Bizi Takip Edin

SAĞLIK

50’Lİ YAŞLAR HASAT ZAMANI

-

 

Tebrikler, artık yarı yola geldiniz. Şimdi önümüzdeki 50 yılı bir öncekinden daha iyi yaşama zamanı!

Bilgeliğiniz, zamanınız ve paranızla 50’li yaşları hayatınızın en iyi 10 yılı yapabilirsiniz. Dr. William Pollack “Bazı ölçümlere göre bu yaşlarda beyniniz en iyi zamanını yaşar” diyor. Belki dünyanın en kârlı 500 şirketinin CEO’larının yaş ortalamasının 56 olması da bununla açıklanabilir. Eklemleriniz ve kaslarınız yavaş yavaş zayıflasa da antrenmanlarınızı modifiye ederek bu sorunu da aşabilirsiniz. Aslına bakarsanız, bu yaşlar aynı zamanda yeni şeyler keşfedilen yaşlardır: Antrenmanlarınızda ve hobilerinizde yapacağınız değişiklikler hayatınızı renklendirecektir. Aynı zamanda bizim tavsiyelerimize uyarsanız, bu yaşlarda değişen iki şey daha görürsünüz: Bel çevrenizin inceldiğini ve kullanmak zorunda olduğunuzu sandığınız çoğu ilaca artık ihtiyacınızın kalmadığını. Son olarak, tavsiyelerimize uymak aynı zamanda daha uzun ve daha iyi bir seks hayatı anlamına geliyor. Şimdi ikna oldunuz değil mi?

Yogayla Kanseri Yenin

Kansere yakalanma riskiniz bu yaşlarda zirveye çıkar. Bu yüzden 50 yaşında geldiğinizde ilk kolonoskopi tecrübenizi yaşamanız kaçınılmazdır. Bunun dışında size tavsiyemiz aynı Stephen Lang gibi yoga yapmanız. Mount Sinai Journal of Medicine’de yayınlanan bir araştırmaya göre yoga yapanların vücudundaki melatonin salımı ciddi oranda artıyor. Melatonin de hücre yenilenmesini hızlandırıyor, hasarlı hücreleri öldürüyor ve dokuları toksin ve radyasyondan koruyor. Bu kansere yakalanma riskini azaltmak için dev bir adım atmak anlamına geliyor. Dahası, yoga bu yaşlarda çok rastlanan sırt ve bel ağrılarını önlemenin de en etkili yollarından biri. Ayrıca kas, eklem ve bağlarınızı güçlendiren yoga, sizin yaptığınız diğer sporlardaki performansınızı da artırır.

Omurganızı Uzatın

Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden Dr. James Rudolph: “Bu yaşlarda boyunuz birkaç santimetre kısalabilir” diyor ve bunun sebebini şöyle açıklıyor: “Omurganızı oluşturan kemikler arasında diskler bulunur. Bu diskler zamanla su kaybettikçe de kemikleriniz birbirine yaklaşır.” Bu süreci yavaşlatmak için duruşunuzu düzeltmelisiniz. Gömleğinizin en üst ve en alt düğmelerinin arasında bir bant olduğunu düşünün ve bütün gün bu bandın gergin olacağı şekilde durun.Bunu sürekli yaparsanız, bir süre sonra duruşunuzun düzeldiğini fark edersiniz.

Cinsel Gücünüzü Artırın

British Medical Journal’da yayınlanan bir araştırmaya göre 55 yaşında geldiğinizde, önünüzde daha 15 yıllık bir cinsel yaşam sizi bekliyor. Weill Cornell Üniversitesi’nden üroloji profesörü Dr. Darius Paduch “Bu yaşlarda testosteron seviyesinde bir azalma olur ancak bu çok dramatik bir durum değildir” diyor. Ancak vücudunuzda fazla yağ varsa, kan basıncınız ve kolesterol seviyeniz yüksekse bu durum çok daha kötü bir hâl alabilir. Bu yüzden risk faktörlerini kontrol altında tutarak cinsel yaşamanızın ileriki yaşlara kadar devam etmesini sağlayabilirsiniz.

SAĞLIK

Ödem atıcı çay tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Az su içiyor ve su içme alışkanlığı kazanamıyorsanız, bunun nedeni az ve sık su içmeyi denemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Su içmeyi alışkanlık edinmek için düzenli bir şekilde, su içmeyi gün içine yayın. Günde en az dört küçük pet şişe (500 ml) su içmeye başlayın. Sürahi içerisine, limon ve sevdiğiniz meyveleri ekleyerek biraz tatlandırıp, renklendirmenizde bir sakınca yoktur. Ancak siz fazla abartmayın.

Yapılan araştırmalar, gün içinde dişini fırçalıp,sade naneli sakız çiğneyenlerin daha çok su içme ihtiyacı duyduğunu ortaya koydu. Bu taktikleri deneyerek, su içme ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Bitki çayları da vücuttan toksin atımı ve iştah kontrolünde size destek olur. Her gün aynı çayı içmek yerine, elinizin altında farklı bitki çayları bulundurmayı deneyin. Yeşil çay, beyaz çay, mate, rooibos, oolong gibi çaylar metabolizmanızı hızlandırırken; rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi çaylar sindiriminizi kolaylaştırır. Bunun yanı sıra ödem attıran çay tarifi de veriyoruz. Deneyin ve farkı gör.

Ödem atıcı çay tarifi

1 litre suya 1 yeşil elmayı doğrayın; 2 çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2 adet kakule ekleyip 5 dakika kaynatın. Ateşi kapatıp içerisine 1 tatlı kaşığı beyaz çay, bir tutam ıhlamur, 20 adet kiraz sapı, bir avuç içi mısır püskülü ilave edin. 4 dakika demlenmesini bekleyin. Süzdükten sonra gün boyu sıcak veya soğuk olarak içebilirsiniz.

Devamı

SAĞLIK

Anksiyete tedavisi: Pilates

Umut Doğan Yıldız

-

Pilates yaparak kaygılarınızla başa çıkabilirsiniz. İşte pilatesin anksiyeteye iyi gelen etkisi.

Anksiyete çağımızın sık rastlanan rahatsızlıklarından. Bir dönem kendisi de anksiyete ile mücadele eden Pilates Eğitmeni Hollie Grant, pilatesin bunun için çok iyi bir tedavi yöntemi olduğunu söylüyor.

Konuyla ilgili fikirlerini dile getiren Pilates Eğitmeni Hollie Grant; “20’li yaşlarımdayken kafamdaki karmaşayı asla yoluna sokamıyordum. Dikkatimi toplamamı sağlayacak bir spor arayışındaydım. Pilates bu açıdan yardımcı oldu. Çünkü egzersiz esnasında konsantre olmak zorundasınız. Nefesinize, çalıştırdığınız kaslara, aktif olmayan kaslara ve hareketler esnasında duruşunuzda yapmanız gereken değişikliklere odaklanmanız gerekiyor.” diyor.

Psikoloji düzelten spor: pilates

Pilates yoğun bir dikkat gerektirdiği için göndermeyi unuttuğunuz e-posta veya nasıl ödeyeceğinizi kara kara düşündüğünüz faturalar o esnada aklınıza gelmiyor. Egzersiz yaparken kurmanız gereken beden ve zihin bağı anksiyeteyi azaltıyor. Hâliyle sağlığınıza daha iyi odaklanıyorsunuz.

Devamı

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

Popüler