek yeni bir araştırma yapıldı. Örneğin, Missouri Üniversitesi’nde spor psikolojisi ve beslenme üzerine uzmanlaşan Prof. Dr. Heather Leidy, fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme teknolojisini kullanarak ilginç bir araştırma yürüttü. Yemek yiyenlerle, kahvaltı etmeyen bir gruba iştah açıcı yemek resimleri gösterildi ve beyinlerindeki ödül merkezinin nasıl tepki verdiğini inceledi. Araştırmanın sonunda, protein yüklü kahvaltı edenlerin, açlık hissini gün boyu bastırdıkları keşfedildi. Siz de verdiğimiz stratejileri kullanarak, iştahınızın kontrolünü ele geçirin. Yalnız açlık hissinin Messi gibi olduğunu unutmayın. Onu durdurmak imkânsızdır ama doğru taktiklerle karşı atak yapabilirsiniz.

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Minik karpuz ürettiler

Umut Doğan Yıldız

-

Uzun bir süredir küçük boyutlarda ürün yetiştiren firma, şimdi de zeytin boyutunda karpuz üretti.

Firmanın ürettiği mini karpuzlar, 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı‘nda (26. FoodProduct) katılımcıların ilgisini çekti.

Alınan bilgilere göre, çocuklara meyve ve sebzeleri sevdirmek için böyle bir küçültme yolu seçtiğini söyleyen firma yetkilileri, minik ürünlerin çocukların ilgisini çektiğini ifade ediyorlar.

Uzun bir süredir mini sebze ve meyveler üreten bir Türk firması şimdi de mini karpuz üretti. Zeytin boyutunda olan karpuzun kabuğu karpuz, içerisi ise salatalık tadını andırıyor.


Devamı

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com