Bizi Takip Edin

BESLENME

AÇ KALMADAN KİLO VER

-

 

Günlük hayatta yaptığınız bir iki ufak hata sağlıklı zayıflamanızı engelliyor olabilir

Yağlanmanın önüne geçmek, aç kalmadan kilo vermek mi istiyorsunuz? O halde çözüm belli; lif oranı yüksek, nişasta oranı düşük olan karbonhidratlı yiyecekleri tercih edin. Çünkü lif bir yandan kan şekerinizin yükselmesini engellerken diğer taraftan da tokluk hissi de verir. Fakat gelin görün ki nişasta bunun tam tersi bir etki yaratır. Bu nedenle ekmek, makarna, pilav gibi nişasta yüklü yiyecekler kan şekeri seviyelerinizin uçuşa geçmesine neden olabilir. Bu durum da kilo vermenizi engeller, çünkü hızla yükselen kan şekeri seviyesi, pankreasınıza fazla miktarlarda insülin salınması doğrultusunda sinyal verecektir. İnsülin de bildiğiniz üzere kan şekeri seviyelerini aşağı çekerken diğer taraftan da vücudun yağlanmasına neden olan hormondur.

Aç kalmadan kilo ver
Yağlanmanın baş sorumlusu olan insülinin aşırı derece artması vücutta fonksiyon bozukluklarına yol açabiliyor. Yaklaşık her 3 kişiden birinde görülen bu durumdan dolayı da 400 kalorilik büyük bir simidi yedikten sonra bile hemen acıkabilirsiniz. Fakat karbonhidrat ve lif oranları ideal olan yiyecekleri seçerseniz, insülin değerlerinizi normale çekebilir ve açlık duygusunu da azaltabilirsiniz. Bunun sonucunda ise daha az kalorili yiyecekleri tüketmek ve tok kalmak çok daha kolay bir hal almış olur. Sonuç olarak aç kalmadan kilo verirsiniz.

Az işlenmiş olanı tercih et
Peki, bu konuda tercih edilebilecek ideal yiyecekler neler? Hemen hemen tüm sebzeler listenin başını çekiyor. Brokoli, ıspanak, Brüksel lahanası ve biber de bol miktarda lif, çok az miktarda da nişasta var. Sebzelerin kalori miktarı da oldukça düşük olduğu için gönlünüzce sebze tüketebilirsiniz. İş karbonhidrat içeren yiyeceklere geldiği zaman ise mümkün olduğunca işlenmemiş veya az işlenmiş doğal yiyecekleri tercih edin. Mesela taze meyveleri tercih etmeye ve mümkün olduğunca kabukları ile birlikte yemeye çalışın. Kavrulmuş kuruyemişler yerine kavrulmamış olanları alın. Tam tahıllı yiyecekler de beyaz unlu mamullere göre çok daha sağlıklı.

BESLENME

Yüksek proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Yüksek proteinli bu tarifi uygulayarak kaslarınıza bayram ettirin.

MALZEMELER

Yumurta proteini tozu, 1 ölçek Yulaf unu, 4 yemek kaşığı Süt, 1 yemek kaşığı Tarçın, 1 çay kaşığı

YAPILIŞI

1/ Bir kâseye bir yumurta kırın ve ardından pürüzsüz bir hale gelene dek kalan malzemeleri bir çatalla karıştırın. İster inanın ister inanmayın, pancake’leriniz neredeyse hazır.

2/ Şimdi ise küçük bir tabak alın, karışımı yarım santimetre kalınlığında döküp tabağa ufak ufak vurarak bir halka halinde eşit şekilde yayın. Dikkat edin; çalıştığınız yüzeylerden pancake hamurunu kazımaya çalışmak değerli vaktinizi harcar.

3/ Mikrodalgada bir dakika en yüksek sıcaklıkta pişirin. Hala sıvı kıvamdaysa 30 saniye daha tutun, ardından aç kalan kaslarınızı hemen besleyin. 30 gramlık büyüme yakıtınızı almak için pancake hamurunuz bitene dek tekrarlayın.

Devamı

BESLENME

Orman meyveli proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Orman meyveli proteinli pancake ile kaslarınıza ihtiyacı olan enerjiyi verin.

Whey Proteinle yapılan tarifler için web sitemizde arama yapın.

MALZEMELER

Whey protein, 1 ölçek Hindistan cevizi yağı Yumurta beyazı, 3 Yulaf, 5 yemek kaşığı Muz, 1 Yaban mersini, çilek veya ahududu, büyük bir avuç dolusu Kabartma tozu, 2 yemek kaşığı İsteğe bağlı: Orta boy tatlı patates

YAPILIŞI

1/ Yulafları bir mutfak robotuna atın ve un benzeri bir yapıya gelene dek robotta çekin. (Tatlı patates kullanıyorsanız beş dakika mikrodalgada tutun, küp doğrayın ve ardından ilave karbonhidrat vuruşu için karışıma ekleyin.)

2/ Yumurtaları, muzu, proteini ve kabartma tozunu ekleyip pütürsüz olana dek karıştırın.

3/ Yaban mersinini, ahududunu veya çileği ekleyin.

4/ Yapışmaz bir tavaya biraz Hindistan cevizi yağı ekleyin.

5/ Karışımdan bir miktar alıp tavaya dökün, her iki tarafını da birer dakika pişirin.

6/ Gece buzdolabında bekletip sabah ısıtın, bir parça yer fıstığı ezmesi ve/veya balla servis edin.

Devamı

BESLENME

Pirincin kalorisini düşürmek için ne yapılır?

Umut Doğan Yıldız

-

Pirinci pişirdikten sonra soğumasını beklemek, kalori oranının azalmasını sağlıyor. 

Sri Lanka’daki The College of Chemical Sciences’ta görevli bir ekip, beyaz pirinci pişirmiş ve 12 saat buzdolabında bıraktıktan sonra tekrar ısıtmış. Sonuç olarak pirincin kalori içeriğinin yüzde 10-12 oranında düştüğü gözlenmiş. Bu rakamın bazı pirinç çeşitlerinde yüzde 50’yi bulabileceği ön görülüyor. Ancak dikkat etmen gereken bir şey var: Pirinci Hindistan cevizi yağıyla (180 gr pirinç için bir tatlı kaşığı kadar) pişirmen gerekiyor. Bu yağ ve soğutma işlemi, pirincin yapısını değiştiriyor. İnce bağırsakta glikoza dönüşmeyen, dirençli nişasta içeriğini artırıyor. Bu da düşük kalori anlamına geliyor.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com