Bizi Takip Edin

FITNESS

1 DAKİKADA YAPABİLECEKLERİN

Umut Doğan Yıldız

-

 

Hava sıcak, günler uzun, evde durmak istemiyorsunuz. Peki o zaman. Dışarı çıkın ve 1 dakikalık bu önerileri uygulayın.

YERE YATIN VE 20 (VEYA DAHA FAZLA) PUSHUP YAPIN

Pushup’lar pec, deltoid ve triceps kaslarını hedefleyen en hızlı ve etkili egzersizlerdir. Ayrıca bahçenizde şınav çekerken aptalca da görünmezsiniz. 60 saniyede kaç tane yapabileceğinizi görün. New York City’s Tone House’un antrenman yöneticisi Zack Daley, egzersizi kalçanız veya boynunuz yerine göğsünüzle yönlendirmenizi öneriyor. Hızlı hareket ediyorsunuz, bu yüzden bir dakikalık sürenizden iyi bir formla olabildiğince fayda sağlayın. Başınızı yukarı kaldırmaktan kaçının ve boynunuzu omurganızla aynı hizada tutun. Mümkünse çimenlerde çalışın, kaldırıma göre elleriniz için daha yumuşak olacaktır.

TREE SIT’İ DENEYİN

Evet, wall sit’e benziyor. Sırtınızın ağacın gövdesine yaslandığından emin olun, üst bacağınız yere paralel olacak şekilde oturun. Hamstring ve quadriceps kaslarınızı yakan bu pozisyonda 60 saniye durun. Brick New York antrenörü Ben Sweeney, formunuza dikkat etmenizi söylüyor. Dizlerinizin içe dönmemesi için topuklarınıza ağırlığınızı verin ve kalça kaslarınızı sıkın.

BENCH’E ÇIKIN

Kendinize bir bench bulun ancak oturmayın. Bunun yerine, Solace New York’un genel müdürü ve antrenörü Kenny Santucci’nin bir eklemesiyle değişen box jump hareketine hazırlanın. Bench sehpasına düz bir şekilde zıplamak yerine yan zıplayın. Sağ tarafınız bench’in yanında olacak şekilde durun, yukarıya, bench’in üzerine atlayın. Yumuşak bir iniş yapın, ardından diğer tarafa zıplayın. 60 saniye boyunca tekrarlayın. Bench sehpasının sırt kısmı bulunuyorsa hareketi 30 saniye bir yöne ve 30 saniye diğer yöne bakarak tamamlayın.

KUMDA SPRİNT ATIN

Kumda koşmak, sert yüzeyde koşmaya kıyasla 1,6 kat daha fazla enerji harcatabilir. Çevirisi: Kalorileriniz ve quadriceps kaslarınız çılgınlar gibi yanacak! Ayakkabılarınızı çıkarın ve 20 metrelik aralıklarla yerleştirin. Bir dakika içinde bir ayakkabıdan diğerine koşun. Süreniz dolmadan kaç tur tamamlayabileceğinizi
görün.

AĞAÇTA BARFIKS ÇEKİN

Japon bilim insanlarına göre, ormanda vakit geçirmek nabzınızı ve kan basıncınızı düşürebilir. Bu harika ancak çok fazla rahatlamadan önce biraz efor sarf edin. Şu hareketi yaparak nabzınızı yükseltin: Sağlam bir dal bulun, üstten tutuş ile dalı kavrayarak asılın. 1 dakika içinde yapabildiğiniz kadar çok pullup yapın. Zorlanıyorsanız 1 veya 2 tekrar yapın, yere inin. Nefes alıp tekrar dala zıplayın ve daha fazla tekrar çıkarmaya çalışın. Dışarıdasınız, burada hiçbir
kural yok!

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

-

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler