logo facebook twitter intsg gp pint2

SQUAT DİZLERİ SAKATLAYABİLİR

O halde bunu önlemenin bir yolunu bumak lazım!

Indianapolis Fitness and Sports Training’in sahibi Mike Robertson: “Birçok erkek dambıllarla split squat yaparken dizlerinin gereğinden fazla öne gitmesine engel olamıyor” diyor. Yani antrenman programımızdaki bu egzersizin bize yarardan çok zararı olabilir. O halde bu hareketi yapmaktan vazgeçmeli miyiz? Hiç de değil. Fitness dünyasında çareler tükenmez. İşte antrenman programınızda yer alması gereken hareket;

Çözüm
Dizinizin öne doğru kaymasını engellemek için önünüze bir sehpa koyarak bloke split squat hareketini yapın. Bu sayede egzersizi yapıyorken dizleriniz asla ayak parmaklarınızı geçmeyecektir.

Bu egzersiz nasıl yapılır?
İki elinize birer dambıl alın ve önünüzde bir sehpa varken lunge pozisyonuna geçin. Daha sonra gövdenizi sabit tutarak bir ayağınız diğerinin önünde olacak şekilde doğrulun. Daha sonra yavaşça tekrar lunge hareketini yapın. Bu, bir tekrar demek.

Egzersizi geliştirin 
Vücudunuzu her yere yaklaştırdığınızda kendinizi yavaşça yere doğru çektiğinizi hayal edin. Bu egzersiz, kalça ve hamstring kaslarınızı daha etkili çalıştırmanızı sağlayacaktır. Dambılların ağırlığını artırarak antrenman programınızı zorlaştırabilirsiniz.

(Visited 4 time, 1 visit today)

You must be logged in to post a comment Login