KAS GELİŞTİRMEK İÇİN YEMENİZ GEREKENLER


Antrenman arkadaşlarınızdan daha hızlı kas gelişimi elde etmeniz için tabağınızdan eksik etmemeniz gereken yiyecekler…

Ne kadar antrenman yaparsanız yapın, eğer doğru yiyecekleri doğru zamanda tüketmiyorsanız, kas geliştirmek her zaman hayal olur. İşte buzdolabınızdan ve tabağınızdan eksik etmemeniz gereken kas yapan yiyecekler.

1

1-

Zencefil

Kate Percy zencefil için “Sindirim sistemi sorunlarına karşı mükemmel bir ilaç, aynı zamanda mide yanmalarına da iyi gelir” yorumunda bulunuyor. The Journal of Pain dergisi, 11 gün boyunca günlük 11 gram zencefil tüketiminin kas ağrısı şikayetlerini yüzde 25 oranında azalttığını anlatan bir makale yayımladı.

Servis Önerisi:Tayland yemekleriyle birlikte iki gram tüketin.

2

2-

Somon

Sporculara yönelik İngiliz beslenme uzmanı Mhairi Keil “Yağda çözünen D vitamini, kas sorunlarına karşı çok önemli bir role sahip. Kalsiyum emilimini artırmak için en gerekli besinlerden biri” diyor. 84 gramlık somon filetosu günlük ihtiyacınızı karşılar.

Servis Önerisi: Fileto somonu ızgarada pişirip yiyin.

3

3-

Biftek

Şef Andrew Nutter, kızgın tavada kolayca pişirebileceğiniz kaliteli, yağsız bifteği şiddetle tavsiye ediyor. Böylece, kaslarınızın yoğun antrenmanlarınız esnasında gereken enerjiyi üretmesine yardımcı oluyorsunuz.

Servis Önerisi: 450 gram bifteği kızgın tavada ya da ızgarada pişirerek tüketin.

4

4-

Levrek

Roux, fosfor açısından zengin levreği öve öve bitiremiyor: “Bir levrek filetosu günlük fosfor ihtiyacınızın yüzde 25’ini karşılar.” The Journal of Clinical Investigation dergisi, kaslarda görülen laktik asidi azaltan nükleotid ATP üretimini artıran fosforun, kaslarımız için son derece faydalı olduğunu yazdı.

Servis Önerisi: Buğulanmış bir filetoyu buharda ya da ızgarada pişirip tüketin.

 

5

5-

Roka

Amerikalı araştırmacılar, antrenman sırasında hücresel kalsiyum kaybının kas ağrılarına yol açtığını belirledi. Şef Roux “Sorunun üstesinden gelin ve roka tüketin. Günde 100 gram roka ile kas ağrılarınızdan kurtulabilirsiniz” diyor.

Servis Önerisi: 100 gram, salatanın içine doğrayın.

6

6-

Ananas

Nutter “Zengin bir yemeği sonlandıracak en iyi şey ananastır. Ananas, proteinleri parçalayan bromelain içerir” diyor. Araştırmalar, kas ağrısıyla mücadelede bromelainin en az ibuprofen kadar etkili olduğu sonucuna vardı.

Servis Önerisi:Bir adet ananasın kabuğunu soyun ve fırınladıktan sonra tüketin.

7

7-

Çekirdekli Üzüm

Mihairi Keil, “Çekirdekli üzüm kabuğu, yanma hislerini azaltan resveratrol adlı antioksidanca zengindir” diyor. Günde bir salkım çekirdekli üzüm, incinme yaşamadan kaslarınızı geliştirmenize yardımcı olacaktır.

Servis Önerisi:Günde 5-10 gram tüketin.

8

8-

Uskumru

The Journal of Atheroscleosis Research dergisine göre uskumru, içerdiği yüksek orandaki iltihap giderici maddeler sayesinde tansiyonu düşürüyor. Kate Percy’e göre uskumru yemek antrenman sonrası kas ağrılarını da azaltıyor.

Servis Önerisi:Tütsülenmiş bir fileto dilimi olarak tüketin.

9

9-

Avokado

Avokado, 25’in üzerinde yaşamsal besin maddesi içerir. Kate Percy “Avokado, likopen ve beta karoten adlı son derece önemli antioksidanların emilimini artırır” diyor.

Servis Önerisi:Bir adet avokadoyu salatalara ve salsa sosların içine dilimleyerek tüketin.

 

 

You must be logged in to post a comment Login

Bunları Unutma!

 

 

Sen Hala İzlemedİn Mİ?