Bizi Takip Edin

FITNESS

1 DAKİKADA YAPABİLECEKLERİN

Umut Doğan Yıldız

-

 

Hava sıcak, günler uzun, evde durmak istemiyorsunuz. Peki o zaman. Dışarı çıkın ve 1 dakikalık bu önerileri uygulayın.

YERE YATIN VE 20 (VEYA DAHA FAZLA) PUSHUP YAPIN

Pushup’lar pec, deltoid ve triceps kaslarını hedefleyen en hızlı ve etkili egzersizlerdir. Ayrıca bahçenizde şınav çekerken aptalca da görünmezsiniz. 60 saniyede kaç tane yapabileceğinizi görün. New York City’s Tone House’un antrenman yöneticisi Zack Daley, egzersizi kalçanız veya boynunuz yerine göğsünüzle yönlendirmenizi öneriyor. Hızlı hareket ediyorsunuz, bu yüzden bir dakikalık sürenizden iyi bir formla olabildiğince fayda sağlayın. Başınızı yukarı kaldırmaktan kaçının ve boynunuzu omurganızla aynı hizada tutun. Mümkünse çimenlerde çalışın, kaldırıma göre elleriniz için daha yumuşak olacaktır.

TREE SIT’İ DENEYİN

Evet, wall sit’e benziyor. Sırtınızın ağacın gövdesine yaslandığından emin olun, üst bacağınız yere paralel olacak şekilde oturun. Hamstring ve quadriceps kaslarınızı yakan bu pozisyonda 60 saniye durun. Brick New York antrenörü Ben Sweeney, formunuza dikkat etmenizi söylüyor. Dizlerinizin içe dönmemesi için topuklarınıza ağırlığınızı verin ve kalça kaslarınızı sıkın.

BENCH’E ÇIKIN

Kendinize bir bench bulun ancak oturmayın. Bunun yerine, Solace New York’un genel müdürü ve antrenörü Kenny Santucci’nin bir eklemesiyle değişen box jump hareketine hazırlanın. Bench sehpasına düz bir şekilde zıplamak yerine yan zıplayın. Sağ tarafınız bench’in yanında olacak şekilde durun, yukarıya, bench’in üzerine atlayın. Yumuşak bir iniş yapın, ardından diğer tarafa zıplayın. 60 saniye boyunca tekrarlayın. Bench sehpasının sırt kısmı bulunuyorsa hareketi 30 saniye bir yöne ve 30 saniye diğer yöne bakarak tamamlayın.

KUMDA SPRİNT ATIN

Kumda koşmak, sert yüzeyde koşmaya kıyasla 1,6 kat daha fazla enerji harcatabilir. Çevirisi: Kalorileriniz ve quadriceps kaslarınız çılgınlar gibi yanacak! Ayakkabılarınızı çıkarın ve 20 metrelik aralıklarla yerleştirin. Bir dakika içinde bir ayakkabıdan diğerine koşun. Süreniz dolmadan kaç tur tamamlayabileceğinizi
görün.

AĞAÇTA BARFIKS ÇEKİN

Japon bilim insanlarına göre, ormanda vakit geçirmek nabzınızı ve kan basıncınızı düşürebilir. Bu harika ancak çok fazla rahatlamadan önce biraz efor sarf edin. Şu hareketi yaparak nabzınızı yükseltin: Sağlam bir dal bulun, üstten tutuş ile dalı kavrayarak asılın. 1 dakika içinde yapabildiğiniz kadar çok pullup yapın. Zorlanıyorsanız 1 veya 2 tekrar yapın, yere inin. Nefes alıp tekrar dala zıplayın ve daha fazla tekrar çıkarmaya çalışın. Dışarıdasınız, burada hiçbir
kural yok!

FITNESS

En fit kadınlar: Amanda Lee

Umut Doğan Yıldız

-

En fit kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu 12.1 milyon takipçisiyle instagramı kasıp kavuran Amanda Lee.

Amanda Lee, instagram hesabında bol bol fotoğraf ve motivasyon videoları paylaşıyor. Neredeyse tüm fitness dünyasının yakından takip ettiği bir isim haline gelen Lee, instagramın en ünlü isimlerinden biri.

Lee’nin takipçisi sayısı çoğu ülkenin nüfusundan daha fazla.

     

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Bosu ball cardio/booty/core workout 💪🏻 – Bosu plank with leg lift 20reps per leg, Bosu burpees 15 reps, Bosu Romanian split squat 15 reps per leg. Repeat 3xs

Amanda Lee (@amandaeliselee)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

FITNESS

Güçlü deadlift için: Hex bar

Umut Doğan Yıldız

-

Deadliftinizi geliştirmek istiyorsanız klasik bar’dan uzak durun. Bunun yerine hex bar’ı deneyin.

Hex bar ile deadlift yaptığınızda bar’ın arkasında değil, ortasında durursunuz. Journal of Strength and Conditioning Research’teki çalışmaya göre, hex bar ile deadlift yapmak, daha fazla güç ve hız ortaya çıkarmanızı sağlarken kaldırışın mesafesini kısaltır, böylece hex bar kullanan sporcuların bir tekrarda kaldırabileceği maksimum ağırlık daha fazla olur.

Devamı

FITNESS

Kasları büyütmek için pratikler

Umut Doğan Yıldız

-

Cebinizi yakmadan kaslarınızı uzatmanız ve spor salonunda rekorlar kırmanız için en iyi kiti sunuyoruz.

Direnç bandı

Squat rack’in etrafına sarın ve kollarınız esnemiş bir şekilde asılın. Bu çekiş daha fazla pull-up için lat kaslarınızı uzatacaktır.

Süpürge sapı

Bu basit kiti başınızın üzerinde tutun ve kamburlaşan omuzlarınızı açmak için geriye doğru ittirin. Pec’lerinizi açarak bench press’inizi geliştirin.

Yoga bandı

Yere uzanırken bandı ayağınızın kemerine geçirin, daha güçlü squat ve deadliftler için hamstring esnemelerinize önem verin.

 

Devamı

Popüler