Bizi Takip Edin

BESLENME

10 DAKİKADA YAĞ YAKMANIN 10 YOLU

-

 

Simitlerinizi eritmek için her anı önemli kılın.

Buz kesin!

Bütün yağlar aynı değil. Göbeğinizin etrafındaki beyaz yağlar işlenmiş peynirlere olan ilginizle açığa çıkan enerji depoları. Fakat onun kalori ateşleyici kuzeni, kahverengi yağlar bu fazla enerjiyi yakarak ısı üretir. Günde 10 dakikalık soğuğa maruz kalma beyaz yağların ince vücutların önemli etkenlerinden kahverengiye çevrilmesinde etkili. Gym’den sonra girilecek buz banyosu için iyi bir motivasyon.

Baharatsız olmaz!

Colorado Üniversitesi’nde yapılan araştırmalar baharatların daha az yağ yememize yaradığını söylüyor. Baharatı bol fakat yağı az besinleri tüketenlerin metabolizma hızları da daha yüksek olabiliyor. Yani kızarmış tavuk yerine haşlanmış baharatlı tavuk her zaman yeğdir.

Kendinizi zorlayın!

Koşu bandında geçirilecek zamanlar kıymetli. Yürüyüşle simitlerinizi yakmanız, göbeklerinizi mümkün ama süreci hızlandırmak istiyorsanız biraz zorlanmak lazım. Colorado State Üniversitesi’nin araştırması 3 dakikalık kısa bir süre için bile maksimum eforla gerçekleştirilebilecek bir koşunun sonraki 24 saat için 200 kalori fazla yakmak olduğunu unutmayın.

Oburluğa karşı Tetris!

fattyAbur cubura olan düşkünlüğünüzü kesmek için bir silahımız var: Tetris. ‘Appetite’ dergisinde yayınlanan bir çalışmaya göre günde 10 dakika tetris oynamak acıkma hissini 4’de 1 oranında azaltıyor. Bir dahaki sefere ofiste önünüze brownie getirirlerse tetris’e dönmeye çalışın.

Şarabın gücü

Göbeğinizi şişirdikçe şişiren bira alışkanlığındansa şaraba dönmeye çalışın. İspanyol araştırmacılara göre kırmızı üzümde bulunan Resveratrol düşük kalorili beslenme alışkanlıklarıyla birleşince yağ depolanmasını azaltıyor. Tabi ki bir kadehte durabilmek doğru olan. Gecede bir şişeyi deviriyorsanız sonuç pek iç açıcı olmayacaktır.

Yağ var, Yağ var

Vücudu toparlayacağız diye “yağları gördük mü kaçıyoruz!” gibi bir bakış açısı anlamlı olmaz. Doğru yağları seçmek önemli. Ayçiçek, zeytinyağı gibi doymamış yağlar, yağlanma seviyelerini ve kolestrolü düşürebilir bile.  Vücuda kas olarak dönecek yapıları ise doymuş yağlara oranla 3 kat daha fazla geliştirebilir.

Günde bir elma

Iowa Üniversitesi’nde gerçekleştirilen araştırmaya göre en büyük yemeklerden önce bir Granny Smith elması yemek açlığı bastıran GLP-1 hormonunun salgılanmasına ve vücuda %15 oranında daha az kalori kalmanızı sağlıyor. Bu annenizin kabul edeceği bir iştah kapatıcı.

Biraz anti-sosyallik iyidir

Eğer Instagram’da sipariş ettikleri hamburgerin bile sanatsal fotoğraflarını çeken amatör yemek fotoğrafçılarını takip ediyorsanız bir süre bloklamak daha iyi olabilir. Carlson School of Management’ın araştırması yemek fotoğraflarının duyuları tetiklediğini ve yeme isteğinin yükseldiğini anlatıyor. 

Çaylar demli olsun

Yiyebildiğini kadar yediniz fakat bir zaman sonra karnınız gene guruldamaya başladı. Halbuki yemeğin üstüne yeşil çay içmiş olsaydınız, İsveçli araştırmacıların bulgularına göre daha uzun süre tok hissedecektiniz. Yemekten sonra içilen çay tokluk hissini 2 saate kadar uzatabiliyor. Öğle yemeğinden sonra içtiğiniz çay akşamüstü atıştırmanızın önünü alabilir.

Supplementlerinizi alın

Kilo verme haplarından, tozlarından kurtulun! Fakat metabolizmanızın yağ yakma hızını bilimsel olarak kanıtlanmış şekilde arttıracağı belli olan supplementleri almaktan da çekinmeyin. Düşük kalorili bir yeme alışkanlığıyla alınacak supplementler, metabolizmanızı hızlandıracak ve açlığınızı azaltacaktır. Ayrıca antrenmanlarla kazandığınız kaslarınızı muhafaza etmenize de yardımcı olacak. Brezilya’da yapılan bir araştırma antrenmanlarınızda yorulma sürenizi 1/3 oranında arttıracağını da söylüyor.

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Badem nasıl tüketilmeli?

Umut Doğan Yıldız

-

Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız.Badem nasıl tüketilir, bir bakalım.

ABD’deki en popüler diyet kitabı olan The Abs Diet For Women kitabından tüyolar duymaya hazır mısınız? The Abs Diet For Women, karnınızı dümdüz yapmayı, karın kaslarını belirginleştirmeyi, zayıf ve sağlıklı bir hayat sürmenizi amaçlayan altı haftalık bir plan. Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız. 

Bademle ilgili bilmen gerekenler 

Süper güçleri: Kas yapar, açlık krizleriyle savaşır, karın bölgesindeki yağlanmayı engeller.
Gizli silahları: Protein, tekli doymamış yağlar, E Vitamini, lif, magnezyum, folik asit, fosfor.
Düşmanları: Obezite, kalp hastalıkları, kas kaybı, kırışıklıklar, kanser, yüksek tansiyon.
Yakın arkadaşları: Kabak çekirdeği, ay çekirdeği, ceviz, yer fıstığı ve avakado.
Taklitleri: Tuzlanmış veya kavrulmuş fıstıklar. İçerdikleri çok miktarlı tuz tansiyonu yükseltir.

Nasıl tüketmek gerekiyor?
Bir avuç kadarını salata, kahvaltı gevreği, yoğurt, yulaf ya da diyet dondurmanın üzerine koyarak tüketebilirsiniz. Hızlı bir öğün hazırlaman gerektiğinde az miktarda bademi bir tabak kepekli makarna, 100 gram tavuk göğsü ve iki çorba kaşığı mozzarella peyniriyle karıştırarak yiyebilirsiniz.

Hafif tatlı bir seçenek içinse fırını 200 dereceye getirin. Bir avuç bademe pişirme spreyi sık ve beş ile 10 dakika arasında fırında kızarmasını sağlayın. Bademler kavrulduktan sonra üzerine kahverengi şeker ve tarçın serpiştirin.

Süper karışım
• 250 gram badem
• 250 gram pekan cevizi
• 100 gram yulaf
• 2 çorba kaşığı bal
• ½  çay kaşığı tarçın
• 250 gram yaban mersini
• 250 gram kuru kayısı
• Karabiber
• Nane

Hazırlanışı

Fırını 120 dereceye ayarla. Badem ve pekan cevizlerini bir kâseye koyun ve üzerine çok hafif pişirme spreyi sıkın (Üç fıs kadar). Üzerine bir çorba kaşığı bal ve tarçını ilave ettikten sonra iyice karıştırın. Karışımı hazırladıktan sonra fırın tepsisine eşit bir şekilde dağıtın ve 15 dakika boyunca tepsiyi sık sık sallayarak kavrulmasını sağlayın. Fırından çıkardıktan sonra biraz soğumasını bekleyin ve üzerine kalan diğer bir çorba kaşığı bal ve kuru meyveleri ilave edin.

4 porsiyon oluşturur.

Servis başına: 170 kalori, 9 gram yağ (0 gramı doymuş), 18 gram karbonhidrat, 0 miligram sodyum, 3 gram lif, 3 gram protein.

Devamı

BESLENME

Avokado ve tofunun faydaları

Umut Doğan Yıldız

-

Takipçilerimizden gelen, “Avokado ve tofu hakkında beni bilgilendirir misiniz?” sorusunu yanıtladık.

Avokado A, C ve E Vitamini bakımından zengindir. Özellikle kalp ve damar sağlığını korur ve tansiyonu düşürücü etkisi vardır. Kandaki kötü kolesterolü düşürücü tekli doymamış yağlar ve diğer meyvelere nazaran daha fazla protein içerir. Zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar. Ayrıca hücre yenilenmesine de katkıda bulunur. 100 gr’da 165–170 kalori vardır. Bir tanesi ortalama 250 kaloridir. Tofu, demirden ve özellikle B grubu vitaminler açısından zengindir. Yapımında kalsiyum tuzu kullanılmışsa iyi bir kalsiyum kaynağı da olabilir. Tofunun içeriğindeki kalorinin yarısı yağlardan gelse de 100 gr tofu porsiyonunda yalnızca 6 gr yağ bulunur ve kolesterol içermez. Genel olarak tofu ne kadar yumuşaksa yağ oranı da o denli düşüktür. Tofu sodyum kısıtlaması yani tuz kısıtlaması olan diyetler için iyi bir alternatif besindir.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz / AY Beslenme Danışmanlığı

Devamı

BESLENME

Florentine usulü yumurta tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Pratik, sağlıklı, protein ve vitamin deposu bir öğün için bu tarifi uygulayabilirsiniz. İşte Florentine usulü yumurta tarifi!

Malzemeler:
• 2 çay kaşığı tuzsuz tereyağı
• 180 gram bebek ıspanak
• 2 yumurta
• 1 tam tahıllı muffin, ikiye bölünmüş ve tost makinesinde kızartılmış
• Tuz ve karabiber

Hazırlanışı: 

Fırını önceden 180 dereceye ayarlayın. Ufak bir tavada orta ateşte tereyağını eritin. Ispanakları ilâve edip canlılığını yitirene kadar karıştırın. Ateşin üzerinden alın. İki adet muhallebi kabının içini yağlayın ve her birine bir yemek kaşığı su koyun. Yumurtaları içine kırın. 15-20 dakika arası fırınlayın. Yarım muffinlerin üzerine ıspanak ve yumurtayı koyun. İsteğe göre baharat serpin.

(2 kişilik) Kişi başına: 207 kalori, 10 gr yağ (4 gramı doymuş), 23 gr karbonhidrat, 361 mg sodyum, 6 gr lif, 11 gr protein.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com