Bizi Takip Edin

BESLENME

20 KİLO VERMEK İÇİN 20 İYİ SEBEP

-

 

Eğer aşırı kilolu olduğunuz halde hâlâ spor salonuna gitmeye üşeniyor ve sağlıksız besleniyorsanız bir de bu yazıyı okuyun.

1.Çünkü vermek zorundayım diye yıllardır sızlanıp duruyorsunuz. Ve harekete geçme zamanı çoktan geldi de geçiyor bile.

2.20 kilograminsan yağı bir kasa dolusu bira şişesini dolduracak kadar yer kaplar.

3. 20 kilo vermek Everest Dağı’na tırmanmak ya da Nobel ödüllü bir roman yazmak kadar zor bir iş değildir. Boş zamanlarınızda spor yapmanız ve sağlıklı beslenmeye dikkat etmeniz yetip artacaktır.

4. Kilo verdikçe her yerinizden yağ kaybedeceksiniz, buna penisinizin tabanındaki pubik yağlar da dâhil. Yani bir yandan göbeğiniz küçülürken, diğer yandan da bir şeyler büyüyecek.

5. Şunlara sahip olma ihtimaliniz azalacak; kalp hastalığı, prostat kanseri, diyabet, uyku apnesi, depresyon, sırt ağrısı, iktidarsızlık, safra kesesi taşı, eklem problemleri, yüksek tansiyon, düşük sperm sayısı ve reçeteli ilaçlardan oluşan etkileyici bir koleksiyon.

6. Basketbol potasına smaç yapma ihtimalinizse artacak.

7. Sözcüğün gerçek anlamıyla; ‘kadınlara daha yakın olacaksınız’.

8. Baklavalarınız ortaya çıkacak. Zira şu anda geniş bir yağ tabakasının altında olduklarından görünmüyorlar.

9. Muhtemelen daha fazla seks. Aslında 20 kilo verdiğinizde seks skorunuzun yükseleceğinin garantisini veremeyiz ama daha fazla azalmayacağına kefil olabiliriz.

10. Havuza balıklama daldığınızda çevreye daha az su sıçratacaksınız ve ‘balina daldı’ türünden esprilerden kurtulacaksınız.

11. Bilimsel araştırmalar gösteriyor ki, ne kadar zayıfsanız, sizi ön cama doğru savuracak ağırlığın miktarı da o kadar az olacağı için, arabanızla bir duvara tosladığınızda hayatınızı kaybetme olasılığınız da azalacaktır. Siz yine de ‘zayıfladım artık bana bir şey olmaz’ demeyin. Emniyet kemerini takmayı ihmal etmeyin.

12. Elinize 20 kiloluk bir dumbbell aldığınız her seferde kaybettiğiniz kilolarınızı hatırlayacak ve emin olun, onları hiç özlemeyeceksiniz.

13. Kemerinizi çözdüğünüz anda pantolonunuzun kendiliğinden aşağı düştüğünü gördüğünüzde kendinizi daha özgür hissedeceksiniz.

14. Kollarınıza yüklenen ağırlık azalacağı için daha fazla şınav ve barfiks çekebileceksiniz.

15. 20 kilo verdikten sonra rüzgâr sörfü tahtasının ya da kar kızağının üzerine çıktığınızda uçtuğunuzu sanacaksınız.

16. İnsanlar kilo verenlere gıpta eder. Bundan sonraki hayatınızda akılda kalacak başka hiçbir şey başaramasanız bile 20 kilo verdikten sonra çevrenizden alacağınız övgüler size bir ömür yetecektir.

17. Kendine güveniniz artar. Bunu başardıysanız elinizden ne kurtulur ki?

18. Dans etmeye başladığınızda etraftan yükselen kahkahalar azalır. En azından figürleriniz çok feci değilse.

19. Bu esnada biraz da kas yaptıysanız ‘Kazananlar Kulübü’ sayfamızda yer alma ihtimaliniz doğar. Hemen 20 kilo vermeden önceki ve verdikten sonraki fotoğraflarınızı yollayın.

20. Bir yeriniz kaşınırsa daha önce elinizin uzanamadığı bölgelere rahatlıkla ulaşabildiğinizi fark edeceksiniz. Sırf bunun için bile kilo vermeye değer. Hadi, ne duruyorsunuz?

BESLENME

Smoothie nasıl hazırlanır?

Umut Doğan Yıldız

-

Smoothie dosyasını açıyoruz. Smoothie’lerden alınacak verimi maksimum seviyeye çıkarmak için tavsiyeler.

SIVI BAZ/PROTEİN KAYNAĞINI SEÇİN

Smoothilere süt yerine sıvı baz olarak su, maden suyu, yeşil çay, yoğurt, kefir veya süzme yoğurt kullanabilirsiniz. Smoothie’nize ekleyeceğiniz protein kaynağı, daha uzun süre tok kalmanızı sağlayacaktır; yoğurt ve sütle bunu elde edebilirsiniz. Ancak bitkisel kaynaklı sütlerin protein içerikleri daha düşük olduğundan, Hindistan cevizi veya badem sütü eklerseniz sağlıklı yağ da eklediğinizden emin olun.

Kış için smoothie tarifi!

SEBZE EKLEYİN

Yeşil yapraklı sebzeler kanserden kalp hastalıklarına, diyabetten kilo sorunları ve hormonal problemlere kadar karşılaşabileceğiniz birçok hastalıktan koruyucu içeriklere sahiptir. Smoothie’niz için en iyi tercihlerden olan ıspanak ve pazıyı kullanabilirsiniz. Mevsiminde olduğu sürece, kabak, maydanoz, havuç, salatalık gibi çoğu sebzeyi smoothie’nize ekleyebilirsiniz.

SAĞLIKLI YAĞ KULLANIN

Yağlar da proteinlere benzer şekilde tokluk sürecinizi uzatır ve sebze ve meyvelerde bulunan, yağda çözünen vitaminlerin emilimine yardımcı olur. Özellikle smoothie kâsesi hazırlayacağınız zaman daha yoğun kıvam elde etmek için avokado, kaju veya fıstık ezmesini deneyebilirsiniz. Tercih edebileceğiniz diğer sağlıklı yağ kaynaklarına örnek olarak badem, fındık, ceviz, keten tohumu, tahin ve chia tohumunu sayabiliriz.

Metabolizma hızlandıran smoothie!

MEYVE İLE LEZZET KATIN

Meyvelerin smoothie’nizin tadını güzelleştirdiğini biliyoruz ancak smoothie’nizin şeker ve kalori bombası hâline gelmemesi için kontrollü miktarlarda, bir ya da iki porsiyon meyve kullanmalısınız. Muz, çilek gibi popüler tatlar yanında yaban mersini, böğürtlen, elma, armut, kivi, mango, şeftali gibi birçok meyveyi de deneyebilirsiniz. Smoothie kâseniz içinse donmuş meyve kullanmak daha hoş bir kıvam elde etmenizi sağlayacaktır.

KOMPLEKS TAHIL SEÇİN

Günlük olarak ihtiyacımız olan enerjiyi karşılamak için karbonhidratlara ihtiyaç duyarız. Bu nedenle smoothie’nize yulaf ekleyebilirsiniz ancak glüten hassasiyetiniz varsa kinoa, karabuğday, amarant gibi seçenekler, smoothie’niz için mükemmel tercihler olacaktır. Haşlanmış baklagiller de smoothie kâselerinize iyi bir kıvam veren karbonhidrat kaynaklarıdır.

BAHARATLARDAN FAYDALANIN

Smoothie’nize tat katacak ve aynı zamanda size fayda sağlayacak baharatlar ve lezzetlendiriciler de kullanabilirsiniz. Tatlı bir smoothie için tarçın, vanilya, agave şurubu, bal veya pekmez gibi ürünler, ferahlatıcı bir deneyim içinse açai, spirulina, zerdeçal, matcha ve zencefil deneyebilirsiniz. Sabah smoothie’nizdeki kahve ve matcha, canlandırıcı bir kafein desteği olarak en iyi dostunuz olacaktır.

Devamı

BESLENME

Cinsel gücü artıran 12 yiyecek

Umut Doğan Yıldız

-

Cinsel gücün ve isteğin artıp azalmasında yeme alışkanlıklarının etkili olduğu bir gerçek. O halde cinsel gücü artıran yiyeceklere bir bakın.

Devamı

BESLENME

Sık aralıklı beslenme doğru mu?

Umut Doğan Yıldız

-

Kurallar değişiyor. Sık aralıklı beslenme, iki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketmek artık doğru kabul edilmiyor.

YEMEK PROGRAMINIZI PARÇALAYIN

Aşırı değişken beslenme kalıpları yüzünden gerilmeyin. Adaptasyon, günümüzün kuralı.

ESKİ KURAL

İstikrarlı yağ kaybı, azimli bir beslenme planıyla kazanılır: İki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketin; kahvaltıyı atlarsanız risk alırsınız. İyisi mi siz tüm o saklama kapları için daha büyük bir iş çantası alın.

YENİ KURAL

Klişe olsa da doğru: En iyi diyet, sadık kalabildiğiniz diyettir. Bu nedenle, iş günü boyunca aç hisse- diyorsanız, dilediğiniz kadar sık yemek yiyin. Ancak yakıtsız kalan vücudunuzun acıyla çığlık atmasın- dan korkup, kahvaltıdan iki saat sonra fıstık ezmeli pirinç patlaklarını zorla yemeye çalışmanıza gerek yok. Tıbbi bir inceleme, öğün sıklığı ile yağ kaybı arasında kayda değer bir ilişki göremedi. Aynı zamanda, Plos One’daki bir çalışmada da günde üç öğün tüketmenin aslında metaboliz- manızı hızlandırdığı keşfedildi.

Vücudunuzun açlık sinyallerini reddettiğinizde, daha büyük bir kilo alma riskiyle karşı karşıyasınız demektir: Cornell Üniversitesi’ndeki bilim insanları, karınları yemeleri gerektiğinin işaretini verene dek bekleyen insanlara kıyasla, iştahları fark etmeksizin saate göre beslenenlerin kan şekerlerinin daha çok yükseldiğini gördü. Ekstra kütle kazanmak istiyorsanız bu işe yarayacak olsa da yağ kaybettiğiniz dönemde ters tepecektir.

Aralıklı orucun büyük bir hayranı-yım,” diyor Zolkiewicz. “Model olarak yaptığım fotoğraf çekimleri için hazırlanmak amacıyla bunu kullanıyorum ve vücudumun açlık sinyalleriyle temasta kalmama yardımcı oluyor.”

Beslenme uzmanlarının “öğün atlama” dediği zaman kısıtlamalı beslenme programının, yağ oksidasyonunu artırdığı görüldü. Diğer bir deyişle, ofise gitmeden önceki yulaf lapası zamanını kaçırırsanız endişelenmeyin. Acıktıysanız da tek yapmanız gereken bir şeyler yemek.

Devamı

Popüler