Bizi Takip Edin

BESLENME

10 DAKİKADA YAĞ YAKMANIN 10 YOLU

-

 

Simitlerinizi eritmek için her anı önemli kılın.

Buz kesin!

Bütün yağlar aynı değil. Göbeğinizin etrafındaki beyaz yağlar işlenmiş peynirlere olan ilginizle açığa çıkan enerji depoları. Fakat onun kalori ateşleyici kuzeni, kahverengi yağlar bu fazla enerjiyi yakarak ısı üretir. Günde 10 dakikalık soğuğa maruz kalma beyaz yağların ince vücutların önemli etkenlerinden kahverengiye çevrilmesinde etkili. Gym’den sonra girilecek buz banyosu için iyi bir motivasyon.

Baharatsız olmaz!

Colorado Üniversitesi’nde yapılan araştırmalar baharatların daha az yağ yememize yaradığını söylüyor. Baharatı bol fakat yağı az besinleri tüketenlerin metabolizma hızları da daha yüksek olabiliyor. Yani kızarmış tavuk yerine haşlanmış baharatlı tavuk her zaman yeğdir.

Kendinizi zorlayın!

Koşu bandında geçirilecek zamanlar kıymetli. Yürüyüşle simitlerinizi yakmanız, göbeklerinizi mümkün ama süreci hızlandırmak istiyorsanız biraz zorlanmak lazım. Colorado State Üniversitesi’nin araştırması 3 dakikalık kısa bir süre için bile maksimum eforla gerçekleştirilebilecek bir koşunun sonraki 24 saat için 200 kalori fazla yakmak olduğunu unutmayın.

Oburluğa karşı Tetris!

fattyAbur cubura olan düşkünlüğünüzü kesmek için bir silahımız var: Tetris. ‘Appetite’ dergisinde yayınlanan bir çalışmaya göre günde 10 dakika tetris oynamak acıkma hissini 4’de 1 oranında azaltıyor. Bir dahaki sefere ofiste önünüze brownie getirirlerse tetris’e dönmeye çalışın.

Şarabın gücü

Göbeğinizi şişirdikçe şişiren bira alışkanlığındansa şaraba dönmeye çalışın. İspanyol araştırmacılara göre kırmızı üzümde bulunan Resveratrol düşük kalorili beslenme alışkanlıklarıyla birleşince yağ depolanmasını azaltıyor. Tabi ki bir kadehte durabilmek doğru olan. Gecede bir şişeyi deviriyorsanız sonuç pek iç açıcı olmayacaktır.

Yağ var, Yağ var

Vücudu toparlayacağız diye “yağları gördük mü kaçıyoruz!” gibi bir bakış açısı anlamlı olmaz. Doğru yağları seçmek önemli. Ayçiçek, zeytinyağı gibi doymamış yağlar, yağlanma seviyelerini ve kolestrolü düşürebilir bile.  Vücuda kas olarak dönecek yapıları ise doymuş yağlara oranla 3 kat daha fazla geliştirebilir.

Günde bir elma

Iowa Üniversitesi’nde gerçekleştirilen araştırmaya göre en büyük yemeklerden önce bir Granny Smith elması yemek açlığı bastıran GLP-1 hormonunun salgılanmasına ve vücuda %15 oranında daha az kalori kalmanızı sağlıyor. Bu annenizin kabul edeceği bir iştah kapatıcı.

Biraz anti-sosyallik iyidir

Eğer Instagram’da sipariş ettikleri hamburgerin bile sanatsal fotoğraflarını çeken amatör yemek fotoğrafçılarını takip ediyorsanız bir süre bloklamak daha iyi olabilir. Carlson School of Management’ın araştırması yemek fotoğraflarının duyuları tetiklediğini ve yeme isteğinin yükseldiğini anlatıyor. 

Çaylar demli olsun

Yiyebildiğini kadar yediniz fakat bir zaman sonra karnınız gene guruldamaya başladı. Halbuki yemeğin üstüne yeşil çay içmiş olsaydınız, İsveçli araştırmacıların bulgularına göre daha uzun süre tok hissedecektiniz. Yemekten sonra içilen çay tokluk hissini 2 saate kadar uzatabiliyor. Öğle yemeğinden sonra içtiğiniz çay akşamüstü atıştırmanızın önünü alabilir.

Supplementlerinizi alın

Kilo verme haplarından, tozlarından kurtulun! Fakat metabolizmanızın yağ yakma hızını bilimsel olarak kanıtlanmış şekilde arttıracağı belli olan supplementleri almaktan da çekinmeyin. Düşük kalorili bir yeme alışkanlığıyla alınacak supplementler, metabolizmanızı hızlandıracak ve açlığınızı azaltacaktır. Ayrıca antrenmanlarla kazandığınız kaslarınızı muhafaza etmenize de yardımcı olacak. Brezilya’da yapılan bir araştırma antrenmanlarınızda yorulma sürenizi 1/3 oranında arttıracağını da söylüyor.

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı

Umut Doğan Yıldız

-

Metabolizmanın ısısını yükselten ve acı konusunda size inanlmaz bir deneyim tattıran yağ yakıcı Meksika kahvaltısına bir göz atın.

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı için malzemeler

İki kişilik yumurta 4
Tereyağı 
Kişniş
Bir tutam pul biber
Salsa sosu 75 g
Avokado
Küp doğranmış beyaz peynir 75 g

Yağ yakıcı kahvaltı tarifi

1/ Dört yumurtayı kremsi bir kıvama gelene kadar çırpın, sonra tereyağını tavada eritin.

2/ Yumurtayı, kişnişi ve kaldırabildiğiniz kadar pul biberi tavaya dökün. Malzemelerin iyice karıştığından emin olmak için karıştırarak pişirin.

3/ Omletin bir tarafına salsa sosu ve avokadoların yarısını koyun ve omleti katlayın.

Nutrition Journal’a göre, yemeklerinize avokado katmak atıştırma isteğinizi yüzde 28 oranında azaltır. Omletinizin üstüne peyniri ve kalan salsa sosuyla avokadoyu da ekleyin. Sert bir güne hazırsınız. Tarif Londra’daki Eggbreak’ten alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com